Secret [4 / 5 jarige tinkerhengst] @ Springwork !

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Missy_Lotj

Secret [4 / 5 jarige tinkerhengst] @ Springwork !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-08 18:31

hoi ,

Vandaag in de springles gereden met secret , en heb enkele foto's Lachen

secret is een 4 / 5 jarige tinkerhengst die ik nu ongeveer al een jaartje rijd .
Vandaag was hij wat actief , en had er dus veel plezier in !

M'n houding : Ik weet dat het zeker nog niet perfect is ( zoals m'n voeten Bloos ) , maar ik werk eraan en probeer er zoveel mogelijk op te letten !

De kwaliteit van de foto's is niet overal even goed ...

Hier de foto's :
1.
Afbeelding
2.
Afbeelding
3.
Afbeelding
4. M'n voeten Bloos
Afbeelding
5. Sigaar (voeten Bloos )
Afbeelding
6.
Afbeelding
7.
Afbeelding
8.Uitstappen
Afbeelding
9. Uitstappen
Afbeelding
10. Als m'n voeten nu nog goed waren -> Lovers
Afbeelding

Dit waren ze ,
Laat gerust een berichtje achter Knipoog , Commentaar / Tips zijn atlijd welkom , maar hou het wel vriendelijk Lachen

Lotte (& secret )
xx

Anka_

Re: Secret [4 / 5 jarige tinkerhengst] @ Springwork !

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 18:37

Ziet er allemaal goed uit..
Volgens mij is het een pittige tinker tijdens het springen, niet?

12sterre34

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 18:38

Haha die foto als je over die stoelen springt Haha! . Probeer wat beter/langer in de verlichte zit te blijven zitten midden in de sprong.

Wat mij eng lijkt, zo'n boomstam, wat als je niet uitkomt? Normaal vallen de balken maar nu kan er niets vallen, behalve jij zelf Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 21:21

Leuk pacour om te oefenen voor de cross! Die boomstam ziet er wel heftig uit Ja
Maar mag ik vragen wat het nut is van die baal stro? Moet je dat als een stoort van wal zien? Dat lijkt me nl nogal onveilig. Maar waarom liggen daar ook balken op?

NewGirl_BQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 22:00

Leuke foto's hoor!

En die hindernissen zijn echt zo leuk om te springen!
Tis al weer lang geleden datk jullie heb zien rijden, maar kvind dat jullie verbeterd zijn hoor Knipoog

Succes ernog mee Haha!

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 22:04

ziet er leuk uit !!
Maar is het een volle tinker?? o.a. door weinig behang aan de benen enzo.

Schimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 23:00

Springt goed, maar over een paar tuinstoelen springen lijkt mij niks. Als je paard erin terecht komt dan rent die nog wel even door de bak met een tuinstoel aan zijn been *LOL*

WildChild

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 07:56

Ik vind dat jij als ruiter nog niet de kunde hebt om je paard over zulke hindernissen te sturen. Op veel foto's zie je gewoon dat jouw houding veel te wensen overlaat, iets wat je je eigenlijk niet kunt permitteren op een sprong die goed móet gaan, omdat je paard anders een tuinstoel aan zijn been heeft hangen. Ik denk dat het beter is als je je zit gaat oefenen met lagere hindernissen waarbij het nog wel even fout mag gaan. Want je paard kan het zeker, en jij volgens mij ook.

yoda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 08:17

leuk paardje om te zien.
alleen die hindernissen zou ik toch ook niet springen voor al die met die stoelen LEVENSGEVAARLIJK!!! als je pony hem net raakt en de stoel valt om beland hij er midden in oohh zie die wonden al helemaal zitten jakkie!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 08:23

__Marloes schreef:
Leuk pacour om te oefenen voor de cross! Die boomstam ziet er wel heftig uit Ja
Maar mag ik vragen wat het nut is van die baal stro? Moet je dat als een stoort van wal zien? Dat lijkt me nl nogal onveilig. Maar waarom liggen daar ook balken op?

Vraag ik me ook af, ziet er nogal gevaarlijk uit. Verder ben ik het met WildChild eens.
Wel een leuk paard. Lachen

Shirley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 09:18

Ik vind het er link uitzien met die stoelen en die boomstam...ik denk dat je eerst aan je houding moet werken en dan pas aan de aparte hindernissen...succes

Cheyenne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 09:26

Ik vind het er ook erg gevaarlijk uitzien met die stro balen en die stoelen...
En bij foto 7 lijkt het net alsof er een hele lus in de teugels hangt

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 09:27

Hartstikke mooi paard, super Lachen
Maar het bit dat je in hebt, vind je dat niet een beetje scherp?
Het lijkt namelijk op een hefboombit, verbeter me als het niet zo is hoor. Ik heb er ook een tijdje mee gereden, maar toen ik doorhad wat de effecten van zo'n bit kunnen zijn, ben ik er acuut mee gestopt. Zeker om te springen is zo'n bit véél, véél te scherp..
Absoluut niet om je af te zeiken hoor, vind t al heel dapper dat je dit allemaal doet.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 11:48

probeer vooral eens aan je houding op en voor de sprong te werken.
voor de sprong kruip je met je schouders ontzettend naar voren toe en zit je dus als een zoutzakje Knipoog
vervolgens hou je op de sprong je rug veel te stijf en ga je met de rest van je lijf ook veel te weinig mee naar voren toe, je ziet het ook aan de sprongen van je pony, hij verkrampt zo nu en dan op de sprong en laat daarom niet lekker los.
verder harstikke gaaf dat hij al die gekke dingetjes springt, en ja, die stoelen is ook wel een beetje gevaarlijk voor als hij er met zijn poot in komt maar als je zo alles moet gaan bekijken.
zelf zou ik het niet gauw doen maar ik zie wel dat jullie er harstikke veel lol in hebben en als je bang was dat hij het niet kon zou je het vast niet doen. Haha!

