ik de 1e x @ work op dikke manege haf

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ikenindi

ik de 1e x @ work op dikke manege haf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-08 08:24

oke, dat mijn paard mager is wist ik, maar dit is wel het andere uiterste... ik kan voorlopig niet op indi rijden aangezien dat te veel is (20 minuten heen, 20 terug, en een uur les kan ze niet aan)
nu heb ik per afgelopen zaterdag een vast ander paard waar ik op mag (moet) rijden. mijn eerste reactie toen ik haar zag was of ze hoog drachtig was, maar nee: `ze is gewoon dik. dat hoort bij het ras`. nou sorry, een haf mag van mij best wat vet hebben, maar dit was echt extreem. ik heb wat foto`s van mij er op. ik moest nogal wennen, en ze liep ook bepaald niet regelmatig of netjes of lekker ofzo. en bokken kan ze ook.

lees, voordat ik afgekraakt wordt, eerst even mijn persoonlijke info in mijn profiel.

verder waren de batterijen van de camera op een gegeven moment helaas leeg, dus galopfoto`s en echte @ work foto`s zitten er niet bij. die komen een andere keer!

tips zijn altijd welkom, mits opbouwend, en rekening houdend met mijn handicap...

groetjes agnes

http://i266.photobucket.com/albums/ii25 ... 1206946251

http://i266.photobucket.com/albums/ii25 ... 0077-1.jpg

http://i266.photobucket.com/albums/ii25 ... 0077-1.jpg

http://i266.photobucket.com/albums/ii25 ... 0080-1.jpg

absoluut niet in galop willen. dat gaf behoorlijk vaak protest en oren plat in de nek :s
http://i266.photobucket.com/albums/ii25 ... 0081-1.jpg

btw, als iemand ze kleiner kan maken zodat ze gewoon geplaatst kunnen worden mag hij/zij dat doen. ik snap er nog steeds niks van Knipoog

en nu ligt photobucket uit de lucht... de rest komt later Knipoog

superwoman

Re: ik de 1e x @ work op dikke manege haf

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 08:32

Waarom zet je de foto's neer als je zo negatief bent over de pony? Natuurlijk is het fijn als jullie een klik hebben met rijden, maar wanneer dat niet zo is, kun je je maar beter zo veel mogelijk aanpassen en daarvan leren. Het bokken zal de pony toch ook wel een reden voor hebben Pling
Over de foto's kan ik niks zinnigs zeggen, omdat je ook gehanicapt bent en dus van een foto niet kan zien waar je wel en niet wat aan kunt doen.

Tijgertje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 08:35

Zo! Wat een Haflinger! De dikte van de Haflinger lijkt mij niet helemaal gezond, al het gewicht moet ze wel meesjouwen. Daar kun jij verder ook niets aan doen, maar de Haf. is idd. erg dik! Doet de manege niets aan de pony?

Wat mij opvalt, is dat je ietwat opgekropt zit. Ik weet dat je een handicap hebt, maar het lijkt me voor zowel ruiter als paard niet fijn zitten. Ik denk dat daarom de pony ook onregelmatig liep/ bokte. Na mijn idee zit je hem echt in de weg!

Is een boomloos- of westerzadel niet beter voor jou? Misschien dat je dan iets minder 'gevormd' wordt door het zadel en iets 'natuurlijker' kan zitten. Ik zie dat je op Indi een westernzadel hebt, dat ziet er comfortabeler uit! Ja Toch succes gewenst met de Haflinger!

Jacky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 08:40

Ik ben blij dat je voor nu even aan paardje heb waar je lekker op kan rijden Knipoog
maar wat is ie dik zeg lijkt me idd niet echt gezond maarja

en nog veel suc6 met indi

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-08 08:48

Tijgertje86 schreef:
Zo! Wat een Haflinger! De dikte van de Haflinger lijkt mij niet helemaal gezond, al het gewicht moet ze wel meesjouwen. Daar kun jij verder ook niets aan doen, maar de Haf. is idd. erg dik! Doet de manege niets aan de pony?

Wat mij opvalt, is dat je ietwat opgekropt zit. Ik weet dat je een handicap hebt, maar het lijkt me voor zowel ruiter als paard niet fijn zitten. Ik denk dat daarom de pony ook onregelmatig liep/ bokte. Na mijn idee zit je hem echt in de weg!

