Cleo en Maiko @ Wedstrijd Z2 >> Scherpe foto's!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

CleovG

Cleo en Maiko @ Wedstrijd Z2 >> Scherpe foto's!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-08 20:12

Maiko gaat steeds fijner lopen Lovers Hij heeft weinig last van de hitte, gelukkig.
Ik zal vertellen hoe de dag er aan toe ging, want het was niet echt zoals gepland. We gingen zoals altijd ruim optijd op weg naar wedstrijd, toen we voor de brug bij Waardenburg reden zagen we borden met 50. Jawel hoor, file! Gelukkig was dit vrij snel opgelost en konden we door rijden. Toen we er bijna waren gaf de Tom Tom aan dat we er al waren, we stonden op Vluchtoord, maar dit moest dus Vlucht oordweg zijn. Al met al waren we nog prima op tijd.
Met opzadelen was Maiko een beetje druk, dat maakte het opstappen best lastig. Met losrijden was hij ook wat druk en wilde erg graag, ik heb met losrijden dus ook best wat galopseries meegenomen, hiervan wordt hij vaak wat losser en ontspannen.
De eerste proef ging fijn, 1 travers ging niet zoals hij moest, Maiko sprong aan in galop en daarna ging hij verder in passage, hier kreeg ik een 5 voor met het commentaar: buiging ( Verward Sigaar ) In de middendraf zat een taktfout maar verder was ik erg te spreken over de draftour, nauwelijks zweefdraf etc. De galop was nagenoeg als altijd, niet veel op aan te merken dus.
De tweede proef was een stuk minder, deze had ik ook niet zo goed voorbereid, maar ik ben toch maar gestard, een best slordige proef dus. Maar ook in deze proef was het drafgedeelte al een stuk beter dan voorgaande wedstrijden!

De uitslag was 2x 59%. Dit viel me erg tegen, maar daar is niks aan te doen, volgende keer beter.

Aankomende donderdag t/m Zondag ben ik te vinden op het Youth Dressage Festival als deelnemer, ik heb er ontzettend veel zin in!

Ging iets fout, 2 foto's zijn al gelukt, nu de andere nog Tong uitsteken

Afbeelding

[img]Afbeelding[/img]

Gelukt!
Laatst bijgewerkt door CleovG op 13-05-08 20:34, in het totaal 4 keer bewerkt

_Mellanie

Re: Cleo en Maiko @ Wedstrijd Z2 >> Scherpe foto's!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 20:13

je foto's doen het niet Knipoog
Laatst bijgewerkt door _Mellanie op 13-05-08 20:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 20:13

Je moet ff die streepjes weghalen achter je link. Knipoog

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-08 20:13

Oeps, gaat fout, moment even goed uploaden!!!

Tamara_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 20:15

ik ben benieuwd, vind jullie z'n leuk stel Knipoog

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 20:17

ben erg benieuwd naar de foto's!

kelcy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 20:19

ik kan de foto's wel zien maar de laatste van de 2 vind ik er niet zo vriendelijk uitzin maar heb er niet zo veel verstand van hoor van s&t Clown

lidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 20:29

ben het daar ook mee eens Kelcy, die stang zit niet lekker op de foto's.
Verder een erg mooi paard!
was dit in Uden bij Olympic?

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-08 20:30

kelcy schreef:
ik kan de foto's wel zien maar de laatste van de 2 vind ik er niet zo vriendelijk uitzin maar heb er niet zo veel verstand van hoor van s&t Clown

Misschien staan mijn stang wat strak, maar mijn kinketting zit erg los en als hij TE strak zou zitten had Maiko de hele proef zijn mond open gehad en bloed uit zijn mond gehad, en dan had ik daar wel iets over gehoord Lachen

Het was idd in uden

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 20:30

de 2e foto is inderdaad niet prettig om te zien...
let op de 1e foto dat je niet achterover gaat leunen..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 20:33

Van het moment dat er bloed uit zijn mond komt vind ik je al richting mishandeling gaan eerlijk gezegd. Vind ook dat je de stang er veel te strak aan hebt, losse kinketting of niet. (die kinketting vind ik bij veel mensen wel een "uitvlucht"...Zadelen jullie dan zo slecht op? De eerste zorg is toch wel dat het tuig juist zit?)
Bovendien loopt hij erg gespannen en krijg ik een "in elkaar trek" idee van deze foto's... Mooi paard verder.

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-08 20:34

Tweede foto Ziet er idd strak uit. Kan er ook niks anders van maken maar zoals ik al zei is hij erg gevoelig en ik heb bijna een jaar problemen gehad om een goede stang te vinden voor hem omdat hij zo gevoelig is, ookal houd ik hem los. Hij had alleen wit schuim dus ik ga er van uit dat het de rest van de tijd niet zo was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 20:34

Denk om je handen en je beenhouding, en je zit. Maar volgens mij had ik laatst in een ander topic gelezen dat je moeite hebt met stil te zitten? Klopt dat? Klim dr eens zonder zadel op, dan moet je je benen wel stilhouden omdat je er anders snel naast ligt en ga je automatisch stiller en ontspannener zitten. Misschien helpt het wat. Vind hem wel gespannen lopen, ook niet op de loodlijn. Probeer daar ook lekker mee aan de gang te gaan. Ja Mondje open.. zit het daar wel helemaal lekker in z'n mond?

