Krummel [haf] in L2/M training.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

krummel

Krummel [haf] in L2/M training.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-08 12:40

Gister heb ik met Krum op de Put gereden. Dit is een stukje bos op een heuvel met paden, weides en 2 buitenbakken, 1tje van de vereniging waar je niet in kunt/mag. En 1 openbare rijbak, hier mag dus iedereen komen. Ik rijd er wel regelmatig, vind het fijn rijden, niemand om je heen, lekker de bak voor jezelf en krum is goed gefoucust op mij. En een leuke plek om rijfoto's te maken. Hier heb ik ook altijd les. We zijn nu L2 startgerechtig dus daar zijn we dan ook voor aan het oefenen,sommige dingen van het M gaan ook al heel goed! Nouja genoeg gelult gewoon lekker kijken, oja tips en tops mag altijd Knipoog

Afbeelding
Goedemurregen!

Afbeelding
Klaar voor vertrek

Afbeelding
We zijn er! En we gaan het pad op, omhoog.

En dan staat daar Melissa, die foto's ging maken. En dan nu aan't werk!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Stukje middendraf, eerst even losjes..

Afbeelding
En dan netjes.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Terug naar stap, maar dat ging niet zo soepel..

Afbeelding
Middengalop

Afbeelding
Wijken

Afbeelding

Afbeelding
Galop!

KLAAAR!!
Afbeelding

Afbeelding
Op de heuveltop.

Ik zie nu dat van veel dingen de foto's maar 1 kant op zijn gemaakt, zoals alleen de rechtergalop, en 1 kant het wijken. Maar alles is wel beide kanten uitgevoert, het staat alleen niet op de foto :duh:

*OP AL DEZE FOTO'S RUST COPIRIGHT, IK WIL ZE DUS NERGENS ANDERS TEGENKOMEN!* Bloos

Cynn
Fotograaf

Re: Krummel [haf] in L2/M training.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 12:58

Leuke pony, aparte haf. Is het geen kruising ofzo? Lachen
't ziet er netje uit. Soms je handen wat meer rechtop houden, en der niet teveel laten zakken/hangen lijkt het soms.
En mag ik vragen waarom je met zo'n bit rijdt?

krummel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-08 13:03

Het is geen kruising, ze heeft heel erg last van zomereczeem en bijna niks helpt, en op deze manier hebben de manen toch rust.

Met dit bit rijd ik altijd langs de weg. Het is gewoon een goede rem zeg maar. En als ik ermee in de bak rijd dan draagt krum zichzelf. En heeft ze een andere hoofd/hals houding. Zo train ik dus andere spieren die ik normaal niet zo goed kan trainen zo kan ik deze sterker maken. En dan uiteindelijk alles op 1 bit pakken Knipoog Het is dus voor mij een hulpmiddel waar ik 1 keer in de zoveel tijd mee rij. En ik moest nu ook een stuk langs de weg Knipoog

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 13:06

krummel schreef:
Het is geen kruising, ze heeft heel erg last van zomereczeem en bijna niks helpt, en op deze manier hebben de manen toch rust.

Met dit bit rijd ik altijd langs de weg. Het is gewoon een goede rem zeg maar. En als ik ermee in de bak rijd dan draagt krum zichzelf. En heeft ze een andere hoofd/hals houding. Zo train ik dus andere spieren die ik normaal niet zo goed kan trainen zo kan ik deze sterker maken. En dan uiteindelijk alles op 1 bit pakken Knipoog Het is dus voor mij een hulpmiddel waar ik 1 keer in de zoveel tijd mee rij. En ik moest nu ook een stuk langs de weg Knipoog

Aah oke, dankje voor je uitleg. Lachen

En ik bedoelde niet echt de manen van je pony, maar de donkere kleur.
Die heb ik zelf nog nooit echt gezien bij een haf. Lachen

krummel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-08 13:08

Haha okay Knipoog Nou ze zijn zeldzaam dat is waar. Maar er zijn er meerdere hoor, ik vind zelf de donkere haflingers altijd erg mooi Kwijl Maar geloof mij er zijn er wel meer van Knipoog

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 13:10

Hahaha, 't is dan de eerste die ik zie!
Maar Krummel is inderdaad echt een plaatje! Bloos Cool

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 13:36

Hier nog iemand met een donkere haflinger Lachen

Mooie haf, loopt er netjes en wat een bilspiertjes Vingers aflikken

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 13:39

Krummieeee Haha! Ze ziet er goed uit Minouk!
Ik vind het rijden er prima uitzien. Soms lijkt Krum wel wat op de voorhand te duiken en dan gelijk haar hoofd ook een beetje te diep te doen, maar voor de rest geen commentaar.
Ik moet zeggen dat ik jouw zit keurig vind trouwens!

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 13:43

Haha dat filmpje is ook leuk Haha! Lijkt net of ik zelf op je haf zit Tong uitsteken .

Ik vind het rijden er goed uitzien, maar soms lijkt het wel of je je teugels wat te lang hebt.

Kiim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 14:21

Wauw minouk jij zit super netjes!

