Sun(fjord) @ Dressuur work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Sundance_

Sun(fjord) @ Dressuur work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-08 16:51

Hoi Mensen

Ik had zondag vriendlief mee naar stal gesleurd om foto’s te maken:D
Hij heeft zelf ook nog gereden maar daar maak ik later een topic over;)
Ik weet dat ik mijn handen veel te hoog heb op sommige momenten dat was me wel meteen opgevallen op de foto’s:P
En dat ik met slof rij is om meer controle over sun te hebbe tijdens het rijden.
Hij kan ook wel zonder;) maar omdat ik nu het wijken en schouderbinnewaarts en travers aan het oefenen ben gaat dit met slof wat makkelijker, omdat als je bij sun je been naar achter legt hij kei hard naar voor schiet, en als ik slof om heb veel minder, en kan ik me beter concentreren op de zijgangen maar als jullie toch commetaar hebben ik vind alles best maakt me echt niet uit;)
Misschien kan ik er van leren misschien niet;)
En oweja ik heb op de eerste paar foto’s geen cap op omdat ik die was vergeten mee te neme uit me kast maar me liefe vriend wou naar de binne bak dus toen heeft hij die meteen ff gepakt;)

Nou genoeg gelult:P hier komen de foto’s:

Afbeelding
1. Eerst ff lekker los stappen

Afbeelding
2. Teugels al een beetje op pakken

Afbeelding
3. Lekker rustig drafje alleen hier is mijn binne hand veeel te hoog

Afbeelding
4. Mooi hoofdje voordat we beginne met rijden in de binnebak

Afbeelding
5. Rustig drafje binne

Afbeelding
6. Ontspanne drafje voor sun mijn hande zijn te gespanne

Afbeelding
7. Travers hij moet alleen zijn kont nog wat naar buiten doen en dan het hoofd recht voor zich stellen

Afbeelding
8. Drafje

Afbeelding
9. Pasje schouderbinnewaarts

Afbeelding
10. Stil staan voor dat we achteruit gaan

Afbeelding
11. Mijn vriend is een beetje geak:P hij had de spiegel ontdekt:P

Afbeelding
12. Wijken eerst met voor beentjes kruisen

Afbeelding
13. En dan achter benen kruisen ik ben echt trots op deze foto als ik bekijk wat sun een jaar geleden kon:D

Afbeelding
14. Hier nog een lekker drafje zonder zadel en slof;)

Afbeelding
15. En het bewijs dat ik ook zonder slof kan rijden;) een stukje travers zonder zadel en slof:P

Nou je mag mij alle commetaar geven die je wil maakt me echt niet uit;)
Ik sta open voor alles dus tips zijn van harte welkom:P
Maar als je commetaar geeft kan je mijn mening terug verwachten;) of als ik er echt iets aan heb zeg ik dat ook hoor:D

Xxxx Sylvie en Sun en de foto’s met dank aan me geweldige vriendje:D
Laatst bijgewerkt door _Sundance_ op 01-04-08 16:57, in het totaal 1 keer bewerkt

x_tico

Re: Sun(fjord) @ Dressuur work

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 16:53

Leuke fjord hoor Lachen
Alleen ik zal wel wat aan je travers gaan werken, want daar moet nog veel aan veranderen Lachen

succes Pling

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 16:53

Ga eerst het verhaal maar eens netjes met punten en hoofdletters schrijven. Nors opkijken

_Sundance_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-08 16:54

x_tico schreef:
Leuke fjord hoor Lachen
Alleen ik zal wel wat aan je travers gaan werken, want daar moet nog veel aan veranderen Lachen

succes Pling

dankje maar wil je je mening onderbouwen dan dan heb ik er ook wat aan;)
dus wat er precies verbetert moet worden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 16:55

laat die slof er af joh ! en eerst het probleem+ rede van slof oplossen voor je verder gaat met travers enz

Walzer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 17:08

wat een leuke fjord!! Haha! in de travers mag je pony meer stelling hebben, maar daar heb je het zelf al over. dus daar zal wel aan worden gewerkt Knipoog op sommige foto's mag je je tenen meer naar binnen houden. voor derest vind ik jullie een hele leuke combi! Haha!

Bellie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 18:31

wauw echt leuke fotos!!
alleen sommige doen het niet bij mij? :'(
je had die ene foto van het wijken er ook bij moeten doen die iz zo vet!
comm. heb je zelf al!! en wat je op foto 5 goed kunt zien dat je beetje ver naar achterleun of bolle rug maakt,
maar verder netjes!!

UpDate_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 18:37

~zie tekst hieronder
Laatst bijgewerkt door UpDate_ op 01-04-08 18:38, in het totaal 1 keer bewerkt

UpDate_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 18:38

UpDate_ schreef:
Anoniem schreef:
laat die slof er af joh ! en eerst het probleem+ rede van slof oplossen voor je verder gaat met travers enz

helemaal mee eens!!!