Ben het vorige topic niet vergeten, maar dacht laat ik eens nuttig commentaar geven.

Izzy19

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 20:35

Ik vind het ook een streng beeld geven. Misschien toch net iets meer op je stanggebruik letten.
Is hij ook zo gespannen als je met trens rijdt/reed
Laatst bijgewerkt door Izzy19 op 13-05-08 20:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 20:36

Ik vind het er op foto 2 op lijken dat je stang te laag hangt, maar dit kan natuurlijk tekenen..
Ik weet dat je een leuk team bent samen, maar kan voorderest weinig opmaken uit deze foto's:)

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-08 20:37

Juul schreef:
Denk om je handen en je beenhouding, en je zit. Maar volgens mij had ik laatst in een ander topic gelezen dat je moeite hebt met stil te zitten? Klopt dat? Klim dr eens zonder zadel op, dan moet je je benen wel stilhouden omdat je er anders snel naast ligt en ga je automatisch stiller en ontspannener zitten. Misschien helpt het wat. Vind hem wel gespannen lopen, ook niet op de loodlijn. Probeer daar ook lekker mee aan de gang te gaan. Ja Mondje open.. zit het daar wel helemaal lekker in z'n mond?

Ben het vorige topic niet vergeten, maar dacht laat ik eens nuttig commentaar geven.

Mijn zit blijft moeilijk, zonder zadel is daarintegen weer geen probleem Clown Het zit zeker goed in zijn mond, je moest eens weten wat ik getobt heb met zijn mond en er is geen spoortje bloed meer te bekennen Lachen

Pharagirlke: En over belazerd opzadelen? Nee hoor, heb je je misschien al eens afgevraagd waarom mijn kinketting los zit? Als ik al diverse malen vertel dat ik heel wat afgetobt heb met zijn bekkie zal ik dat niet voor niks zo doen.

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-08 20:39

Izzy19 schreef:
Ik vind het ook een streng beeld geven. Misschien toch net iets meer op je stanggebruik letten.

Ik kan hem prima met trens rijden hoor, geen probleem.

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 20:39

Ik vraag me af waarom sommige bokkers hier de stang strak vinden, aangezien veel mensen dat verschillend beoordelen.
Ik heb Cleo zien rijden en het stanggebruik vond ik vriendelijk.

Overgens vergeet vaak het meerendeel van de mensen dat de stang te los is ook slecht is, deze gaat dan klapperen in de mond. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 20:40

CleovG schreef:
[naam] schreef:

Mijn zit blijft moeilijk, zonder zadel is daarintegen weer geen probleem Clown Het zit zeker goed in zijn mond, je moest eens weten wat ik getobt heb met zijn mond en er is geen spoortje bloed meer te bekennen Lachen

Hmm apart. Zit je wel 100 % lekker in je zadel? En laat je je benen goed genoeg 'hangen' als je met zadel rijd? Daar kan het 'm ook in zitten. Van S&T heb ik verder geen verstand, heb je er al eens een deskundige naar laten kijken?

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-08 20:40

Suzan_kalim schreef:
Ik vind het er op foto 2 op lijken dat je stang te laag hangt, maar dit kan natuurlijk tekenen..
Ik weet dat je een leuk team bent samen, maar kan voorderest weinig opmaken uit deze foto's:)

Nog maals: Ik heb al heel wat afgetobt met mijn stang en trens en je kunt bedenken dat zoals het nu hangt, het niet voor niets hangt.

Stang los is idd erg vervelend, dan klapperd het tegen zijn tanden aan, dat lijkt me ook niet bepaald lekker

Hoi Fotograaf! Haha! Nogmaals bedankt voor de foto's Haha!

minkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 20:42

het lijkt of je erg streng in je handen bent. (was vooral te zien op de foto die je weg hebt gehaald)
jammer van je punten maar kan niet altijd voor de wind gaan... Knipoog
veel succes verder!

Jiill_

Ik vind 'm juist wel lekker lopen Cleo *LOL* !
Succes in weert he! Haha! Zet 'm op!

׳

Ayasha
Blogger

Lijkt me dat als hij zijn mond open spert hij ook niet erg happy is met een losse kinketting Knipoog

edit; Ik mis idd ineens een foto...Mag ik vragen waarom?

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 20:43

Nogmaals graag gedaan. Knipoog

Izzy19

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 20:44

CleovG schreef:
Izzy19 schreef:

Ik kan hem prima met trens rijden hoor, geen probleem.

Ik vroeg het alleen maar om te weten of hij misschien gewoon last heeft van het vele ijzer in z'n mond. Hij lijkt op de foto's namelijk z'n mond niet te sluiten. Dan mag je er nog veel tijd in gestoken hebben om iets goed te vinden maar misschien voelt hij zich er toch nog niet helemaal lekker bij, sommige paarden blijven s&t gewoon lastig vinden. Ik heb natuurlijk maar 3 momentopnames gezien dus dat is het enigste waarop ik mij kan concentreren.
Als ik jou was zou ik de proef ook eens een keer op trens starten, gewoon om het verschil te merken op wedstrijd en het eventuele verschil in punten. Daarna kan je altijd nog prima overstappen naar de s&t. Natuurlijk kies je zelf wat je doet. Was enkel een tip. Ik geloof best dat je hem ook prima op trensje kan rijden hoor Knipoog