Mijn vader zou hem in de open klasse rijden, en ik (als probeersel, had het nog nooit gedaan) in de rubriek Tuigen onder het zadel.
Zo gezegd zo gedaan, sinds 2 maanden trainen we hem op een andere intensieve manie en dat werpt zijn vruchten af, was voor ons nog niet in de resultaten af te lezen, maar het gevoel was nu al erg goed, en er is nog meer ruimte voor progressie, en dat moet ook wel, want meneer gaat dit jaar voor de Friese Sjees!
De open klasse ging heel goed, hij was erg heftig en daardoor was het beeld af en toe wat onregelmatig en wat druk, maar vergeleken met andere jaren was dit een enorme vooruitgang wat temperament betreft, hij wilde en wilde alleen maar... uiteindelijk 5e geworden... goed gevoel!
toen als laatste rubriek van de avond tuigen onder het zadel, had het nog nooit gedaan en al wel wat geoefend. Scheelt weer dat hij dressuurmatig heel goed is aangereden, maar ook weer wat een nadeel. omdat hij echt met het front erop lopen moet, en toen hij op een gegeven moment een beetje moe werd zakte hij er wat te diep in.. maar heb de schade beperkt kunnen houden door kleine tempowisselingen te rijden, en het over all gevoel was echt super, hij ging maar en hij ging maar, voelde helemaal onder mij zweven en rake klappen en grote passen maken, had er moeite mee om hem uit te zitten. uiteindelijk derde in een veld van 11. was echt heel erg blij, en het gevoel wat hij mij gaf was gewoon geweldig....

(Heb filmpje in profiel)