[HAF] Jaja, ook Milka en ik gaan niet altijd lekker.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Babeth

[HAF] Jaja, ook Milka en ik gaan niet altijd lekker.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-08 17:08

Hahaha ja vandaag ging het rijden echt bagger. Clown
Dit is de 3e keer dat ik er weer op zit nadat ze ruim een jaar heeft stilgestaan.
Ik rij trouwens met een nieuw zadel, hoofdstel en kleding.
Ze was erg drammerig en ze kropte zichzelf steeds in de nek op, ookal gaf je zelf de teugels mee.
Ze had er niet veel zin in denk ik.

Ik weet dat bokt altijd fel is op dit soort foto's, maar toch plaats ik ze. Want iedereen heeft zjn dag wel eens niet. Clown

Hier zijn ze (en tevens de beste foto's de rest was echt bagger Clown ):

Losstappen, zelf hier was ze aan het klieren.
Afbeelding

Achterhand in stal achtergelaten. Stel je voor dat je te hard werkt Clown
Afbeelding

Lekker actief drafje eeuhum... Koe
Afbeelding

Tempowisselingen, schakelen etc.
Afbeelding

Kantelen met het hoofd kunnen wij ook heel goed. Ja
Afbeelding

Wijken, jaja over de schouder weglopen scheelt je heel wat spierpijn. Dromen
(Later wel gecorrigeerd met de buitenteugel.)
Afbeelding

Ze loopt in galop altijd iets korter in de hals. Doet ze zelf.
Afbeelding

Galopje... Weer wat kort, maar doet ze zelf. Ben er al hard op aan het trainen.
Afbeelding

Tja, beter als deze foto is vandaag niet gelukt. Ach gut
Afbeelding

En nog even de wilde haren van het wilde beest. En me mooie nieuwe hoofdstel!
Afbeelding

Goed, dus het kan met Milka en mij dus óók zo. Clown

Dat was het. Commentaar mag, maar denk dat ik het al grotendeels heb aangegeven.
Hopen dat ze morgen wat meer zin heeft.

Groetjes!

belle_boef

Re: Jaja, ook Milka en ik gaan niet altijd lekker. (Nw zdl+hfds

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 17:10

Ziet er wel goed uit, commetaar geef je veel zelf al, maar let op je tenen

Anoniem

Re: [HAF] Jaja, ook Milka en ik gaan niet altijd lekker.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 17:22

Milka Lovers

Sja babeth, de meeste commentaar heb je idd al wel zelf gegeven..
hier toch nog wat puntjes die mij opvallen... Bloos je beugels mogen wel een heel eindje langer Haha! je hebt mooie lange benen, dus gebruik ze ook Tong uitsteken + tenen naar binnen (of kon je dat moeilijk ivm enkel problemen?!)

verder lijkt het op de foto dat je je handen vast zet en dat vind ik zonde... ik zou de teugels 'loslaten' en haar even op eigen benen laten lopen.. dan maar een lang teugeltje met gedram dan een strakke hand met gedram!
blijf het wel een gaaf beest vinden had graag een nakomeling uit haar en staphire willen zien Knipoog

liefs [naam] ( miss you very much sometimes!!! )
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 19-04-08 17:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 17:24

Leuk paardje Lachen

Veel commentaar geef je zelf al, maar ik vind dat je je handen af en toe wat te dicht bij je lichaam zet. Af en toe ziet het er wat 'vastgezet' uit. Rijd je al veel tempowisselingen? Verder je tenen naar binnen en hakken uitdrukken, en zit je niet wat aan de korte kant?

Mooi nieuw tuig heb je Lachen

doerakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 17:25

ben het eens met share...! gewoon even een losse teugel en haar zelf even laten voellen hoe het is om weer te lopen daarna weer langzaam mee rop gaan pakken

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 17:26

Ik vind dat je best wel tevreden mag zijn als je paard een jaar stil heeft gestaan. Gewoon rustig opbouwen en dan komt het vanzelf wel weer. Ik vind het niet zo leuk staan dat je van die sarcastische opmerkingen maakt want ik kan me voor het paard voorstellen dat het moeilijk is om nu opeens weer op deze manier aan het werk te zijn. En je paard kan er niets aan doen dat er niet met hem getraint is.
En zoals gezegd zouden je beugels wel wat langer mogen. En probeer haar eerst weer meer op haar eigen benen laten lopen met een ontspannere teugel, dan komt het oppakken vanzelf wel (weer)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 17:27

wat een mooie haf! heb je er pas 3x opgezeten sinds een jaar?
misschien heeft ze wel spierpijn...je kunt toch niet verwachten dat een paard wat een jaar niets heeft gedaan meteen weer als een zonnetje loopt,soepel,en met de achterhand eronder?
Beetje meer geduld hoor! dan komt het best wel goed!

