jara in training bij MissToseland (L1)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Horsea_nl

jara in training bij MissToseland (L1)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-08 09:57

ik heb jara nu alwweer bijna een jaar. in het begin was het heel erg aftasten. jara is geen makkelijk paard. en toen ze ineens met veulen naar de andere kant van nederland werd meegenomen, was zij in mijn ogen een gevaarlijk paard. ik zag haar liever niet dan wel. maargoed je koopt een paard dus je doet je best haar te leren kennen. wat al niet zo makkelijk ging. want jara gaat echt niet naar vreemden luisteren. inmiddels is alles veranderd, en kan ik eindelijk zeggen dat jara en ik goed met elkaar overweg kunnen. het blijft een lastig dametje want als ik iets teveel van haar verwacht weigerd ze daaraan mee te werken. en gaat ze liever omhoog. zo had ik nogal problemen met het wijken en het halthouden en de overgangen terug. jara was er niet van gediend mee te werken. ik heb nu een tijd les van iemand die eindelijk inziet dat geweld niet werkt bij jara. dus met zweep rijd ik niet meer, ben overgegaan op wielspoor omdat ze daar toch wel fijner op reageerd. en na heel wat lessen van er niets mee kunnen, dat ze alleen maar op hol ging en omhoog kwam, voel ik eindelijk wat verfijning!

afgelopen week hadden we wedstrijd in warga, 2 dagen 2 proefjes. heb 3 winstpunten bij elkaar gereden en 2 keer een 3e prijs. jara heeft nog een veulen van 3 maanden erbij lopen dus alles moet toch nog een slag wat rustiger aan. ik neem haar wel gewoon mee op wedstrijd en les.

ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden! Bloos

[ITP] onze friezen bij MissToseland
1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

http://www.corinaplat.nl/Fotoshoots/lottejararijden/album/slides/IMG_7211-border.jpg

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

http://www.corinaplat.nl/Fotoshoots/lottejararijden/album/slides/IMG_7245-border.jpg

http://www.corinaplat.nl/Fotoshoots/lottejararijden/album/slides/IMG_7249-border.jpg

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

http://www.corinaplat.nl/Fotoshoots/lottejararijden/album/slides/IMG_7290-border.jpg

http://www.corinaplat.nl/Fotoshoots/lottejararijden/album/slides/IMG_7291-border.jpg

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

http://www.corinaplat.nl/Fotoshoots/lottejararijden/album/slides/IMG_7329-border.jpg

9.
Afbeelding

http://www.corinaplat.nl/Fotoshoots/lottejararijden/album/slides/IMG_7345-border.jpg

10.
Afbeelding

11.
Afbeelding

12.
Afbeelding

12
Afbeelding

13.
Afbeelding

14.
Afbeelding

15.
Afbeelding

Jaaan

Re: jara in training bij MissToseland (L1)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 09:59

Prachtig paard!!
Wat kan ze mooi lopen !

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 10:03

Mooie fries zeg!
Wat een plaatje!

Let er wel op dat ze niet zo diep loopt, ze loopt te opgekropt, mag wat meer halslengte hebben.

Let ook heel erg op je handen, die staan op bijna alle foto's te vast . Probeer ze meer te dragen en niet op de schoft te leunen.
Ook je handen goed gesloten om de teugels houden. Vingers die gestrekt zijn zorgen altijd voor een te stugge hand Knipoog

Succes verder!

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 10:05

let erop dat je je paard meer lengte in de hals geeft, loopt nu véél te opgekropt.

Verder erg mooie gangen Ja

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-08 10:11

ik draag mijn handen júist niet. heb ik tijden gedaan, kun je zien in mijn profiel. daarvan gign ze opgepropt lopen, kreeg ze geen fijne aanleuning. nu ik ze wat lager houd gaat ze heel fijn lopen. ze liep gisteren inderdaad vrij opgepropt, heb ook niet lang gereden, de warmte was niet uit te houden en jara zakte idd teveel met haar hoofd.

overigens als ik deze foto's bekijk zie ik elke keer een mooi neusje eruit. vind dat niet te opgepropt

nadina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 10:30

Wat heb je een mooi paard! Wat fijn dat het steeds beter gaat met jullie. Wat betreft dat opgekropt: ik denk dat de eerste paar foto's bedoeld worden, daar loopt ze een flink eind achter de loodlijn. Ook op de andere foto's zou ze iets meer met het neusje eruit mogen maar dat komt vast vanzelf goed. Pas op dat je niet teveel naar achteren hangt. Wat betreft het dragen van je handen: ik zie het probleem niet zo op deze foto's Knipoog Veel succes met deze mooie merrie en gefeliciteerd met je prijzen en je winstpunten!

