Friso @ work zonder zadel!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

x__Ellis

Friso @ work zonder zadel!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-08 16:28

Omdat bokt mijn zadel niet goed vond liggen, deed ik het dit keer zonder zadel Knipoog

Afbeelding
Zyn lieve hoofdje Lovers

Afbeelding
eerst stap

Afbeelding
Hobbel Hobbel Hobbel Clown

Afbeelding

Afbeelding
Strekken Nagelbijten / Gniffelen op de voorhand

Afbeelding
Hobbel Hobbel Clown

Afbeelding
Wiieh Nagelbijten / Gniffelen stoelzit !

Afbeelding

Afbeelding
Wzup?? Bloos!

Afbeelding
& Klaar Haha! Super gedaan Friso !

Ik haatte het, en ik had last van mijn kont na het rijden Clown
En Friso had het ook niet naar zijn zin. Kon ik iig wel merken.

Wees lief met commentaar, want ik deed dit voor jullie (en voor Friso Tong uitsteken )

linda_arnold

Re: Friso @ work zonder zadel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 16:46

Wat wil je dan voor commentaar?

Ik heb de andere foto's met zadel niet gezien, maar misschien moet je gewoon eens naar een 'passend' zadel uit kijken ipv zonder zadel te gaan rijden VOOR bokt. Daar schiet zowel jij, als Friso (en zelf bokt;)) niets mee op.

Kan me ergens voorstellen dat jij last van je kont heb Tong uitsteken . Je zit er behoorlijk 'bovenop' in de zin dat ik je houding niet echt geweldig vind (stoelzit), aan hem zie ik weinig ontspanning (oren afgedraaid).

Verder vind ik het wel een mooie grote Fries!

x__Ellis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-08 16:51

linda_arnold schreef:
Wat wil je dan voor commentaar?

Ik heb de andere foto's met zadel niet gezien, maar misschien moet je gewoon eens naar een 'passend' zadel uit kijken ipv zonder zadel te gaan rijden VOOR bokt. Daar schiet zowel jij, als Friso (en zelf bokt;)) niets mee op.

Kan me ergens voorstellen dat jij last van je kont heb Tong uitsteken . Je zit er behoorlijk 'bovenop' in de zin dat ik je houding niet echt geweldig vind (stoelzit), aan hem zie ik weinig ontspanning (oren afgedraaid).

Verder vind ik het wel een mooie grote Fries!

Dit is dus de reden dat ik niet meer met zadel rijd.
En volgende week krijg ik nieuw zadel, alleen moet wel geleverd worden hea Knipoog

Die ontspanning was er meer toen ik met zadel reed. En Friso vond er hier ook niks aan.
En daarbij ben ik het ook niet gewend om zonder zadel te rijden, alleen bij het uitstappen deed ik dat eerst wel.

Lydia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 16:55

Ik vind dat je een wat aan de teugels trekt, dit zou waarschijnlijk wel komen omdat je het niet gewend bent? Als je in het vervolg nog een keer zonder zadel gaat rijden raad ik je aan om een halstertouw om de nek van je paard te doen en daaraan je evenwicht te houden dan aan de mond van je paard. Lachen

Nu maar hopen dat je zadel snel komt! Knipoog

x__Ellis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-08 17:00

Lydia_ schreef:
Ik vind dat je een wat aan de teugels trekt, dit zou waarschijnlijk wel komen omdat je het niet gewend bent? Als je in het vervolg nog een keer zonder zadel gaat rijden raad ik je aan om een halstertouw om de nek van je paard te doen en daaraan je evenwicht te houden dan aan de mond van je paard. Lachen

Nu maar hopen dat je zadel snel komt! Knipoog

Ja, maar omdat ik het gewend ben om hier dan mee uit te stappen, doe ik het normaal dus niet Clown was ik ff vergeten.

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 17:24

Heb net de foto's in je profieletje bekeken, als het over dat zadel gaat begrijp ik de reacties wel Bloos

Wat voor zadel krijg je nu? DRessuur of VZH? Denk dat dat je houding ook heel erg ten goede komt Lachen

Dat je aan de teugels hangt komt waarschijnlijk omdat je het moeilijk vindt je evenwicht te bewaren in draf?

x__Ellis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-08 17:38

linda_arnold schreef:
Heb net de foto's in je profieletje bekeken, als het over dat zadel gaat begrijp ik de reacties wel Bloos

Wat voor zadel krijg je nu? DRessuur of VZH? Denk dat dat je houding ook heel erg ten goede komt Lachen

Dat je aan de teugels hangt komt waarschijnlijk omdat je het moeilijk vindt je evenwicht te bewaren in draf?

