Er zaten allemaal rare vlekken op het zadel van een meisje op de ponyclub (het gedeelte waar men zit) en het leer was er rafelig. Dit vonden wel erg raar.
Nu bleek achteraf dat dit meisje "op haar pony geplakt" wordt! Er schijnt een speciale lijm voor te zijn. Als zij een wedstrijd rijdt, of een andere pony/ paard dan die van haar zelf, dan wordt ze op het zadel "gelijmd". Anders wil ze er niet op, voor geen goud!!
Mijn vraag en tevens discussiepunt aan jullie is: Wat vinden jullie hiervan? Zijn jullie het met deze "methode" eens of gaan jullie toch voor een "zittraining" en wat meer gevoel voor je paard?
Dit kind (13/14 jaar) wordt dus op een pony gezet, rijdt een proefje, stapt af, geeft haar pony af en loopt weer door.
Ik hoop op een aantal reacties van jullie kant, ik vindt dit ronduit schandalig! Paardrijden moet een hobby zijn en niet iets wat een opgave is, daarnaast vind ik dat je voordat je je paard dingen voor je laat doen waardoor hij onder druk komt te staan (bijvoorbeeld wedstrijden rijden) je eerst fatsoenlijk moet leren omgaan met wat je doet. Dus ook op je gat in het zadel blijvet zitten.

Dit gebruik ik altijd als grapje, maar dat dit ook serieus word gedaan?
.
?