Het begon vanmorgen vroeg, met inrijden, wat hier gebeurde. Het was een enorme modderbende, inclusief zwembad waar ik liever niet in had willen liggen. Na een paar keer geschrokken te zijn van het klotsende modder en water, en in volle galop door de bak en de grote waterplas te zijn gekomen, was de netjes gepoetste meneer weer helemaal vies. Om zijn voetjes weer een beetje schoon te spoelen zijn we daarom lekker door de waterbak gereden. Zoveel water is er dus bij ons gevallen... En daarom moesten we soms even wachten op een tegenligger.
De volgende foto's zijn van de proef.

1. Oren naar voren; hoofd omhoog. 'Oké, daar zit de jury dus.'

2. 'Hier was ik nog lief .. '

3. Volte E-X-E van 10 meter middellijn. 'Goed kijken waar ik heen moet.'

4. Oh help, publiek!

5. Volte A-X-A in Galop.

6. Stamoment. :|

7. Galopje.

8. Drafje.

9. Afgroeten. Niet vierkant..

10. Voorwaarts in stap, rijbaan verlaten.
Het ging echt heel fout. Stelling naar binnen wilde hij niet, want de buitenkant was toch veel interessanter (dat enge publiek). Ik moest een paar pasjes verruimen, maar meneer was te enthousiast en wilde meteen al wegsprinten in galop. Ik heb nog veel en veel meer fout gedaan, maar het meeste is hier niet te zien op de foto's, dus is verder niet zo belangrijk. Ik wist onder de proef al wat er mis ging, wat ik fout deed, en alles wat ik al van te voren in mijn hoofd had, zag ik op mijn protocol ook terug. Ik ben er voor de rest wel tevreden over, want het ging immers beter dan de vorige keer. Ik had 162 punten, en was 8e van de 11. Maar dat vind ik helemaal niet erg!
En toen uitstappen en naar stal, waar uiteraard ook nog foto's gemaakt werden. Mijn zusje (3 jr) heeft ook nog eventjes op het grote paard gezeten, en was helemaal niet bang! Toch vond ze de kleinere pony's interessanter, want daar kon ze beter bij om ze te aaien.

Uiteraard kon een portretje niet missen.
LET OP! Dit is een manegepaard waar ik op rijd. Twister wordt niet alleen door mij gereden, dus is hij ook niet helemaal naar mijn hand gesteld. Verder wil ik ook geen commentaar op dat hij zijn hoofd zo omhoog houdt, daarentegen zou ik wel wat oplossingen hiervoor willen horen. Ik weet dat het er totaal niet ontspannen uitziet, het was voor Twister ook allemaal superspannend, ook nu er telkens weer wat nieuws in de binnenbak staat, bij de aanbouw van de kantine en andere toebehoren. (Deze manege is net nieuw). Verder ben ik dol op positieve feedback, en ik vind dat hier op HAW bij ruiters die minder goed kunnen rijden, ook wel eens de positieve punten benoemd mogen worden.
Nog twee laatste foto's, om af te kicken.

)
Ik zou je alleen afraden om met spoortjes te rijden...Hij was namelijk al een heethoofd op het moment van je proefje dus dan lijkt het mij verstandiger zonder