Zonder zadel vind ik het wel moeilijk ja om te blijven zitten Bloos
Ik denk dat ik VZH doe Knipoog dat sjabrakje is ook VZH, en anders moeten we wéér nieuwe kopen Tong uitsteken

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 18:20

Citaat:
Zonder zadel vind ik het wel moeilijk ja om te blijven zitten
Ik denk dat ik VZH doe dat sjabrakje is ook VZH, en anders moeten we wéér nieuwe kopen

Ach ik heb soms ook VZH dekjes onder mijn dressuurzadel hoor, als het dekje maar onder de zweetbladen uitkomt Pling ! Vanwege het ' zweten' wissel ik toch elke week van dekje, zodat hij altijd een schone op z'n rug heeft. Dekjes kosten op dit moment ook niet meer de hoofdprijs?

Maar je gaat volgende week dus pas kijken voor een ander zadel? Dan hebben je billen nog heel wat leed te gaan Knipoog. probeer het eens met een dekje en een longeersingel.....dan heb jij ook meer grip

x__Ellis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-08 20:57

ja, dat is waar Tong uitsteken

Sanniej_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 21:03

Leuk paard, en ja idd zonder zadel ziet er ook niet zo fijn uit. Omdat je er moeite mee hebt is dat idd wel te zien aan jullie.
Alleen 1 ding vind ik een beetje raar eerst zeg je nog dat het zadel geleverd wordt en later zeg je dat je denkt aan een VZH zadel.. dan klopt het verhaal niet helemaal.

x__Ellis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-08 09:09

Mijn oma zou een zadel opzoeken. Ik weet niet of ze nou dressuur of VZH doet. Maar ik denk dan VZH Knipoog

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 12:00

Citaat:
Mijn oma zou een zadel opzoeken. Ik weet niet of ze nou dressuur of VZH doet. Maar ik denk dan VZH

Is het niet handiger als je zelf een zadel zoekt?? Of heeft je oma ook verstand van boom-maten en friezenruggen Knipoog ? Of bedoel je dat je van je oma een zadel 'krijgt'.............., maar neem aan dat je dan zelf inbreng hebt in dr of vzh?

florrtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 14:02

probeer je schouders naar achteren te houden en op je kont te zitten.
probeer je volledig te ontspannen op hem.

zo ga je minder steun zoeken op je teugels.
en komt dit aangenamer over voor zijn mondje.

nog veel succes!

x__Ellis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-08 16:52

linda_arnold schreef:
Citaat:
Mijn oma zou een zadel opzoeken. Ik weet niet of ze nou dressuur of VZH doet. Maar ik denk dan VZH

Is het niet handiger als je zelf een zadel zoekt?? Of heeft je oma ook verstand van boom-maten en friezenruggen Knipoog ? Of bedoel je dat je van je oma een zadel 'krijgt'.............., maar neem aan dat je dan zelf inbreng hebt in dr of vzh?

Ik krijg een een. En nee; m'n oma zoekt het goedkoopst uit. Knipoog zadels kunnen nogal erg duur zijn...

x__Ellis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-08 16:52

florrtje schreef:
probeer je schouders naar achteren te houden en op je kont te zitten.
probeer je volledig te ontspannen op hem.

zo ga je minder steun zoeken op je teugels.
en komt dit aangenamer over voor zijn mondje.

nog veel succes!

Daar was ik al mee bezig Lachen maar toch bedankt voor je tip!

Elianna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 16:59

Als je al niet eens ontspannen kan stappen, waarom ga je dan al draven ?

En kom op, je koopt toch geen nieuw zadel voor de bokt mensen ? Ik neem aan dat je dat voor Friso doet ?

Verder leuk paard. Wat voor éen is het ?

x__Ellis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-08 18:49

Omdat de stap wél ontspannen kan. Maar omdat ik zo 'gespannen' ben, word Friso dat ook. Vooral omdat het ook een paard met trauma is.

