Voor het eerst op bokt: Friese stermerrie @ training Z1

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

havermout

Voor het eerst op bokt: Friese stermerrie @ training Z1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-08 14:34

Vandaag in het mooie weer wat foto's laten maken van het trainen van Sjoukje. We rijden sinds kort Z1 en hebben nu 1 winstpunt. Ben erg druk geweest de laatste tijd ivm verhuizing dus wat minder gereden en ook al een tijd geen wedstrijd meer gehad. Maar over een paar weken gaan we er weer tegenaan!

Vandaag ook nog heel even in de wei gereden. Zijn geen spectaculaire foto's van oefeningen ofzo maar ze geven wel een beeld waar we op dit moment mee bezig zijn.

Mijn houding vind ik erg slecht, toch fjin die foto's! Ach gut Ik trek mijn hak erg op, misschien toch mijn beugels eens een gaatje langer doen... En af en toe zit ik krom..

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

milou123

Re: Voor het eerst op bokt: Friese stermerrie @ training Z1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 14:40

Ziet er fijn uit hoor. Lachen
Je weet waar je aan moet werken dus dat zal allemaal wel goed komen. Knipoog
Ik zie jullie van de zomer wel. *LOL*

Mijkee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 14:41

ziet er goed uit, mooi ontspannen Lachen
probeer wel je lang te maken, wnat je trek een beetje je hak op Knipoog
suc6 in de Z1!

xxmiszlizzxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 14:42

heej, vind t echt goed uitzien hoor! alleen ik zou als ik jou was je beugels een gaatje langer doen. En probeer op je pianohandjes te letten;)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 14:42

Fijn paardje!
Erg jammer van je houding idd, hard aan gaan werken en dan komt ook dit wel goed!

_Jeann

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 14:45

Leuk paard, ziet er goed uit.. maar ik zou je beugels echt langer doen idd.. Je zit nu een beetje, ja hoe zeg je dat,, een beetje ingezakt met je rug, als je je beugels langer doet, kan je je benen moooi lang maken, en dan wordt je rug ook rechter..

Beetje raar uitgelegd. maar ziet er zeker goed uit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 15:36

Idd....stoelzit, denk dat als je de beugels een gaatje of 2 langer doet dit opgelost is.
Verder kijk je wel mooi voor je uit dat is dus een pluspunt in dit geheel.

Mooi dier! Alleen vraagje, wat hebben die peesbeschermers achter voor zin? Verward
(nieuwsgierig)

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 15:54

Let ook op je stanggebruik, naar mijn idee slaat die soms door. Je paard kan lekker sjouwen, maar achter mag soms wat actiever mee.
En ach, je hebt gewoon een Edward houding Knipoog (wel aan werken he Knipoog ).

Janine1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 16:02

hey marlies.

Het ziet er super uit,, leuk beestje.. Gaat zeker goed komen met jouw veder in de Z1..

Met whyomi gaat alles heel erg goed,, eigelijk een beetje te goed. Ze gaven me de tip om even rustig aan te doen, omdat ze alles zo makkelijk oppakt kan het ook even te veel worden. Heb je me topic al bekeken??

Groetjes janine en knuffel van whyomi

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 16:02

Ziet er goed uit, beugels 2 gaten langer en probeer zelf niet te veel te hangen aan de voorkant, soms lijkt t net of je haar op wilt tillen Tong uitsteken Kan moment op name zijn natuurlijk, leuke merrie. Wat voor 1 is het?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 16:04

leuk paardje. Paardje ziet er goed uit. Idd wel jammer van je houding. Dus let daar goed op (:

_Lynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 16:46

Gaat helemaal goedkomen met jullie! Ziet er echt goed uit. Lachen Alleen vind ik op de laatste foto's de stang wat strak zitten Knipoog

JessicaD88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 17:51

Ik vind je houding inderdaad ontzettend slecht Ik kan me zelfs haast niet voorstellen dat je met zo'n houding in het Z terechtkomt..
Je geeft het paard zo totaal geen steun. Je knieen liggen mijlen ver van het zadel vandaan, je hak trek je op, je zit krom waardoor je op je kruis zit in plaats van op je kont je handen staan verkeerd, tja zo kan ik nog wel wat dingen opnoemen Bloos Niet om banketstaaf te zijn maar ik denk wel dat je daar hard aan moet gaan werken.

