Jasmijn @ Haar dagelijkse training in het lentezonnetje (M1)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

nynkeline

Jasmijn @ Haar dagelijkse training in het lentezonnetje (M1)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-08 10:40

Ik vondt het eigenlijk de moeite niet waard om een topic te maken, maar kon het toch niet laten.
Jasmijn is een bijna 9 jarige haflingermerrie. We rijden sinds kort M1. We hebben nu 3 winstpunten te pakken in 4 wedstrijden. Waarvan 1 keer zelfs 2 winstpunten in 1 proef! Pling
Sinds kort hebben jasmijn en ik ook privéles, en ik moet zeggen we gaan met sprongen vooruit, en als het uurtje privéles voorbij is kan ik niet wachten totdat die twee weken weer om zijn voor de volgende les.
Nou hadden we vrijdag ook privéles gehad, en ze was ontzettend drammerig. Dit was gister ook nog zo, en je kunt het ook duidelijk aan de foto's zien. Ze loopt er net niet lekker door.

Commentaar en tips zijn natuurlijk altijd welkom, mits het een beetje aardig blijft Lachen

Ergens in het begin toen ik dr net oppakte.
Afbeelding

Afbeelding

Beetje doorbuigen
Afbeelding

Iets gespannen drafje, ze wordt wat kort in dr hals
Afbeelding

Afbeelding

Even stappen tussendoor
Afbeelding

Halthouden, nageven.
Afbeelding

Weer wegdraven, hier loopt ze dr wel lekker door.
Afbeelding

Afbeelding

Steekt ze iets het neusje eruit, verder wel mooi Lachen
Afbeelding

Afbeelding

Galop rechts
Afbeelding

Galop links
Afbeelding

Verbeterpunten:
- Iets meer erdoorheen
- Ik moet mijn handen niet te hoog doen
- In de galop mag ze meer op dr kont gaan zitten (hier zijn we druk mee bezig)

EllaBellaah

Re: Jasmijn @ Haar dagelijkse training in het lentezonnetje (M1)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 10:44

oef ik vind het er best streng uit zien met die handen:|, maar omdat je al zei dat ze erg drammerig was komt het misschien daar door:) Verder vind ik het een erg mooi paardje, maar hoe hou je die staart zo mooi:o...(A)

Daannn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 11:05

woow wat een mooie haflinger zeg Haha!
ziet er netjes uit
veel succes nog verder Tong uitsteken

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 11:09

zo, ik vindt je enorm netjes rijden. prachtige houding..mooie combinatie hoor.
je handen zijn idd ietwat streng, maar daar heb je denk ik je redenen voor.

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 11:10

Het valt mij op dat je paard ontzettend op de voorhand valt.
Meer de achterhand activeren en minder streng zijn met je handen.

Jullie zijn een mooie combinatie, veel succes nog verder!

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 11:10

Misschien een tip om je paardje wat meer met haar neus eruit te rijden.
Ze loopt nu erg opgekropt in haar nek, dit maakt het beeld niet mooi.
Zo lijkt het dan ook dat je met hele strenge hand rijd en ziet het er absoluut niet ontspannen uit..
Succes verder met je paardje Lachen

Yvette90

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 11:18

Het valt mij heel erg op dat je ontzettend tegenhangt.. Je zit helemaal achterin je zadel en je handen zijn veel te streng! Probeer veel overgangen te rijden met het zit en zo de achterhand meer te activeren.. De lijn van je elleboog naar het bit hoort eigenlijk 1 rechte lijn te zijn en bij jou zie je dus dat je je handen teveel optilt en zo het paard belemmerd in zijn/haar lopen. Voor de rest leuke pony!

