Charlie Brown en Banshee op wedstrijd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

GinnyBanshee

Charlie Brown en Banshee op wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-08 20:30

Vandaag ben ik naar Aerdenhout gegaan, ik heb Banshee in de Z1 gestart en Charlie bij de oefenspringen laag Lachen het was charlies eerste keer op een andere terrein, dus ik heb hem eerst gelongeerd, en toen opgestapt, hij was heel erg braaf Haha!
Banshee aan de andere kant... was stout Tong uitsteken wij moesten heel vroeg starten en Banshee moest alleen! naar de ring toe terwijl al die andere paarden nog in de losrijbak waren, erg eng Tong uitsteken dus het begon al heerlijk, ik moest binnenkomen in verzamelde galop, en ze nam een sprint!!!! moest echt een noodstop maken Clown voor de rest was ze best braaf, alleen in de galop wel gespannen dus mijn overgangen waren heel slecht (terug naar verzameling, versnellen ging wel!)

links zijn zeker de moeite waard
Charlie: de oefenparcours was helaas wel een beetje officiel en ik maakt veel voltes want ik wou hem niet jagen, dus na de 7de hindernis moest ik de bak verlaten .. opzich maakt het niet uit want hij heeft super gesprongen Lachen
Afbeelding
http://ginnyenbanshee.nl/charlie23.JPG- ... 507866.jpg
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
http://ginnyenbanshee.nl/charlie5.JPG-f ... 507674.jpg
Afbeelding
http://ginnyenbanshee.nl/charlie14.JPG- ... 507684.jpg
Afbeelding
http://ginnyenbanshee.nl/charlie15.JPG- ... 507693.jpg
Afbeelding

Hij is nog wel heel sterk in de galop, dit is veel minder voor en na de hindernis maar gewoon als hij ruimte ziet gaat hij gelijk naar voren duwen, dus als iemand tips heeft, graag Lachen

Banshee:
trainen van de week
http://ginnyenbanshee.nl/banshee1.JPG-f ... 507972.jpg
Afbeelding
http://ginnyenbanshee.nl/banshee27.JPG- ... 508233.jpg
Afbeelding
http://ginnyenbanshee.nl/banshee12.JPG- ... 508075.jpg
Afbeelding

wedstrijd 194 en 195 punten
http://ginnyenbanshee.nl/banshee8.JPG-f ... 508662.jpg
Afbeelding
http://ginnyenbanshee.nl/banshee33.JPG- ... 508907.jpg
Afbeelding
http://ginnyenbanshee.nl/banshee22.JPG- ... 508798.jpg
Afbeelding
http://ginnyenbanshee.nl/banshee9.JPG-f ... 508671.jpg
Afbeelding

Als Banshee van door wil gaan doet ze dus haar hoofd heel erg laag en dan gaat ze! Ik probeer dan zo zwaar mogelijk te zitten maar heeft iemand andere tips?
Doei!
Afbeelding

missanous

Re: Charlie Brown en Banshee op wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 20:34

hey ginny het ziet er weer toppie uit!!!
en wat kan charlie springen zeg!!!!!!

Hubl0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 20:35

Hee Ginny,
Het ziet er weer super uit. Charlie heeft zo te zien erg veel plezier in het springen. Hij doet het leuk. En ja, Banshee doet het natuurlijk altijd leuk.Knipoog

Whisperke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 20:43

Ziet er netjes uit!! Ook van Charlie!!

Als de mijne er vandoor gaat, dan zet ik haar op een kleine volte, dan maar met een iets strengere binnenhand.. Luisteren zullen ze toch moeten en zeker op een wedstrijdterrein.. Wanneer ze rustig wordt, weer gewoon lekker verder rijden!!

SanneK

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 20:45

Het ziet er goed uit hoor! Haha!
en ik vind Charlie echt een super mooie kruising Pling

Nathiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 20:47

het ziet er weer allemaal goed uit! Knipoog
vind echt dat charlie al een mooie techniek heeft boven de sprong...
en met Banshee op naar Z2! Haha!

Lisetjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 20:59

Ziet er weer goed uit! Tips heb ik niet
Charlie springt echt al lekker Haha! En inderdaad rustig beginnen. Dan wordt je de bak maar uitgestuurd Lachen Beter dan wanneer hij alles heel snel moet doen en daardoor misschien het vertrouwen kwijtraakt (in het springen).

Jammer dat Banshee het eng vond in haar eentje. Maarja volgende keer beter Lachen

simmietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 21:01

ziet er goed uit allemaal
maar wat mij vaak op valt als ik jouw topics bekijk zoals veel mensen Knipoog dat je je hoofd kantelt kijk maar eens terug op de foto's Tong uitsteken

verder geen opmerkingen, jij en je paarden hebben altijd wel veel lol straalt er ieder geval wel vanaf!!

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 21:57

Wat een gave fotos zeg...
Hebben ze geen plekje over voor Charlie en jou op de Olympische Spelen voor het springen Knipoog
En Banshee..ook weer knap gedaan. Gelukkig was het wel droog !

Dniekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 22:00

heeee ginny! Haha!

charlie springt goed zeg!! lekker hoog Vingers aflikken
en banshee loopt zoals gewoonlijk weer errug netjes Ja

lizzyke15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 22:01

ziet er mooi uit Lachen, charlie kan leuk springen zeg Haha! banshee vind ik echt een geweldig beest Pling

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 05:09

Ziet er leuk uit.
charlie doet het leuk zeg.
tja onze tinker is heel hard in zijn mond en verdomd sterk. dus hij wil er ook vaak vandoor ik galop. dus wat ik doe in de bak is hem omdraaien en op stop zetten ff wachten en weer rustig verder. dus mijn zijn neus na de bakrand. of op stop en paar passen achteruit halthouden en weer opnieuw beginnen. ohij word dan wel rustgier en uiteindelijk kunnen we ook een beetje normaal galopperen. maar om dat nou op wedstrijdterrein te doen is denk ik niet zo handig. Knipoog

kimma

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 06:33

heej het ziet er goed uit je rijdt erg netjes en ik vind het goed van je dat je lekker die voltes rijdt dan maar eruit gestuurd worden maar er wel een lekker gevoel aan over houden Banshee en charlie zijn allebei top pony´s

Rijan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 07:23

ziet er leuk uit Haha!
als mijn fjord er van door wil gaan rij ik hem voorwaart en veel voltes voor de afleiding.
als ik hem niet op tijd voor kan zijn dan worden het volets 10 meter.

eknein

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 07:45

Het ziet er weer allemaal goed uit Lachen .

Ik vind het alleen een beetje raar dat je je paard laat stijgeren op een wedstrijd terrein. Mijn (oude) pony was geflipt als ik daar ook maar ergens in de buurt had gereden. Nagelbijten / Gniffelen

Bellie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 08:04

wauw! Charley springt er echt super mooi overheen en ook lekker hoog. en banshee blijft ook maar om van te kwijlen Lachen
p.s. sprong je met charley nou met dressuurzadel of zag ik het verkeerd??

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 08:10

Charlie wordt echt een springer Gin ! Ja
Gewoon rustig aan doen dan gaat hij zo door naar een B Parcours Haha!
Ik wil het zeker in real life zijn hoor de 26ste ! *LOL*

Steiger foto van Bansh is trouwens ook erg mooi!

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 08:26

Damn, ja, Charlie wordt inderdaad echt een springpony! Dat geconcentreerde koppie wat ie ook trekt tijdens het springen, echt heerlijk om te zien! Haha! Hij heeft echt de 'niet kletsen, maar dóén'-mentaliteit, zegmaar, haha! Zodra hij wat mag doen, en dan vooral iets waar actie bij zit, gaat hij er voor de volle 100% voor. Kanjertje! Wel stoer hoor, zitten nog best 'enge' (nouja, groter en gekleurder dan dat hij thuis springt) hindernissen tussen, en toch eroverheen!

linn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 08:38

Charlie wat is die geweldig zeg!! Haha! En natuurlijk ziet Banshee er ook weer top uit!
Maar wil je ook nog dressuur gaan starten met Charlie? Moet zeggen dat het springen er top uit ziet

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 08:42

ziet er netjes uit hoor!! Brown gaat echt met sprongen vooruit! Jammer dat bansh niet helemaal in haar elementje was! en met het terugnemen ik denk dat dat gewoon een questie van oefenen is. met het trainen gewoon een keer vooruit rijden en dan flink terugnemen ho is ho. ik denk dat bansh nu in de gaten heeft dat ze op zulke momenten sterken is al jou. reageert ze goed op stem, dan kun je dat proberen! succes!

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 09:44

Heb je springles met Charlie? Een instructeur kan je goed helpen met het beheerst springen in een parcour. En vooral veel oefenspring parcourtjes gaan doen, kan ze lekker wennen aan het terrein en kan je op alle gemak het parcourtje nemen.

Banshee ziet er weer netjes uit! Lachen

GinnyBanshee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-08 09:52

bedankt voor de leuke reacties Lachen
ja ik heb echt de hele proef hooooo gezegd Tong uitsteken helpt wel een beetje, maar toen ze echt van door ging was haar kop zo laag dat ik niet meer links of rechts kon sturen voor mijn gevoel Tong uitsteken maf beest Tong uitsteken
Ik ga ook dressuuren met charlie Lachen
dankje Joyce Haha! hij vond een paar ook eng en dan voel ik dat al meters van te voren, ik zou hem dan natuurlijk veel been kunnnen geven want wij weten allebei hoe gevoelig char is voor been, maar ik heb hem gewoon eerst alles laten zien. zo blijven die oortjes naar voren Haha!
oh ja helaas moest ik charlie springen met een dressuurzadel, want dat is de enigste zadel die tot nu toe past.. als het goed is gaan jef en ik binnenkort een zadelmaker laten komen voor een goeie zadel maar hij was nog zo aan het groeien.
Toushie dankjewel, na het einde van de 2de proef deed ik dat ook want na het groeten ging ze weer van zelf in draf dus ik heb toen stil gestaan en achterwaarts gegaan, en de hele weg terug naar de losrijbak heb ik stilgestaan en weer voorwaarts.
@steffie, ja dressuurles af en toe met hem (elke week met banshee), maar ik wou eigenlijk eerst de basis beter hebben en dan elke week lessen. Het is namelijk niet in de parcours, maar in mijn 20 x 60 dressuurbak, dan gaat hij ook zo hard in galop. Voltes draaien lukt meestal best goed maar dan valt hij nog soms in draf omdat hij het moelijk vind om rustig te doen.

_Moonwalker_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 10:39

Ik vind charlie er met de dag knapper uitzien!!Leuk kleurtje krijgt hij!Het springen gaat ook duidelijk de goed kant op!

ikkiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 10:53

Ziet er weer super uit, jammer van de proef met Banshee, ze zijn zo heerlijk fris deze tijd *LOL* Maar toch ziet het er weer super uit! Charlie is echt een sexy pony Vingers aflikken

xandra88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 11:10

Jammer dat Banshee er zoveel zin in had! De foto's zien er toch nog erg leuk uit..... Charlie wordt echt een knappe pony!
Succes met alle paarden en pony's Haha!