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 10:37

Op de eerste foto's zie ik een paard dat veel te ver achter de loodlijn loopt. Echter, na de galopfoto's is dit over. Kan zijn dat je daar met been je handen meer hebt aangevuld. De plaatjes na de galop geven imo een fijner, evenwichtiger beeld. Probeer dat vast te houden!

_Mirte

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 10:47

Ik vind het rijden er goed uitzien! Zoals sommige gezegt hebben loopt die nog een beetje achter de loodlijn, al weet ik zelf dat dit iets is wat friezen snel zullen doen..

In de galop heb je hem mooi voor elkaar.. mooi bergop en met het neusje er al meer uit! Succes verder in de toekomst en gefeliciteerd met je mooie punten Lachen

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 10:55

Heey meissie!
Ik neem aan dat de eerste foto's van het losrijden zijn...? Ik vind ook dat ze daar een beetje opgekropt loopt en wat teveel op de voorhand. Ik doe met mijn fries ook altijd een beetje lang en laag losrijden. Ik denk dat als je op de eerste foto's wat meer ruimte zou geven ze meer zakt in de hals.

Maar later vind ik juist dat ze een hele mooie aanleuning heeft! Vind dat ze erg mooi loopt in de galop en in draf lekker door haar lijf. Wijken ziet er goed uit, halthouden ook.

Denk er alleen aan dat jezelf niet teveel naar voren valt.

Verder super zo hoor!

_Esly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 10:59

Ziet er super uit! Zeker nadat ik gelezen heb, wat er allemaal is gebeurd.
Je moet er alleen wel opletten dat je je schouders niet naar voren,maar naar achteren drukt, dan gan je meer met trots zitten. En zit je dus ook netter.
Jullie zijn echt een super combi!
Het komt denk ik wel goed met jullie!
Verder nog veel succes!

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 11:04

lotjj92 schreef:
ik draag mijn handen júist niet. heb ik tijden gedaan, kun je zien in mijn profiel. daarvan gign ze opgepropt lopen, kreeg ze geen fijne aanleuning. nu ik ze wat lager houd gaat ze heel fijn lopen. ze liep gisteren inderdaad vrij opgepropt, heb ook niet lang gereden, de warmte was niet uit te houden en jara zakte idd teveel met haar hoofd.

overigens als ik deze foto's bekijk zie ik elke keer een mooi neusje eruit. vind dat niet te opgepropt

Foto 1 loopt je paard bijna met neus tegen borst, dus ver achter de loodlijn.
Er zitten zeker momenten bij waarbij je paard lekker met het neusje eruit loopt, maar op sommige foto's rijdt je hem ontzettend ver bovenin.

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-08 11:55

klopt hoor, die eerste foto zat ik er net op. en inderdaad is ze geneigd achter de loodlijn te kruipen, ze gaat wel vooruit en ik probeer haar altijd een kwartier lang en laag in te rijden om haar vervolgens ero pte zetten en daarmee ook te gaan doorzitten. ik rijd haar ook altijd lang en laag uit, het is niet perfect, maar het wordt wel beter!

Black_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 11:58

Ze loopt op vrij wel iedere foto met haar neus achter de loodlijn, jammer, want jullie zien er verder heel leuk uit. Ook hele mooie foto's trouwens.

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-08 12:00

Black_White schreef:
Ze loopt op vrij wel iedere foto met haar neus achter de loodlijn, jammer, want jullie zien er verder heel leuk uit. Ook hele mooie foto's trouwens.

ik vind het toch wel raar dat ik daar géén commentaar over krijg op mijn coupons? eerder heb ik daar wel eens wat van gehoord. heb vorige week met de jury gepraat over wat zij van mijn paard vond. en ook daar was de aanleuning goed. er stond onder mijn coupon net proefje. en onder een andere coupon jammer van de spanning (toen ging ze dus omhoog) maar nergens dat de aanleuning niet goed is. dat ze er meer uit moet weet ik, maar het is haar halshouding die kan ik moeilijk veranderen. ze gaat nooit als een kwpener aan de teugel lopen, ik vind dat ze er nog iets verder uit mag, maar vind haar nu absoluut niet achter de loodlijn.

