Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
imke schreef:Je moet gewoon niet elke keer je zweep verwisselen als je van hand verandert. Mag ook niet in je proef.
Liezel1 schreef:hoe rij je je paard nagefelijk?
loopt je paard wel op eigen benen?
zo te horen niet, want hij gooit zijn hoofd omhoog als je je teugels laat vieren..
kleine test: als je aan het rijden bent je handen eens naar voren doen, wat gebeurd er dan? Vliegt hij meteen met zijn hoofd omhoog? Dan heb je teveel steun in je handen, dat moet je eerst oplossen...
Sientje schreef:Volgens mij zijn er twee dingen aan de hand:
Ten eerste slaag je er niet in om je teugels op normaal contact te houden als je je zweep overpakt, dus is het logisch dat je paard de ruimte pakt die hij op dat moment krijgt. Oplossing: oefenen met een kortere zweep? Of leren aanleuning te houden als je twee teugels in één hand hebt?
Twee: bij het wisselen van hand, verandert je tempo. Verplaats je eens in het paard. Die heeft als het goed is geleerd te reageren op gebruik van de zweep. Hij ziet dat de zweep van positie verandert, en verrruimt dus. Heel logisch. Oplossing: probeer de beweging die je maakt bij het overpakken van de zweep zo klein mogelijk te houden. En ga desnoods een paar keer in stilstand het overpakken oefenen, zodat je paard weet dat daar niet meer op gereageerd hoeft te worden.
Marigold schreef:imke schreef:Je moet gewoon niet elke keer je zweep verwisselen als je van hand verandert. Mag ook niet in je proef.
ja dat zij mn instructrice vandaag ook.
je raakt dan het contact kwijt.
dus niet overpakken. ik deed het altijd wel, uit gewoonte.
Marigold schreef:imke schreef:Je moet gewoon niet elke keer je zweep verwisselen als je van hand verandert. Mag ook niet in je proef.
ja dat zij mn instructrice vandaag ook.
je raakt dan het contact kwijt.
dus niet overpakken. ik deed het altijd wel, uit gewoonte.
rosanne1988 schreef:zweep niet verwisselen, en steeds in dezelfde hand houden.
je mag in de proef je zweep ook niet verwisselen!
Shirley__ schreef:Ik doe altijd de teugels in 1 hand nemen (wel gewoon dezelfde lengte houden die ik had) en dan me zweep overpakken...
orion92 schreef:Als je telkens tegen de bakrand aan komt dan is het zo dat de buitenhand, naar mijn idee, niet genoeg opgesloten is. Dit zou je eventueel ook op kunnen proberen te lossen met je been of je hand. Maar ik zou je zweep niet telkens proberen over te pakken. Het mag, zoals hier boven gezegt, ook in de proef niet.
maar ik rij met mijn eigen pony alleen outdoor dus geen bakrand
_Susanne_85 schreef:Binnenlangs overpakken, wil nog wel eens helpen