Filmpje Andor (haf) @ work (ruime draf passen)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

andor

Filmpje Andor (haf) @ work (ruime draf passen)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-08 15:05

Hallo iedereen,

Ben nu een poosje weer wat meer aan het werk met mijn haflinger en nu moet ik jullie dit filmpje van het rijden even laten zien!! Ben zo trots op hem. Vooral om wat hij af en toe met zijn voorbenen doet.
(hij heeft geen jeuk oid aan zijn voorbenen, maar doordat zijn achterhand meer onder zijn massa komt, laat hij aan de voorkant los en zakt iets met zijn hoofd. Vervolgens komen die ruime passen. In het begin waren het er maar een paar, maar het worden er steeds meer. Het lijkt op het filmpje of hij af en toe in mijn handen hangt, maar dit is dus absoluut niet het geval!!)

Kijk en oordeel zelf.
http://nl.youtube.com/watch?v=lwaOKRf2Q00

Ik weet dat ik meer achterover moet gaan zitten en dat ik mijn benen iets stiller moet proberen te houden. Hier probeer ik dus aan te werken. Kritiek mag, mits opbouwend!

Ow ja, Bij deze wil ik ook gelijk Elise (Suelza op bokt) bedanken voor de vele hulp tot nu toe!

frieske

Re: Filmpje Andor (haf) @ work (ruime draf passen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 15:28

Leuk paardje alleen lijkt het erop alsof hij die drafpassen maakt door ergenis van je geduw..

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 15:30

mijn pony doet dit ook maar dan wil hij aan zijn voorbeen krabben! Dit is geen verruiming maar meer irritatie heb ik zo het idee. want zo werkt het niet dat als ze zakken dat je dan ineens een ruim voorbeen krijgt.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 15:32

Een leuke pony hoor zeker weten.. Maar ik heb meer het idee dat het irritatie is, maar ik kan het natuurlijk fout hebben.

Kyrseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 15:32

Nou, dit ziet er niet echt uit als verruiming, maar inderdaar wat Kattie zegt, meer dat hij jeuk heeft.

Je bent aan 1 stuk door been aan het geven, misschien eerst eens laten leren dat hij op been moet reageren, en niet de hele tijd blijven schoppen.
Verder wel leuke pony:)

Chantal22

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 15:35

Leuk paard, alleen probeer je benen inderdaad stiller te houden en te drijven ipv vooruit te 'schoppen' (verkeerde woord, maar ik vind het er niet prettig uit zien met die spoor die je erin port, maar dat is mijn mening).

Succes met je paard!!

Groetjes

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 15:39

Mmm heel appart, dit lijkt inderdaad op een reactie van een irritatie. Dit lijkt mij geen natuurlijke verruiming. Het lijkt zelfs wel een beetje op spaanse stap/polka'achtige beweging.

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 15:48

Chantal22 schreef:
Leuk paard, alleen probeer je benen inderdaad stiller te houden en te drijven ipv vooruit te 'schoppen' (verkeerde woord, maar ik vind het er niet prettig uit zien met die spoor die je erin port, maar dat is mijn mening).

Succes met je paard!!

Groetjes

Hier sluit ik me bij aan!

joycie81

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 20:13

Probeer je benen stil te houden. Het zakken met het hoofd lijkt erg op hangen...laat hem zn eigen hoofd dragen, dat hoef jij niet voor m te doen hoor. Probeer hem beter aan het been te maken door veel overgangen te rijden. 2x been max. en dan moet hij naar voren...reageerd hij niet: tik. Als hij dan eenmaal naar voren gaat: benen stil. Op het moment dat hij dan nog steeds dit doet en jij hebt verder je benen stil kan je op het moment dat hij gaat hangen je benen erbij doen zodat hij weer omhoog komt met zijn hoofd.
succes ermee!

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 20:51

Ik ben het met Joyce eens. Voor de rest ziet het er best netjes uit.

De spoor wordt zo vaak gebruikt, terwijl jij geen sterker commando geeft wanneer hij niet luisterd, dat hij niet meer hoeft te reageren.
Zelf zou ik de sporen af doen, totdat jij je benen stil kan houden. Zoals Joycie zegt, 1e keer zachtjes been geven, 2e keer wat scherper en als ze dan nog niet luisterd een tik. Na luisteren belonen en je benen weer stil houden.
Veel succes verder samen!

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 21:08

Ziet er goed uit Tamaar.

Als jullie goed kijken naar het filmpje, zien jullie dat op het moment dat hij die ruime passen maakt, hij zijn rug loslaat. Hij gaat helemaal swingen. Je ziet ook heel goed dat hij van achteren ook ruim wordt.
Ik heb het hem vandeweek vaker zien doen, ook met de instructrice, en het is absoluut geen irritatie. Andor is helemaal blij en op dat moment ontspant hij juist heel goed.
Daarbij is Andor niet een van de makkelijkste en als hij gaat hangen, zie je dat duidelijk. En het zakken is juist echt ontspanning. Ik heb hem in een paar weken echt heel positief zien veranderen.

