Faram @ niet zo'n beste dag... WEL mooie galopfoto's!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

merrieveulen

Faram @ niet zo'n beste dag... WEL mooie galopfoto's!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-08 08:43

Hallo hier zijn we weer! na ons @ work topic van een paar maandjes terug hier weer eens een nieuwe, met dank aan Sappos en Nathalie2302 van Bokt... zij kwamen bij ons op bezoek en lekker plaatjes schieten, helaas had Faram niet zo'n fanatieke dag, hihi!

in de tussentijd is Faram er wéér een tijdje tussenuit geweest, deze keer niet door zadelproblemen, maar omdat hij flink wat tijd nodig had om te herstellen na zijn jaarlijkse osteopaat-controle.

al met al gaat hij lekker vooruit, we zijn nog actief met voorwaarts rijden, hoewel hij deze dag dus niet zo vlot was, hihi!

nou ja, genoeg gekwaakt, hier de foto's!

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

11. en als je paard dan geen zin heeft om in de bak te werken, schudden we toch even lekker de spieren los in een heerlijk VOORWAARTSE galop!
Afbeelding

12.
Afbeelding

mijn eigen commentaar:

- onderbenen, wat die af en toe doen, geen idee. ik heb ze vaak te ver naar achteren en met de kuiten naar binnen gedraaid liggen, terwijl ik hem dan niet eens 'aanspoor' oid...
- TENEN!!!! net als in het vorige topic, leer ik het dan nooit?!?!
- niet voorover zitten als hij minder vlot voorwaarts gaat dan ik wil (wat vandaag dus veel voorkwam)
- voor me kijken

we zijn dus echt bezig met Faram ontspannen en vlot voorwaarts te laten lopen, op eigen benen. hij wordt al steeds sterker maar heeft op voltes in zijn 'nieuwe gangen' de balans nog niet helemaal voor elkaar, hoewel ook dat steeds beter wordt. met dingen als 'aan de teugel' rijden etc. zijn we nog helemaal niet bezig, ik wil 'm eerst lekker los door het lijf hebben, hoewel hij op betere dagen de teugel al wel lekker begint op te zoeken.

nogmaals, dit was niet bepaald zijn beste dag, meestal is hij veel vlotter, WHAHA! ach ja, je kunt niet altijd alles hebben zullen we maar zeggen, hihi!

Groetjes!
Laatst bijgewerkt door merrieveulen op 05-05-08 08:45, in het totaal 1 keer bewerkt

silfie35

Re: Faram @ work in de bak, niet zo'n beste dag...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 08:45

Ziet er goed uit hoor!! commentaar geef je zelf al....

Succes!

nathalie2302

Re: Faram @ work in de bak, niet zo'n beste dag...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 08:47

Vond het super te zien hoe jullie twee echt SAMEN rijden, jammer dat het weer niet echt meewerkte...

Rijtechnisch commentaar geef je zelf al (tenminste, de punten die mij ook waren opgevallen) Lachen

So0p_

Re: Faram @ niet zo'n beste dag... WEL mooie galopfoto's!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 08:48

Commentaar heb je zelf al gegeven Knipoog
Wat een heerlijk paardje heb je!!

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 08:50

die foto's in de wei zijn wel héél erg gaaf geworden!!! Lachen

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 08:51

Blijft een otnzettend kanppe man hoor! Ziet er heerlijk uit zo al

Ingmar_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 08:59

Leuke foto's weer! Jullie vermaken je wel zo te zien! Het commentaar heb je al zelf gegeven,weer makkelijk voor mij Lachen

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 09:14

wat een heerlijke foto's

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 09:41

Wat is hij toch leuk Haha!
Ziet er goed uit hoor meisie!
Fijn dat jullie nu weer lekker aanhet rijden zijn ±'

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 09:46

Hihi je westernvoeten had je het al over toen wij er waren. Verder ziet het er natuurlijk superleuk uit. Al wil ik hem nog wel een keer zien als ie in de krul getrokken wordt Haha!

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 10:29

Jullie zijn écht een lekker stel samen! Haha!

Anouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 12:35

Wat en enorme stoere kop heeft dat paard zeg!

Galopfoto's zijn inderdaad erg leuk.

Topsy_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 13:15

Stoer paard! Ja
Die galopfoto's zijn zeker mooi. Knipoog Party!!
Commentaar geef je zelf :p

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-08 00:03

@ sap, neem jij dan de slof mee? die shoppen we dan wel weg ofzo, hihi! valt niet op...

@ de rest, bedankt!

rijtechnische tips en commentaar zijn natuurlijk welkom... (misschien kan ik mijn voetjes met een slof ook onder controle krijgen?!!?!)

kelliiee1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 07:14

Leuke foto's en erg leuk paardje Lachen!
Commentaar heb je zelf al gegeven

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 07:19

Leuk dier!
En fijn om te zien dat je vanuit t paard werkt, dus eerst voorwaarts en ontspannen, dan de rest Lachen Misschien zou je wel in die lage lijn al wat kunnen gaan spelen met wat extra stelling enz (op de momenten dat hij wel lekker voorwaarts is) zodat ie ook wat betreft de lange buiging iets losser wordt.
Maar succes, ziet er vriendelijk en gezellig uit!

maaike93

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 07:26

Mooi dat je idd begint waar het uiteindelijk om gaat: Ontspanning Lachen
Het ziet er prettig uit !

