Axel @ Work, voor de 4de keer onder het zadel + filmpje

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

PinkyBubble

Axel @ Work, voor de 4de keer onder het zadel + filmpje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-08 17:25

Hoi bokkertjes, Hier istie dan, de lang verwachte fotos en 1 filmpje.

Lees dit maar even eerst:

Dit is mijn paardje axel 3 jaar, sinds afgelopen maandag onder het zadel, hij pakt dit enorm goed op en is erg braaf samen met mijn instructrice hebben we besloten dat ik het zelf ga doen met haar hulp, het was eerst de bedoeling dat zij het deed maar ze zegt dat het goed voor me kon zijn.

Ik weet dat ik geen dressuur ruiter ben, en ik weet ook dat ik hier en daar behoorlijke minpunten heb, maar wat ik wel doe is mijn dier zo min mogelijk belemmeren met het lopen, en het beleren. Je mag commetaar geven mits opbouwend, Let wel, dit is Axels 4de x onder het zadel en ben ik een recreatie ruiter (overigens NIET de eerste keer dat ik een paard inrijd Knipoog ). Ook hebben mijn benen een eigen leven i.v.m knie blessures, dus mijn tenen staan naar buiten. Dat weet ik dus Lachen

Goed hier komen de fotos:

Eerst nog wat lanterfant poses;
Dit is Axel nu
Afbeelding
Ontzettend opgeknapt zoals jullie zien. Heerlijk trots ventje van me.
Afbeelding
Jaja meneer is ook lenig Haha! Bloos

en bij deze, de fotos waar het om gaat:
Afbeelding
Klaar om te stappen, nog even de camera vrouw bespieden Haha!
Afbeelding
Daar gaan we dan
Afbeelding

Afbeelding
Daarna even een drafje;
Afbeelding

Afbeelding
En het filmpje Haha!
http://www.youtube.com/watch?v=3Ck5GbkF0wI
Ik weet het, heb een hoop om aan te werken, maar daar word dus al aan gewerkt Lachen

_Inga

Re: Axel @ Work, voor de 4de keer onder het zadel + filmpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 17:26

Enigste wat ik dus echt niet snap is dat je geen cap op doet!
Verder vind ik het er goed uit zien!!

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-08 17:28

_Inga schreef:
Enigste wat ik dus echt niet snap is dat je geen cap op doet!
Verder vind ik het er goed uit zien!!

Hahaha ja daar kwamen we dus achter toen ik er al op zat, de eerste 3 keer was er een cap, maar ik was zo enthousiast dat ik hem gewoonweg ben vergeten Ik weet het shame on me..

Amaretto27

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 17:28

Ik zou ook een cap op doen, maar goed eigen verantwoordelijkheid.
Nouja van een 4e keer onder het zadel kun je ook nog niet veel verwachten toch Haha!
Verder ziet het er leuk uit.
Vanwaar de bandages?

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-08 17:30

JacLoVesGer schreef:
Ik zou ook een cap op doen, maar goed eigen verantwoordelijkheid.
Nouja van een 4e keer onder het zadel kun je ook nog niet veel verwachten toch Haha!
Verder ziet het er leuk uit.
Vanwaar de bandages?

Gewoon voro de fun Lachen Ik wou eens met mijn limoengroene dekje rijden, en ik heb ook limoen groene bandages dus leek me wel cool om even in stijl te rijden lol.

loveyoutoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 17:31

Het ziet er goed uit, mooi paard!

Ik snap ook niet dat je geen cap op hebt. Hoe braaf het dier ook is, je bent nog maar net met hem begonnen dus een cap lijkt me geen overbodige luxe. Daarnaast vind ik het wel erg snel gaan dat dit al de 4e keer is dat je er op zit, terwijl jij er pas 6 dagen geleden voor het eerst op zat.

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 17:33

Leuk paardje! Ziet er mooi uit!

Met rijden ziet hij er ook lekker rustig uit. Valt mij alleen op, naast je cap dan, dat je heel erg ver achterin je zadel zit/ dat het zadel misschien te klein is voor jou. Kan dat kloppen? Als dat zo is ligt het waarschijnlijk ook niet erg lekker op je paardje.

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-08 17:34

loveyoutoo schreef:

Ik snap ook niet dat je geen cap op hebt. Hoe braaf het dier ook is, je bent nog maar net met hem begonnen dus een cap lijkt me geen overbodige luxe. Daarnaast vind ik het wel erg snel gaan dat dit al de 4e keer is dat je er op zit, terwijl jij er pas 6 dagen geleden voor het eerst op zat.

Ja ik weet dat het onverantwoordelijk is dat ik me cap ben vergete Lachen Dat is nu wel gezegt,

Dat het zo snel gaat tsja, ik heb hulp van mijn instructrice en die zal heus zelf wel aan het dier merken of het te snel gaat of niet, en ik zelf ook wel, we laten er altijd ruim een dag tussen zitten voor ik er weer op gaat, de 3de keer dat ik er op zat begon meneer zig te vervelen met het alleen maar stappen, dus vandaar dat we dus nu al een keer in draf zijn gegaan, maar wat maakt het uit? Als wij vinden dat hij er klaar voor is en hijzelf ook Lachen hij leert gewoon erg snel, en daar stonden wijzelf ook verbaast van want meneertje kon al binnen 2 dagen mooi aan de longe lopen.

