Renate en ik weer een keer @work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

pubelia

Renate en ik weer een keer @work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-08 20:14

Vandaag in de regen "gereden". Ik heb niet lang gereden want had het gewoon ijs koud. Ook de fotograve was het erg koud. Dus heb niet lang gereden. De laatste paar dagen gaat het rijden niet zo goed moet ik zeggen, de meeste tijd kanteld ze met haar hoofd. Omdat ze de linkerhand erg moeilijk vind, gaat ze weer vanuit haar zelf draven. Dus al met al verwachtte ik al dat het niet super foto's konden zijn, omdat het rijden niet lekker gaat.

Tot mijn verbazing zat er zeker toch nog wel 1 goede foto bij!

Zie hier:

Afbeelding

En dan zit ik er aan te denken om de oude moestuin om te gaan maken als bak. Komt er nog zo'n meter aan de breedte erbij en aan de lengte nog zo'n 2 a 3 meter.

Zie hier de oude moestuin die gisteren geploegd is:

Afbeelding

en wat vinden jullie?

Mijn beugels zijn idd verschillend, dit komt omdat mijn benen niet gelijk zijn.

Maak van dit topic aub weer niet een "je bent te dik voor dit paard"topic van Knipoog

Marigold

Re: Renate en ik weer een keer @work

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 20:18

nou echt ik wil helemaal niet zeuren en heb dat ook niet eerder gedaan,
maar ik zie de foto's en lees het verhaal,
en heb de indruk dat het te zwaar is voor de pony.
ik denk dat het goed is als je eerst zijn rugspieren beter traint, of vertekend het beeld op de eerste foto, dat hij in feite een eind door zijn rug zakt?

ook het harder willen kan te maken hebben met het niet vinden van balans.

wel erg leuk dat je een bak wilt gaan maken, en wat loopt er nou rechts op de onderste foto?
een koe?

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 20:22

Ik zie links op de onderste foto wel een shetlander Knipoog

Ik vind dat je een erg leuke haflinger hebt, en ik heb het idee, dat je omgeploegde moestuin wat zwaar is voor haar?

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 20:24

marleen_88 schreef:
Ik zie links op de onderste foto wel een shetlander Knipoog

ooowja nu zie ik het ook,
ik zag dat blonde plukje voor hoorns aan Clown

Stein

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 20:24

Over te dik zijn zeg ik niets, maar denk wel dat je zadel wat aan de kleine kant is.
Verder is 1 foto niet echt genoeg om rijtechnisch commentaar op te geven dus dat heb ik niet.
Je houding ziet er netjes uit, lijkt wel alsof je erg korte benen hebt Bloos
Marigold schreef:
wel erg leuk dat je een bak wilt gaan maken, en wat loopt er nou rechts op de onderste foto?
een koe?

waar zie jij rechts op de foto een koe?? Nors opkijken
volgens mij staat er links op de foto een paard! Clown

Stein

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 20:25

Marigold schreef:
ooowja nu zie ik het ook,
ik zag dat blonde plukje voor hoorns aan Clown

haha, jij was sneller!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 20:26

Ik vind het een beetje moeilijk om van 1 foto iets te moeten zeggen. Je zegt zelf al dat het een momentopname is omdat ie normaal niet zo loopt. De tweede foto is erg lastig beoordelen.

Kijk als je puur wil horen wat ik op de foto zie: het is een nette foto. Maar ik ben wel benieuwd wat er op de andere foto's staat...

azertyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 20:36

Je paard loopt met een doorgezakte rug..
zadel is te klein..
wel een goede houding..
moestijn is te zwaar om in te lope voor je paard!

steeff2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 20:37

ik ben het als ik eerlijk ben met marigold eens
ik vind het ook niet echt een fijn beeld geven voor je pony, sorry, de verhouding klopt gewoon niet helemaal

sorry

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-08 20:55

Ik ben maar 1.63 daarom denken mensen dat ik te zwaar ben omdat ik de verkeerde kant ben uitgegroeit. Haha! ( moet dinsdag bloed prikken voor mijn stofwisseling) Mijn zadel zit voor mij heerlijk, dat is het belangrijkste. Ze heeft absoluut geen doorgezakte rug. Kan ik met 100% zekerheid zeggen (DA) Normaal loopt ze ongeveer als op de eerste foto, maar de laatste 3 dagen is ze erg druk. Kanteld ze haar hoofd, om de teugel een beetje te ontlopen.

