Ik en jurdy @ springen.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

santi_shetje

Ik en jurdy @ springen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-08 16:08

1.Afbeeldingklein sprongetje
2.Afbeeldingweer klein sprongetje
3.Afbeeldingkleinere versie dan nr.4
4.Afbeeldingff ernaast staan(let maar niet op me handen Tong uitsteken )
5.Afbeeldingen dan maar ff erover heen springen Vork
6.Afbeeldingzijn mooie koppie
7.Afbeeldingweer zijn mooie koppie Bloos
8.Afbeeldingsamen met het veulen van ons.
9.Afbeelding
en als laatse een afscheidsfoto.
nu je toch hier bent laat een berichtje achter Doei, doei

Blue9

Re: Ik en jurdy @ springen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 16:11

Het valt me op dat je te veel naar voren kiept voor de sprong en dat is het enige wat ik kan zien van die twee springfoto's Verward En je trekt hartstikke hard aan die hackamore lijkt het wel. Waarom heeft hij die? Zijn toch ook wel wat zachtere bitlose optomingen ofniet?

marleen86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 16:11

Ik vind het wat onvriendelijk ogen.. als ik eerlijk ben.

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 16:12

Er staat prikkeldraad in het land!:o .

santi_shetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-08 16:13

gewoon rijdt fijner met hackamore.
en nee hij heeft geen onvriendelijke ogen zo kijkt hij altijd dus.

santi_shetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-08 16:14

is een wei van iemand anders dus.

lotje_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 16:14

Welk nut heeft de hackamore?
Ik zou ook beschermers hebben omgedaan.

Mijkee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 16:14

ik ga mee met het commetaar van me voorgangers Bloos
en prikkeldraad is niet verstandig/goed als je het gebruikt voor afrastering voor paarden Knipoog Bloos

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 16:17

santi_shetje schreef:
gewoon rijdt fijner met hackamore.
en nee hij heeft geen onvriendelijke ogen zo kijkt hij altijd dus.

Marleen86 bedoelt volgens mij niet de blik van het paard, maar dat het rijden er onvriendelijk uit ziet voor het paard Knipoog

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 16:19

Ik zou eens vragen of iemand je kan helpen met de optoming.

De hackamore die je nu gebruikt is erg scherp, en je handen zijn niet stabiel/ontspannen genoeg om hiermee te rijden.

Een hackamore mag alleen gebruikt worden indien de ruiter zijn handen perfect onder controle heeft.

Er bestaan ontzettend veel bitloze hoofdstellen die veel vriendelijker zijn.

Neem goed les, dan komt het rijden vast wel goed.

Oh ja, jouw oorbellen zijn trouwens wel gevaarlijk .. als je valt en ze gaan open, kunnen ze jouw gezichtje lelijk verwonden !

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 16:24

Nou over die hackamore heeft zij niks te zeggen, het is mijn pony en ik heb besloten om hem met hack te rijden dus veel keus heeft ze niet.
Ik vind hem bitloos stúkken fijner lopen dus dan ga ik niet aankloten met een bit.
Ik heb nooit kappen om, hooguit met echt springwerk en dat was dit dus niet.
Prikkeldraad, die wei wat je daar zag op de foto staan ze ook niet op, en het is ook niet mijn keus om er prikkeldraad neer te zetten maar daar valt nu even weinig aan te veranderen.
En het zal best dat hij onvriendelijk uit zijn ogen kijkt, maarja daar kan hij weinig aan doen Knipoog

Nou sorry maar konden jullie toen jullie net reden perfect rijden ? Ze rijd super netjes voor iemand met haar ervaring dus Knipoog

En ze houd haar handen idd niet perfect stil maar ze rijd onder begeleiding en met touwhalster kan ik haar niet laten rijden.
We hebben al andere bitloze optomingen gebruikt zoals een touwhalster en een crossropebridle maar daar reageerde hij niet heel fijn op, tenminste niet om dressuurmatig mee te rijden.