GiBo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 17:47

Leuke haf!

Jij zegt over de galop dat ze zelf zo kort in haar hals gaat lopen, maar wat ik op de foto's terug zie is dat je haar ook niet de ruimte geeft om wat langer in de hals te gaan lopen. Probeer dus wat meer 'lucht' te geven in de galop, en laat haar op eigen benen lopen. Lekker veel tempowisselingen rijden zou ik zeggen Lachen

Ik ben het verder wel eens met het eerder gegeven commentaar, gewoon rustig door blijven trainen en dan komt het allemaal wel weer goed!

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 18:05

ik vind het niet gek dat je pony zo kort loopt ze kan toch nergens heen met haar hals Ach gut

geef wat meer ruimte en durf je hand naar voren te doen

_BLOEMPOTJE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 18:12

Ik vind het een leuke haf! Lachen
Miss je beugels wat langer? Bloos

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-08 18:31

Bedankt voor het commentaar.
Dat ik haar geen lucht geef van voren is niet waar, ze kropte zich zelf vandaag heel erg op, en dan doe ik vanzelf de teugels korter omdat ik anders geen contact heb. Normaal loopt ze altijd lekker los in de hals. Kijk maar naar het topic dat ik eerder heb geplaats in HAW. Knipoog
De beugels horen inderdaad langer, maar dan kom ik met mijn benen niet meer bij haar buik om aan te drijven.

Spierpijn heeft ze ook niet, heb deze week maar 3x gereden en niet langer dan 20 minuten. Ook geen extreem zware oefeningen ofzo.
Maar bedankt voor het commentaar!

GiBo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 18:39

Babeth schreef:
Bedankt voor het commentaar.
Dat ik haar geen lucht geef van voren is niet waar, ze kropte zich zelf vandaag heel erg op, en dan doe ik vanzelf de teugels korter omdat ik anders geen contact heb. Normaal loopt ze altijd lekker los in de hals. Kijk maar naar het topic dat ik eerder heb geplaats in HAW. Knipoog
De beugels horen inderdaad langer, maar dan kom ik met mijn benen niet meer bij haar buik om aan te drijven.

Je moet dan juist weer proberen om haar naar je hand toe te rijden (in plaats van de teugels korter te nemen), door tempowisseling, naar het bit toe drijven, van achter naar voren rijden. Als zij zich op gaat kroppen en jij gaat de teugels steeds korter doen, zal zij niet meer het initiatief nemen om haar hals wat te verlengen. Dus ook al doet zij 'lastig' en wil ze zich opkroppen, probeer dan toch nog wat 'lucht' op de teugels te houden.

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-08 18:42

Ja maar zoals ik al zei, ze liep vandaag zelfgewoon niet lekker. Doe altijd standaard veel overgangen en tempowisselingen, maar vandaag wilde ze gewoon echt niet. Ik kon drijven zoveel ik wilde.

GiBo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 18:47

Babeth schreef:
Ja maar zoals ik al zei, ze liep vandaag zelfgewoon niet lekker. Doe altijd standaard veel overgangen en tempowisselingen, maar vandaag wilde ze gewoon echt niet. Ik kon drijven zoveel ik wilde.

Oke, nouja iedereen heeft wel eens een mindere dag, het zijn maar tips Knipoog Maar omdat jij zegt dat zij zich opkropte en jij daarom de teugels maar strakker ging nemen.. Daarmee versterk je natuurlijk wel haar 'opgekropte' houding. Als ik rijd en het paard gaat zich opkroppen, geef ik juist even wat meer lucht aan de voorkant, wat been erbij, eventueel even richtig het halsstrekken een stukje.. Maarja, als je een mindere dag hebt samen is dat natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan Haha! Maar over het algemeen ziet het er niet slecht uit toch, als jullie na een jaar pas weer drie keer hebben gereden Lachen

Carmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 21:31

Vind het er nog heel netjes uit zien hoor, zeker als het een mindere dag was voor jullie en omdat ze zo lang stil gestaan heeft hiervoor.
Ze heeft mooie gangen zeg. Hele leuke haf ook, maar vind d'r ook wel wat weg hebben van mijn haf, dus niet zo gek dat ik d'r leuk vind Knipoog
Hoe hoog is ze eigelijk, vind d'r vrij klein lijken of ben jij zo groot? Clown Veel succes nog samen Lachen

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-08 22:00

Hahaha ik ben vrij groot. Ik ben 1.80 en zij is 1.48. Knipoog

Carmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 22:35

oh, haha, nee dan is ze helemaal niet zo klein, zelfs groter dan de mijne Clown
ohja mooi nieuw tuig trouwens *LOL* nog vergeten te zeggen Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 22:48

Ik heb niet het idee dat je erg vasthoudt aan de voorkant, wel heb je je handen wel erg hoog en dicht bij het lichaam in plaats van net boven de schoft. Daarnaast heb je je handen hier en daar niet netjes rechtop (plat = werken vanuit schouders ipv polsen/vingers). Werk aan de plaats en de hounding van je handen, dan durf ik te wedden dat je hand er al een stuk meer ontspannen uit ziet...

