Sophie met haar gekke Gaspar. Ze moest van mij eens met een pelhambitje rijden, want haar pony durft er op buitenrit met haar vandoorstuiven, en ik wou eens zien hoe hij op de "noodrem" zou reageren
Eerst vond hij het duidelijk niet erg leuk...

ernstig in het verzet

maar toen ging het beter

Voetjes van de vloer
Maar zo kunnen we het ook : barebackpad en sidepull... (zo rijden we meestal in de bak)

even ontspannen uitstappen

Onze kleinste spruit met Belle@work !

pony is altijd wat fel in het begin...rem is altijd een beetje zoek...

rustig stappen

volte en drafje

galopje

even poseren. Zijn we niet flitsend ?? :verliefd:

"Ik vind Belle de mooiste pony op de wereld !"

Hier wou ze wijken, maar Belle wou niet erg meewerken
Vooraleer jullie woedend op jullie toetsenbord vliegen : wij rijden allemaal western en de kleine pony wordt sinds enkele maanden op shanks gereden. Onze kinderen weten dat ze niet in de mond van de pony's moeten hangen en dat ze met "fluwelen handjes" moeten rijden. Dat lukt vrij goed.
Bij de bovenste foto's vroeg ik expliciet aan mijn dochter om hem even fel terug te nemen. Het is zeker niet zo dat ze constant in zijn mond hangt, of haar evenwicht moet houden aan de teugels. Dat zien jullie ook op de andere foto's. Pelham is noodrem voor op buitenrit, want dan is de pony best fel, en de veiligheid van mijn kids gaat voor !! (is trouwens een zacht happy mouth pelhammetje)
Wij gaan regelmatig op dagtocht met de kids, dus eigenlijk gaan ze liever boscrossen dan te dressuren, maar tja, les is nu eenmaal nodig...
daaaaag !!

.
. Het kan een zacht dingetje zijn, oppeens op de rem gaat wel een beetje ver. Voorderest vind ik dat ze redelijk kunnen rijden voor hun leeftijd