Icecrystal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 18:42

ziet er goed uit!

o0marije0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 18:50

Leuke fjord! Vind jullie een leuke combinatie!
Let op je houding, je gaat soms wat diep in je zadel zitten waardoor je de beweging belemmeren kan;Zie foto 5 en 6
Ik ben een tegenstander van de slof, vind hem ook vrij strak staan. Op foto 8 lijkt je slof zelf wel strakker dan je teugel.

Maak je volgende topic helemaal slofloos! Knipoog

Helma_Amber

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 18:54

Ziet er leuk uit. Je mag de slof wel iets losser laten, als hij nagevelijk loopt, moet de slof los hangen. Op de ene foto is dat wel zo en op de andere niet, dus dat moet je even in de gaten houden Knipoog

Verder heb je met travers de stelling de verkeerde kant op. Jij rijdt linksom een travers en je hebt stelling naar rechts. Het is de bedoeling dat hij dan stelling links heeft. Hij kijkt zeg maar in de richting waar hij heen gaat. Hij moet voor zich uit kijken en zn achterhand naar binnen brengen. Hij brengt zn achterhand nu wel mooi naar binnen.

Suprice

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 18:55

Ook ik vind je slof vrij strak zitten, maar dat weet je zelf beter als wij. Dit zijn tenslotte momentopnamen. Maar die travers, lijkt nog niet echt op een travers.. Meer lengtebuiging, stelling, en vooral de impuls mis ik. De wijkfoto vind ik erg mooi, misschien loopt ie een beetje diep, maar dat is niet zo goed te zien op de foto. Iig veel succes nog met rijden!

Simba_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 19:00

Dat is geen travers meid...
Eerder hoofd buitenwaarts kont binnenwaarts...
Eerst moet je ervoor dat hij recht is, en dan de schouders op de hoefslag plaatsen. Binnenbeen er bij voor de buiging en tempo, en met je buitenbeen de achterhand naar binnen plaatsen.

RoCKyLoVE

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 19:03

oei ik vind je slof veelste strak zitten! Ga leren ontspannen zonder slof.. En probeer op te letten als je stelling vraagt niet je hand naar je toe te halen.. Mooie fjord wel!

Daani

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 19:04

Vind het een leuke fjord, maar vind de slof te strak hangen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 19:06

Let eens HEEL goed op je handhouding.
Verder zou ik ook eens bedenken of je wel met die oefeningen wil beginnen terwijl die slof zo strak zit. Maar goed.
Succes!

shaolanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 19:14

ook ik vind je handhouding stug lijken op de foto's, het lijkt zo aan de hand van de foto's dat je hem een oefening in rijdt op je teugels/slof ipv op je hulpen van been en zit. Ik mis ook het motortje aan de achterkant op sommige foto's, volgens mij loopt dit paard zowiezo niet voldoende vanuit de achterhand want vind hem voor een Fjord op z'n kont vrij puntig, maar goed dit is aan een foto niet helemaal te beoordelen.

Ik vind het niet ideaal om dit soort oefeningen met slof te gaan rijden als je basis eigenlijk niet helemaal in orde is. Probeer je handen laag te houden en bij stelling vragen niet op te trekken, hiermee belemmer je het paard (ook in zn beweging vanuit het achterbeen.)

kortom, terug naar de basis en vanuit daar weer verder

Srtha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 19:20

Leuke fjord, maar ik zie geen ontspanning met je slof continu strak, Daarom rijd ik niet met slof omdat ik dan zoals jou hem zou hebben.

_Sundance_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-08 19:53

dankje jullie voor de tips;)
maar shaolanneke jij zegt dat je de moter mist maar ik rijd hem speciaal zo langzaam omdat hij anders echt gaat renne;) ik heb meer foto's en dan gaat hij echt te hard dus probeer ik hem nu wat rustiger te laten lopen en als hij dat goed beheerst kan ik er wat snelheid onder zetten;)
en de slof staat eigelijk over het algemeen niet strak maar gewoon een beetje gespannen omdat sun dan nog heel vaak meteen de neiging heeft om zijn hoofd omhoog te doen het lijkt of die strak staat maar opzich valt dit best mee;) maar over de handhouding helemaal gelijk viel me ook meteen op echt te erg:P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 19:58

_Sundance_ schreef:
maar shaolanneke jij zegt dat je de moter mist maar ik rijd hem speciaal zo langzaam omdat hij anders echt gaat renne;) ik heb meer foto's en dan gaat hij echt te hard dus probeer ik hem nu wat rustiger te laten lopen en als hij dat goed beheerst kan ik er wat snelheid onder zetten;)
en de slof staat eigelijk over het algemeen niet strak maar gewoon een beetje gespannen omdat sun dan nog heel vaak meteen de neiging heeft om zijn hoofd omhoog te doen het lijkt of die strak staat maar opzich valt dit best mee;) maar over de handhouding helemaal gelijk viel me ook meteen op echt te erg:P