Is een boomloos- of westerzadel niet beter voor jou? Misschien dat je dan iets minder 'gevormd' wordt door het zadel en iets 'natuurlijker' kan zitten. Ik zie dat je op Indi een westernzadel hebt, dat ziet er comfortabeler uit! Ja Toch succes gewenst met de Haflinger!

whahaha jij slaat de spijker op de kop! ik heb zelf een boomloos westernzadel en dat zit veeeeeeeeel lekkerder. ik heb ook een hele blauwe lies en blauwe plekken op mijn kont van dit zadel. t paste ook helemaal niet goed op die haf... ik denk dat het zadel, icm het overgewicht een behoorlijk stuk meeneemt met dat ze zo niet lekker reed en zo protesteerde.

@superwoman: ik ben niet negatief over de pony zelf. beest kan er niets aan doen dat ze zo dik is en geen passend zadel heeft. manege wel... maar ik zette het er bij omdat ik zelf vond dat het daar ook behoorlijk aan kon liggen... en zodat ik daar geen commentaar op kon krijgen aangezien ik daar dus niets aan kan doen. (ja, volgende les weigeren er op te gaan als ze zo dik is, maar dan krijgt dat beest helemaal geen beweging meer alsiedereen dat zou doen). verder ook al is de pony te dik en is het zadel niet goed kan ik zelf altijd tips gebruiken over mijn rijstijl. in mijn profiel staat wat ik wel en niet kan door mijn handicap. ik wilde daarmee reacties voorkomen die erg kwetsend voor mij zijn zoals mijn laatst geopende topic (door sparky10 als je em terug wilt zoeken)...

Tijgertje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 08:55

Hoi Agnes,

Zelf loop ik al een aantal jaren mee als vrijwilligster 'aangepast paardrijden'. Als jij als ruiter bij ons zou komen rijden, dan had ik jou een boomlooszadel aangeraden. Ik zie dat je (natuurlijk zie ik je handicap, maar daar kun jij niets aan doen!) opgekropt zit door het veelzijdigheidszadel. Door jouw opgekropte houding, kan de pony zich niet optimaal bewegen. Ook had ik jouw op een stevig paard gezet, ik denk dat je dan beter zit, dan op een dun paard. Alleen is deze Haflinger wel heeeel erg breed. Knipoog Leuk dat je zo doorzet met de paarden, je lijkt me een fanatiekeling! Lekker doorgaan en plezier blijven houden met of zonder Haflinger. Knipoog

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 08:56

ikenindi schreef:
@superwoman: ik ben niet negatief over de pony zelf. beest kan er niets aan doen dat ze zo dik is en geen passend zadel heeft. manege wel... maar ik zette het er bij omdat ik zelf vond dat het daar ook behoorlijk aan kon liggen... en zodat ik daar geen commentaar op kon krijgen aangezien ik daar dus niets aan kan doen. (ja, volgende les weigeren er op te gaan als ze zo dik is, maar dan krijgt dat beest helemaal geen beweging meer alsiedereen dat zou doen). verder ook al is de pony te dik en is het zadel niet goed kan ik zelf altijd tips gebruiken over mijn rijstijl. in mijn profiel staat wat ik wel en niet kan door mijn handicap.ik wilde daarmee reacties voorkomen die erg kwetsend voor mij zijn zoals mijn laatst geopende topic (door sparky10 als je em terug wilt zoeken)...

Dat vind ik ook harstikke logisch.
Toch een beetje positief commentaar had fijn geweest in je beginpost. Mag je eigen zadel niet op de pony als hij past?

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-08 09:15

o je bedoeld dat t nu overkomt alsof ik die pony afkraakte? dat kan ik begrijpen. sorry daarvoor. twas opzich een leuk dier, maar t was pas de eerste keer dat ik haar zag en er op zat. en ze reed gewoon niet lekker en was gemeen aan het bokken. ik kan dus niet zeggen dat ze hel lief was. maar ik mag wel zeggen dat ze goed luisterde naar me uiteindelijk. kreeg ik ook wel complimenten over, o.a. van instructrice. volte insluiten en daarna groter maken (kweet niet meer hoe je dat noemt) gingen heel goed. en ik kreeg haar uiteindelijk ook in galop. dat was ook al verbazing wekkend Knipoog

Srtha

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 09:26

Flevomanege is dat he, Beetje jammer dat ze zo dikkie hebben gekocht najaa als ze hem slank krijgen is het mooi:P Als je kan rijden gaat ze vanzelf beter lopen, Naja je hoeft er niet perse voor te hoeven rijden maaar je snapt het wel gewoon oefenen.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-08 09:28

ja flevo idd...

