Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Bonny4life schreef:ze is nog zo groen dat ze ook bijna nog niet te sturen is,
kan bijna niet op eigen benen lopen.

ikenindi schreef:niet teveel te snel willen.
je kunt t proberen door haar hoofd iets naar binnen te vragen bij t aanspringen.
juist buitenstelling vragen zodat je de binnenschouder ruimte geeft. 
JulieDR schreef:Ik heb een ouder paard geleerd om rechts aan te galopperen door eerst op de volte te gaan, en in draf m'n volte te verkleinen, tot ongeveer 10m diameter. Op dat moment vroeg ik haar aan te galopperen, en doordat ze op zo'n kleine volte zat kon ze niet anders dan rechts aanspringen.. Zo heb ik stilaan die volte voor het aanspringen groter en groter gemaakt, tot ze 't kon.
Maar als je een jong paard hebt dat nog niet zo goed in balans is, vrees ik dat die methode niet veel zal opleveren, integendeel..
Ik zou dan ook eerst rustig opbouwen in stap en draf, en zorgen dat ie daar z'n balans goed vindt, vooraleer verder te gaan..

Lielle schreef:ikenindi schreef:niet teveel te snel willen.
je kunt t proberen door haar hoofd iets naar binnen te vragen bij t aanspringen.juist buitenstelling vragen zodat je de binnenschouder ruimte geeft.

ikenindi schreef:JulieDR schreef:Ik heb een ouder paard geleerd om rechts aan te galopperen door eerst op de volte te gaan, en in draf m'n volte te verkleinen, tot ongeveer 10m diameter. Op dat moment vroeg ik haar aan te galopperen, en doordat ze op zo'n kleine volte zat kon ze niet anders dan rechts aanspringen.. Zo heb ik stilaan die volte voor het aanspringen groter en groter gemaakt, tot ze 't kon.
Maar als je een jong paard hebt dat nog niet zo goed in balans is, vrees ik dat die methode niet veel zal opleveren, integendeel..
Ik zou dan ook eerst rustig opbouwen in stap en draf, en zorgen dat ie daar z'n balans goed vindt, vooraleer verder te gaan..
dat lijkt me geen goed idee, aangezien het zeer waarschijnlijk een questie van balans is. en sowieso is het denk ik echt teveel gevraagd voor dit dier.