Friso is btw een fries, z'n vader is Erik 351

zongrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 18:57

Is het niet handiger als je zelf een zadel zoekt?? Of heeft je oma ook verstand van boom-maten en friezenruggen Knipoog ? Of bedoel je dat je van je oma een zadel 'krijgt'.............., maar neem aan dat je dan zelf inbreng hebt in dr of vzh?[/quote]

Ik krijg een een. En nee; m'n oma zoekt het goedkoopst uit. Knipoog zadels kunnen nogal erg duur zijn...[/quote]

als jou oma dat zadel uit zoekt en jij niet eens weet hoe die er uit gaat zien lijkt mij het sterk dat
gaat passen als mijn vader een zadel koopt dan wil ik tog weten wat het word
en of ie goet zit jij moet er op rijden je oma niet en het goedkoopste is niet altijd goed

Janientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 18:59

x__Ellis schreef:
linda_arnold schreef:

Ik krijg een een. En nee; m'n oma zoekt het goedkoopst uit. Knipoog zadels kunnen nogal erg duur zijn...

Laat een zadelmaker komen met een zooi zadels, en zoek er een uit die goed ligt.

x__Ellis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-08 19:04

zongrit schreef:

Ik krijg een een. En nee; m'n oma zoekt het goedkoopst uit. Knipoog zadels kunnen nogal erg duur zijn...[/quote]

als jou oma dat zadel uit zoekt en jij niet eens weet hoe die er uit gaat zien lijkt mij het sterk dat
gaat passen als mijn vader een zadel koopt dan wil ik tog weten wat het word
en of ie goet zit jij moet er op rijden je oma niet en het goedkoopste is niet altijd goed[/quote]

ooit wel eens gehoord van inruilen?? De winkel waar mijn oma heen gaat, kan dat.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 19:10

Ja, dat is de allerbeste tip! Laat idd iemand komen een zooi zadels, en zoek samen met diegene (die er verstand van heeft) een goed zadel uit.
"goedkoop" is vaak "duurkoop", zeker wanneer je met een verkeerd zadel de rug stuk rijdt.
Ik zou gewoon gaan voor 'goed', ipv 'goedkoop'.
Dan kun je nog beter gaan sparen en even niet rijden, ipv een slecht passend zadel erop gooien.
En wat het rijden zonder zadel betreft; neem eens een paar zitlessen met een 'pad'. Met goede begeleiding gaat je zit met sprongen vooruit!!!! En daar heb je ook straks MET zadel veel profijt van.
Als je echt goed zit op een zadel, zou je eigenlijk net zo goed moeten kunnen zitten zonder. Lukt dat niet; dan toch vaker oefenen zonder zadel...

Janientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 19:11

Ninx schreef:
Ja, dat is de allerbeste tip! Laat idd iemand komen een zooi zadels, en zoek samen met diegene (die er verstand van heeft) een goed zadel uit.
"goedkoop" is vaak "duurkoop", zeker wanneer je met een verkeerd zadel de rug stuk rijdt.
Ik zou gewoon gaan voor 'goed', ipv 'goedkoop'.
Dan kun je nog beter gaan sparen en even niet rijden, ipv een slecht passend zadel erop gooien.
En wat het rijden zonder zadel betreft; neem eens een paar zitlessen met een 'pad'. Met goede begeleiding gaat je zit met sprongen vooruit!!!! En daar heb je ook straks MET zadel veel profijt van.
Als je echt goed zit op een zadel, zou je eigenlijk net zo goed moeten kunnen zitten zonder. Lukt dat niet; dan toch vaker oefenen zonder zadel...

Ja

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 19:20

Oh mijn god dat zadel in je profiel Bloos! En nu maak je straks waarschijnlijk dezelfde fout door maar het goedkoopste zadel te halen en dan met een scheef oog te kijken of het goed ligt. Als je zelf niet eens wist dat je vorige zadel niet goed lag,(bokt moest het je vertellen) dan zul je dat bij de volgende ook niet zien of het wel goed ligt.
Ik raad je sterk aan om een zadel te kopen bij een zadelmaker, deze weet precies hoe het moet liggen, kan het eventueel opvullen en verkoopt vaak zadels voor leuke prijzen.
Heeft de winkel waar je oma heengaat trouwens niet gewoon een pas-service? Dan heb je wat meer zekerheid dat het past of niet.
Mocht het hele goedkope zadel wel echt perfect liggen, dan nog zou ik gaan voor een (tweedehands) duurder zadel. Een duurder zadel is namelijk niet voor niets duurder. Het leer is van betere kwaliteit en de vulling van de kussens ook. De boom is steviger en alles gaat langer mee.
Ik heb wel eens een zadel van harry's horse in mijn handen gehad, nou daar zou ik dus écht mijn spaarpot niet voor leeggooien! Zo'n 'goedkoop' zadel is echt niets waard. Het is vaak stug, krijgt snel slijtplekken en uiteindelijk moet je zo snel weer een nieuw zadel kopen dat je achteraf gezien duurder uit bent dan wanneer je meteen een duurder zadel gekocht had.