Het paard vind ik trouwens super Knipoog

Helma_Amber

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 17:55

Ik vind dat je een heel mooi paard onder je hebt en je hebt haar lekker aan het lopen. Toch vind ik je stanggebruik net iets te scherp. Hij staat op bijna alle foto's strak, probeer erom te denken om de stang iets losser te hebben Knipoog
En je houding komt vanzelf goed als je de beugels langer doet Knipoog

Wienna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 17:57

JessicaD88 schreef:
Ik vind je houding inderdaad ontzettend slecht Ik kan me zelfs haast niet voorstellen dat je met zo'n houding in het Z terechtkomt..
Je geeft het paard zo totaal geen steun. Je knieen liggen mijlen ver van het zadel vandaan, je hak trek je op, je zit krom waardoor je op je kruis zit in plaats van op je kont je handen staan verkeerd, tja zo kan ik nog wel wat dingen opnoemen Bloos Niet om banketstaaf te zijn maar ik denk wel dat je daar hard aan moet gaan werken.

Zo vind ik het wel heel erg overdreven gezegd hoor Verward

He Marlies, leuke combi zijn jullie Ja Je houding weet je nu, denk af en toe ook aan dat je stang wat losser mag. Succes!!!!

Villanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 18:05

leuk paard hoor, probeer alleen met uitgestrekte draf niet naar achteren te hangen. succes verder Lachen

_joy_c_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 18:14

.
Laatst bijgewerkt door _joy_c_ op 05-11-22 23:36, in het totaal 1 keer bewerkt

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 18:57

Mooi dier.

Mag ik vragen waarom je haar zo achter de loodlijn rijd?

Persoonlijk vind ik dat je stanggebruik wat vriendelijker zou mogen. En wat is de reden dat je handen met name op foto 3 zo breed staan?

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 19:10

Op sommige foto's kruipt je paard wat diep (misschien iets wat friezen wat sneller doen), dat ziet er niet zo fijn uit als je de stang er al bij hebt (kan me voorstellen dat je bij het losrijden wel dieper instelt).
Verder is het een prachtig paard, toont heel mooi, jullie lijken me een goede combi, nog wat werken aan de puntjes en dan komt het goed.

xLonneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 20:30

Ziet er goed uit hoor Marlies Lachen
Commentaar geef je zelf al! Lachen

Topsy_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 20:55

Ziet er super uit Haha! ik zag je paard ook al op FPF! Heb ik ook op gereageerd Knipoog

Simba_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 21:17

Leuke fries, vind wel dat je stang er erg strak aanstaat, met name bij de foto's op het gras.
Ook vind ik het persoonlijk een beetje vreemd waarom je een paard welke Z1 loopt in training geen bescherming omdoet voor? Dit vind ik gezien de oefeningen echt niet veilig!! Zie dat je ze achter wel om hebt, maar imo zou je ze voor ook moeten gebruiken voor de veiligheid van je eigen paard.

Werk aan je houding, maar dat is al gezegd Lachen

havermout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-08 21:33

Bedankt voor de leuke reactie! Sjoukje is een Leffert x Bendert.( in mijn profiel staan veulens van haar, ze heeft er al 6 gehad, zou je niet zeggen hé Tong uitsteken )

De stang is op de wei foto's idd iets te strak. Op de andere foto's vind ik het wel meevallen persoonlijk. Het beeld vertekent misschien ook wat omdat ik de kinketting erg los heb. Als je die erg strak doet kan je de stang veel strakker houden zonder dat je het ziet, bij een losse kinketting valt het gewoon veel sneller op.

Van mijn houding weet ik idd! Ga komende tijd maar even zonder beugels oefenen.

En beenbescherming voor vind ik niet persé nodig. Maar dat moet ieder voor zich weten natuurlijk. Heb achter wel bescherming ivm strijken.

edit: toevoeging
Laatst bijgewerkt door havermout op 27-04-08 21:43, in het totaal 2 keer bewerkt

havermout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-08 21:37

JessicaD88 schreef:

Heb zelf ook al aangegeven dat mijn houding beter kan, vind het dus niet echt netjes dat je daar zo op doorzaagd. Maar goed.. zie eerst zelf maar in de Z te komen zou ik zeggen. En als je goed kijkt zie je dat ik niet op alle foto's zo krom zit. Ik moet er gewoon nog veel aan werken, is geen excuus weet ik maarja komt heus goed hoor!

Simba_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 21:40

Marliesvr schreef:
De stang is op de wei foto's idd iets te strak. Op de andere foto's vind ik het wel meevallen persoonlijk. Het beeld vertekend misschien ook wat omdat ik de kinketting erg los heb. Als je die erg strak doet kan je de stang veel strakker houden zonder dat je het ziet, bij een losse kinketting valt het gewoon veel sneller op.

Van mijn houding weet ik idd!

En beenbescherming voor vind ik niet persé nodig. Maar dat moet ieder voor zich weten natuurlijk. Heb achter wel bescherming ivm strijken.

Bij een travers of schouderbinnenwaarts kunnen ze zich voor flink aan tikken hoor!!!
En wat te denken van je uitgestrekte draf? Je paard zal niet de eerste zijn die zich met zijn achterbeen voor aantikt..
Idd, ieder voor zich, maar het is onverantwoord als je weet waar je mee bezig bent.