Kitty1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 11:41

Ik heb ook een haflinger die M2 loopt, als tip kan ik je meegeven dat je tijdens je rijden regelmatig moet proberen om de hals uit te schuiven, deze op te rekken en over de rug te laten rekken- op deze wijze zorg je ervoor dat de spieren worden verlengt en dat zie je weer in de paslengte terugkomen straks. Haflingers hebben de neiging kort te lopen, vooral als ze moeten verzamelen, laat dit niet gebeuren maar schuif steeds uit en hou je haf soepel. Als ze je hand correct naar beneden volgt kan je ook checken of je aanleuning wel okay is. Blijf van achter naar voren rijden en niet andersom en geef lucht van voren. Succes ermee.

chelleeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 11:49

het ziet er goed uit Knipoog

nynkeline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-08 11:57

Ellabellaah: Ik zet mijn handen te vast, dat is mijn probleem. Het lijkt dan ook direct dat ik gigantisch streng ben. Ik was mijntje dr staart en dr manen eigenlijks elke week als ik wedstrijd heb. En voor de rest hou ik hem in een vlecht zodat ze er niet zo op poept Tong uitsteken

Daann: Dankje

Pel: Bedankt, ik heb nu ook een instructrice die ontzettend op je houding en je rijtechnische let. Ik zat er eerst echt ontzettend belabberd op Vork

dressagelady: Ja, klopt ze valt heel snel op de voorhand. Zijn nu ook heel erg bezig om dr echt op dr kont te laten zitten. Ik moet zelf ook alles nog leren, eerste keer dat ik zo ver kom Clown Maar rijden nu heel veel schakelingen. Jasmijn heeft van dr zelf ook niet een super mooie halsaanzet dat ze mooi in het front loopt, en heeft een ontzettend kort nekje. Dus is echt gigantisch lastig maar zijn er mee bezig! Vork

Mieske: Ja klopt. Jasmijn heeft alleen van dr zelf ook al een hele korte hals dus ziet er ook heel erg snel opgekropt uit. Maar bedankt! Lachen

yvette90: Iets rustiger mag ook wel Bloos Je kan vindt ik zelf ook overdrijven met mijn handen veelste streng.. Ik weet dat ik haar te veel probeer te dragen, en dat ik mijn handen vastzet. Als een hand veelste streng is dan vindt ik dat als je ziet dat het bit van links naar rechts wordt getrokken. En ik ben bezig met haar meer op dr achterhand te krijgen Knipoog

Kitty1: Bedankt, dit vindt ik echt ontzettend goeie tip! Ik begin meestal heel diep,rond,laag dan pak ik dr op en in het midden laat ik dr meestal heel even halstrekken, dan weer oppakken en dan eindig ik weer diep,rond,laag en dan uistappen/halstrekken. Ik zal het eens uitproberen! Pling

chelleee: bedankt

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 12:02

Heej nynke!
Leuke foto's!!
Ik ben het eens met je eigen commentaar en verder heb ik eigenlijk niet zoveel er op te zeggen Tong uitsteken
Volgens mij zit je nieuwe zadel als een huis ofniet Knipoog
Groetjes Hilde

iza_spirou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 12:05

haar mond staat altijd open ! Ik denk dat je hard trekt in der mond hoor ! Als dat verbeterd zou het er eg goed uit zien !
-xx-

nynkeline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-08 14:51

Feliciaa: Bedankt, ik weet wat mijn verbeteringspunten zijn. En weet ook hoe ik het moet doen, in ieder geval wordt me goed uitgelegd. Aan de instructrice ligt het niet

iza_spirou: Sorry maar zulke opmerkingen kan ik niet tegen. Als jij vindt dat ze dr mond opendoet door mijn getrek prima. Gelukkig weet ik zelf beter. Mijntje krult dr onderlip altijd op zodra ze het hoofdstel om heeft. Meer dan dat is het niet.

unica

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 18:03

ik vind het er super uitzien Haha! ondanks dat ze drammerig was Knipoog
echt een super combinatie, jullie gaan het nog ver schoppen Haha!
maar hoelang heb je privé les?? leuk hoor Haha!

unica

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 18:04

heey woon je in Burgum lekker dicht bij mij Knipoog haha Tong uitsteken
heb ik laatst nog wedstrijd gehad Tong uitsteken

unica

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 18:11

ben ik nog een keer Tong uitsteken
wat een mooie foto's Knipoog
heel erg leuk Haha!

