Zazoe @ work in het zonnetje, verbetering?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jaggie

Zazoe @ work in het zonnetje, verbetering?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-08 10:14

Nu moet ik de zon even nuanceren, die was er toen we begonnen, die ging weg toen we bezig waren en die kwam nog ff kijken aan het einde van de training.

Verbetering, ook dat kun je van twee kanten bekijken, want ze is, naar mijn mening, verbeterd in conditie, bespiering en uiterlijk. Ze is al behoorlijk wat aangekomen, en ik denk dat ik er nog heel wat bij kan komen. (even als voorbeeld een foto van 2 maanden geleden: http://pic70.picturetrail.com/VOL1801/9 ... 024749.jpg)

Aan de andere kant is ze in rijtechnisch opzicht ook een stuk vooruit gegaan, ze is nog fijner te rijden, heel licht aan de hulpen en ze corigeert mij al als ik een foute of te harde hulp geeft *heel hilarisch om te zien Clown *, nieuwe oefeningen pakt ze vrij makkelijk op, maar wat ik vooral fijn vind is dat ze veel beter ontspant en daardoor losser wordt en beter gaat bewegen. Vaak oogt ze ontspannen, is ze ook wel lekker in de hand, maar dan houdt ze zich in de beweging nog wat vast.

Verder zijn we gewoon met basiswerk bezig en met wat L oefeningen, want binnenkort maken we direct ons L1 debuut op wedstrijd. Het is voor haar nu de 3e x dat ze in deze bak loopt, en voor wie het opvalt ja de helft is zand en de andere helft nog gras, dat komt omdat de bak vergroot wordt en daar komt binnenkort dus een fijne bodem te liggen.

Enjoy m'n 4 jarige Zazoe:

In het begin nog wat spanning d'rop, ze doet dat geen gekke dingen, maar je voelt en ziet het gewoon van de foto's af,
stiekum kijken of de pony nog in de wei staat
Afbeelding

Op deze foto zie je (vind ik) goed hoeveel ze bij gekomen is, verder is ze hier nog veel te strak in haar lijf
Afbeelding

Toen verdween de zon Verdrietig

heel attent
Afbeelding

hier begint de lengte in de hals te komen
Afbeelding

stap
Afbeelding

wijken naar rechts, haar ietswat moeilijkere kant op
Afbeelding

controleren of ze op eigen benen loopt
Afbeelding

te veel binnenhand
Afbeelding

wijken links, als ze eenmaal goed inzet gaat ze voor en achter heel mooi, nu moeten we nog naar iets meer impuls toewerken en dan schaart ze heel fijn
Afbeelding

dit is een fijne trainingshouding
http://pic70.picturetrail.com/VOL1801/9 ... 407918.jpg

schoudervoor
http://pic70.picturetrail.com/VOL1801/9 ... 407917.jpg

In de galop had/heeft ze nog wat moeite met de balans, haar tempo is gelukkig nu wel een stuk beter
linkergalop, niet te veel vasthouden
Afbeelding

http://pic70.picturetrail.com/VOL1801/9 ... 407915.jpg

Afbeelding

rechtergalop, met de wind in de manen...
Afbeelding

http://pic70.picturetrail.com/VOL1801/9 ... 408264.jpg

halsstrekken, doen we zowel tussendoor als aan het einde, ze houdt haar hoofd wel stil, maar ze moet nog meer zakken (geloof dat ik haar dat hier aan het vertellen ben Vork )
Afbeelding

nog een foto met zon Knipoog
Afbeelding

jeudig koppie hè
Afbeelding

Bke4

Re: Zazoe @ work in het zonnetje, verbetering?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 10:17

mooi paard, ziet er goed uit!

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 10:20

Jeeetje Steph, die is lekker bijgekomen in bespiering! Heel ander paardje geworden! Lachen
Ziet er goed uit, lekker ontspannen. Commentaar geef je verder zelf al. Knipoog

Pops

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 10:34

Amai Steph!
Wat is mooi nu!
Ik heb de vorige foto's gezien en toen had ik het niet zo voor haar, gewoon door die fijne/iele bouw.
Maar nu is echt wel knap geworden! Heel veel verbetering dus qua uiterlijk maar ook qua rijden vind ik zelf! Ja
Heb je haar nu zelf gekocht of is ze toch om te verkopen?

Edit: ik keek net in je profiel en ik zag dat je al de eigenaar was Schijnheilig Veel succes dan met de verkoop.

RodeoRoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 10:47

Zazoe is mooi geworden hoor! Rijden ziet er ook al erg goed uit! Jullie komen er wel.

nataly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 10:49

Wat een leuk beestje!

D_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 10:53

Die is echt veranderd. mooi hoor!

monique4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 11:14

Even omschakelen kwa taal Vork

Wow Steph wat ziet ze er goed uit, bespiering is heel duidelijk vooruit gegaan, ook het rijden natuurlijk Haha! ze heeft het goed naar haar zin bij jou *hint* Schijnheilig
Hopelijk kunnen jullie komend weekend samen starten, dat komt dan zeker goed, ik vind jullie een mooie combinatie en een mooie uitstraling.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 12:54

ze is idd vooruit gegaan in gewicht Knipoog

wel denk ik dat veel spanning ook weg te rijden is als ze lager word ingesteld want ze zet zich vast in haar lijf en in haar hals en dat is de spanning die jij ook merkt.
misschien een idee om daar op te gaan oefenen, voorwaarts neerwaarts en lekker lang laag over de rug, en als dat ontspannen gaat dan kun je vanuit daar omhoog gaan werken naar de oprichting die jij nu er al in aan het rijden bent door haar bovenin te laten lopen met de hogere oprichting.

als je het al geprobeerd hebt dan neem ik alles terug, haha, veel succes nog met je mooie paardje Haha!

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 13:27

wow, wat is ze veranderd. Super gaaf kleurtje heeft ze. Veel succes met je debuut!

fieke1009

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 16:21

Ze ziet er erg goed uit, al een hele verbetering qau bespiering en dat in zo'n korte tijd! Ook het rijden ziet er al een stuk fijner uit vind ik, je kunt zien dat ze preciezer aan de hulpen staat en meer balans heeft gekregen. Ik denk wel dat je nog kan winnen aan souplesse en lossigheid zoals je zelf al zegt kun je op sommige foto's nog zien dat ze zich nog wat vast houdt in het lijf. Maar ga vooral zo door!

p.s. had je zondag met V-power zien losrijden en vond dat hij ontzettend vooruit was gegaan (volgens mij waren de punten er ook naar)!

Stein

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 16:27

Leuk paardje. Foto's zien er goed uit. Misschien mag ze af en toe inderdaad wat lager rijden.
Vooral de galopfoto's vind ik fijn uitzien! (weet nu hoe het in het echt uitziet, maar de foto's mogen er wezen !)

Ben eigenlijk wel benieuwd wat je bedoelt met controleren of ze op eigen benen loopt. En hoe je dat controleert?!

Love_Giorno

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 16:41

Mooi paard!
Mooie houding

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-08 16:41

dankjewel voor alle leuke reacties Lachen

@Shanna, dankje, kijk door dat iele moest je echt heen kijken. Ze is inderdaad van mij en m'n vriend samen, maar uiteindelijk wel bedoeld om te verkopen (hoewel het stiekum wel een erg leuk paardje is om zelf aan te houden)
@Monique, dankje. Haha, blijven we nu over en weer hints geven Vork
@pre, bedankt voor je tips, in principe is het lager rijden ook waar we naartoe werken, ze vindt dit nog niet zo makkelijk, daarom laat ik haar ook vaak uitschuiven voor de ontspanning. Persoonlijk vind ik wel dat ze ook niet te laag mag lopen (wel lager als nu natuurlijk), want uit ervaring weet ik dat ze dan later vaak moeilijker om hoog te halen zijn.
@Fieke, achja het is natuurlijk een jong paard en die moeten nog veel leren, dus met souplesse en lossigheid zal het ook wel steeds beter gaan, ze is tenslotte pas 4 maanden onder het zadel. Wat leuk dat je Power en mij ook zo vooruit vond zijn gegaan, hij voelt ook veel beter aan nu, maar er valt nog genoeg werk te verzetten (ik plaats zo nog wat foto's van hem Knipoog). Hoe was het bij jou nog gegaan?
@Stein, hûh hoe weet jij hoe het er in het echt uitziet? Bloos Met controleren of ze op eigen benen loopt, wil ik zeggen dat ze niet op mijn hand hangt, haar eigen draagt en dat controleer ik door mijn handen wat naar voren te zetten (op de foto zie je dus boogjes in de teugel).

fieke1009

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 16:49

Dan zal ik zo ook naar die foto's kijken! De mijne was een beetje veel te fris en liet zien dat hij goed kon bokken, zowel met losrijden en in een miniatuur versie in de proef. Was gedeeld 4de dus viel me zat mee, maar zat maar van ho ho ho maar.

