lotjj92 schreef:bah wat een vervelend gezicht gelijk zeg! het begint al met de eerste foto. dat het bit door zijn mond getrokken word en ik een open mond zie! vervelende manier om het paard aan het bit te leren wennen.
en dan zie ik die slof en dan valt mijn mond echt open van verbazing?!!!! als je er voor de derde keer op gaat ga je toch niet met slof rijden!! het paard hoeft toch helemaal niet aan de teugel te lopen? het heet niet voor niks beleren. rustig aan aan het zadel wennen. leren sturen en reageren op de hulpen. je hebt ook veel te lange beugels voor beleren. je bent nu nog niet aan het 'dressuurrijden'. neem maar een half jaar de tijd om hem te leren wennen aan alles. maar las al dat ie verkocht word. misschien maar beter ook. volgens mij weet jij nog niet wat beleren is.
Klopt dat de eerste foto niet zo netjes is, maar moet ik hem dan maar niet plaatsen als hij even zn mond opendoet?
Hij is al 28298492 keren gelongeerd met bit, want ik ga niet zomaar op een paard zitten voordat hij aan alles gewend is.
En als je dus even goed kijkt, zoals ik al in bovenstaande post vermelde, rij ik helemaal niet met slof. Dat is ook niet mijn intentie.
Ik vind deze beugellengte lekker zitten en dit gaat prima, korte beugels is niet persé nodig met beleren lijkt mij he?
Ik heb ook helemaal geen haast, de verkoop wacht wel.
Maar nee je hebt gelijk, ik heb geeen idee wat ik aan het doen ben... een flinke leek op het gebied van beleren.