Laiza @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Pommepidou

Laiza @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-08 20:19

Afbeelding
Hallo allemaal,

Dit is mijn bijrijdpony, Laiza. Ze is 17 jaar en is altijd recreatief gereden. Ik ben nu ongeveer 2 maandjes met haar aan het werk en ik heb ook regelmatig les. Ik wil misschien over een tijdje wedstrijden gaan rijden en dan zien we verder wel hoever ik kom.

We zijn nu vooral bezig met loswerken en soepel maken omdat ze al zo oud is gaat dit niet al te makkelijk, er is ook nog wel veel werk aan.

Commentaar is zeer welkom, mijn houding is bagger, dit weet ik maar daar wordt aan gewerkt Bloos .
(foto's staan niet op volgorde)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
En klaar

X_juul_X

Re: Laiza @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 20:21

Ik vind je wat te groot, en volgens mij past het zadel niet helemaal.
Je zit ook erg voorover, probeer daar op te letten!
Leuke pony verder Lachen

Appelflapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 20:23

Je zit erg naar voren en hierdoor gaat ze ietsjes op de voorhand lopen, omdat het zo voor haar moeilijker is om je te dragen. Ja
Ook gaan je handen op sommige foto's erg ver naast je. Denk dat je beter je teugels dan iets korter kan pakken. Verder ziet het er wel gewoon lekker ontspannen uit. Lachen

Sorriso

Je ZORGT ervoor dat je paard op de voorhand duikt, door zelf met je hele houding naar voor te duiken.
Je pony loopt daardoor helemaal op de voorhand en creeert een vreemd soort duiknekje.
Ik vind je ook te groot voor deze pony die toch ook een dagje ouder wordt.

MariekeS_

persoonlijk vind ik je iets te groot voor deze pony. Ze is al wat ouder en je benen liggen gewoon niet zo netjes. Verder val je daarom ook heel erg vaak naar voren. Ik vind het hartstikke goed dat je het rustig opbouwt en probeert haar nu lekker ontspannen te rijden, maar probeer altijd contact te houden met haar mond, dus geen waslijn teugels Knipoog...neem ze gerust korter, dan hoef je ook niet je arm helemaal naar haar kont te brengen Clown)
Verder is het wel een heel schattig ponytje en ik wens jullie veel succes

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 20:24

Ik vind ook dat je te groot bent. En je zit wel erg ver en veel naar voren. Wel een hele leuke pony

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 20:25

Ik zou mijn pony nooit vastzetten en haar teugel (1ste foto) of lijkt dat zo?
Probeer verder rechtop te zitten, je kantelt naar voren

Afbeelding
En daar trek je hem gewoon naar binnen, niet een heel fijn beeld!

Probeer je pony op de ontspanning te rijden!

Pommepidou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-08 20:29

Jeanine84 schreef:

Afbeelding

Dit is een moment opname. We geven als ze vast houd een ophouding (dit lijkt op deze foto misschien wat extreem maar dit is een moment opname en ik had lange teugels), als zij los laat laat ik ook los, dat is ook op veel foto's te zien. We willen dat ze zelf mijn hand gaat opzoeken.

Voor het plaatje ben ik misschien te groot maar kwa gewicht kan het nog makkelijk.

Mijn houding is idd erg bagger, hier let ik op

En ohja, op de eerste foto staat ze niet vast, de teugel zwaait een beetje daardoor lijkt dat misschien zo...

Aniek93

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 20:33

leuke pony, ik vind je er wel wat groot voor

X_juul_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 20:41

Pommepidou schreef:
Jeanine84 schreef:

Afbeelding

Dit is een moment opname. We geven als ze vast houd een ophouding (dit lijkt op deze foto misschien wat extreem maar dit is een moment opname en ik had lange teugels), als zij los laat laat ik ook los, dat is ook op veel foto's te zien. We willen dat ze zelf mijn hand gaat opzoeken.

Voor het plaatje ben ik misschien te groot maar kwa gewicht kan het nog makkelijk.

