Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

..Misschien reageert hij heel erg op het bit. Heb je een scherp bit in? 
Als je dus toerijdt zonder enkele druk loopt hij wél in de oprichting, maar als je dan de teugels aanpakt gaat hij meteen lager lopen?
Dit paard loopt het allerliefste richting halsstrekken of voorwaarts neerwaarts. Oprichting vindt hij waarschijnlijk moeilijk, want dan moet hij zich nog meer gaan dragen, richting verzameling. Dus wat doet hij dan: ontkomen door nog meer in je hand te zakken en maar sjouwen. Maar ik mis dus nog even 'de hulp' op hem van 'En nu kom je omhoog aan die voorkant.' Achter kan hij fenomenaal sjouwen, hartstikke fijn achterbeen, loopt ook fijn over de rug. Maar die voorkant wil niet mee omhoog

Sander_ schreef:En als je dus je hand laat staan gaat hij zeker hangen als je drijft? En is dan zwaar in de hand?
maaykuhhh schreef:Maar als de basistraining je kan helpen, is het toch juist makkelijker.

Citaat:Snap dat je hem graag bovenin wil hebben... Ik weet wat je bedoeld heb naar je foto's gekeken in je profiel. Wat mij opvalt is dat je je handen erg laag houd, is dat omdat hij anders zoveel reageert en gelijk weer zakt?
) maar aangezien ik hem dus niet opgericht krijg wil het kwartje ook niet zo vallen.Citaat:En vraag misschien 10 minuten van je hele training de oprichting en dat maak je geleidelijk wat langer. Maar op zich hoeft dat niet langer, je paard loopt toch ook maar max 7 min opgericht in de proef.
) 
Urielle schreef:@Shariva: ik wil dus idd rustig beginnen maar krijg de start al niet te pakken. Als hij ooit hoger komt met contact is het gewoon tegen de hand komen en niet van achteruit zakken en van voren omhoog. Desalniettemin heb ik echt geen idee hoe ik hem van achter nog beter krijg. Hij heeft een zeer goed achterbeen en van zichzelf altijd al een enorm goede balans gehad, galoppeerde ook gelijk gesloten enzo. Meer ondersteunen met mijn been wil ik eigenlijk niet, omdat ik hij van nature makkelijk wat lam wordt (wel loperig, maar als hij er moet zijn is hij er niet) dus ik ben eigenlijk net blij dat ik hem nu heel elektrisch heb gekregen.
De rechtgerichtheid is nog niet zo best, wordt al beter, maar blijft moeilijk. Op dat punt is zeker nog veel verbetering te behalen.

pasdedeux schreef:Liften, maar in een ophouding, niet je hand hoog laten staan en altijd! aanvullen met been en handen naar voren na de liftende ophouding om neus voor de loodlijn te houden.
Urielle schreef:maaykuhhh schreef:Maar als de basistraining je kan helpen, is het toch juist makkelijker.
Sorry, moest even mijn dochter van appel voorzien. Ik bedoelde meer dat ik niet anders doe met mijn antwoordCitaat:Snap dat je hem graag bovenin wil hebben... Ik weet wat je bedoeld heb naar je foto's gekeken in je profiel. Wat mij opvalt is dat je je handen erg laag houd, is dat omdat hij anders zoveel reageert en gelijk weer zakt?
Nee dat was in opdracht van mijn instructeur. Zijn allemaal oude foto's als 3- en 4-jarige. Ik heb helaas niks recents omdat ik meestal in mijn eentje train. Ik heb geprobeerd de koppeling erin te krijgen lage handhouding is vw-nw, hoge handhouding is oprichting (werkte met mijn oude paard wel super) maar aangezien ik hem dus niet opgericht krijg wil het kwartje ook niet zo vallen.
Citaat:En vraag misschien 10 minuten van je hele training de oprichting en dat maak je geleidelijk wat langer. Maar op zich hoeft dat niet langer, je paard loopt toch ook maar max 7 min opgericht in de proef.
Het is ook mijn bedoeling om het rustig op te bouwen maar ik weet niet hoe ik hem 'omhoog' krijg. (niet dubbelzinnig opvatten)

shavira schreef:Wanneer je zegt dat hij omhoog komt en zich eruit drukt en gaat lopen..is het paard toch niet goed nageeflijk naar mijn gevoel...er zit dan dus iets in je basis niet helemaal kloppend.
shavira schreef:sorry maar deze mening deel ik niet...dmv liften zal ze dit paard alleen maar zwaarder maken aan de voorkant. Terwijl hij dat juist al is...Hij moet juist op zijn eigen benen blijven en in balans...de ruiter moet niet degene zijn die het hoofd lift.
maaykuhhh schreef:In ieder geval succes, want het is wel een super leuk beest!
Maar niet standaard helaas
pasdedeux schreef:Liften, maar in een ophouding, niet je hand hoog laten staan en altijd! aanvullen met been en handen naar voren na de liftende ophouding om neus voor de loodlijn te houden.