_Quieto_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 12:21

Dit was een springles? Heeft de gever van die les hier een diploma voor? Verward Ik vind hem/haar niet erg verantwoordelijk lesgeven namelijk. Er zitten sprongen tussen die levensgevaarlijk kunnen zijn. Zoals meerdere in dit topic al aangeven zou ik eerst lagere hindernissen pakken en aan je houding werken voor je hieraan begint.

BlueMilk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 12:27

Die stoelen vind ik ook wel gevaarlijk om te springen, stel je voor dat hij er met z'n been in raakt..

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 12:34

Ik vind dat je je Tink behoorlijk in de weg zit tijdens het springen en ik vind hem dan ook super vergevingsgezind. Laat ik het zo zeggen, ik ken paarden die voor minder in de remmen gaan.

Je beugels zijn te lang, je teugels niet op maat, je geeft onvoldoende mee op de sprong en je houding is zeer slecht, het spijt me dat ik dat zo moet zeggen, maar ik neem aan dat je eerlijk commentaar wel wilt horen. Verder vind ik het bit schandalig scherp en vraag me dan ook af waarom je er mee rijd. De hindernissen tenslotte vind ik niet geschikt voor jou en je rijniveau.

Tenslotte.... ik vind je Tinker erg dunnetjes ogen, is het een volle Tinker? Hij heeft ook weinig behang, daarom vraag ik het mij ook af.

Begrijp me niet verkeerd, ik bewonder je moed dat je zulke hindernissen springt en klaarblijkelijk geef je je pony voldoende vertrouwen anders doet hij dit niet voor je, maar ik krab mezelf nog eens achter de oren als ik dit alles zie en hou mn adem in want echt.... dit gaat een keer mis, zou ik willen zeggen.

NewGirl_BQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 12:45

Even ter verduidelijking...
Deze pony is een manegepony en ze volgt er dus alleen lessen mee.
Zij kiest er dus niet voor om die hindertussen te rijden, en het bit kiest ze al helemaal niet zelf.

En ik zie haar soms zelf rijden en haar houding is echt niet zo slecht of jullie hem beschrijven hoor... Rolleyes

Nuja, ik vind sommige hindernissen ook gevaarlijk.. maar als de lesgever zegt dat ze die moet springen...

_Quieto_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 14:14

Alison schreef:
Nuja, ik vind sommige hindernissen ook gevaarlijk.. maar als de lesgever zegt dat ze die moet springen...

Als de lesgever zegt dat ze van een 10 meter hoog gebouw moet springen met dr paard doet ze het dan ook??

miekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 14:31

Heeel leuk beestje! Lachen
Ziet er wel goed uit.. alleen vind t een beetje gevaarlijk met die stoelen dat ie er maar net over heen komt (zo lijkt het iig op de foto)

wibi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 14:34

best knap voor een tinker Haha!

_Question

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 15:21

Ik ben het met veel van mijn voorgangers eens, ik vind dat je nog niet goed genoeg kan springen om over deze hindernissen te gaan. Ook vind ik het paardje wat te klein voor je.

Probeer eens wat lagere sprongen te doen met je handen op je rug enzo, zodat je leert goed mee te komen (dan heb je geen teugels vast waar je houvast aan hebt en kan je dus echt goed aan je zit werken)

Succes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 15:27

Alison schreef:

Ze kan gewoon nee zeggen hoor. Daarbij zeg ik zelf ook liever nee dan dat ik mezelf en een paard in gevaar breng.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 20:03

_Quieto_ schreef:
Alison schreef:

Als de lesgever zegt dat ze van een 10 meter hoog gebouw moet springen met dr paard doet ze het dan ook??

ja natuurlijk,want je doet toch alles wat je instructeur zegt?

ik vind sommige van die hindernissen gewoon link,gevaarlijk en onproffessioneel.

zorg eerst eens dat je met wat minder heftige sprongen aan je houding kan werken,en dan evt uitbouwen naar moeilijker en hoger.
veel succes!

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 09:19

Fijne manege dan om de manegepaarden met zulke bitten te laten rijden.... erg professioneel maar niet heus....

En over de hindernissen zullen we het dan helemaaaaal maar niet hebben. Vraag mij ten zeerste af of deze manege überhaupt een veiligheidscertificaat heeft en waar de lesgever zijn papiertje gehaald heeft (als die er al eentje heeft)

Erg onverantwoord!