Vind het rijden er goed uitzien maar denk dat de achterhand een stukje actiever zou kunnen, ze kukelt wat op de voorhand zo van de foto's af te zien.
Succes in het L2!

krummel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-08 16:32

Klopt, soms duikt ze te diep. Maar ik vind het moeilijk om te zien/voelen wanneer ze dat precies doet. Want als ze te diep loopt, loopt ze wel fijn en losjes. Maar het is dus niet goed, we moeten meer heuvelopwaarts gaan rijden Tong uitsteken

@ Aranel, is best moeilijk hoor Tong uitsteken Sturen, galopperen en filmen tegelijk Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 16:58

Kun je geen exceem deken opdoen? vind dat jouw haf er zo voor een exceem-haf zonder deken nog goed uitziet.. als ik mijnes de deken af laat ligt ie morgen van top tot teen open...
dat bit.. tja dat zou ik persoonlijk niet doen, maargoed dat is jouw keuze natuurlijk.
Je moet bij het wijken meer op je buitenhand rijden, dan gaat het stukken makkelijker en netter..
Jouw haf heeft wel een super gaaf kleurtje zeg! mijn haflingers zijn allemaal best licht juist Lachen

Emma___

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 17:06

mooie pony loopt erg netjes ! Lachen

BiBaMi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 18:22

Ziet er goed uit, hele mooie haf!
Leuk dat je daar zo kan rijden!

krummel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-08 18:54

@ vivalavida;

Een eczeem deken is geen optie.. Heb ik vorig jaar geprobeert, maar hij lag na 2 dagen langs het hek in de weide. Helemaal stukgescheurt.. Weg deken, weg geld.. Ik heb ook al tientallen smeerseltjes geprobeert. Maar ze kosten allemaal een hoop geld en geen van alle heeft tot nu toe gewerkt. 2 jaar terug zagen de manen er niet uit, kort gepiekt, pluizig, en bijna alles stond rechtop. Toen heb ik de knoop doorgehakt en heb ik alles netjes en op 1 lengte rechtop geknipt. Nu kan er meer lucht tussendoor en azijn eropsmeren. Dit werkt toch echt het beste. Ook krijgt krum pavo liga, werkt ook tegen zomereczeem. Dit werkt tot nu toe het beste. En ze schuurt alweer hoor, maar zo heeft de huid toch meer rust en blijft het redelijk heel. Alleen de manen schuurt ze er dus af. Maar omdat ze nu in een boog staan valt het een stuk minder op Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 19:52

beter dat azijn wel helpt dan! mijn haf haalt haar hoofdkap er wel af.. kijk maar in het topic in mijn onderschrift.. en daar waren de wondjes zelfs al redelijk geheeld!!
2jr geleden had zij ook een 'fjordenkapsel' maar door de deken erop en overdag paar uurtjes in de wei en savonds op stal heeft ze nu al best lange manen..

ZwYzWyLoVeRr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 21:12

Mooi hafje hoor!! je rijd hem ook goed vind ik. mijn pony heeft ook zomerexceem(irritant he!) Het commentaar heb je zelf al gegeven. Leuk filmje trouwens Pling

orion92

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 21:15

Leuke haf zeg! Hip die manen ook Tong uitsteken
Rijden ziet er netjes uit, probeer wat meer contact met de mond te houden, je teugels hangen een beetje in boogjes zo nu en dan. Lachen

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 21:19

Ik ben fan Vork

_Katinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 21:44

Leuke Haflinger.
Idd, de donkerste zijn de mooiste Haha!

Wat is zijn/haar afstamming?

krummel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-08 23:15

De vader is Maestro van de Bosrand, ook zo mooi donker Kwijl
De moeder heb ik geen idee van.. Ik ben de papieren kwijt geraakt... Ergens in de verbouwing... Niet zo slim, maar ik kan het alleen opvragen als ik de preciese hfk nr's van krum heb, en die heb ik niet Verdrietig Ik baal er wel van maar gelukkig weet ik evengoed een paar dingen, zoals preciese geboortedatum, vader, foknaam. Maar daar houd het dan ook op.. Clown

http://www.haflingerdressuurstal.nl/maestro_werkend.htm

edit: link toegevoegd

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 08:27

Ziet er weer goed uit Minouk!
Probeer er wel op te gaan letten dat je dr iets om hoog gaat rijden nu. Ze loopt op sommige stukken iets te diep.
Verder ziet t er goed uit Ja Jullie zijn in korte tijd al goed vooruit gegaan!! Ja

Wanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 09:25

Erg mooie Haf, ik vind de manen wel mooi zo, maar ja ben ook Fjordenminded dus dat is gewoon mijn eigen tik Tong uitsteken ]
Rijtechnisch vind ik het er goed uit zien, het bit stoort 'm niet zo te zien.

wupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 09:26

Wauw ik kan niet anders zeggen dat je een prachtig paard hebt en er ook heel goed uitziet voor een zomereczeempaard ( heb er zelf ook 1 Clown) Het rijden vind ik er ook al erg netjes uit zien Haha!!

_Liez

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 09:52

om de manege waar ik rij is ook een donk
ere haf