mijn kids met hun pony's opnieuw @work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sevke

mijn kids met hun pony's opnieuw @work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-08 21:44

Nadat ik in een ander topic lichtelijk afgeschilderd ben als waarlijk paardenmishandelaar, die uit de ouderlijke macht moet ontzet worden, kinderen op een onverantwoorde manier laat rondbaggeren op gevaarlijke en wilde pony's, die duidelijk ongelukkig, onverzorgd en ongepoetst zijn, ben ik op veler verzoek opnieuw aan het werk gegaan met de camera vandaag.

Ik zou zeggen : brand maar los !!

Voor Sophie is het nochtans een erezaak dat haar Gassie voorafgaandelijk vertroeteld wordt. Knuffel is ook van de partij.

Afbeelding

Even een intiem moment. Aan Belle worden alle geheimpjes toevertrouwd.

Afbeelding

Ziet deze pony er ongelukkig uit ? ::cry:
Afbeelding

En dan nu aan het werk ! :mrgreen:
Rustig instappen.

Afbeelding

Afbeelding

Silke leert joggen

Afbeelding

Afbeelding

Wending tegen de wand

Afbeelding

Sophie in een galopje. Waar zit zus ?

Afbeelding

Hier ben ik ! :mrgreen:

Afbeelding

Kijk mama, zonder handen !! ::twisted:

Afbeelding

Als ik groot ben, word ik trickrider... :eeeek:

Afbeelding

Afbeelding

(dan zwiert ze haar benen over haar hoofd en landt op haar voeten. Zo stapt ze af, de dondersteen...)

Deze sielughe arme verwaarloosde pony ::cry: , is toevallig wel gék op haar jonge baasje. Ze volgt haar overal, zelfs als er andere paarden in de bak zijn.

Afbeelding

Sophie moest haar pony voorwaarts-neerwaarts rijden

Afbeelding

_Charlotte

Re: mijn kids met hun pony's opnieuw @work

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 21:46

Hahaha, wat leuk, echt lol met je knol Haha!

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 21:47

Ziet er veel beter uit, maar ik beschilderde je niet af als wat je allemaal zei. Echt hele mooie pony's.

supertammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 21:48

Ik zie hier kinderen die op een leuke, bvertrouwede manier met hun pony's omgaan. Knipoog
Dit lijkt mij juist een hele goede manier om te leren met je pony om te gaan en te rijden. Ga vooral zo door zou ik zeggen! Jouw kids hebben er duidelijk plezier in! Knipoog

_bloempje01_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 21:48

dat ziet er fijn uit Lachen complimenten hoor Knipoog zien mensen tenminste hoe het 9 van de 10 keer gaat Haha!!

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 21:49

Poeh he wat een mishandeling ROFL
Ziet er toch super uit! Lachen
Heerlijk dat vertrouwen al terwijl ze nog zo jong zijn Lachen

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 21:51

Sow Sevke, wat een leuke fotos om naar te kijken Haha!
Heb gisteren ook je topic gevolgd, maar niet gereageerd, omdat alles al over en heen gezegd was. Je hebt de mensen die het niet met je eens waren, wel laten zien nu, hoe het er bij jullie normaliter aan toe gaat.
Tuurlijk zullen er nog mensen zijn, die het met bepaalde opvattingen van jou en anderen niet eens zijn, maar dat houd je toch.

Ik vind het er iig super uit zien, en hoop dat mijn kinderen ook zo lekker met hun ponys om kunnen gaan Haha! (waar ik natuurlijk wel alles aan zal doen indien ze de interesse erin hebben)

@ dapy, ik denk ook niet dat ze perse jouw reactie bedoelde Bloos

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 21:53

Heeee Sevke! Wat een mishandelde pony's zeg Haha!

Had ik jouw dochters eigenlijk al een compliment gegeven omdat ze zo heeerlijk ontspannen met hun paardjes omgaan? Kan menigeen een voorbeeld aan nemen!

eline__amber

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 21:56

Hier ziet het er leuk en ontspannen uit!

