Laatste keer op Ramona (v. Landeur)...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Daihyo

Laatste keer op Ramona (v. Landeur)...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-08 22:12

Ramona (roepnaam paard Clown ) is sinds april vorig jaar mijn bijrijdpaard. In principe 1x in de week en waar nodig vaker. In het begin (en nu nog steeds wel) was ik er wel onzeker over of ze wel bij mij zou passen. Ik ben nou eenmaal niet de slankste (ziekte waardoor mijn achterwerk en bovenbenen sneller groeien dan de rest Clown ), en Ramona is wél een slank paard. Eigenaar vond het het proberen waard en Ramona heeft er blijkbaar geen last van.
Helaas voor mij heeft de eigenaar van paard heeft een vriendje gevonden en gaat verhuizen. Uiteraard (maar helaas voor mij) gaat paard mee. Het is niet de wereld uit, maar wel te ver om elke keer heen en weer te reizen. Kortom, vanaf zondag ben ik enigszins bijrijdpaardloos...

Agnes (Kimble @ bokt) was zo aardig om afgelopen zondag wat rijfoto's te maken. Want de laatste die ik had waren van vorig jaar Bloos!
En ja, dat is dan best weer confronterend.
Genoeg puntjes om aan te werken!! Helaas gaat dat met dit paard niet meer lukken Verdrietig

Genoeg verteld. Hier de foto's! Commentaar is welkom, mits onderbouwd uiteraard.
1.
Eerst even instappen. Wat lager ingesteld. Ze loopt hier fijn ontspannen over de rug. Achterbeen er netjes bij.
Afbeelding

2.
Even checken wat dáár gebeurt. Haha!
(stalgenoot werd losgegooid in de paddock en dat is een goed excuus om je even aan het werk te onttrekken)
Afbeelding

3. Nog wat lager instellen. Jammer genoeg neusje iets achter de loodlijn, maar verder wel een fijn beeld. Zeker als je je bedenkt dat ik haar pas de laatste weken zo kan instellen. Voorheen liep ze net wat hoger en kwam niet lekker over de rug met warm rijden.
Afbeelding

4.
Actief draven. Nog steeds wat ronder ingesteld. Mijn binnenhand werkt wat streng in richting stelling naar binnen.
Afbeelding

5.
Fijne actieve draf. Jammer dat ik wat voorover duikel Clown
Afbeelding

6.
Even terugrijden, goed op het achterbeen zetten.
Afbeelding

7.
En weer pasje voorwaarts. Hals wat hoger, neus mooi op de loodlijn.
Afbeelding

8.
Galopje links. Galop is voor mij haar moeilijkste gang. Ze is zoiezo lastig om uit te zitten. Links heeft ze ontzettend veel kracht en ik ben er minder sterk op. Dus dat gaat een paar passen goed en dan wordt het moeilijk haar bij me te houden en haar constant te rijden. Mijn armen en benen leiden soms ook wat een eigen leven Bloos
Afbeelding

9.
Rechtsom gaat wat makkelijker, maar nog niet zoals ik zou willen. Het blijft een moeilijke gang voor mij...
Afbeelding

10.
Na de galop gaan we wat hoger ingesteld verder en iets meer verzameld. Dat is lastig, dus moet je soms een excuus zoeken om je passen iets te verlengen, je rug wat weg te drukken en vooral naar je omgeving te kijken Haha!
Afbeelding

11.
Gelukkig is dat maar even en kunnen we weer verder.
Hier een pasje wijken. Leuk om te zien dat mijn houding hierin verbeterd is. Voorheen zat ik scheef Bloos
Afbeelding

12.
Poging tot wat meer strekken. Clown
Strekken gaat goed, maar achter wordt er wat vergeten. Daarbij wordt ze altijd erg enthousiast en is ze niet altijd makkelijk te controleren Haha!
Afbeelding

13.
Weer terug naar de verzameling en een stukje travers. Zit ik bij het wijken mooi recht, is dat hier toch wat minder. Paard loopt wel mooi. Achterbeen er goed onder en netjes op 4 sporen.
Afbeelding

14.
En toen waren we klaar Haha!
Afbeelding

15.
Nog even poseren Lovers
Afbeelding

Agnes: super bedankt voor de foto's!
Birgit: voor als je dit leest, super bedankt voor de leuke tijd met jou en je paard!

Getup

Re: Laatste keer op Ramona (v. Landeur)...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 22:18

Ik vind jullie echt een mooie combinatie, en jij zit netjes op je paard. Knap paard trouwens, heeft echt uitstraling. Commentaar gaf je zelf al, heb ik niet veel aan toe te voegen. O ja, toch: hoop dat je weer een ander paard vind om te rijden, of heb je er inmiddels eentje?

Kimble

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 22:20

Ik vind het zo rot voor je dat ze weggaat!! Ach gut
Was het minste wat ik kon doen.

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 22:22

Wat een mooi paard!
Rijden ziet er netjes uit!

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 22:23

Wat is het toch ontzettend jammer dat ze gaat verhuizen, jullie zijn een hartstikke leuk team samen, en Ramona is ook nog eens een ontzettend leuk paard.

Rijtechnisch ben ik niet zo geweldig onderlegd dat ik goed commentaar kan geven, maar ze laat duidelijk zien dat ze helemaal geen hinder heeft van jou. Ze wil voor je werken en ziet er blij en vrolijk uit Ja .

