Oh mijn god dat zadel in je profiel

En nu maak je straks waarschijnlijk dezelfde fout door maar het goedkoopste zadel te halen en dan met een scheef oog te kijken of het goed ligt. Als je zelf niet eens wist dat je vorige zadel niet goed lag,(bokt moest het je vertellen) dan zul je dat bij de volgende ook niet zien of het wel goed ligt.
Ik raad je sterk aan om een zadel te kopen bij een zadelmaker, deze weet precies hoe het moet liggen, kan het eventueel opvullen en verkoopt vaak zadels voor leuke prijzen.
Heeft de winkel waar je oma heengaat trouwens niet gewoon een pas-service? Dan heb je wat meer zekerheid dat het past of niet.
Mocht het hele goedkope zadel wel echt perfect liggen, dan nog zou ik gaan voor een (tweedehands) duurder zadel. Een duurder zadel is namelijk niet voor niets duurder. Het leer is van betere kwaliteit en de vulling van de kussens ook. De boom is steviger en alles gaat langer mee.
Ik heb wel eens een zadel van harry's horse in mijn handen gehad, nou daar zou ik dus écht mijn spaarpot niet voor leeggooien! Zo'n 'goedkoop' zadel is echt niets waard. Het is vaak stug, krijgt snel slijtplekken en uiteindelijk moet je zo snel weer een nieuw zadel kopen dat je achteraf gezien duurder uit bent dan wanneer je meteen een duurder zadel gekocht had.
Ik heb je rijdfoto's vergeleken met de foto's uit je profiel en ik denk dat je paard, ondanks het gestuiter op zijn rug, blij is dat je dat verschrikkelijke zadel niet meer op zijn rug hebt liggen. Ik vind het op veel foto's meer ontspannen eruit zien dan op de zadel-foto's.
Probeer zelf niet teveel met je benen te wiebelen. Op de foto's waar jij vind dat je een stoelzit hebt, zit je bijna goed! Nog een klein stukje je onderbenen naar achteren en je zit perfect. Kun je ook meteen een stukje beter blijven zitten.
Heb je geen bontje en een dekensingel thuis? Daarmee reed ik altijd als ik zonder zadel wilde rijden. Fijner voor jouw billen én voor de ruggegraat van je paard