Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Wat misssixty ook al zei...met voltige zitten er idd ook een hoop tegelijk op

Myrano schreef:Zo zielig vind ik dat niet.
Hebben wij vroeger als kind ook al gedaan.
1 in het zadel en de ander op de kont.
Maar wel gewoon wat stappen enzo.. echt rijden natuurlijk niet.
Vind wel dat je het niet iedere keer moet gaan doen, want het is niet goed om telkens zo'n 50 kg op zijn lendenen te krijgen, voor een keertje kan het geen kwaad.
djodjodjo schreef:Nou, opzich geloof ik niet dat het gewicht een probleem is, maar wel de plek waar je zit. De achterste zit, hoe dicht je ook tegen elkaar aan kruipt, toch altijd op het zwakste deel van de rug, de lendenen.

patsur schreef:Met voltige gaan er 3 op een galopperend paard..
djodjodjo schreef:Nou, opzich geloof ik niet dat het gewicht een probleem is, maar wel de plek waar je zit. De achterste zit, hoe dicht je ook tegen elkaar aan kruipt, toch altijd op het zwakste deel van de rug, de lendenen. Of je moet samen in het zadel zitten (wat ik wel eens doe met mijn 4 jarige 14 kilo wegende zusje) dan is het in mijn ogen geen probleem. Zolang je het maar niet te vaak doet, en niet te intensief rijdt.
Narya schreef:Dus voltige zou niet erg zijn omdat ze op het sterkste gedeelte van de rug staan? Het gaat namelijk volledig tegen mijn gevoel in, twee of meer mensen te paard. Met voltige zit je soms al aan nog meer.