Foxy1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 22:25

Kan me voorstellen dat je ervan baalt dat ze weg gaat. Jullie zijn een hele mooie combinatie en ik vind het paard zeker niet te 'slank' ofzo voor je.
Foto's geven een fijn beeld en commentaar geef je zelf al. Foto 12 vind ik erg mooi maar nummer 15 zou ik een ereplaats aan de muur geven!
Hoop dat je snel weer een leuk bijrijdpaard vindt. Je rijdt hartstikke netjes dus dat moet vast goedkomen!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 22:29

Je rijdt haar ontzettend netjes, wat jammer dat jullie niet samen door kunnen gaan.
Enig puntje is de travers, misschien wel op 4 sporen, maar qua buiging schort er nog wel het een en ander aan. Knipoog Maar daar heb je jammergenoeg niets meer aan nu.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-08 22:32

getup: nee nog niet. Ik weet ook nog niet of ik een ander paard ga zoeken. Partout heb ik nog als 'tut'-paard. Longeren, vrijheidsdressuur, enz. Die rij ik alleen niet. Ik ben er nog niet uit Haha!

Neon: klopt. Ze vindt het nog ontzettend moeilijk. Ik doe dit ook absoluut niet vaak met haar.
Maar het gaat steeds beter. Begonnen we met een achterhand van de hoefslag, naar 3 sporen, naar wat het nu is... Er zit in ieder geval verbetering in Ja
Je ziet ook echt dat ze supergeconcentreerd is omdat ze het heel moeilijk vind om het uit te voeren. Maar ze wil graag en kan het ook steeds beter. Heb er alle vertrouwen in dat dat helemaal goed komt.

En de rest: bedankt voor het leuke commentaar!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 22:33

Dat ziet er netjes uit hoor Lachen. Ik vind je ook niet storend tonen op Ramona Lachen.

Wat jammer dat ze gaat verhuizen Scheve mond . Misschien kun je nog af en toe langs voor een ritje?

xLiezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 22:36

Wat ontzettend jammer dat je verzorgpaardje weg gaat!
Ik weet hoe het voelt,
Ontzettend rot Ach gut .
Juliie waren een mooi koppel Lachen,En je kan zeker goed zien dat ze helemaal geen moeite heeft!
Hopen dat je snel een nieuwe vind Haha!!
Verder heb ik over het rijden niet veel commentaar,Vind het er super uitzien Haha!.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-08 22:41

kimenragna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 22:43

ziet er heel netjes uit ! Pling
echt niet leuk dat ze weg gaat! Ach gut
hopelijk vind je snel een nieuw paardje waar je veel plezier mee kunt hebben!
vond/vind jullie wel een hele mooie combinatie! Knipoog

kimenragna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 22:44

heeft even het andere topic gekeken!!
jullie zijn heel erg voorruit gegaan zeg Haha!

sinadama

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 22:49

Ziet er netjes uit
Jullie zijn een goed setje samen
Jammer dat ze weggaat

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 23:20

Jullie zijn een mooie combinatie. Jammer dat je niet door kunt met haar.
Ook leuke foto's Ja

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 23:34

Jammer dat ze gaat verhuizen! Ik vindt jullie een erg leuke combinatie!

Fysiomeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 07:50

Ohh Aman, wat jammer hoor Ach gut !!! Jullie werden echt steeds meer een eenheid, het ziet er nu echt super uit het rijden, met name foto 5 en 12 zijn gewoon fantastisch!! Heel erg jammer, hopelijk vind je snel een andere Ach gut , die verdien je echt hoor!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 07:56

Ziet er netjes uit, jammer dat je afscheid van haar moet gaan nemen Ach gut
Veel rijtechnisch commentaar zal ik dan ook niet geven, alleen dat je erop moet letten, dat je je handen soms niet te ver van elkaar gaat dragen. Dus niet te breed.

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 08:19

Ik vind het er heel netjes uitzien Aman. Ja Je weet je werkpunten, erg jammer dat je bijrijpaard gaat verhuizen. Ach gut
Deze foto's zijn iig wel een héle mooie herinnering!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-08 11:31

Bedankt voor jullie lieve en leuke berichten Lachen
Maris: ik weet nog niet of ik wat anders ga zoeken. Wil het aan de ene kant niet missen, maar aan de andere kant is dit al het 4e paard wat ik moet gaan missen.
Weet niet of ik dat nog wel wil.
Maar goed, ik heb geen haast en ga er gewoon rustig over nadenken. Partout is er ook nog, dus kan wel lekker met paarden bezig blijven Ja

UpDate_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 11:38

wow wat een prachtig paard! vind jullie een erg leuke combi, erg jammer dat de eigenaar en paard gaan verhuizen....

xsimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 17:30

Wat een plaatje zeg Aman! Lachen
Echt jammer dat ze gaat verhuizen, ik vind jullie echt een leuk stel samen Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 17:50

Wat een leuke foto's
Jullie passen idd erg goed bij elkaar. Zó jammer dat ze nu gaat verhuizen.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-08 19:18

Bedankt Lachen
Is zeker heel jammer. Maar positief bekeken: ik heb een super fijn jaar met haar gehad. Ontzettend veel geleerd en gewoon een leuke tijd gehad.

RK: het is nog steeds jammer dat je niet hier in de buurt woont Schijnheilig

bduivestein

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 21:15

Hier dan eindelijk een berichtje van mij, trotse eigenaresse van Ramona.
Ik wilde even zeggen dat ik erg trots ben op deze dames.
Na wat wederzijds wennen en een blessure kwam het toch goed tussen die 2. Ze kroelt nu zelfs met Amanda (en natuuuurlijk niet met mij! Clown )
En uiteraard mag je altijd komen rijden Aman!

Zucht... Wil je echt niet met ons mee?! Verdrietig