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 09:53

ikenindi schreef:
o je bedoeld dat t nu overkomt alsof ik die pony afkraakte? dat kan ik begrijpen. sorry daarvoor. twas opzich een leuk dier, maar t was pas de eerste keer dat ik haar zag en er op zat. en ze reed gewoon niet lekker en was gemeen aan het bokken. ik kan dus niet zeggen dat ze hel lief was. maar ik mag wel zeggen dat ze goed luisterde naar me uiteindelijk. kreeg ik ook wel complimenten over, o.a. van instructrice. volte insluiten en daarna groter maken (kweet niet meer hoe je dat noemt) gingen heel goed. en ik kreeg haar uiteindelijk ook in galop. dat was ook al verbazing wekkend Knipoog

Probeer te leren van de bokken, want het is juist fijn dat de pony aangeeft dat er iets niet fijn is. Als het allen an het zadel ligt, kun je daar met je intructie over praten en anders goed letten op je zit.
Fijn dat er wel stukken goed gingen Knipoog

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-08 10:52

ja, ik weet t. ik ben juist iemand die luisterd naar wanneer een paard iets aangeeft. bij mijn eigen paard zou ik ook gestopt zijn en haar na laten kijken. nadeel is dat ik dat gedaan heb en er dus vorlopig niet meer actief mee kan rijden Knipoog

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 10:59

heyhey!!

het enige wat me erg opvalt is dat je je tenen laat hangen, e je hak heel erg optrekt heb geeen idee of dat wat me je handycap te maken heeft

ik vindt het in iederegeval super dat je nog paard rijd, en dat je zo'n doorzettings vermogen hebt.
en dat je het blijft proberen!!

Toppie!

groetjes

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-08 11:01

hihi mijn voeten staan zo. dat is dystonie. verkeerde spierspanning. doordat mijn voeten zo staan kan ik dus niet staan en dus niet lopen Knipoog

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 11:08

Ik vind wel dat je erg negatief over komt hoor op zowel het paardje als de manege. Deze haf was eerst nog dikker dus ze is al wel afgevallen op de manege.
Reacties als de manege moet geen te dikke paarden kopen vind ik zelf niet te begrijpen.
Ze zochten een super braaf manege paard die ze voor meerdere lessen konden inzetten en daar is ze goed geschikt voor. Er wordt heus wel op gelet dat ze voldoende beweging en niet te veel voer krijgt.

Verder leuk dat je nu tijdelijk op een ander paard in de lessen kan rijden Lachen
En over een tijd als Indi wat sterker is kan je lekker met haar rijden Lachen

Mango_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 13:18

De foto's doen het niet meer.

maar dit gaat zeker op Viënna? Die is inderdaad verschrikkelijk dik. Scheve mond

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 13:23

Ik kan de foto's nu niet zien jammer genoeg.

Citaat:
whahaha jij slaat de spijker op de kop! ik heb zelf een boomloos westernzadel en dat zit veeeeeeeeel lekkerder. ik heb ook een hele blauwe lies en blauwe plekken op mijn kont van dit zadel. t paste ook helemaal niet goed op die haf... ik denk dat het zadel, icm het overgewicht een behoorlijk stuk meeneemt met dat ze zo niet lekker reed en zo protesteerde.

Is het misschien mogelijk om met jouw eigen zadel te rijden?
Dat is waarschijnlijk voor jou en het paardje veel prettiger.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 13:24

Ik zie de foto's niet.. Knipoog

_Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 13:25

ik zie ook geen foto's? ben benieuwd??

Linda1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 13:26

Ik kan de foto's ook niet zien!

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-08 14:31

ik zal ze even opnieuw uploaden. sorry!

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-08 14:37

xxxdonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 14:44

Ik zie ze Bloos haar koppie is wel lief haha maar haar lijfje. Tong uitsteken Ik vind het super dat je nog rijdt...

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 15:26

mijn haf is ook zo vreselijk dik geweest.. was er ook niet af te krijgen. Hij kreeg van mij nog geen handje brokjes en voedingsarm hooi, maar afvallen wou gewoon niet. Hij boude met een beetje gras al zo'n enorme vetlaag op dat hij het gewoon niet kon verbranden. Nu na een zeeeeeer strenge winter (niet qua temperatuur, maar wel heel erg nat en dus extra moeilijk warm blijven) met minimale beschutting is hij pas op het gewicht dat hij zou moeten hebben. Ik hoop hem nu netjes te houden. Zo'n winter laat ik hem in ieder geval niet meer door maken.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 16:15

hey leuke foto''s hor! en goed dat je gewoon blijft rijden! Leuk beessie en inderdaad een beetje aan de flinke kant..
Blijf je deze elke week gewoon rijden?