Mijn houding is idd erg bagger, hier let ik op

En ohja, op de eerste foto staat ze niet vast, de teugel zwaait een beetje daardoor lijkt dat misschien zo...

Als je te lang bent breng je je pony ook uit balans Knipoog

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 20:47

ik vind je egt véél te groot
zeker omdat je vooral op de voorhand leunt. probeer wat meer naar achter te zitten en je handen wat meer bij elkaar te houden;)

Leo_bikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 20:51

Ik vind de ruiter niet te groot voor de pony hoor. Vind dat je heel goed bezig bent met het loswerken van haar. Er zitten mooie plaatjes tussen!
Ik vind haar er ook nog erg goed uitzien.
Ook erg leuke gangen heeft de pony. Mooi achterbeen zeg!

Appel321

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 21:18

Heej ammie, ziet er echt super uit! Ik vind het heel goed hoe je bezig bent Am, op de foto onder de foto waarop commentaar wordt geleverd zie je de teugel loshangen. Het is dus de bedoeling om deze pony los te maken. Dus vraag je, Geen reactie = doorvragen, pony laat los= ruiter laat los. En deze foto's zijn daar een heel goed voorbeeld van vind ik.

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 01:04

Ik vind het er niet fijn uit zien. Vind je "een tikkie" te groot ook.
Zadel lijkt op sommige foto's ook wat van achteren van de rug af te komen.

Probeer recht op te zitten en te kijken waar je heen gaat i.p.v. naar de pony. Neem je teugels meer op maar en hou contact want je kan niet fatsoenlijk loswerken door elke keer boogjes te hebben Knipoog Pony kan dan nooit een fijne aanleuning opzoeken. Hou je handen rechtop en ontspan door je onderarm mee te geven. Zorg dat je mooi inbalans blijft zitten d.m.v. rechtop te blijven want door dat naarvoren gehang breng je heel wat gewicht naar de voorhand. Ga overgangen rijden en voltes/ 8-tjes om je pony los te werken. wil je de pony een iets breder balans punt geven hou je handen dan rechtop en iets breder waardoor ze aangemoedigd wordt om meer te zakken.

Die foto waar je hand zo ver naar achteren is vind ik niet doorvragen maar uit balans (trekken) halen. Doe je hand van de hals en vraag dan een keer ontspan en leg je been erachter aan. je zegt dat je wil dat ze zelf de aanleuning opzoekt maar dat kan ze niet als ze geen goeie lijn heeft van je schouder naar je elleboog naar je hand naar het bit Knipoog. Blijf zacht met je hand hierdoor worden ze vanzelf fijner in de mond en daar heb je zometeen in de eventuele wedstrijden veel meer aan.

Succes.

minkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 02:28

sorry ik vind je echt te groot voor deze pony, je kunt dan wel licht zijn maar door je houding en je lange benen zit je haar wel in de weg.
ook ligt het zadel niet goed. het ligt te ver naar voren. maar kan niet verder naar achteren want dan ligt het te ver op haar rug. dus dat wil zeggen dat het zadel te groot voor de pony is.

maar goed, probeer in ieder geval zelf mooi recht op te blijven zitten. als je je paard vwnw wil rijden hoe je zelf niet naar voren te kiepen.
en verder wat maysie al zei, teugels op maat, overgangen en figuren rijden.

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 09:21

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 05-03-24 19:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 09:23

Persoonlijk zou ik niet gaan starten met deze pony. Dan moet je toch wel flink gaan oefenen. Om af en toe te rijden denk ik dat het nog prima gaat.

Vind het een leuke pony, hoe groot is ze?

Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 09:36

Foto 8word ik niet blij van, WAAR GAAT DIE HAND HEEN?????
hij zit helemaal achter je been persoonlijk vind ik jullie geen mooie combi daar ben ik heel eerlijk over.

maaaaaaaaarrrrrrrrrrr.....

mocht je wel met dit paardje willen starten zou ik er eerst op gaan letten dat je je evenwicht niet in je teugels zoekt
maar je buik je buik is je basis die houd je overeind Knipoog en je been ligging helpt daar ook bij.
Pas als dit opgelostis en je zit je paard niet meer in de weg is het tijd voor rijtechnisch commentaar.