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 22:17

Sorry Tamaar, zou je graag een leuke positieve reactie willen geven... maar de 'verruiming' waar je het over hebt is geen verruiming
Hij komt van achter niet mee en op 'hét moment' valt hij juist uit elkaar op de voorhand Scheve mond
Vervelender nog, de regelmaat ontbreekt.

andor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-08 10:35

Thnx voor de tips, denk dat ik idd maar even weer zonder spoortje ga rijden. Het is een begin dus zijn de passen die hij doet nog niet goed bevestigd. Wie weet dat, dat over een paar maanden wel het geval is.

Thnx Anita!! Jij hebt het idd in real life ook gezien en gezien hoe hij veranderd is de afgelopen paar weken.

lidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 11:06

Vind het er netjes uitzien, mag ik vragen hoe je dit getraint hebt?

Briennepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 11:29

Ik zie hem wel verruimen hoor.. of ik ben blind maar dat denk ik niet:P
Nee sorry.. oke, wat ik wel zie, of lijk te zien. is dat je blijft strekken je neem hem niet meer terug. ik doe altijd 4 passen verrruimen 4 passen verzamelen. zo blijft hij allert en hoef je ook niet been te blijven geven! succes

Briennepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 11:29

oh ja en ik zelf zit altijd door, maar dat vind ik fijner omdat ik hem dan makkelijker terug kan rijden

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 12:19

Briennepien schreef:
Ik zie hem wel verruimen hoor.. of ik ben blind maar dat denk ik niet:P
Nee sorry.. oke, wat ik wel zie, of lijk te zien. is dat je blijft strekken je neem hem niet meer terug. ik doe altijd 4 passen verrruimen 4 passen verzamelen. zo blijft hij allert en hoef je ook niet been te blijven geven! succes

Ik zie hier absoluut geen verruiming, de achterhand komt niet mee, hij valt op de voorhand en hij hangt aan de teugel dus niet nageefelijk... Dit is echt een vorm van irritatie...

Lein_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 12:23

Sorry ik vind dit geen prettig filmpje echt niet.

Je paard 'stoekt' nogal aan de voorkant, en het schoppen met de sporen ziet er ook niet al te vriendelijk uit.
Je paard kijkt er dan ook niet echt happy bij...

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 12:31

kattie schreef:
Ik zie hier absoluut geen verruiming, de achterhand komt niet mee, hij valt op de voorhand en hij hangt aan de teugel dus niet nageefelijk... Dit is echt een vorm van irritatie...

Je ziet hier duidelijk dat de achterhand heel goed meekomt. Hij valt niet op de voorhand en normaal is Andor best sterk en hier laat hij juist los.
Op het filmpje ziet het er inderdaad wat rommelig uit, omdat hij nog niet bevestigd is. Maar hij laat goed zijn rug los. Nu moet het nog verder bevestigd worden. Maar dat gaat wel goed komen met hun hoor.

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 20:09

Ik vind hem zeker verbeterd!!
Zijn achterhand komt wel degelijk mee, ik heb het filmpje een paar keer stilgezet tijdens het strekken en hij zet zijn binnenachterbeen keurig eronder!
Alleen duikt hij nog een beetje voorover, wat waarschijnlijk ook een beetje met jou eigen houding te maken heeft.
Wel moet ik zeggen dat je je benen inderdaad een stuk stiller moet houden, je zit nu een beetje te "schoppen".
Dus maak hem wat scherper aan het been en als alles wat constanter wordt ziet het er voor een ander een stuk beter uit!!
Ik weet waar je vandaan komt met rijden en vind je echt de goede kant uit gaan!!
Goed zo! OK dan!

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 20:15

[quote="lidy"]Vind het er netjes uitzien, mag ik vragen hoe je dit getraint hebt?[/quote]

Daar ben ik ook benieuwd naar.

Riri94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 20:20

Ziet er wel leuk uit, maar benen wel wat stiller houden;)

ponyta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 20:30

verruiming of niet Knipoog het is een mooi pony, en het is een mooi begin Knipoog Ga zo door!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 20:47

als je het goed bekijkt zie je dat hij zijn buitenbeen naar voren gooit en dan zijn hoofd omlaag doet.. lijkt er inderdaad op dat hij echt wel jeuk heeft daar Haha!
zijn binnenbeen blijft eigenlijk normale passen maken..
Maar ik denk dat hij het verruimen wel goed kan, veel tempowisselingen maken in draf (langzamer, harder) dan komt hij vast ook wel los Lachen leuke haf ook Lachen

moniekk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 20:49

ziet er leuk uit Haha!
wel lijkt t ofdat je nogal veel met je sporen prikt, misschien omdat je niet zo'n stil been hebt? probeer je benen iets stiller te houden Lachen