Het verschil met het vorige topic is dat de ponys normale bitten in hebben zoals het hoort.
Je kunt in dit topic ook zien (net als in het vorige) dat je kinderen voor hun leeftijd goed kunnen rijden!!
Dat je bovenaan zo'n verhaal neerzet is wel een beetje overdreven, je kreeg (terecht naar mijn mening maar het topic was al lang genoeg dus ik heb niet gereageerd) commentaar op de bitten die de ponys ingehangen kregen en in dit topic laat je zien dat je dat niet altijd doet.

Ga zo door met ze op zo'n manier hebben de pony's er ook plezier van! (dat de kinderen er plezier aan hebben is natuurlijk helemaal duidelijk Knipoog )

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-08 22:00

Dank jullie allemaal Kusje Dit is bij ons de normale gang van zaken ! Ik neem juist te weinig foto's Knipoog Ik had er trouwens nog een paar bijgeplakt van mams met haar knol en het touwhalster, maar ik had er al meer dan 15, dus dat zal voor een volgende keer zijn.
Ik heb dochters probleem trouwens op haar manier opgelost Haha!
Ik moest knopen in de teugels leggen, zodat ze niet meer door haar handen glijden als ze haar dikke handschoenen aanheeft, "want als dat gebeurt, rent Gassie ervandoor".
Nu knopen gelegd, en alles gaat prima ! (we zijn gaan uitstappen in het veld, ze heeft nog even gegaloppeerd en nu gaat het wel !
Hoe simpel kan de oplossing zijn ?? Duivel

Trouwens, je ziet dat de kinderen niet in de pony's hun monden prutsen. In feite mag je er inhangen wat je wilt, het maakt in principe geen verschil. Maar ik ga de discussie niet opnieuw starten. Pelham hangt aan de muur, en zoals jullie hier zien wordt er bij ons altijd gereden. Witte pony heel soms op billy allen shank in de les, maar dan altijd onder deskundig toezicht, zodat er niet in haar mond gesnokt wordt !!

edit : Gassie heeft geen bit in (sidepull). Belle heeft haar normale bit in : een dubbelgebroken copper inlaid sweet iron trensje, met extra grote ringen. Vork

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 22:04

Dapy schreef:
Ziet er veel beter uit, maar ik beschilderde je niet af als wat je allemaal zei. Echt hele mooie pony's.

Er waren genoeg andere bokkers die dat wel deden! Knipoog

Ik vind het er prettig uitzien zo hoor.
Lekker lol met de knollies.
Dat andere topic had je eigenlijk nooit moeten plaatsen. Knipoog
Dit komt veel beter tot zn recht! Lachen

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-08 22:07

Och ja, ik wou eigenlijk tips voor het "probleem". Wou het "probleem" schetsen, en ook laten zien hoe slecht de pony op de pelham reageerde. (ze trok er niet echt hard aan, hoor, maar de pony heeft een dusdanig karakter dat hij EIST dat hij met respect moet behandeld worden. Van zodra hij zelf vindt dat hem onrecht wordt aangedaan, laat hij dat extra zien. Arabisch bloed, hé Vork ) Maar we houden van hem zoals hij is, hoor. Voor mijn dochter is hij het allerbelangrijkste dat er is. Samen met Knuffel Haha!

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 22:08

leuke manier om bokt-hysterie aan te tonen Knipoog
snap sommige reacties uit eerder topic wel..puur opfotos afgaande....maar wijze les...en leer verder kijken dan demoment opname gefotografeerd is...ofzoiets Clown

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 22:09

Mja, je andere topic heb ik ook gezien en ook de reacties daarop.
Mijn mening is dat jij als oppermamma het beste weet wat het beste is voor je pony's en kids en dat je nog lang wilt genieten van de combi's daarvan! Knipoog

Wees maar trots op je kids en je pony's, hoor! Knipoog

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 22:11

Leuke foto's. Ik dacht dat je oudste kleiner was, maar nu naast haar pony vind ik het wel meevallen. Ze heeft gewoon nog slanke pootjes, waardoor het zadel wat groot lijkt.
Pas een beetje op dat ze niet voorover gaat, maar verder hebben ze veel lol. Leuke pony's, echt een rijkdom om zo bezig te kunnen zijn met je paarden/pony's en kids!!!!!!!!!!