De omgeploegde moestuin is ook veeelste zwaar, wilde alleen maar laten zien dat dat miss onze nieuwe bak word. Ik heb er nog geen eens 1 rondje in gestapt. Want ik vond die dus ook veelste zwaar.

Hihi op de foto is onze pluto, aan de andere kant stond binky en mijn vriend erbij, die zetten ze alvast in de wei.

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 21:42

Ik ga mij niet mengen in de discussie over je zadel, Renates rug, und so weiter. Want dat wordt toch weer een uuuuuurenlang verhaal met een constante herhaling van wat eerder gezegd is. Amen, ik heb gesproken Vork

Je vroeg mij om te reageren, dus dan maar even zo: Leuk dekje, en Renaat ziet er goed uit Haha!

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 21:50

pubelia schreef:
Mijn zadel zit voor mij heerlijk, dat is het belangrijkste.

Dat meen je toch niet serieus, hoop ik?

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-08 22:23

Narya schreef:
pubelia schreef:

Ik weet toch zelf wel wat lekker zit en wat niet, en ja dit zadel zit heerlijk!

Thnx Mloes. Ben blij dat je renate er goed uit vind zien. Haha! dekje heb ik van sinterklaas gekregen afgelopen jaar;)

primagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 22:27

Erg leuke haflinger Afgod

Angs1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 22:36

Narya schreef:
pubelia schreef:

Ik weet toch zelf wel wat lekker zit en wat niet, en ja dit zadel zit heerlijk!

Thnx Mloes. Ben blij dat je renate er goed uit vind zien. Haha! dekje heb ik van sinterklaas gekregen afgelopen jaar;)[/quote]

Denk dat er bedoeld wordt dat in ieder geval ik het belangrijker vind dat het zadel voor mijn paard fijn is.
Al zit het dan voor mij wat minder.

Verder ga ik eigenlijk met de rest mee.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-08 22:41

Zadel is door een dierenarts en een zadel maker gecontroleerd Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 22:43

Het zadel is te klein voor je wat niet prettig is voor je paard, en volgens mij ligt het ook niet 100% goed. Verder zal ik niks over je gewicht zeggen, ik hoop dat je bezig bent met afvallen. Je houding is erg netjes. Ja

Orange_peach

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 22:45

Wat zeg je me daar over je zadel ... als het voor JOU maar goed zit???
Voor mij is het ook belangrijker dat het zadel goed past voor mijn paard dan dat het voor mij heerlijk zit!! Mag ik hopen dat dat voor jouw toch ook opgaat!!

Verder ... ben ik het eens met Mloes

Orange_peach

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 22:51

pubelia schreef:
Zadel is door een dierenarts en een zadel maker gecontroleerd Bloos

OEF, deze reactie stelt me gerust. Laat het aub wel vaak genoeg opnieuw nakijken, voordat er toch problemen komen. Dit zeg ik niet om je te kwetsen ... enkel omdat je pony nu eenmaal meer moet dragen dan een klein poppetje en dit nu eenmaal meer risico's heeft voor de rug van je pony.

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 22:54

goh leg mij eens uit hoe je aan twee fotos kan zien dat een zadel niet goed ligt? en om eerlijk te zijn kan ik niet goed beoordelen hoe ze in het zadel zit door de combo donkere broek en donker zadel, en natuurlijk is het belangrijk dat het zadel voor het paard goed ligt maar ook voor de ruiter want als je dr niet in zitten kan dan is dat voor je paard geen pretje en ik meen te horen dat het een op maat gemaakt zadeltje is?

Meisje trek je niks aan hoor kijk zat je nou op een ielige arabier Tong uitsteken maar dat zit je niet volgens mij kan je haffie t allemaal prima hebben (mijn paard is trouwens ook niet te genieten te laatste paar dagen een en al protest........) heb je problemen met je stofwisseling? omdat je daar bloed voor gaat laten prikken?
over die moestuin hoe groot is die nou precies?

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 23:35

Angs16 schreef:
Denk dat er bedoeld wordt dat in ieder geval ik het belangrijker vind dat het zadel voor mijn paard fijn is.