Maargoed, al het commentaar is typisch bokt, heb het haar al afgeraden fotos hier neer te zetten tenzij je anky bent of natural. Maar nu blijkt dus ook bitloos totaal slecht te zijn, sjonge sjonge bokt weer Dromen

patatjemet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 16:48

Tuurlijk, niemand kan perfect rijden, wij hebben het daar ook niet over. Het ziet er gewoon niet bepaald fijn uit. Ik heb totaal geen verstand van hackmore en andere bitloze optomingen, maar op foto 4 is wel te zien, dat ze iets te streng is, kan moment opname zijn(ook omdat ze haar teugel vast houd misschien).
De opmerking van marleen86 bedoeld ze mee dat ze het er niet vriendelijk uit vind zien.
Dit zijn geen aanvallende opmerking, maar misschien tips..

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 16:53

Tr3z3l_l0v3r: nogmaals: hij kijkt niet onvriendelijk uit zn ogen, dat is een uitdrukking. Als iets onvriendelijk oogt dan wordt er mee bedoelt dat het beeld er onvriendelijk uit ziet, het hele plaatje, het rijden. Alles behalve zijn ogen.

Guusje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 16:54

Ze bedoeld niet dat de pony onvriendelijke ogen heeft, maar dat het onvriendelijk oogt. Dus dat het er niet erg vriendelijk uitziet. Denk dat ze dat bedoeld..

Ik vind ook niet echt slim om met zulke oorbellen te rijden, je weet maar nooit wat er gebeurt en voor je het weten heb je scheuren in je oren door die oorbellen.
Ook met zulke schoenen rijden kan erg gevaarlijk zijn.

Edit: En als je foto's op HAW zet, vraaag je om commentaar, daar is het forum voor. Nou iedereen geeft hier gewoon eerlijk commentaar.

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 17:43

het is wel heel makkelijk om weer op bokt te zeiken natuurlijk als je niet hoort wat je wilt.

maar goed wat tips, let op je hakken! goed naar beneden blijven houden en niet je been optrekken voor de sprong. Neem ander schoeisel, zeker met springen zijn gympen levensgevaarlijjk! Let op hoe je je teugel vasthoud, op de foto van de weigering heb je hem niet netjes vast. blijf netjes rechtop zitten en denk om je handen.

persoonlijk ben ik niet zo weg van het gebruik van een hack wanneer iemand niet onafhankelijk kan zitten.

voor de eigenaar van de pony, bedenk wel dat als er wat met de ruiter gebeurd, bv dat haar voet blijft hangen, ze valt en dr gezicht beschadigt met de oorbel dat jij verantwoordelijk bent. bij mij komt iemand op deze manier niet op mijn pony zeker niet om te springen

santi_shetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-08 18:42

welke foto?
hij heeft niet 1 x geweigerd, hij stond gewoon stil als ej foto 4 bedoeld

Dess

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 18:46

Vind het er een beetje onrviendelijk uitzien..

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 18:53

als hij op foto 4 gewoon stil staat vraag ik me ernstig af waarom er dan zo hard aan die teugel getrokken wordt. pony kijkt ook niet bepaald happy

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 18:56

Haal aub die hackamore eraf als je geen zachte hand hebt! Bitloos lijkt misschien fijner voor een paard maar dat kan heel vervelend inwerken op zijn neus als je er niet mee om weet te gaan. Ik vind dit er in ieder geval verre van vriendelijk uitzien..

joyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 19:00

Hakken naar beneden! gym schoenen vind ik trouwens gevaarlijk om mee te rijden, maar oke daar zal ik verder niet over zeuren. en waarom de keuze van een Hack? ik vind hem een beetje onvriendelijk ogen zo..

P_A_R_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 19:06

Ga veder met het commetaar hieboven mee.
Zit je eingelijk in de verlichtenzit ik zie het nergens op terug.

