Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Myrano schreef:Veel kilometers maken ??! Daardoor zal hij echt niet beter gaan lopen hoor !
Begin eens eerst met voorwaarts neerwaarts te rijden (op ontspanning)
dit kan je doen door met een gogue te rijden.
Maar dan moet je er wel goede begeleiding bijn nemen, een instructeur met verstand van deze zaken.
veel succes ermee
upperlady schreef:Mijn 6 jarige kwpn-er kampte nog geen paar maanden geleden met hetzelfde probleem. Mijn enige tip, niet aan sjouwen, niet aan sjorren. negeer het maar. Zoek het moment dat ze een klein beetje ondspanning los geeft, eerst lekker in stap. Als je dat moment heb gevonden vraag je haar laag. Het is een kwestie van gedult en wees je paard voor. Maar inderdaat gewoon blijven rijden en niet toegeven. Succes!

runningkawa schreef:Geen rommel eraan knopen.
dam heb je een gespannen nep krul...daar heb je toch niets aan?
dianne_m schreef:Bijzet heb ik heel lang alleen maar voor de constantere druk net zoals ik de teugels vast gewoon zodat ze nog met haar hoofd omhoog kan. Maar omdat ze bij mij bij elke kleine beweging vlucht kan ik het niet altijd even constant houden vandaar de bijzet die gewoon constant is in de beweging.
dianne_m schreef:Ik heb haar pas een paar keer gereden dus misschien over een tijdje als de ontspanning nog niet is gevorderd dat ik dat ga proberen maar omdat ze nog zo jong is en ik haar pas net rijd wil ik het nog niet proberen op te lossen met zoiets maar ik heb absoluut veel aan jullie tips!
Het is ook voor de eerst keer dat ik een jong paard rijd. Ik heb zelf een friese ruin en daar kun je een kanon naast afstekken maar dit paardje is echt een merrie, kriebelig en erg angstig dus iets heel anders!

ikenindi schreef:indi loopt ook met haar hoofd hoog. om zich heen te kijken enzo. wat kun je dan doen om haar omlaag te laten gaan? (ook hier gaat t om een jong paard (4 jaar) net onder het zadel...

Matsjo schreef:Mijn vierjarige kwpn-er doet het ook, maar dan kan je dus ook echt niet meer sturen. Daarom rijd ik hem met coque, en veel voltes, slangevoltes, verruimen, overgangen, echt hem een beetje voor de gek houden. Maar erg lastig, want ik weet ook niet hoe ik het zonder coque moet oplossen want hij reageert dan nergens meer op...

Rianneke schreef:ikenindi schreef:indi loopt ook met haar hoofd hoog. om zich heen te kijken enzo. wat kun je dan doen om haar omlaag te laten gaan? (ook hier gaat t om een jong paard (4 jaar) net onder het zadel...
is ze wel ontspannen? want dan lijkt het me meer een concentratieprobleem aan indi's kant... ik denk dat je meer haar aandacht moet gaan vragen zodat ze op jou let en minder op haar omgeving