V-Power meer in de oprichting (M1)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jaggie

V-Power meer in de oprichting (M1)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-08 18:06

In mijn vorige topic liet ik ons M1 debuut zien, daarin werd over het algemeen gezegd dat het er nog braaf uitzag (wat ook precies klopte). Thuis zijn we wel meer met de oprichting bezig, maar die moet er fatsoenlijk en ontspannen inzitten voordat dat op wedstrijd echt goed zal lukken. Ondanks dat reden we afgelopen weekend onze eerste outdoorwedstrijd en met een mooie 202 punten wonnen we ook nog onverwacht. Bloos

V-Power heeft gister een dagje rust gehad en meestal is hij de dag daarna wat 'lastiger' en moet ik weer iets meer terug naar de basis, even alles weer goed plaatsen. Ben dus vooral met schakelen en overgangen bezig geweest. En met lenig maken. Daarnaast wel wat oprichting gevraagd, omdat ik daar nu toch wel dagelijks mee bezig wil zijn. Ben benieuwd of jullie de oprichting hier ook al beter vinden...?

Heb eigenlijk maar een paar foto's van het losrijden,
stappen
Afbeelding

lening maken, dit doen we o.a. door het overdreven diagonaal zetten van zowel voor als achterhand, hij wordt hier losser en leniger van en neemt bovendien ophoudingen beter aan
Afbeelding

schouderbinnenwaarts, op zijn moeilijkere kant (hij pakt de ophouding van mijn linkerhand wat minder)
Afbeelding

andere kant
Afbeelding

ook zijn we al wat met travers bezig, maar dan vooral met het naar binnen zetten vd achterhand, de buiging moet zeer zeker nog wat meer zijn. Hij vindt dit nog moeilijk en de ene dag gaat het wel vrij aardig en de andere dag wat minder.
Afbeelding
Afbeelding

ik vind hem wel stoer hier
Afbeelding

kleine volte in draf, hier zie je dat ik hem weer geef/loslaat, zodat hij niet blokkeert
Afbeelding

galop, hij mag meer sprong houden, maar dat vinden we nog moeilijk, we hebben nu net eindelijk weer een beter tempo gevonden
http://pic70.picturetrail.com/VOL1801/9 ... 451685.jpg

hier komt al wat meer oprichting
Afbeelding
Afbeelding

dit vindt hij heerlijk tussendoor, hij strekt echt helemaal zijn hals altijd
Afbeelding

ik vind um gewoon wel stoer zo
Afbeelding

middendraf die begint te komen
Afbeelding

ook op deze foto's, maar hier zie je dat ik hang of niet genoeg loslaat of dat hij niet genoeg komt van achter, maar hij durft voor nu wel meer te komen.
http://pic70.picturetrail.com/VOL1801/9 ... 451634.jpg
http://pic70.picturetrail.com/VOL1801/9 ... 451627.jpg

hoofdfoto's
http://pic70.picturetrail.com/VOL1801/9 ... 452597.jpg

Afbeelding

en echte liefde Lovers
Afbeelding

INkie

Re: V-Power meer in de oprichting (M1)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 18:12

Ziet er goed uit hoor Stephanie!
Echt gaaf dat je zo lekker met hem scoord! ga zo door Haha! Haha!

sunnymay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 18:18

He, wat super zeg! Wordt echt steeds beter! mijn gevraagde topic *LOL*
Hij gaat ook steeds meer echt gebruik te maken van zijn achterhand.

Vind dat je hem erg onspannen aan het rijden bent. Oogt zo vriendelijk! Heerlijk om te zien!
Weet dat je lucht geeft, maar probeer wel wat verbinding te bewaren en je teugels niet helemaal los te gooien.

Linker SB vind ik netjes. Denk dat je hem rechtsom iets te veel doordraait. Oogt nu meer op 4 sporen ipv 3 zoals je bij linksom erg mooi kan zien. Ik zou hem iets rechter houden, maar je zei zelf al, dat je rechter teugeldruk niet optimaal was. Juist daarom wat minder scherp inzetten.