Veder indd zoals eerder gezegd gooi die hackmore er af!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 19:16

Tr3z3l_l0v3r schreef:
Nou over die hackamore heeft zij niks te zeggen, het is mijn pony en ik heb besloten om hem met hack te rijden dus veel keus heeft ze niet.
Ik vind hem bitloos stúkken fijner lopen dus dan ga ik niet aankloten met een bit.Ik heb nooit kappen om, hooguit met echt springwerk en dat was dit dus niet.
Prikkeldraad, die wei wat je daar zag op de foto staan ze ook niet op, en het is ook niet mijn keus om er prikkeldraad neer te zetten maar daar valt nu even weinig aan te veranderen.
En het zal best dat hij onvriendelijk uit zijn ogen kijkt, maarja daar kan hij weinig aan doen Knipoog

Nou sorry maar konden jullie toen jullie net reden perfect rijden ? Ze rijd super netjes voor iemand met haar ervaring dus Knipoog

En ze houd haar handen idd niet perfect stil maar ze rijd onder begeleiding en met touwhalster kan ik haar niet laten rijden.
We hebben al andere bitloze optomingen gebruikt zoals een touwhalster en een crossropebridle maar daar reageerde hij niet heel fijn op, tenminste niet om dressuurmatig mee te rijden.

Maargoed, al het commentaar is typisch bokt, heb het haar al afgeraden fotos hier neer te zetten tenzij je anky bent of natural. Maar nu blijkt dus ook bitloos totaal slecht te zijn, sjonge sjonge bokt weer Dromen

De hackamore die je gebruikt is scherper dan een gewoon bit, deze heeft heel lange scharen en het laatste wat je ermee moet doen is trekken. Als iemand nog niet zo goed kan rijden, wat je zelf zegt, moet die al helemaal niet met een hackemore rijden.

Als je hard trekt kun je zijn neus breken! Zie ook bij het stilstaan de scharen voledig aangetrokken zijn.
Misschien is een sidepull wat voor je??

yorin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 19:18

Oke ik vind het commentaar wat je hierop geeft Tr3z3l_l0v3r een beetje raar.. Als een meisje niet goed kan rijden dan gooi je er toch ook geen hackmore in? Pak dan een simpel watertrensje.. En dan over de peeskappen.. die jij alleen gebruikt bij echt springwerk? Sorry wat is dit dan balkjes huppelen... Het zijn toch echt redelijke sprongen.. maar goed.. ik vind het er ook niet vriendelijk uit zien.. maar dat is al vaker gezegt.. De meeste mensen die hier tips geven bedoelen het goed.. jullie vatten dit negatief op.. En zag ook dat je in je profiel springt met elastiek? Dit is dus ook echt niet goed.. naja hoop dat je iets doet met het commentaar..

Mijkee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 19:20

en het lijkt mij ook niet zo handig een ruiter met weinig vervaring met een hackmore te laten rijden Bloos

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 07:36

Ik ben niet verantwoordelijk voor der, het is mijn zusje dus mocht er wat mee gebeuren, ja das poedersuiker voor haar maar niet mijn probleem.
Haar hakken is ze heel erg aan aan et werken. En die ene foto waar ze stilstaat ben ik het ook niet mee eens idd, die ziet niet fijn uit.
Ik heb een filmpje maar kan ik helaas niet hier neerzetten anders zagen jullie wel dat ze wel meegaat in de sprong en verder voor en na de sprong netjes recht zit. Als ik zie dat ze aan de teugels trekt, en of dit nu met of zonder bit is, zeg ik daar zeer zeker wat van.
Laarzen zijn onderweg, tot die tijd rijd ze normaal met chaps maar die waren we thuis vergeten. Volgende fotos zullen gewoon met laarzen zijn, als er fotos komen dan Lachen

En op welke foto weigert hij dan ? Beetje raar dat ik daar een foto kan van hebben gemaakt terwijl hij op die dag en verder ook nooit geweigerd heeft, maargoed kan misschien zo lijken Knipoog

En hij blijkt er zelf toch wel lol in te hebben anders had hij niet zijn oortje helemaal erop en sprong hij niet bijna vanzelf.

Die foto uit mijn profiel is idd met elastiek, was idd niet slim maarja, paar jaar later heb ik daar nog weinig aan Knipoog

En nog even als laatste, ik weet niet meer wie, maar iemand zag dat deze hack lange scharen had ? Ik heb de hack met de korste scharen genomen hoor Knipoog

Edit; en ze gaat binnenkort de springles in met 'm, dus dan word er nog meer op haar houding gehamerd.