Inderdaad. Ik vind het nogal egoïstisch overkomen, ik krijg het idee dat je jouw eigen plezier boven dat van jouw paard verkiest. Ik hoop dus dat je dat niet bedoeld.

zazoeyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 08:04

pubelia schreef:

Dat is NIET het belangrijkste..
Het belangrijkste is dat het je paard niet in de weg zit ..(en dat doet het wel degelijk,,druk zit achter op de rug)

Voor jouw is het zadel te klein(ookal kan het heerlijk zitten) EN dus zit jij met je billen achterop de lepel waardoor er daar volle gewicht op komt EN het juist daar(achter) heel erg gaat drukken op je paard der rug IPV netjes over het gehele draagvlak...

Voor als je het niet helemaal begrijpt heb ik hier je foto met de puntjes:
Afbeelding

Gele lijn is de lijn waar het gewicht moet zitten in het midden
Blauwe lijn is de lijn die aangeeft waar jij gewicht verdeelt(achterop de lepel)
Rode lijn is de lijn waar het zadel erg op de rug drukt achter(IPV over gehele draagvlak)

Ik hoop dat je beetje snapt wat ik bedoel,,, is alleen een tip en goed bedoeld Pling
Verder heb je een leuke haf,, en komt het wel goed met jullie...
Pling

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-08 10:36

Eventjes voor de duidelijkheid.

Ik laat mijn paard iedere keer als ze ge-ent moet worden ff na kijken. (klinisch onderzoek)
Ik denk (=dus mening) dat als iedereen zo veel rekening houd met het paard als ik dat veel problemen voorkomen worden bij andere paarden.

Ik rij maximaal 3 keer in de week. Dat is echt maximaal. Ik stap standaard op met een stoel. Die staat altijd op de wei. Ik heb 1 keer in de week les. Mijn zadel is niet speciaal aan mijn paard aan gepast, (op maat laten maken) maar is wel door een zadelmaker en door een DA gecontroleerd. Ze staat bij ons bijna dagelijk op de wei, of het moet heel erg slecht weer zijn. Ik stap alleen op mijn paard als ze 100% zuiver loopt. En zo zijn er nog wat meerdere dingen die ik doe.

Over dat plaatje ben ik het niet mee eens, ik voel nml zelf eingelijk best wel goed waar ik mijn druk verdeling neer leg en dat zit niet op de lepel. Omdat ik een zwarte rijbroek aan heb, lijkt het dat ik met mijn billen daar al zit. maar voor mijn gevoel zit daar echt nog wel ruimte;)

En verder vermoeden ze dat mijn stofwisseling te traag werkt waar door ik niet kan afvallen, vandaar het bloed prikken.

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 10:58

pubelia schreef:
Mijn beugels zijn idd verschillend, dit komt omdat mijn benen niet gelijk zijn.

Ik weet niet hoe groot het verschil is tussen je benen? maar het is niet goed voor de rug van je paard als jij met ongelijke beugels zit, onbewust zit je dan dus toch scheef...

verder vind ik het er eigenlijk heel netjes uitzien! Ja *leuk dekje ook*

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 11:18

Leuk dat je weer op je paardje bent gestapt! Ik kan het me voorstellen dat het misschien nog niet helemaal soepeltjes liep als je een tijd niet hebt gereden.

Wat betreft de foto: het eerste wat me opvalt is je mooie houding. Ik heb altijd geleerd dat je maar beter een iets zwaardere ruiter kunt hebben die goed met de bewegingen van het paard meegaat, dan een lichtere stuiterbal die z'n evenwicht moet bewaren door aan de teugels te hangen.

Verder is het lastig te zien of het hier geleverde commentaar terecht is. De foto is 'berg-af/schuin' genomen, wat een vertekend beeld geeft, ten nadele van jou. En met al die zwarte kleding kan ik in elk geval niet zien waar je zit ophoudt en het zadel begint. Persoonlijk vind ik het er gewoon netjes uitzien, op die ene foto die ik kan beoordelen.

Wat betreft die moestuin: vrees dat dat nog een flinke klus gaat worden om de bodem echt geschikt te maken. Maar als dat klaar is, heb je volgens mij een prima bak!