Prinses Donja@DresuurWork (Les)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anne14061993

Prinses Donja@DresuurWork (Les)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-08 19:45

Hallo

heb vandaag voor de 2de keer les gehad van de nieuwe instrictrise van mij die zich veel meer bezig houd met het nagevelijk rijden van Donja en dat was eigenlijk bijna niet met mijn vorige instrictrise.
Ik moet zelf laag wijd instellen dus daarom zijn mijn handen verdwaald (Omdat het moet)
Daar dus geen commentaar over a.u.b

Afbeelding Stappen en goed luisteren wat er verteld wordt Donja trekt echt zo'n gezicht van moet dit

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Ze zal wel even laten zien hoe het moet maar voor donja best wel moeilijk om het toe telaten

Afbeelding en zo houden Anne!!

Afbeelding
Drafje

Sanniej_

Re: Prinses Donja@DresuurWork (Les)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 19:49

leuk paard hoor!
Maar ik zie op de foto meer een les van paard wat in de krul moet lopen. Ipv vanuit ontspanning aan de teugel lopen.
IK heb ook het idee dat het paard hierdoor helemaal uitelkaar valt. Ik denk dat dit ook niet de juiste manier van les is.

Vind jullie wel een leuk stel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 19:49

Hee,

Dit is niet de juiste manier van nagefelijk rijden , dit is dwingen, zou toch maar weer een andere instructrice zoeken.

Wel een leuk paardje, jou houding is ook netjes, alleen soms je hakken wat meer uitdrukken.

Anne14061993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-08 19:51

Ik vind juist dat ze als ze er eenmaal door heen is dat ze het super doet het is gewoon haar soort van protest geven en het moet wel gedwongen worden want anders krijgt ze weer last van der rug en dat wil ik ook weer niet hebben dus het is voor mij het een of het ander.
En ik denk als het voor haar gedwongen zou zijn zou ze nooit ook zo blijven lopen als zei niet aan de teugels zat en het was maar 1 keer dat ze er aan zat en voor de rest kon ik haar gewoon nagevelijk rijden
Laatst bijgewerkt door Anne14061993 op 16-04-08 19:54, in het totaal 1 keer bewerkt

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 19:53

zo moet ik het op de manege ook vaak doen Boos!
meestal wacht ik op ontspanning en dan iets met de teugels spelen (nee niet trekken) en meestal lukt het dan Knipoog

wel je handen bij elkaar houden :s dit is niet hoe het moet..

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 19:56

Ik zie het persoonlijk liever vanuit de ontspanning gebeuren als zo.

Anne14061993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-08 19:56

Runn_love_ schreef:
meestal wacht ik op ontspanning en dan iets met de teugels spelen (nee niet trekken) en meestal lukt het dan Knipoog

Als je even had gelezen zag je dat ik moet laag wijd instellen dus dat doe ik vaak zijn ook moment opnames want ik trek der niet in de krul vind ik zelf want dan had ze me er al lang afgegooid want dat heeft ze vaak genoeg gedaan.
Toen ik nog van die manege handjes had

Anne14061993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-08 19:57

rockwitch schreef:
Ik zie het persoonlijk liever vanuit de ontspanning gebeuren als zo.

Uit ontspanning doet ze het zeker niet want dan steekt ze der rug weg en gaat ze rennen en de rem is niet te vinden dan

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 19:58

Nah het begin is er toch? ze geeft al gerust een beetje na, gewoon tijd geven dan komt het vanzelf goed...enne hoe schrijf je instructrice ook alweer Vork

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 19:59

Anne14061993 schreef:
Runn_love_ schreef:

Als je even had gelezen zag je dat ik moet laag wijd instellen dus dat doe ik vaak zijn ook moment opnames want ik trek der niet in de krul vind ik zelf want dan had ze me er al lang afgegooid want dat heeft ze vaak genoeg gedaan.
Toen ik nog van die manege handjes had

ik denk dat ik dan iets heb gemist waarom het moet .. (ik heb het trouwens wel gelezen..)

corinec

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 19:59

Hey Anne, een bekend gezicht en bodywarmer haha.
Dit is dus Donja. Leuk paardje heb je hoor. Volgens mij ken ik haar ook nog toen ze nog een vorige eigenaar had maar ik kan het verkeerd hebben.

Anne14061993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-08 20:00

Mjay schreef:
Nah het begin is er toch? ze geeft al gerust een beetje na, gewoon tijd geven dan komt het vanzelf goed...enne hoe schrijf je instructrice ook alweer Vork

Ze zei zelf ook dit hoeft over een maandje niet meer zo te gaan je moet wel even nagaan dat dit de 2de les is voor ons echte les

Anne14061993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-08 20:01

corinec schreef:
Hey Anne, een bekend gezicht en bodywarmer haha.
Dit is dus Donja. Leuk paardje heb je hoor. Volgens mij ken ik haar ook nog toen ze nog een vorige eigenaar had maar ik kan het verkeerd hebben.

Ha corine,
Ja he zo fijn om daar in te rijden Tong uitsteken
Dit is mijn prinsesje ja.
Zou kunnen dat je haar kent zeg maar waar van dan?

