Het is een heel verhaal, dus lees dit graag even voor je reageerd!!
Mascotte is een paard wat bij onze manege is weg gegaan, naar de mevrouw die daar tegen over woont. Ze vond het zielig, en wou haar een '' beter leven geven'', maar, alles behalve dat.
Mascotte stond alleen maar in stal, kreeg geen eten, geen knuffels, geen beweging. Er werd gewoon helemaal niet naar om gekeken. Toen ging een mevrouw haar doen, die wegens ruzie's gestopt is.
Daarna is ze naar een '' trainer'' gegaan, wat achteraf, toen ze weer terug kwam, een handelaar bleek te zijn die niet van haar af kwam. Ze kwam terug als brood mager paard, doodsbang, en met ringworm...
Ja, en daar stond ze dan..
Maar Sharon (mijn vriendin) bleef gek op haar, en toen zijn wij haar gaan verzorgen.
De manege gaf haar 's avonds & 's ochtends hooi & bix, wij mestten haar stal uit (voor in hoeverre kon
) en gaven schoon stro dagelijks.Toen is ze helaas (maar voor haar beter!) verkocht, naar Manege Bakker in Noordwijkerhout.
Daar ging het ook niet goed, het rijden niet, en in stal werd ze steeds moeilijker.
En toen, kwamen er 2 mensen die het ook zagen, die hun andere paard daar hadden staan, en die hadden haar gekocht. Ze hebben haar 6 maanden in Lisse gezet, op een landje, om bij te komen van de stress. Wat geholpen heeft. Super!
De laatste 6 weken waren ze bezig met longeren, en dat pakte ze goed op. Dinsdag was ze er voor het eerst op gegaan, aan de longe. Alleen maar zitten, niet drijven, niets met teugels.
Toen zaterdag, kwamen Sharon & ik! Zo blij, we hadden haar vanaf December niet meer gezien (toen hadden wij haar opgezocht in Noordwijkerhout, bij Manege Bakker)
Eerst heerlijk uitgebreid gepoetst, wat Masco'tje (ze heet nu Masco) heerlijk vond.
En toen... gereden! Eerst opgezadeld, zadel ging makkelijk, hoofdstel niet.
Maar, met genoeg geduld, rustig blijven, toch in gekregen. (wat er gebeurd is weten we niet, maar doodsbang is ze ervoor)Toen het om was, was er niks meer aan de hand.
In de manege lessen trapte ze naar been, draafde ze niet, en als ze draafde;
trappend & met hoofd in de lucht.
Was dus best spannend om er mee weg te draven, máár! Het ging goed! Was zo blij
Ze sprong zelfs uit zichzelf aan in galop (het mag niet, maar beter dan dat ze niet wilt draven, niet vooruit wilt etc!), met hoofdje laag, met oortjes naar voren!
Was dus 2e keer onder het zadel in 6 maanden.
Hier foto's!!

Net uit stal gehaald om lekker te poetsen.

En volgens Masco(tte) waren wij erg vermoeiend.
En toen... Sharon er eerst op;

'' Zie je die koeien? Ja?? Nou, die zijn dus eng.''

&

Lekker losstappen.

Begin volte, door stelling lekker losmaken.
En toen.
Hoorde ze vogeltjes in de boom. & was ze weer afgeleidt.

Hier kwam ze wel al wat naar beneden.
Toen, ik erop.

Van hand veranderen

En daarna, toch poging draven gedaan, wat ik best wel spannend vond.
Máar, het ging goed. Geen 1 trapje gegeven, eerste paar pasjes hoofdje wat omhoog, maar daarna?
SUPER (vond ik zelf)
& toen besloot mevrouw in galop aan te springen.

Daarna lekker uitstappen, en knuffelen

En omdat dit het max. aantal foto's zijn, nog wat in link.
Lekker rollen na het werk

Even gevaarlijk doen

en daarna, laten zien dat ze nog wel lief is!
en de laatste foto die ik gemaakt had die dag.....
Neusriem zit inderdaad te laag, maar het was al zo'n probleem, en dit hoofdstel was het makkelijkst dichtmaken etc, aangezien ze al heel weinig aan haar hoofd accepteerd, en een aansnoerneusriem zou veelste dik zijn, en veelste veel gepiel vast te krijgen.
(hoger kon deze niet)Berichtje zou leuk zijn,
groetjes Josca!