Zwarte parel Zsazsa (v.Rhodium) in het zonnetje

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sunnymay

Zwarte parel Zsazsa (v.Rhodium) in het zonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-08 18:36

Het zonnetje scheen... eindelijk weer eens! Ben wel heel blij met de binnenbak hier op stal, maar het is zo jammer dat je dan geen foto's kan maken...
Dus bij deze! Zsazsa in het zonnetje.

Even in het kort. Zsazsa wordt in half juni pas 4 jaar. We doen het rustig aan, rijden 2-3x per week. Ze is nu circa 4,5 maand onder het zadel, maar heeft in die gehele periode ook regelmatig stil gestaan, omdat ik zelf ziek was (in 2 maanden tijd heb ik zelf 7 antibiotica kuren gehad).
Zsazsa stamt af van Rhodium x Haarlem x Nimmedor.

Basis is belangrijk. We zijn bezig om haar goed over de rug te laten lopen, maar ze wil nog niet altijd even makkelijk zakken. Veel rechtuit rijden om haar rechtgericht te krijgen en haar balans te laten vinden. Vandaag liep ze voor de 3de keer in de buitenbak.

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
http://www.beemsterhoeve.tk/a/wb/media/ ... zsazsa.jpg

6.
http://www.beemsterhoeve.tk/a/wb/media/ ... 60408b.jpg

7.
http://www.beemsterhoeve.tk/a/wb/media/ ... 60408b.jpg

8.
http://www.beemsterhoeve.tk/a/wb/media/ ... 0hoofd.jpg

De foto's van vandaag zijn op mijn site in de gallery te vinden.
http://www.beemsterhoeve.tk/a/wb/pages/gallery.php
Eerste 11 foto's bij Zsazsa, zijn van vandaag.

Ben benieuwd wat jullie van haar vinden... (ons)
Laatst bijgewerkt door sunnymay op 06-04-08 19:19, in het totaal 2 keer bewerkt

Ashley__

Re: Zwarte parel Zsazsa (v.Rhodium) gaat vooruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 18:40

heel mooi paard!

Maar op foto 2 is je houding echt verschrikkelijk. Volgens mij schuif je daar ontzettend door het zadel, als ik zo naar je knieen/benen kijk, die liggen bijna achter het zadel. En je drukt je rug hol.

Ze is wel erg vooruit gegaan moet ik zeggen *LOL* Wel vind ik (van de foto's van nu) dat ze zich soms een beetje opkropt.

Edit: Ik vind het wel super dat je paard zo loopt als ze nog maar zo kort onder het zadel is Lachen
Laatst bijgewerkt door Ashley__ op 06-04-08 18:59, in het totaal 1 keer bewerkt

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 18:42

leuk paard zeg! Rhodium paarden spreken me best aan.
Hoop niet dat je al te ernstig ziek was?

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 18:44

Wat een prachtige merrie Lachen
Heel veel succes nog samen en hoop dat je nu lekker kunt blijven rijden!

Super_Lisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 18:46

Ik vind het zeer goed, zeker als ze nog maar 4.5 maand onder het zadel is en dan met het ziek zijn en al! Maar ik vind die commentaar op je houding wel juist maar jah iedereen heeft toch wel eens een slecht moment ofzo Knipoog

Amberrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 18:49

Ik vind het een erg leuk paard om te zien! let er wel op dat je niet te ver naar achter schuift met je kont & benen.

DmNqUe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 18:52

oeh wat een sexy paardje zeg! nog veel succes saampjes , vind het er al goed uit zien voor pas 4,5 maand onder t zadel

zazoeyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 19:04

mooie paardje hoor,,succes samen

_Pansy_

Re: Zwarte parel Zsazsa (v.Rhodium) in het zonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 20:46

Ik blijf het echt een heel mooi paard vinden!
Het rijden gaat mooi vooruit Lachen
Probeer wel iets meer op je houding te letten (ook armen ontspannen), maar dat is ook moeilijk op een jong dier.
Succes nog verder! Lachen

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 20:57

Er zit weer progressie in zie ik! Leuk hoor om ZsaZsa weer eens te zien. Zadel lijkt alleen een beetje aan de grote kant? Haha! Hoe doet ze het in training?

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 21:01

Bonnie_Theun schreef:
heel mooi paard!

Maar op foto 2 is je houding echt verschrikkelijk. Volgens mij schuif je daar ontzettend door het zadel, als ik zo naar je knieen/benen kijk, die liggen bijna achter het zadel. En je drukt je rug hol.

wat een heerlijk commentaar. ik vraag me af hoe dik jouw huid is als iemand zegt dat jouw houding verschrikkelijk is..

ik vind juist dat je heel netjes zit, zoals ik het zie probeer je het paard zo fijn en ontspannen mogelijk te rijden.
wat een fijn achterbeen gebruik zeg, wow! paard gebruikt de hals ook mooi, het ziet er erg goed uit!
probeer in het zadel te blijven zitten en je benen lang te houden, dus ook je hakken naar beneden. vooral als je straks overgaat op sporen is dat wel een belangrijk puntje Lachen

succes samen, je hebt echt een prachtpaard!!!

djoeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 21:02

Wat een prachtig beestje heb je zeg en je hebt haar al lekker aan het lopen in die korte tijd. Ik ben heel benieuwd hoe ze er over een tijdje uitziet als ze wat bespiering heeft.
Zuinig op zijn Knipoog

Zeabiscuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 21:11

Hey, daar is ze weer. Ziet er al knap uit hoor.

sunnymay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-08 21:56

LoveLeandro schreef:
Ik blijf het echt een heel mooi paard vinden!
Het rijden gaat mooi vooruit Lachen
Probeer wel iets meer op je houding te letten (ook armen ontspannen), maar dat is ook moeilijk op een jong dier.
Succes nog verder! Lachen

Dank je! Gaat voor mijn gevoel in ieder geval vooruit en dat vind ik belangrijk.
Ik moet zeker meer op mijn houding letten. Mijn pony heeft een andere type zadel, maar daar zit ik veel mooier in.
Ik zit gelukkig een stukje stabieler dan een paar maandjes geleden Haha! Leuk he, jonkies!

Bonnie_Theun schreef:
heel mooi paard!

Ze is wel erg vooruit gegaan moet ik zeggen *LOL* Wel vind ik (van de foto's van nu) dat ze zich soms een beetje opkropt.

Edit: Ik vind het wel super dat je paard zo loopt als ze nog maar zo kort onder het zadel is Lachen

Verschrikkelijk is wel wat overdreven hoor! Ik schuif inderdaad door het zadel, maar kom er zelf nog niet helemaal achter waar dat echt aan ligt. Aan mijn houding mag zowieso gesleuteld worden, maar op één of andere manier match ik niet geheel met het zadel, terwijl deze nog maar een half jaar oud is.
Op kroppen klopt ook, maar ja, het is een jong ding en die rijdt je niet meteen constant waar je haar wilt hebben... zijn we hard mee bezig.

patsur schreef:
leuk paard zeg! Rhodium paarden spreken me best aan.
Hoop niet dat je al te ernstig ziek was?

Ben goed ziek geweest, steeds koorts en flnke onderbuikpijn. Na 5 antibiotica kuren en een aantal dagen ziekenhuis, kwamen ze er achter wat er was. Nog 2 kuren als afsluiter, maar kan weer terug komen en als dat zo is, moet ik misschien geopereerd worden en dan mag ik 4 weken niet paardrijden.... dat wil ik niet.
Rhodium geeft mooie nakomelingen Haha!

@ viefdepief: dank je! Ik hoop het ook!
@ Super_Lisa: gaat helemaal goed komen, we gaan er hard op trainen!
@ Amberrr: ik weet het Bloos thx!
@ domirenza: Sexy, hihi! dank je
@ zazoeyou: gaat lukken met zo saampjes!

VValar schreef:
Er zit weer progressie in zie ik! Leuk hoor om ZsaZsa weer eens te zien. Zadel lijkt alleen een beetje aan de grote kant? Haha! Hoe doet ze het in training?

Zo voelt het in ieder geval wel. Voel dat ik wat meer te vertellen heb. Ze is erg braaf met rijden, echt! Wie weet in juni starten... (zeg ik heel voorzichtig).
Ik weet dat ik hard met mijn houding aan de slag mag, maar denk jij ook dat het zadel wat groot voor mij is? Ik zat er in mijn vorige topic zelf ook al aan te denken... Dit is meen ik een 17inch. Zadel van Any Moment is een ander type en 16,5inch. Daar zit ik beter in. Dit zadel is pas een half jaar oud.

djoeka schreef:
Wat een prachtig beestje heb je zeg en je hebt haar al lekker aan het lopen in die korte tijd. Ik ben heel benieuwd hoe ze er over een tijdje uitziet als ze wat bespiering heeft.
Zuinig op zijn Knipoog

Ik ben heel zuinig op haar! Rij daarom ook maar 2-3x per week (en zowieso 1x aan de longe). Ze wordt in juni pas 4 en zal nog wel groeien. Gewoon een laatbloeiertje... Dus je zal nog even moeten wachten, voordat ze flink bespierd is! Haha! Bedankt voor je leuk reactie.

@ Zeabiscuit: Zijn we weer! Zal ik al een startkaart aan gaan vragen?? Bloos Misschien in juni een keer starten?

sunnymay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-08 21:59

milo schreef:
Bonnie_Theun schreef:
heel mooi paard!

wat een heerlijk commentaar. ik vraag me af hoe dik jouw huid is als iemand zegt dat jouw houding verschrikkelijk is..

ik vind juist dat je heel netjes zit, zoals ik het zie probeer je het paard zo fijn en ontspannen mogelijk te rijden.
wat een fijn achterbeen gebruik zeg, wow! paard gebruikt de hals ook mooi, het ziet er erg goed uit!
probeer in het zadel te blijven zitten en je benen lang te houden, dus ook je hakken naar beneden. vooral als je straks overgaat op sporen is dat wel een belangrijk puntje Lachen

succes samen, je hebt echt een prachtpaard!!!