Nog een rare vraag, foto 2... ik snap niet helemaal wat je daar aan het doen bent. Begrijp je doel, maar ben je dan aan het van hand veranderen, of een soort keertwending?

Wat een heerlijk gevoel die 202 punten! Had de jury nog ergens speciaal commentaar op?

Ryanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 18:27

leuke combinatie zeg! erg leuk je ben idd ook erg vriedelijk in je hand het ziet er erg ontspannten uit erg netjes!!!

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 18:33

Vind het er heel netjes uit zien Stephanie! Erg leuk paard Lovers

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 18:37

Mooi hoor, hij begint nu ook echt paard te worden Ja

Lysander

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 18:48

Ik vind het er goed uit zien, je weet waar je aan moet werken. Die laatste foto is wel onwijs lief!

RodeoRoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 18:53

Dat ziet er mooi netjes en lekker ontspannen uit! Diet laatste foto is echt lief. Zijn het altijd zulke goede vriendjes?

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 18:57

Ziet er heel fijn uit!! Super hoor!! Je kunt niet zien dat het niet het beste dagje was vandaag.. En ach, je kunt niet iedere dag de sterren van de hemel rijden!! Heerlijk ziet het eruit!!

_Lunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 19:39

Ziet er echt goed uit !
ook een heel mooi paard !

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 19:58

Ziet er goed uit, Steph, lekker bezig met die 2! Lachen Vind het er netjes uitzien, hij komt steeds meer in de oprichting!

Een klein dingetje: Niet zo 'boos' kijken hoor, paardrijden is leuk. Clown

monique4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 20:10

Aaaah Power Lovers ik blijf hem mooi vinden, mooi halsgebruik, hij begint idd meer in de oprichting te lopen, ziet er zeer ontspannen uit.
Op de foto niet te zien maar irl, heb ik je al gezegd is het net alsof hij veringen in zijn benen heeft, loopt met veel swung Haha!
Jullie zijn goed bezig.

Whisperke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 20:12

Ziet er netjes uit Stephanie!! Ik had stiekem in maasbree al gespiekt naar wat je had gemaakt Tong uitsteken
Mooi debuut!!

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 20:13

Jouw paard komt me heel bekend voor! Is er voorheen niet met 'm gesprongen door een andere ruiter?

Meryl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 20:19

Die laatste foto! Echt super lief! Vind het een aansprekend paard, als je zelf wat minder achterover hangt zou het beeld nog mooier worden denk ik.

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-08 20:22

Bedankt voor alle leuke posts.

@Saskia, ik weet dat het niet voor ieder paard werkt om de teugels zover 'los te gooien', buiten dat dit puur maar een moment is elke x, pakt Power dat gewoon heel fijn aan op deze manier. Nou wat het probleem is bij sb op recht is dat hij vanzelf al (te veel) stelling pakt, hij is eigenlijk nog niet rechtgericht genoeg op die hand, ik moet hem dan met de buitenteugel buitenbeen tegenhouden en binnen helemaal losgooien. De ene keer gaat het wel al goed, maar soms 'mislukt' het nog een beetje. Haha, nee op foto 2 doen we ook sb, in stap, maar dan wel overdreven (ik moest hem van mijn nieuwe instructrice afentoe zo goed als helemaal diagonaal zetten), het is alleen niet het moment dat hij een brede pas maakt, maar overkruist, lening hè Tong uitsteken
@Ryanne, fijn om te horen dat het er vriendelijk in de hand uitziet, want daar werk ik momenteel erg hard aan.
@Sjuimpje, klopt hij maakt zich nu wat meer.
@Cynhtia, ja die 2 kunnen heel goed met elkaar opschieten,vooral elkaar bijten is favoriet Haha!
@Marleen, dat noemen ze concentratie Tong uitsteken
@Monique, hij loopt idd steeds meer met wat schwung, maar dat moeten we nog meer kunnen 'uitbuiten', maar dat komt nog wel.
@Sandra, nouja 'debuut', ik ben in maart ook al 1 x M1 gestart wat ook een erg net debuut was met 2 x 190 punten en 2x een 4e prijs, maar dit was wel ons outdoordebuut in het M1. Hoe gaat het met de jouwe?
@Veronique, nee sorry denk toch dat je de verkeerde voor je heb. Ik heb Power al sinds zijn 3,5 jaar en daarvoor was hij pas 1 maand zadelmak. En echt veel gesprongen heeft hij eigenlijk ook nog niet.
@Meryl, ik dacht dat ik op de meeste foto's toch vrij recht zat deze keer, op foto's waar ik met wat meer druk rijd of naar de middendraf daar klopt het wel bij dat ik wat naar achteren ga zitten en daar werk ik ook erg hard aan om dat zoveel mogelijk te voorkomen en het gaat wel al beter als eerst. Lachen