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 18:32

Leuke pony!
Ik vind je houding alleen een beetje storend, je lijkt erg achterin je zadel te zitten (die zit volgens mij wel lekker ofniet? Haha!) en je houd je handen te hoog. Ik weet niet of dit zo kwam omdat ze zo drammerig was? Ik zie nl. dat je niet op elke foto je handen zo hoog houdt, alleen op de laatste paar!

Verder inderdaad niet teveel op de voorhand laten komen ik las dat je daar al mee bezig was!

edit: Correctie!

nynkeline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-08 18:45

Unica: 1 berichtje is wel genoeg hoor Clown haha maar ik heb sinds anderhalve maand ongeveer privéles, als je er laatst wedstrijd heb gereden heb ik je vast wel gezien. Ben er dan meestal de hele dag te helpen.

Marly_: Het zadel zit indd lekker. Heb het nog maar 2 weken dus moet ook nog beetje wennen. Lijkt misschien ook wel zo dat ik zover achterin het zadel zit omdat ik van mijn instructrice het zadel nogal ver naar achteren moet leggen. Heb vandaag integendeel heerlijk gereden, ze liep veel onstspanender. En heb er ook opgelet dat ik mijn handen niet te hoog deed! Daar lette ik gister ook niet echt op, was meer bezig met rechtop zitten omdat mijn instructrice daar vrijdag met privéles weer op hamerde Vork

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 19:17

Knappe jasmijn Lovers
Je gaat lekker zeg in de M! Haha!
ziet er netjes uithoor Lachen

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 19:20

Nynke! Lachen

Beste mooie foto's, wie heeft ze vrijdag voor je gemaakt ? Tong uitsteken Ziet er netjes uit hoor, jullie zijn erg vooruit gegaan vooral jouw houding ook Lachen Veel succes nog!

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 19:22

dressagelady schreef:
Het valt mij op dat je paard ontzettend op de voorhand valt.
Meer de achterhand activeren en minder streng zijn met je handen.

Jullie zijn een mooie combinatie, veel succes nog verder!

overal mee eens, en zeker met de laatste zin Knipoog

Joosiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 19:24

volgens mij heb ik vandaag op youtube een filmpje van jou bekeken de eerste x M1 in zwaagwesteinde? Tong uitsteken
Ik weet niet of dat dezelfde pony is maar vond hem daar ook erg fijn lopen Haha!

nynkeline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-08 19:40

MissToseland: Dankje, gaat indd lekker. Zaterdag gaan weer poging doen Lachen

sandyloverr: Zaterdag zijn de foto's gemaakt Knipoog Maar Ellen heeft ze gemaakt.

Missdonna: Heb de foto's zelf ook nóg een keer bekeken, en waar het lijkt dat ze gigantisch op de voorhand valt is de foto zelf ook zo scheef als wat. Jasmijn heeft wel snel de neiging om op de voorhand te lopen, maar zo overdreven nou ook weer niet Knipoog

J_charissa: Haha ja dat klopt, dat is dezelfde pony Lachen In ieder geval het bewijs dat ze ook anders kan lopen en niet zo drammerig zoals op de foto's Knipoog Tong uitsteken

Joosiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 19:51

ja ik zat nog te twijfelen of ik zou reageren op dat filmpje, maar reageer eigenlijk nooit op die filmpjes dus heb het maar zo gelaten en daar dramt ze inderdaad helemaal niet nouja jullie komen er wel Knipoog

laura_peetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 20:03

Idd de achterhand meer dr onder, maar daar ben je al mee bezig las ik! Probeer ook je handen mooi rechtop te houden, je hebt nu vaak pianohandjes Knipoog