maar hier is de slof niet voor bedoeld.ik en nog een aantal andere mensen vinden dat. dus slof dr af en eerst dat rennen oplossen en dan pas aan de travers enz. want als je je paard niet eens onder je kan houden zonder slof dan ben je nog heleemaaaal niet klaar voor een travers. de gemiddelde B wedstreid ruiter kan zijn paard nog onder zijn kont houden zonder slof. en jij kan dat niet. dus vind ik dat je ook geen Z/M dressuur oefeningen hoeft te doen. en ga eens opzoek naar het probleem en hang er niet meteen een slof teugel aan. past het zadel eigenlijk wel goed ? heeft hij niet ergens pijn ? ben JIJ ZELF neit de oorzaak ? ga deze dingen eens af en ga het dan oplossen met een goede begelijder. nu kun jij zeggen ik word al begeleid maar iemand die het toe staat die slof zo strak te zetten noem ik geen goede begeleider... sorry

edit : rare zinnen

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 20:07

Simba_ schreef:
Eerst moet je ervoor dat hij recht is, en dan de schouders op de hoefslag plaatsen. Binnenbeen er bij voor de buiging en tempo, en met je buitenbeen de achterhand naar binnen plaatsen.

Vooral die laatste foto is alles behalve travers. No offence. En op de eerste foto waar je 'travers' laat zien moet je eens kijken at een groffe rechterhand je hebt, daar heel goed op letten voor je je paard op wat voor manier dan ook gaat bijzetten, instellen, oprichten, inbuigen. Paard is een spiegel, hij laat zien at jij fout doet. Wij zouden er met z'n allen goed aan doen daar eerst eens naar te kijken ipv naar hulpteugels te grijpen (nee, ik heb de slof niet bepaald op een voetstuk staan en dat steek ik niet onder stoelen of banken, deze teugel komt alleen tot z'n recht in professionele handen en zelfs DIE moeten waakzaam zijn)
En ik mis ook de motor, en dan bedoel ik niet het 'hard gaan' maar de impuls vanuit de achterhand. De natuurlijk drang naar voren die door een verende ruiterhand licht word opgevangen... Die mis ik.
Verder een hele hippe fjord en je rijd heus niet slecht alleen er valt meer aan jouzelf te sleutelen dan aan je paard, alvorens je aan dit soort oefeningen begint.

_Sundance_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-08 20:08

Anoniem schreef:
_Sundance_ schreef:

maar hier is de slof niet voor bedoeld.ik en nog een aantal andere mensen vinden dat. dus slof dr af en eerst dat rennen oplossen en dan pas aan de travers enz. want als je je paard niet eens onder je kan houden zonder slof dan ben je nog heleemaaaal niet klaar voor een travers. de gemiddelde B wedstreid ruiter kan zijn paard nog onder zijn kont houden zonder slof. en jij kan dat niet. dus vind ik dat je ook geen Z/M dressuur oefeningen hoeft te doen. en ga eens opzoek naar het probleem en hang er niet meteen een slof teugel aan. past het zadel eigenlijk wel goed ? heeft hij niet ergens pijn ? ben JIJ ZELF neit de oorzaak ? ga deze dingen eens af en ga het dan oplossen met een goede begelijder. nu kun jij zeggen ik word al begeleid maar iemand die het toe staat die slof zo strak te zetten noem ik geen goede begeleider... sorry

edit : rare zinnen

ik kan sun makkelijk naar beneden rijden zonder slof hoor en ook dat hij rustig rijd maar als ik dan een oefening aan wil leren vind hij dat gewoon nog even moeilijk daar voor heb ik de hulp van de slof

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 20:09

Nou. Dan weet ik niet of je die oefening dan ook écht moet gaan rijden als je het niet zonder slof kan.

_Sundance_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-08 20:11

Bonita_Bon schreef:
Simba_ schreef:

Vooral die laatste foto is alles behalve travers. No offence. En op de eerste foto waar je 'travers' laat zien moet je eens kijken at een groffe rechterhand je hebt, daar heel goed op letten voor je je paard op wat voor manier dan ook gaat bijzetten, instellen, oprichten, inbuigen. Paard is een spiegel, hij laat zien at jij fout doet. Wij zouden er met z'n allen goed aan doen daar eerst eens naar te kijken ipv naar hulpteugels te grijpen (nee, ik heb de slof niet bepaald op een voetstuk staan en dat steek ik niet onder stoelen of banken, deze teugel komt alleen tot z'n recht in professionele handen en zelfs DIE moeten waakzaam zijn)
En ik mis ook de motor, en dan bedoel ik niet het 'hard gaan' maar de impuls vanuit de achterhand. De natuurlijk drang naar voren die door een verende ruiterhand licht word opgevangen... Die mis ik.
Verder een hele hippe fjord en je rijd heus niet slecht alleen er valt meer aan jouzelf te sleutelen dan aan je paard, alvorens je aan dit soort oefeningen begint.

je hebt echt wel gelijk hoor en ik ontken ook niet dat de slof hardstikke los hangt en dat we de travers al goed hebben maar nu ik een paar goede tips heb zal ik er op letten ik weet ook dat ik mijn hand veeeeel te hoog hou/hield dit wist ik eerst niet meer door de foto's ben ik hier achter gekomen dusja ik doe ook mijn best en als jullie goede tips geven kan ik er mee werken;) maar ik kan sun zonder slof ook netjes rond rijden en rustig drafje enzo;)