Ukkiee schreef:Het is geen bitjé meer, maar een BIT. Dat ding is véél te groot voor deze pony. Ook heb ik het idee dat jullie het zadel er hartstikke scheef hebben opgelegd, want jullie zitten allebei scheef en dat zou wel erg toevallig zijn.
Misschien vind je dat je lekker hebt gereden, maar dan kunnen wij nog wel van mening zijn dat het er op de foto's absoluut niet lekker er uit ziet. Als je dat niet wilt horen, moet je geen foto's plaatsen. Een HAW-topic is nou eenmaal voor commentaar.
Verder rijcommentaar: Ontspan je armen en laat de mond van het paardje wat meer met rust. Het lijkt alsof je hartstikke aan de teugels hangt en je armen vastzet. Ook moet je er op letten dat je je benen niet afsteekt. Die komen nu eigenlijk vóór je hele lichaam en het zadel uit, terwijl je hakken in een rechte lijn onder je kont zouden moeten uitkomen. Verder zijn het nogal slechte foto's om nog verder te oordelen, het zijn namelijk vooral foto's waar op je stilstaat. Niks 'at work' en ik kan dus ook geen commentaar geven over het actiever of rustiger rijden of wat dan ook, wat jammer is, want anders had ik misschien nog kunnen zeggen dat het er verder leuk uit zag en dat kan ik nu dus ook niet.
En hoewel je vraagt om het niet te doen, begin ik er toch even over. Je geeft zelf al aan dat je niet bijster goed kunt rijden. Nou ga ik niet zeggen dat je inderdaad slecht rijdt, maar als je zelf al wéét dat je niet geweldig kunt rijden, waarom doe je dan in godsnaam geen cap op je hoofd? Hoe braaf je paardje ook is, het is en blijft een paard en dus een vluchtdier. Mocht er iets onverwachts gebeuren en het paard gaat er vandoor, weet ik niet of je de kwaliteiten hebt om te blijven zitten en het paard te controleren (aangezien je zelf zegt dat je niet zo goed kunt rijden). In dat geval zou het toch zeker verstandig zijn om een cap op je hoofd te doen, want het avontuur en in het ergste geval je leven is snel voorbij als je op je hoofd valt. Zelfs al zou je de sterren van de hemel rijden op het braafste paard van de wereld zou ik het nog dom vinden om zonder cap te rijden, maar nu heb ik er dus al helemaal geen goed woord voor over.
Sorry voor de harde waarheid, maar doe er alsjeblieft wat mee. Ik zou graag over een tijdje weer (betere) foto's zien waarop je in ieder geval recht zit en een goed bitje hebt en natuurlijk een cap op je hoofd.
EDIT: Ik heb het filmpje bekeken en heb het idee dat ze vreselijk onder je vandaan loopt en je haar niet bepaald goed onder controle kunt houden. Met het aandraven 'schiet' ze al bijna 'weg'. En ik ga mee met het commentaar onder mij: volgens mij zit je op het verkeerde been en galoppeer je in de verkeerde galop, maar het is inderdaad te slechte kwaliteit om hier zeker van te zijn.
als eerste we hebben nu een 11.5 bitje gekocht en die zit wel beter;)
en wat het rijcommentaar betreft dankuwel;) zal er zeker wat mee gana doen, en wat cap betreft ik voel me helemaal niet veilig met cap pop me hoofd, heel raar maar dan ga ik nog idioter zitten;)
zal binnekort met fotocamera wat foto's maken met echte werk foto's , had camera wel mee maar accu was leeg, dus dan heeft t ook nii meer zoveel zin
ik kan haar wel onder controle houden, dat is het niet maar het is een enorme springvanaat en is daarom gewend om bij het minste of geringste tikje er al vandoor te gaan;)
dat proberen we haar wel af te leren en een paar week geleden was het nog véél erger met dat wegschieten.