ZwYzWyLoVeRr

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 19:54

hee, leuke foto's ziet er ook al wel beter uit als eerst. toch nog wel opletten dat je je handen rechtop houd Tong uitsteken even als tip meegeven..
Groetjess!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 21:06

mooi paardje zeg.
ik snap dat je je handen wat breder moet zetten,maar jij zet ze meer vast,en dat is ook niet de manier om 'aan de teugel' te rijden(stomme term)
op de een na laatste foto heeft ze haar mond open vanwege de te hoge druk van je handen.
je benen lijken me ook wat onrustig,daarom zou ik de spoortjes ook aflaten,ik denk dat je die in dit stadium van je training niet nodig hebt.

succes met lessen verder,dat zal wel lukken met je mooie pony

Myrano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 22:02

Ik begrijp wel waarom de TS haar handen laag en breed moet zetten van de instructrice.
Ze wil nl dat het paard gaat nageven.
Als hij wat gaat zakken met zijn hoofd, dan kan ze meer lengte in zijn hals krijgen, (wat uitschuiven) en doordat hij wat lager ingesteld moet lopen gaat hij zich in zijn rug ook wat meer kunnen ontspannen..
Als je je teugels korter neemt en hoger houd (dus op de normale maat) gaat het paard sneller in de krul lopen, zijn rug verdrukken en in verzet gaan, en dat is hier nu niet de bedoeling denk ik.. Knipoog

kim1207

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 22:06

tja en je werkt hier dus niet aan nageven.

Zoek alsjeblieft iemand die er wel verstand van heeft, zo rijd je een paard niet nageeflijk in ieder geval!!!

kim1207

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 22:07

je rijdt hem gegarandeerd helemaal vast op deze dwingende manier.... Zonde want je hebt een schitterend paard

kim1207

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 22:08

ga eerst probere om je paard ontspannen te krijgen, binnenachterbeen onder e massa brengen, want op deze manier gebruikt je paard niet zijn binnenachterbeen om jouw gewicht te dragen en raakt je paard (uiteindelijk een keer) aan de voorkant overbelast!!

chertunzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 22:14

Als ik jou was zou ik op zoek gaan naar andere instructie. Iemand die een paard gewoon vanuit de ontspanning laat zakken. Elk paard loopt in de onspanning vrijwel vanzelf nageeflijk. En je handen breder houden geeft je alleen maar meer kracht om het paard naar beneden te trekken.

kim1207

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 22:20

juist en je moet geen kracht hebben! het paard moet zelf aanbieden, mijn paard geeft nauwelijks druk en zo heb ik t graag, zo min mogelijk hulp en zo veel mogelijk reactie

Shaienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 06:48

Prinses Donja ken ik ook van vroeger, ik denk van de vorige eigenaar. Ze is een goede springer he?

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 06:58

Citaat:
voor de rest kon ik haar gewoon nagevelijk rijden

Natuurlijk, zoals jij je handen zet, kan iedereen zijn paard nageeflijk rijden.
Het paard heeft geen andere keuze.
Door je handen zo breed en laag te zetten krijgt het paard een ontzettende druk te verduren.
Logisch dat het dan zakt met haar hoofd, want dat is de enige manier om van die druk af te komen.
Maar nageeflijk kun je het dus niet echt noemen. Het paard bespaard zich pijn/ellende/een rot gevoel.
Dit is toch een vorm van dwang en nageeflijkheid hoort vanuit ontspanning voort te komen.
Dan duurt het maar wat langer (ik ben ook een jaar bezig geweest voordat ik het voor elkaar kreeg bij Silence. Ja duurt lang, jammer dan, maar nu is het wel echt uit ontspanning voortgekomen)
Als ik zo moet gaan rijden van mijn instructrice zoals jij moet.....dan kon ze meteen vertrekken.
Laat ik het zelfs zo zeggen...als ik dit doe tijdens de les...krijg ik geheid op mijn donder van mijn instructrice.
Ik moet gewoon overal met mijn handen vanaf blijven, werken op zit en vanuit ontspanning.

Trouwens....nageelijkheid moet helemaal geen doel op zich zijn.
Dat is iets dat uit zichzelf komt op het moment dat jij goed rijd, dus dat het voorkomt uit ontspanning.
Maar nooit een gericht doel om op deze manier aan te werken.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 07:29

Je zet je handen vast , waardoor je geen "aan de teugel" krijgt, maar een gedwongen houding, een zgn nepkrul.

Aan de teugel rijden doe je niet door zo te dwingen
Zou ernstig gaan twijfelen aan je instructrice als zij zegt dat het wel zo moet...

Om jou en je pony te helpen, zou ik eens wat gaan longeren, met een bijzet naar keuze. Waardoor het dier leert over de rug te lopen, en weer wat soepeler word in het lijf.

Nu ben je aan het vechten, en dat heeft totaal geen zin en gaat alleen ten koste van zijn rug.

Anne14061993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-08 14:43

Snoevie schreef:
mooi paardje zeg.
ik snap dat je je handen wat breder moet zetten,maar jij zet ze meer vast,en dat is ook niet de manier om 'aan de teugel' te rijden(stomme term)
op de een na laatste foto heeft ze haar mond open vanwege de te hoge druk van je handen.
je benen lijken me ook wat onrustig,daarom zou ik de spoortjes ook aflaten,ik denk dat je die in dit stadium van je training niet nodig hebt.

succes met lessen verder,dat zal wel lukken met je mooie pony

Ik zet me handen echt niet vast ben juist veels te los in me handen volgens de meeste mensen maar eventjes om het duidelijk te hebben de tandarts is vorige week geweest en is er achter gekomen dat ze nog een wolfskies had en die is dus verwijdert en dat was ook de oorzaak dat ze niet nagevelijk liep.
Ik zal van de week nog een topic plaatsen om het resultaat te laten zien.
Ben helemaal trots op me paardje.
En het is een paard geen pony 1.74
De spoortjes haal ik er niet af dat is me ook niet voorgesteld moest ze er juist om laten dat is beter voor Donja en beter voor mij