Het lijkt alsof je paardje je hand wel opzoekt en dat is goed maar probeer hem dan niet af te straffen (bij jou heet dit in buigen foto 8) door hem met zijn hoofd naar binnen te trekken met je hand achter je been.

Houd ie nou vast is het zaak dat je je buiten teugel er aan houd (hij loopt nu over de buitenschouder weg) je drijft hem als het ware met je binnen been naar je buiten teugel waardoor hij steeds een beetje meer lengte buiging om je binnen
been zal krijgen. probeer het tempo ook van jou te houden, het lijkt alsof alles een beetje overhaast gaat,
het enige wat ik dus wil zeggen is probeer er meer rust in te krijgen en rij meer van achter naar voor ipv hoe je het nu doet.

Begrijp me niet verkeerd ik denk dat je al een heel stuk op de goede weg bent daarin maar vooral met het stelling en buiging vragen ben je te streng met je hand terwijl je dit oh zo makkelijk met je been kan oplossen.

Heel veel succes Knipoog

_Quieto_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 09:42

Ik vind je niet direct te groot voor de pony. Maar zoals al eerder is gezegd zit je je pony met zo'n houding wel in de weg en dan maakt het wel uit dat je wat aan de grote kant voor de pony bent.

Ook zou ik met deze houding zeker niet starten in wedstrijden. De enige prijs die je dan kunt verwachten is de troostprijs Clown

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 09:46

Ik vind het een leuke pony!
maar vindt je wel te groot voor de pony!
en je hangt met je boven lichaam naar voren,
zodat de pony de pony op de voorhand loopt!!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 09:55

om te beginnen vind ik het een mooie pony,het ziet er verzorgd uit,mooie vlechtjes enzo...verder ben je inderdaad wat lang,maar zeker niet te zwaar,ik wel erger gezien....
Je bent zo bezig met haar goed te laten lopen dat je je eigen houding vergeet(komt vaker voor...)
zoals eerder gezegd(want de meeste hier zien het goed..)kijk uit dat je niet naar voren duikelt,en je kunt een paard ook naar beneden "kneden"(hele en halve ophoudingen,en vooral je benen niet vergeten)met je handen op de goede plaats,dragen en naar voren,zodat de pony ook de ruimte heeft,om te gaan.
Als je op die kleine dingetjes let zal het goed komen hoor!

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 09:58

Haai,
Ik herken je stal ik geef CherylDaraxo sinds vorige week daar les.
A.s vrijdag ben ik er weer.
Ik vind het een leuke pony, je bent wel wat groot maar zwaar niet.
De wedstrijden zou ik niet in gaan, maar normaal rijden kan makkelijk met jou formaat Ja

Ik zou alleen wel fatsoenlijk les gaan nemen. meer ervaringen op doen.

jUst_eVa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 10:19

Ik vind je te groot voor de pony, en eerlijk gezegt ziet het er allemaal niet echt ontspannen uit. Ook moet je zelf veel meer op je eigen houding letten. Ik heb ook het idee, dat de pony een beetje in de krul wordt '' getrokken'' Maar misschien is dat wel mijn mening. Verder ziet de pony er wel goed uit.
Groetjes Eva

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 11:12

idd zoals zoveel al zeggen,
blijf zelf rechtop zitten.
je hoeft niet met je hele lichaam mee om de pony op een bepaalde manier te laten lopen.
lekker rechtop, naar voren kijken, hakken uitdrukken, ontspannen.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 11:45

sorry maar ik vind het er niet uit zien.
je bent gewoon veel te groot voor die pony.
Ook al ben je niet te zwaar, je brengt je pony zo uit evenwicht.
gewoon lekker op zoek gaan naar een kleiner ruitertje Lachen

Probeer echt meer recht op te gaan zitten, dit is erg storend voor je pony