Meryl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 20:28

Ja je jas vertkend het beeld misschien ook wel wat hoor

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 21:13

Oh dan lijkt hij er verdomde veel op, zelfde naam nog ook Tong uitsteken Heel leuk dier heb je onder je kont!

Suzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 21:18

Dat ziet er lekker ontspannen en soepel uit zeg! Van spanning en verzet geen sprake meer Haha!
Nog gefeliciteerd met de winst afgelopen zondag Lachen

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 21:22

Ik vind het er heel erg netjes uitzien.
Geen commentaar eigenlijk Knipoog

Wel iets wat ik me afvraag: Als ik naar de laatste 2 foto´s kijk, vraag ik me af, of het bit niet heel erg veel te groot is?

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-08 21:33

@Meryl, dat kan idd ook nog idd, 't is een bombermodel.
@Veronique, bedankt! Wel toevallig dan zelfde naam en zelfde type.
@Suzy, dankje, hoe was het bij jou gegaan of ben je niet gestart?
@Silence, Power heeft een scholingsbit erin en dat steekt altijd iets meer uit als een normaal bit, dus in die zin zie je altijd meer, wellicht dat 1 maat kleiner van dit type bit hem ook past, maar hij loopt hier goed op en ik ben een beetje 'bang' om dat nu te gaan veranderen. Waarom iets veranderen wat goed loopt hè.

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 21:53

Je hebt een erg leuk paard, die had ik al vaker zien langskomen hier op Bokt.
Vind alleen de ligging van je onderbeen erg storend. Je steekt ze constant erg naar voren. Volgens mij zou je je beugels wel een gaatje korter kunnen doen?
In ieder geval super punten en succes verder!

fieke1009

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 07:42

Nou heb ik het ook gevonden! Zoals ik al in het andere topic zei in maasbree zag ik al dat hij erg vooruit was gegaan, dat zie ik hier ook. Wel vind ik het er van de foto's iets minder afstralen dan in Maasbree (dan zie je de swung veel beter). Z'n halshouding is erg vooruit gegaan en hij oogt veel vriendelijker in de hand. Zoals je al zei dat spectaculaire moet langzaam steeds meer komen en ik denk zeker dat je op de goede weg bent!

Tender

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 08:15

Knap paard, hoor, poeh!
Jammer dat de lengtebuiging hem duidelijk nog wat moeite kost, maar goed, je bent lekker bezig, dus dat komt vast wel goed!

Die foto met de hond is echt geweldig Lovers

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 09:33

ziet er goed uit stephanie Ja. Mooie oprichting. Bij de middendraf misschien als tip; eerst goed terug verzamelen en dan korte stukjes vooruit en weer terug. Ik mis namelijk de achterhand bij de foto's, en dat zal ook wel komen omdat hij het nog moeilijk/zwaar vindt Ja. Tot in nederweert? Knipoog