Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

kimmie261 schreef:mijn fries heeft daar dus ook ernstig last van,daar kom je niet eens op....zodra er maar wat achter hem beweegt dan raakt ie helemaal in paniek..
op krukjes staan,heb ik gedaan,dan ontspant ie en kan je alles doen,alleen stap je van het krukje af,en ga je er weer op staan is er weer paniek...hij hersteld zich gewoon weg niet
hij is bij 2 africhtingsstallen geweest,en alles wat ze in een dag opbouwde,was de dag erna compleet verdwenen,hij blijft zo bang van bewegingen bovenaf...
dus ik blijf dit topic volgen

kimmie261 schreef:overigens kan je zolang je dus niet boven hem uit komt,echt alles met hem doen,met lange lijnen werken is niet eng,zadel op en af,maakt niet uit...
maar zodra je boven hem uit komt is het mis...
in omgang is hij zo lief,echt je kan alles met hem doen,en zolang er niet achter hem omhoog komt,kan je echt alles met hem doen,bv lange lijnen achter zijn kont,over zijn rug,niets aan de hand.
ik ga hem nog 1 x wegbrengen,en als diegene zegt dat het niet verantwoord en te gevaarlijk is om erop te rijden,dan geloof ik dat,en dan zal ik dus nooit op hem rijden,maar hij zal ook nooit weggaan,beest is echt te lief in omgang..
mijnlieverd schreef:kimmie261 schreef:overigens kan je zolang je dus niet boven hem uit komt,echt alles met hem doen,met lange lijnen werken is niet eng,zadel op en af,maakt niet uit...
maar zodra je boven hem uit komt is het mis...
in omgang is hij zo lief,echt je kan alles met hem doen,en zolang er niet achter hem omhoog komt,kan je echt alles met hem doen,bv lange lijnen achter zijn kont,over zijn rug,niets aan de hand.
ik ga hem nog 1 x wegbrengen,en als diegene zegt dat het niet verantwoord en te gevaarlijk is om erop te rijden,dan geloof ik dat,en dan zal ik dus nooit op hem rijden,maar hij zal ook nooit weggaan,beest is echt te lief in omgang..
De mijne, die begon eerst al helemaal te trillen van een deken of een zadel, gelukkig is dat nu niet meer zo.
Heb bij de mijne precies hetzelfde doe haar niet weg, want daar is ze veel te lief en ik kan er wel op rijden, maar gewoon anders zeg maar, want ze kan zo onder je uit schieten. Vandaar dat ik ook liever niet met losse teugel rij, want ze kan zo ineens uit het niets als je even niet op zit te letten weet je wel, zo vliegensvlug onder je uit schieten. En waarvan ja, wie zou het zeggen, waarschijnlijk toch van een kleine beweging die ik maak en anders weet ik het ook niet, want voor de rest is zo ontzettend nuchter. Of ze doet het gewoon omdat ze dan ineens weer die angst voelt op komen.