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 17:08

Zo zo, die is echt wel veranderd! Het rijden ziet er erg netjes uit! Lachen

Ook vind ik Zazoe er een heel stuk beter uit zien, zo met die bespiering en al.. Lachen Komt helemaal goed Knipoog

sunnymay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 18:31

Nu heb ik ook het topic van Zazoe gevonden Haha!
Mijn oog viel meteen op V-power.... Bloos omdat ik daar je punten van wist en graag een topic zag...

Wordt al een heel ander paard zeg!
Haar galop vind ik zelf mooier dan haar draf. Denk omdat ze nog wat strak in het lichaam blijft in de draf. Al hoewel ik er een paar foto's tussen zie, waar ze sterk op vooruit is gegaan, dus denk dat dat wel goed gaat komen!

Merk dat jou houding ook veranderd. Of je nu op V-power rijdt, of Zazoe... is en blijft een pup die je op één of andere manier meer wil onderstunen. Hier hou je vaker vast op binnen, terwijl je daar bij de andere paarden, niet tot weinig last van hebt.
Dus ik heb nog hoop... mijn houding zal straks ook weer een heel stuk beter zijn, naar mate Zsazsa meer balans heef en verder afgericht is. Knipoog

Houden of verkopen??

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-08 18:56

@Fieke, nou dan heb je het toch mooi weten op te lossen allemaal, nog proficiat met je 4e prijs dan!
@Saskia, jawel ze wisselt wat betreft los laten vasthouden in haar lijf nog wat, maar daarvoor is ze natuurlijk ook nog jong. Haha, ja mij viel mijn houding ook al direct op, denk dat het komt omdat ik er met Power vaker (in de les) op gewezen wordt en ook omdat zij links net iets stugger is dan rechts en van het een komt het ander, maar ik moet er zeker nog meer op gaan letten, daar wordt ze alleen maar fijner van. Persoonlijk vind ik het op een jong paard altijd moeilijker om correct te zitten en gaat dat naarmate dat ze ouder worden beter, dat zal bij jou dan vast ook wel goed komen.

En ja, ik ben echt aan het twijfelen of ik haar nu wel/niet zal verkopen, ze is al leuk en wordt steeds leuker, ik weet het nog niet Lachen

monique4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 20:15

jaggie schreef:
En ja, ik ben echt aan het twijfelen of ik haar nu wel/niet zal verkopen, ze is al leuk en wordt steeds leuker, ik weet het nog niet Lachen

Hihihi, hint is geloof ik aangekomen Haha! Haha!

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 20:54

Heel maf, ik had dit topic vanavond al gelezen en zat net op marktplaats te kijken en zie ineens een bekend paard voorbij komen! Dus jullie hebben haar toch maar te koop gezet? Moet zeggen dat ik het een erg leuk paard vind hoor!

Suzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 21:27

Leuk paardje is ze Haha! Komt zeker wel goed met rijden, gewoon wat km's maken en dan komt het vanzelf.
Ben wel eens benieuwd haar in het echie te zien Haha!

Stein

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 21:39

jaggie schreef:
@Stein, hûh hoe weet jij hoe het er in het echt uitziet? Bloos Met controleren of ze op eigen benen loopt, wil ik zeggen dat ze niet op mijn hand hangt, haar eigen draagt en dat controleer ik door mijn handen wat naar voren te zetten (op de foto zie je dus boogjes in de teugel).

Haha, had een foutje getypt, "nu" moet "niet" zijn! (hoewel ik het jammer vind dat ik haar niet in het echt heb gezien, Bloos wat een leuk paardje zeg Tong uitsteken )

Maar op dat op eigen benen terug te komen, je laat dus de teugels in een boogje door je handen naar voren te zetten, en dan is het de bedoeling dat ze met haar hoofd volgt? Of dat ze juist in dezelfde aanleuning en tempo blijft lopen?
(Ben gewoon nieuwsgierig en leergierig Bloos )

Selket

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 22:19

zo Steph jullie zijn lekker vooruitgegaan zeg! Je ziet inderdaad erg goed dat ze gegroeid is qua bespiering Lachen

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 12:39

Heb je dit paardje al lang? Waar heb je haar gekocht? Paardje komt me op de een of andere manier bekend voor.

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 12:51

hey steph, ziet er fijn uit, ze is echt al een heel eind aangekomen jah, want dat iele is er nu wel af inderdaad..