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 12:30

Ik vind de aanleuning bij Jara zo veel verbeterd, ik vind juist knap hoe je het neusje eruit rijdt. Maar verbetering is altijd mogelijk Ja

Blue_Dreamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 12:43

Mooi Paard! Lachen Verder mag je haar aan de voorkant wat meer ruimte geven, aangezien ze wat opgekropt loopt, maar ik denk dat dit over een tijdje beter zal gaan. Liever in het begin wat diep, dan kun je d'r later wat gaan oprichten. Verder heb je wel een nette houding, probeer alleen soms meer voor je uit te kijken Lachen Veel succes verder Lachen

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 12:49

Jullie zijn een mooie combi!
Ziet er echt goed uit, en zoals ik al zei foto's zijn érg mooi scherp!
Ga zo door, jullie komen er zeker Lachen

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-08 14:16

dankjullie! Bloos

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 14:20

Jullie gaan steeds meer vooruit!
Commentaar is al gegeven en daar ben je jezelf ook wel bewust van Lachen

Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 14:23

Hey lot!
Leuk weer wat foto's 1e foto loopt ze inderdaad wat achter de hand. Maar dat houd niet in dat ik het slecht vind dat je dr iets achter de loodlijn laat lopen. Soms kan je op die manier net een wat losser paard in handen krijgen, zolang je maar altijd weer uit kan schuiven! Bloos

Verder vind ik je galop foto's er onwijs verbeterd! Ze lijkt een veel meer steady en gecontroleerdere galop te hebben nu,

GOED GEDAAN!!!!!!!! OK dan!

Ik moet zeggen ben blij dat je een instuctie hebt gevonden die bij jullie past, want voor een andere aanpak heeft jaartje gewoon teveel kapsones hihi

Het ziet er heel vriendelijk uit, jullie vormen steeds meer een combinatie, en in vergelijking met je vorige topic
zie je duidelijk dat je bezig ben haar wat meer lengte in de hals te geven

Lekker zo door gaan!

of-topic : geef je dr een kusje van me?

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-08 14:31

dankje! leuk om te horen!

de galopfoto's zien er inderdaad een stuk beter uit, het gaat ook beter. hoewel dat in de proef nog matig is. krijg daar nog gauw 5en op, op dat moment lukt het me ook niet om het nog goed in orde te krijgen maar er is wel verbetering, ze wil gauw heel explosief aanspringen en het lijkt dan een kanonnetje als ik mijn been in kwestie alleen omleg.

inderdaad, jara die laat zich niet gemakkelijk door mensen imponeren. tegen ons is ze inmiddels een schat, altijd willen knuffelen. maar met vreemden blijft het een raar paard, laatst heeft ze iemand in zijn arm gegrepen terwijl er helemaal niets aan de hand was.

en ik zal een kusje van je aan haar geven Knipoog

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 14:58

lotjj92 schreef:
klopt hoor, die eerste foto zat ik er net op. en inderdaad is ze geneigd achter de loodlijn te kruipen, ze gaat wel vooruit en ik probeer haar altijd een kwartier lang en laag in te rijden om haar vervolgens ero pte zetten en daarmee ook te gaan doorzitten. ik rijd haar ook altijd lang en laag uit, het is niet perfect, maar het wordt wel beter!

Oké, als je idd maar altijd uit kan schuiven Lachen Ik denk na nog wat trainen dat dat beestje super loopt en jullie de show stelen op concours Ja

Succes!! OK dan!

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 19:06

Sommige foto's loopt ze net iets té opgekropt, maar ik zie ook foto's dat ze netjes met der neusje eruit loopt.
Voor het plaatje zou het mooier zijn als je je handen iets meer zou dragen, maar ik zie dat je al uitleg hebt gegeven waarom je dat niet doet.
Voor de rest vindt ik dat jullie echt steeds beter gaan! Lachen

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 19:18

Ziet er netjes uit, maar het commentaar is al vaak genoeg gezegd, dus niet nodig om nog eens te herhalen Vork
je hebt een leuk paard onder je kont, probeer alleen je handen gesloten te houden en misschien net ietsje meer achterover op sommige foto's zit je net iets te ver naar voren, verder is je houding netjes Knipoog

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 22:23

supeerr Knipoog
jullie zijn zeker vooruit gegaan Knipoog
en jullie zijn echt een superr leuk stel samen Lachen
mooie foto's en suc6 verder met wedstrijden

liefs