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-08 17:35

femskie schreef:
Leuk paardje! Ziet er mooi uit!

Met rijden ziet hij er ook lekker rustig uit. Valt mij alleen op, naast je cap dan, dat je heel erg ver achterin je zadel zit/ dat het zadel misschien te klein is voor jou. Kan dat kloppen? Als dat zo is ligt het waarschijnlijk ook niet erg lekker op je paardje.

Het zadel ligt goed hoor Lachen Ikzelf heb een evenwicht stooring dus het is bij of ik zit te ver naar voren, of ik zit te ver naar achter, dat voel ik dus niet, pas als mijn instructrice mij dit zegt, wat ze dus vandaag ook meerdere keren heb gezegt meer naar voren gaan, Het zadel past perfect dus Lachen

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 17:36

Mij viel het ook al op dat je zit niet helemaal is zoals het hoort. Beugels misschien een gaatje korter? Nu bewegen je benen ook best wel erg en heb je steeds een los/vast contact met je been tegen de buik van je haf. Ik denk dat dat stiller kan worden met je beugels een gaatje korter.

En ik zal er geen opmerking over maken, maar bokt kennende zul je nog heel veel horen over je missende cap.

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 17:37

Ziet er al goed uit Lachen
Zou alleen wel even op je bandages letten, die zitten niet helemaal goed Knipoog
Enja, cap is geloof ik al genoeg gezegt!

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-08 17:38

Lotte1990 schreef:
Mij viel het ook al op dat je zit niet helemaal is zoals het hoort. Beugels misschien een gaatje korter? Nu bewegen je benen ook best wel erg en heb je steeds een los/vast contact met je been tegen de buik van je haf. Ik denk dat dat stiller kan worden met je beugels een gaatje korter.

En ik zal er geen opmerking over maken, maar bokt kennende zul je nog heel veel horen over je missende cap.

Haha achja, daar gana we dan gewoonlekker niet meer op in Lachen

Dat me beugels iets te lang waren klopt ook Lachen Er zaten geen gaatjes meer in gaat ik er nog even in maken morgen. Zoals ik hierboven al zei zit ik inderdaad ver naar achter vanwegen mijn stooring.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 17:40

als je niet kunt bandageren doe ze dan niet om, bandages horen niet OM de kogel heen...
verder over je zit geef je zelf al aan, goed dat je daaraan werkt als het gezecht wordt, kan je zelf weinig aan doen.

ik vind het ook erg snel gaan ,, in 6 dagen 4 keer erop.. maargoed..
verder ziet ie er heel leuk uit Haha!

loveyoutoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 17:41

PinkyBubble schreef:
loveyoutoo schreef:

Ja ik weet dat het onverantwoordelijk is dat ik me cap ben vergete Lachen Dat is nu wel gezegt,

Niet meteen zo aangevallen reageren Knipoog
Op het moment dat ik mijn tekst aan het typen was, had er nog maar 1 persoon voor mij iets gepost...

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-08 17:43

Jolliegirl schreef:
als je niet kunt bandageren doe ze dan niet om, bandages horen niet OM de kogel heen...
verder over je zit geef je zelf al aan, goed dat je daaraan werkt als het gezecht wordt, kan je zelf weinig aan doen.

ik vind het ook erg snel gaan ,, in 6 dagen 4 keer erop.. maargoed..
verder ziet ie er heel leuk uit Haha!

Hahaha ooh maar ik kan wel degelijk bandageren hoor Knipoog

Want ik had namelijk deze reactie al verwacht Haha!
De bandages zijn te lang, daarom dat ik ze lager door heb laten lopen heel fout he Knipoog Ik bandageer mijn paarden al 13 jaar, dit is de ENIGSTE keer dat ik een bandage zo laag heb door laten lopen, ohnee schiet me nu toch af Haha! Ik heb zelfs praktijk examen in me opleiding in bandageren gehad, en met vlag en wimpel geslaagt, dus ja, bandageren kan ik wel hoor Knipoog

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-08 17:44

loveyoutoo schreef:
loveyoutoo schreef:

Niet meteen zo aangevallen reageren Knipoog
Op het moment dat ik mijn tekst aan het typen was, had er nog maar 1 persoon voor mij iets gepost...[/quote]
Weet ik was ook niet aanvallend bedoel tegen over je hoor Lachen Was meer gezegt dat mensen nu onderhand wel door hebben dat ik snap dat ik mijn cap was vergeten haha Lachen

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 17:44

Waarom doe je ze om dan?
Als ze niet passen moet je ze niet om doen.

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-08 17:46

_Charlotte schreef:
Waarom doe je ze om dan?
Als ze niet passen moet je ze niet om doen.

