.Ik ben daarin geen uitzondering. M'n eigen paardje Roc rij ik weer een beetje sinds een tijd en nu rij ik ook Nymfa bij. Zij is van Simone (Ziolette op bokt). Nymf is een KWPN merrie uit 1995 van de hengst Focus, heeft in het verleden L2 gelopen en 4 veulens gehad. Na 5 maanden op de wei geluierd te hebben is ze bij Simone terecht gekomen, zij heeft naar nu sinds 30 januari dit jaar.
Nymfa heeft een tijdje niks gedaan en heeft best een gebruiksaanwijzing. Ze vind het heerlijk om op de rechterhand met haar achterhand naar binnen te lopen, is nog onstuimig in de galop en kan soms in de aanleuning nog een beetje moeilijk doen. Je moet haar ook vooral niet over de rooie helpen, want dan is er geen land meer mee te bezeilen
. Maar als je haar een beetje doorkrijgt, is het vanaf het begin een looplustig en voorwaarts paardje die met plezier loopt, een fijn voorbeentje heeft en heel erg lekker kan galopperen
! Dit is pas de 2e keer dat ik echt op haar rijdt en goed met haar bezig ben. Mijn doel is vooral om haar achter actief te houden, voor en in de rug los te krijgen en om meer tempocontrole te vinden
.Nu even over mij, mijn houding is echt BAGGER!!!!

Ik heb het nog nooit zo lelijk gezeten als nu. Na het zien van deze foto's heb ik mezelf voorgenomen echt heel streng voor mezelf te zijn als ik weer op een paard stap, want dit kan gewoon niet
. Bij voorbaat dus al, ik zit echt als een zak aardappelen (Gitta en Roos, en ik jullie maar affoeieren als jullie even niet netjes zitten
).Genoeg gekletst, de foto's

1: Losstappen

2: ook nog stappen

3: En aan de bak, gelijk achterbeen goed mee (oe.. m'n houding
)
4: Lekker laag

5: Charmant lichtrij moment

6: Nymf ziet er happy uit

7: Nymf wil graag achterhand binnen lopen op de rechter hand, vandaar dus dat ik haar hier schouder voor laat lopen zonder m'n binnenhand te gebruiken, maar volledig op binnenbeen.

8: Hier wordt ze een beetje sterk voor, treedt wel goed bij

9: en een momentje later weer los

10: Haar leuke hoofdje

11: Stelling linkerkand vragen

12: En haar heerlijke galop

13: Controleren of ik los kan laten aan de binnenkant zonder dat ze lengtebuiging verliest, blijft ze fijn bergop galopperen zo

14: En klaar, braaf paard

Dat was hem alweer
. Ik weet het, houding is bagger, maar het rijden op zich ben ik erg tevreden over
. Beetje door oefenen zo, komt t vast goed
.Groetjes Kate
.
.
.