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 22:12

Wat een heerlijke foto's! Zo wil ik later mijn kinderen ook zien met hun pony's. Haha!
Lekker ontspannen en gewoon lol met je knol. Je hebt een stel prachtmeiden sevke!

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 22:13

Meteen een heel ander beeld. Haha!

Ziet er goed uit, lekker lol met de knol!

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-08 22:14

celticpony schreef:
leuke manier om bokt-hysterie aan te tonen ;)
snap sommige reacties uit eerder topic wel..puur opfotos afgaande....maar wijze les...en leer verder kijken dan demoment opname gefotografeerd is...ofzoiets Clown

inderdaad. Of hoe een foto van een tiende van een seconde moment een ganse rel kan veroorzaken.

iig : dank jullie allemaal voor de lieve berichtjes Bloos
@superpony : ze heeft écht wel hele dunne pootjes. Zelf zegt ze : "mijn reigerbenen" Haha!
over dat voorovervallen : ja, dat is waar. Op zijn blote rug of met de barebackpad heeft ze dat veel minder. Ligt wel aan het barefoot zadel denk ik. Zelf kan ik daar voor geen meter op zitten... Cool , maar zij vindt het zaaaalig...
Laatst bijgewerkt door sevke op 09-04-08 22:16, in het totaal 1 keer bewerkt

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 22:15

Ik snapte dat andere topic volledig, maar blij dat het eenmalig was.
Dit ziet er idd heel normaall uit, veel plezier met de pony's, zoals het hoort.
Vooral de eerste foto vind ik gewelig, met knuffel erbij Haha!

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 22:16

@ sevke: jouw deelname aan bokt zou ook niet misstaan op de western-afdeling! Cool

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 22:21

Ik zeg het hier ook maar even. Natuurlijk zagen ze er niet prettig uit, maar kom op zeg........

Ik zie hier vreselijke foto's op bokt meestal van oudere kinderen of volwassenen die heel eigenwijs zijn en elke dag weer zo tekeer gaan. Niet open staan voor commentaar of les ed.
En het gespeel van kids zonder begeleiding op meestal shetjes......Arme beesten vaak!!

Of de vragen die hier op bokt gesteld worden.....sorry hoor.

Manege paarden, krijgen elke dag mensen op hun rug die vele fouten maken.

Kom op, je moet ergens beginnen, niemand rijdt foutloos en iedereen moet leren. Zolang je maar open staat om te leren en het beste voor hebt met je knol, hoe groot of klein ook, ben je goed bezig.

Die kleintjes zijn vaak heel lief voor hun pony. Mijn zoontje is altijd heel precies geweest met zijn shet.

Succes saampjes

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 23:28

Dit vind ik nu wel mooie foto's *LOL*.
Geeft een veel prettiger beeld dan dat andere topic Lachen.

OK dan!

Clairee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 23:57

Hahahaaaaaaaaaa geweldige actie Haha!

Het is duidelijk te zien ook dat je kinderen niet voor het eerst zo rijden! Leuk hoor om te zien, ziet er top uit OK dan!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 00:07

Dit ziet er stukken vriendelijker uit dan het vorige topic. Ik was het wel eens met de commentaren dat het er echt niet vriendelijk uitzag zoals er toen gereden werd.

Als dit echter je dagelijkse gang van zaken is, dan ziet het er geweldig uit!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 00:43

Ach die op het witte pony'tje is best goed bezig!
De vospony lijkt me behoorlijk groot voor het meisje, ze komt maar net met haar benen onder het zadel uit...
Wel jammer dat ze in de verkeerde galop zit op de eerste galopfoto.