Tsja daar hebik geen antwoord op Lachen Graag weer ontopic, gaat hier over het rijden niet over de bandages Lachen (no offens enzo)

iSaBeLL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 17:46

Ziet er erg goed uit voor de 4de keer en je setje is ook leuk.
Volgens mij zit er heel wat in je pony hij probeerd nu al goed je hand op te zoeken Knipoog

Wat puntjes waar je op moet letten, ik vind dat je wat meer mag ontspannen in je bekken/heupen.
Dat je wat makkelijker licht gaat rijden dus. het lijkt of dat je soms wat neer ploft in het zadel.

Vind ook dat je zadel niet helemaal goed ligt. Het ligt te ver naar achteren toe. Het kiept naar achterten toe. Want de zweet bladen horen recht naar benenden te valen en dat is niet het geval Knipoog
Ook is misschien een inch maat groter voor jou niet verkeerd Lachen

En over de cap. Vind het een beetje onvrantwoordelijk vooral om je helemaal niet weet hoe het beestje nog reageerd Knipoog

Verder succes met het inrijden, jullie komen er wel OK dan!

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-08 17:50

iSaBeLL schreef:
Ziet er erg goed uit voor de 4de keer en je setje is ook leuk.
Volgens mij zit er heel wat in je pony hij probeerd nu al goed je hand op te zoeken Knipoog

Wat puntjes waar je op moet letten, ik vind dat je wat meer mag ontspannen in je bekken/heupen.
Dat je wat makkelijker licht gaat rijden dus. het lijkt of dat je soms wat neer ploft in het zadel.

Vind ook dat je zadel niet helemaal goed ligt. Het ligt te ver naar achteren toe. Het kiept naar achterten toe. Want de zweet bladen horen recht naar benenden te valen en dat is niet het geval Knipoog
Ook is misschien een inch maat groter voor jou niet verkeerd Lachen

En over de cap. Vind het een beetje onvrantwoordelijk vooral om je helemaal niet weet hoe het beestje nog reageerd Knipoog

Verder succes met het inrijden, jullie komen er wel OK dan!

Er zit ontzettend viel in mijn pony Lachen Hij loopt aan de longe ook al graag naar beneden (ZONDER hulp teugels Lachen ) Dusdaar benik wel blij mee, Ik rijd inderdaad iets te geforceerd ligt geen idee waarom maar zal er op gaan letten en het neerploffen valt mee haha!
Het zadel tsja, het is net nieuw, hoe kan ik dat verhelpen? Laten opvullen ofzo?
Normaal past mijn bips gewoon in 17,5 inch maar ik vermoed dat dit stiekem 17 inch is.. maargoed messchien komt dat ook wel omdat het te ver naar achter ligt dat het zo lijkt..
Bedankt voor je leuke reactie Lachen waar ik wel wat aan heb

iSaBeLL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 17:53

het kan wel een nieuw zadel zijn maar dat hoeft natuurlijk niet altijd goed te liggen Knipoog

Het komt idd door dat het wat naar achter hangt , dat jij ook helemaal achter in je zadel zit Knipoog Opvullen is misschien een optie ja. Ik zou in eerste instantie de zadelmaker langs laten komen die kan precies zeggen hoe het zadel ligt etc.

Want ik denk dat jij ook niet wil dat je pony naar een half jaartje rugproblemen krijgt doordat misschien je zadel niet goed heeft gelegen Knipoog

iig succes OK dan!

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 17:55

Jaaa esther ik zeg het ook eventjes.....CAP!! Heb geen zin in nog een begrafenis dit jaar whhahaaha.

En je zadel ligt veel te ver naar voren meid.

Maar leuk hoor! Leuk setje ook dat groen. Staat hem goed! Ziet er netjes uit hoor. En ik vind je er absoluut niet vreemd opzitten. Je doet het supernetjes!

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-08 17:56

iSaBeLL schreef:
het kan wel een nieuw zadel zijn maar dat hoeft natuurlijk niet altijd goed te liggen Knipoog

Het komt idd door dat het wat naar achter hangt , dat jij ook helemaal achter in je zadel zit Knipoog Opvullen is misschien een optie ja. Ik zou in eerste instantie de zadelmaker langs laten komen die kan precies zeggen hoe het zadel ligt etc.

Want ik denk dat jij ook niet wil dat je pony naar een half jaartje rugproblemen krijgt doordat misschien je zadel niet goed heeft gelegen Knipoog

iig succes OK dan!

Oke, maAR dat heb ikn atuurlijk ook niet gezegt Lachen

Ik zal eens een zadel maker laten komen, en anders kan ik het om ruilen voor een zadel van iemand van mij op stal , die heeft ook dikkere kussens en die past wel goed, dat is een kieffer en die ligt wel recht

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-08 18:18

Sharmila komt zometeen even naar mijn zadel kijken, En dan weet ik meer Lachen Past het alsnog niet goed dan kan ik het ruilen voor een kieffer die wel goed leg ik houd jullie op de hoogte Lachen

lynne_berna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 18:19

Jeetje je rijd een paard in zonder cap!! lekker onverantwoord!!
voorderest wel een erg mooie haf!