Dank je voor je leuke reactie! Mijn huidje kan gelukkig wat hebben hoor! Het is immers bokt, en ik plaats zelf het topic waar je reacties op kan verwachten, toch?! Knipoog

Ik moet inderdaad veel meer mijn benen lang proberen te maken, ik ga er de aankomende week echt heel erg op letten, want ik stoor me er zelf flink aan als ik zo'n mooi paard zie (vind iederen van zijn eigen paard Haha! ), en dat ik er slordig op zit...
Ik probeer haar wel zo ontspannen mogelijk te laten lopen, dat klopt.
En ik ben super blij met haar achterbeen gebruik! Werkt echt in het voordeel van je rijden als dat er al wat in zit.

tara_doris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 22:01

wat een prachtig paard heb je Haha!

shamyrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 22:03

Wat een schitterende merrie. Ik vind dat de foto's voor zover te beoordelen zijn er goed uitzien. Het geeft een ontspannen beeld. Nog wel wat te diep, maar voor zo kort onder het zadel, mag je erg trots zijn op haar en op jezelf. Doe maar rustig aan met haar, je komt er wel met zo'n topper. Gaat ze dit jaar ook voor de keuring, want als ik het goed heb, heb ik eerder iets gezien dat je daar mee gewacht hebt omdat je haar te jeugdig vond ( misschien was het ook wel een ander paard). In ieder geval veel succes.

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 23:16

He daar is ‘the black pearl’ weer, altijd leuk om naar te kijken. Zo te lezen ben je lekker met haar bezig en fijn met de basis; ideaal toch! Blijf het een erg leuk paard vinden, met mooie lange dressuurbenen en een bovengemiddeld gangwerk.

Let er zelf op dat je in het midden van het zadel blijft zitten en persoonlijk ik graag nog iets meer ‘lucht’ zien van je handen, meer meegeven dus zeg maar. Maar wellicht ligt dat ook een beetje aan de momenten van de foto’s.

Zazoe vindt dat lager rijden ook nog wat moeilijk, maar uiteindelijk ontspant ze dan veel beter en beweegt ze ook beter, dat verschil is echt heel duidelijk bij haar. Bij Zsazsa ook?

Ps: wist je al dat ik vandaag met Power gewonnen heb met 202 pnt Hyper!

Abrahams

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 08:08

Hee dat ziet er goed uit. Ik blijf het een leuke merrie vinden! Sta jij nou bij Bastiaans in de Noord Beemster?

HocusTivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 08:21

Mooi paardje hoor! Ziet er echt goed uit! Rhodium geeft toch wel erg fijne nakomelingen!
Misschien een tip: Je beugels een gaatje korter. Doe ik bij m'n jonge beestje ook. Dan heb je net even wat meer balans. Is ook wel fijn als ze een keer een sprongetje maken! Haha! Knipoog

Emma87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 12:35

Sas!
Ziet er weer goed uit Haha! , ik moet toch echt weer eens komen kijken, heb haar nog niet een keer onder het zadel gezien Bloos ..Fijn dat het rijden zo goed gaat, vind haar qua karakter ook echt jouw type!

En je houding, dat komt wel weer goed! Op Dance zat je keurig, en ik weet hoe moeilijk het is op een jong, net ingereden paard te zitten!!

Xem

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 13:04

milo schreef:
Bonnie_Theun schreef:
heel mooi paard!

Goed, misschien is 'verschrikkelijk' een wat te overdreven woord. Laat ik dan zeggen, 'niet helemaal goed' of 'niet optimaal'.
De opmerking van jou vind ik ook niet zo heel gepast, maar goed, daar gaan we het verder maar niet over hebben, want het gaat tenslotte om de foto's en niet om een 'gesprek' tussen ons beide.

En het is bokt, iedereen vrij om zijn mening te geven van wat die vindt? Ongeacht de woordkeuze?

Skip_Bo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 13:07

Zwarte parel kan je wel zeggen! Wat een heerlijk dier om te zien.

Op foto 2 is je houding niet echt netjes, maar daar kan je natuurlijk aan werken!
Het ziet er al goed uit! Haha!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 13:08

Wauw! Ze ziet er echt super uit!
Ze lijkt ontzettend op Zafira, de Rhodium merrie die bij ons op stal stond.
Dezelfde bouw, dezelfde uitstraling.

Je houding is niet altijd even geweldig, maar dat is ook niet gek na een tijdje uit de running te zijn geweest. Ik merk het zelf ook, doordat je de routinge nog mist moet je teveel nadenken over hoe te zitten. En dat lukt niet altijd.
Verder vind ik dat je haar netjes en vriendelijk rijdt. Soms ietwat kort en achter de loodlijn, maar dat zal waarschijnlijk ook een stukje balans en spierkracht zijn wat ze nog mist.

cinv

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 15:50

je hebt een prachtige merrie. ze gaat erg lekker, veel plezier ermee !