Verder kun je bij de derde keer rijden sinds lange tijd natuurlijk ook nog geen wonderen verwachten. Niet zo gek dat je dan nog niet direct een M-proef kunt rijden... Gewoon rustig opbouwen en doorgaan met trainen en niet te veel in één keer verwachten, dan durf ik te wedden dat het er over een tijdje al stukken beter uit ziet Lachen

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 11:17

veel spanning is inderdaad te zien, maar persoonlijk begrijp ik niet waarom je gata wijken als je paard er niet lekker door heen is

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 11:23

Commentaar is al gegeven..

@Nouks, ze heeft haar handen op bijna iedere foto op vrijwel perfecte hoogte, dit kun je zien aan het feit dat haar onderarmen één lijn zijn met de teugels.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 11:26

Zo slecht vind ik het er echt niet uitzien Lachen ! Iedereen heeft wel eens een minder dagje en vind het goed van je dat je toch de foto's geplaatst hebt. Wél ga ik mee met de vraag van Marrianne. Commentaar geef je zelf al en is door de rest ook al gegeven.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 11:33

Hele leuke pony Haha!
Nu rijdt ik ook een Haf, een behoorlijke dram-madame... En het helpt voor ons als een zonnetje om iedere keer te beginnen met losse teugel, echt losse teugel... dus nul komma nul contact. Alleen maar tempo-wisselingen maken op zit.
Wanneer ze dan ontspant en mijn hand opzoekt, pak ik langzaam op... Wanneer ze weer begint te drammen, direct weer de ontspanning opzoeken.
Ze moet leren op eigen benen te lopen, en wat vind ze dat vermoeiend. Het is veel werk, maar het resultaat mag er zijn.

ps: wanneer ik de hoeveelheid 'spanning' op de teugels zet die ik bij jou zie (niet overdreven veel hoor), dan krijg ik haar niet ontspannen en gaat ze dus niet mooi over de rug lopen. Ze gaan er dan echt een beetje tegen vechten.... en ik herken ik dat in jouw foto's. Gooi je wel eens alles los en werk je dan wel eens helemaal en puur en alleen op je zit?

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 11:36

Commentaar heb je zelf al gegeven!

Vind het goed dat je ook "mindere" foto's op bokt zet.
Mag ik vragen wat voor zadel je erop hebt liggen??

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 11:40

-@ TS, leuke haf heb je Knipoog En een ieder paard/pony hebt zijn/haar daggie weleens niet, houd dan daar aub rekening mee als jij je pony niet echt lekker in zijn/haar vel voelt qua lopen ed ? Ga dan niet je teugels korter pakken of op maat maar laat je teugels in die momenten dat je pony niet lekker in zijn/haar vel voelt in een boogje hangen en dan juist extra veel stelling en buiging (met een wat lossere teugel) vragen en op de rechte zijden en op voltes je pony goed naar voren toe rijden (ook al zeg je dat je probeerde wat je probeerde om je pony naar voren toe te rijden, geef hem/haar dan een tikje met de zweep bijv).

Maar om te gaan wijken etc en al die andere push-pash zou ik dan even voor een dagje achterwegen laten, als je paard niet lekker in zijn/haar vel loopt, maar dan je teugels wat losser en daarvan uit veel stelling (zowel na links als rechts)heen buigen, en veel tempowisslingen...Ik denk dat als je dit zou doen dat je pony veel lekkerder zal gaan lopen, al die andere dingen zoals wijken etc laat je dan maar even achterwegen en houd je je alleen bezig met tempowisselingen zowel, en met wat lossere teugels en veel stelling en buigingen...

Succes Knipoog

Jana_en_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 11:50

Stel je voor... we laten jou een jaar niet trainen en dan drie keer in een week weer toch vrij pittig aan het werk gaan. Gegarandeerd dat je last van je spieren hebt joh! Je paard oogt er ook niet al te vrolijk bij op je fotos, dus het kan heel goed zijn dat je em wat overvraagt en ie dus spierpijn heeft...