Ik heb je rijdfoto's vergeleken met de foto's uit je profiel en ik denk dat je paard, ondanks het gestuiter op zijn rug, blij is dat je dat verschrikkelijke zadel niet meer op zijn rug hebt liggen. Ik vind het op veel foto's meer ontspannen eruit zien dan op de zadel-foto's.
Probeer zelf niet teveel met je benen te wiebelen. Op de foto's waar jij vind dat je een stoelzit hebt, zit je bijna goed! Nog een klein stukje je onderbenen naar achteren en je zit perfect. Kun je ook meteen een stukje beter blijven zitten.
Heb je geen bontje en een dekensingel thuis? Daarmee reed ik altijd als ik zonder zadel wilde rijden. Fijner voor jouw billen én voor de ruggegraat van je paard Pling

lins85

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 19:53

Annetje schreef:
Oh mijn god dat zadel in je profiel Bloos! En nu maak je straks waarschijnlijk dezelfde fout door maar het goedkoopste zadel te halen en dan met een scheef oog te kijken of het goed ligt. Als je zelf niet eens wist dat je vorige zadel niet goed lag,(bokt moest het je vertellen) dan zul je dat bij de volgende ook niet zien of het wel goed ligt.
Ik raad je sterk aan om een zadel te kopen bij een zadelmaker, deze weet precies hoe het moet liggen, kan het eventueel opvullen en verkoopt vaak zadels voor leuke prijzen.
Heeft de winkel waar je oma heengaat trouwens niet gewoon een pas-service? Dan heb je wat meer zekerheid dat het past of niet.
Mocht het hele goedkope zadel wel echt perfect liggen, dan nog zou ik gaan voor een (tweedehands) duurder zadel. Een duurder zadel is namelijk niet voor niets duurder. Het leer is van betere kwaliteit en de vulling van de kussens ook. De boom is steviger en alles gaat langer mee.
Ik heb wel eens een zadel van harry's horse in mijn handen gehad, nou daar zou ik dus écht mijn spaarpot niet voor leeggooien! Zo'n 'goedkoop' zadel is echt niets waard. Het is vaak stug, krijgt snel slijtplekken en uiteindelijk moet je zo snel weer een nieuw zadel kopen dat je achteraf gezien duurder uit bent dan wanneer je meteen een duurder zadel gekocht had.

Ik heb je rijdfoto's vergeleken met de foto's uit je profiel en ik denk dat je paard, ondanks het gestuiter op zijn rug, blij is dat je dat verschrikkelijke zadel niet meer op zijn rug hebt liggen. Ik vind het op veel foto's meer ontspannen eruit zien dan op de zadel-foto's.
Probeer zelf niet teveel met je benen te wiebelen. Op de foto's waar jij vind dat je een stoelzit hebt, zit je bijna goed! Nog een klein stukje je onderbenen naar achteren en je zit perfect. Kun je ook meteen een stukje beter blijven zitten.
Heb je geen bontje en een dekensingel thuis? Daarmee reed ik altijd als ik zonder zadel wilde rijden. Fijner voor jouw billen én voor de ruggegraat van je paard Pling

Ik ben het er wel mee eens.
Als je echt met je paard wilt gaan rijden en lol maken, zorg dan alsjeblieft dat je een goedpassend zadel op je paard legt.
En als je slim bent laat je er iemand naar kijken die er verstand van heeft. Iets wat je denk dat goed ligt en goed vind rijden hoeft voor het paard niet altijd goed te zijn.
Ik wens je er in ieder geval veel succes mee, en ik hoop dat je een goed zadel vind.
Je heb in ieder geval een leuke stoere fries! Succes!

helenspaans

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 20:21

hallootjes hier een tip van een mede frieseigenaar ik ben zelf begonnen met een 2e hands fryso zadel, ze zitten heerlijk en speciaal voor de fries ontworpen.
Let op boommaat 4 of 5 zij de meest gangbare 18 inch.
Zijn op marktplaats af en toe te vinden.
Haha!