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 07:30

dat komt wel goed Lachen en foto's zijn altijd handig om te zien of er foutjes in je houding zitten. Ik kwam er met een fotoserie van Max achter dat ik toch vrij vaak mijn polsen plat deed Bloos ook door de foto's. Dus het heeft zeker waarde. blijven trainen, en dan komt het wel goed Lachen

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-08 09:15

bedankt allemaal!

probleempje is dat ik momenteel geen les heb met Faram, ik had een súper instructeur gevonden zoals je ze tegenwoordig niet veel meer tegenkomt, maar toen moest Faram er een tijdje uit en in die tussentijd heeft die man het zo druk gekregen dat er voor ons geen plek meer is.

ik ben druk zoekende want we hebben het echt nodig, ik kan zelf nog wel ietsje verder komen dan wat hier te zien is op de foto's maar we hebben het gewoon écht nodig... dat is dus wel jammer.

als ie lekker voorwaarts is rij ik er inderdaad wat meer uit, ook stelling al op de volte en af en toe gaat het ook al erg soepel op rechte lijnen. verder doe ik ook vanaf de grond oefeningen (aan het halster of lange teugel) om hem los te werken, maar dat vind hij nog érg moeilijk, vooral om dan goed vóór me uit te blijven lopen, hij blijft er liever wat naast hangen, hihi!

ik vind het heel belangrijk dat Faram plezier in zijn werk houdt en heeft, ik heb hem jaren heel vrijblijvend recreatief gereden dus ondanks dat hij tien is moet ook hij (net als ik) het allemaal nog leren.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 09:20

Wat een leuke pony zeg Haha! Echt een lekkerding Ja

Blijf er wel op letten dat hij in de lage lijn niet te gemakkelijk vanaf komt. Laag rijden en hem zo los maken kan je alleen bereiken als hij vanachter goed genoeg meekomt. Dat wil niet zeggen dat je altijd hard moet rijden, maar wel actief! Dat actieve mis ik een beetje in de foto's dat hij laag loopt. Hij valt dan volgens mij een beetje op de voorhand. Dat zal wellicht beter zijn als meneer wat meer zin heeft Haha!

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-08 09:37

klopt, het was deze dag zowiezo heel lastig om hem actief te houden, hij viel gemakkelijk terug naar sukkeltempo's en maakt dan zijn passen niet lekker af.

hij begint wel meer te doen van achter de laatste weken maar we hebben nog een hoop werk aan de winkel! wat ik zelf wel zie op de foto's is dat hij spiertjes ontwikkelt, de bovenste halsspier begint zich heel voorzichtig te laten zien, en ook het stuk onder zijn zitbeenknobbel raakt meer gevuld, eerder had hij echt zo'n puntkontje.

ik kreeg heel veel commentaar op zijn gebrek aan bespiering dus ik ben in ieder geval al blij dat deze zich beginnen te ontwikkelen, maar we zijn er idd nog lang niet, hihi!

hij valt inderdaad gemakkelijk terug nog op de voorhand, ik zie dat op deze foto's heel sterk, ook aan mezelf. ik ga dan voorover hellen met mijn bovenlichaam, en dat doe ik dus ook als hij terugvalt uit tempo. gisteren ging het véél beter, toen was hij actiever en ik heb vooral érg op mezelf gelet, recht zitten, lang maken en benen op de plaats met de tenen NAAR VOREN!

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 09:40

hee renee,
hoe reageert je pony er eigenlijk op als je verbinding met de mond houdt?
en dan via zo voorwaarts neerwaarts te rijden? Lachen (zoals op foto 10)
gr saskia
Laatst bijgewerkt door saskiakefie op 06-05-08 09:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 09:40

Prima juist om er van voren mooi af te blijven en je eerst te richten op voorwaarde nr. 1: voorwaarts. Lekker lange lijnen rijden, beetje schakelen in tempo, super.
Wat je ook gerust kunt gaan doen is kleine stukjes wijken daarin meenemen. Echt maar 2 of 3 pasjes, waarbij je heel goed oplet dat je die voorwaartse drang erin houdt. Daar worden ze mooi sterk en handig van.
Verzameling en hoofd/halshouding komt later wel. Voor nu zijn dit hartstikke fijne plaatjes!

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 09:46

Sonja schreef:
Prima juist om er van voren mooi af te blijven en je eerst te richten op voorwaarde nr. 1: voorwaarts. Lekker lange lijnen rijden, beetje schakelen in tempo, super.
Wat je ook gerust kunt gaan doen is kleine stukjes wijken daarin meenemen. Echt maar 2 of 3 pasjes, waarbij je heel goed oplet dat je die voorwaartse drang erin houdt. Daar worden ze mooi sterk en handig van.
Verzameling en hoofd/halshouding komt later wel. Voor nu zijn dit hartstikke fijne plaatjes!

mm, wat grappig sonja,
bij dit topic had je toch een hele andere mening:
[HAW] hedwich @ work Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 09:51

Nee hoor daar had ik geen andere mening, daarin konden een aantal mensen niet lezen Knipoog
In dat topic heb ik gezegd dat het geen zin heeft om rijfoto's te plaatsen op het deel "rijtechnisch, praktijkproblemen" als je foto's plaatst waarbij je meteen vermeld dat het paard niet hoefde te werken omdat het een rustdag had.

Maar dat grepen een paar mensen (waaronder jij als meelopertje) aan om even lekker hypocriet te rellen.

Als je zou zien hoe ik doorgaans reageer, dan zou je weten dat ik absolute voorstander ben van éérst lekker voorwaarts en op eigen benen lopen, en je dán eens gaan bekommeren om hoofd-hals-houding.

Maar dat wilden/konden jullie gisteren door je eigen negatieve emoties en gedachten blijkbaar niet lezen.

Maar goed, lijkt me in dit topic ook niet echt relevant om na te bespreken. wel?