Idze(shet) voor eht eerst op bokt@voor de kar/rijden.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lovelyd

Idze(shet) voor eht eerst op bokt@voor de kar/rijden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-08 17:58

Idze is mijn verzorgshetje en we hebben gister me them voor het karretje gelopen en vandaag heb ik een half uurtje les gegeven aan een meisje en heb daarna zelf nog eventjes gereden. De shet is 1.10m. en hengst ik ben 1.66m. en weeg 41 kilo ongeveer.

De foto's.

Eigen commetaar ik zelf:

-Hakken meer uitdrukken (maar had nieuwe leren rijlaarzen dus ging nog even wat moeilijk Knipoog )
-Onderbeen verder naar achter.
-Handen wat meer dragen.
-Tenen naar binnen.

1. Ik vind dit een hele mooie foto!!
Afbeelding

2. wat of ik hier aan het doen ben????
Afbeelding

3.netjes maar wel kapstokjes.
Afbeelding

Commentaar is welkom maar wel waar ik iets mee kan.

Foto's komen!!! moet eerst eten..
Eigen commentaar over degene die ik les gaf ( Let wel op ze heeft nog nooit les gehad op een manege ofzow en vind het al best knap hoe ze rijd na 2 lessen van al kon ze zelf al lichtrijden enzo):

- Handen bij elkaar houden.
- Benen bij het zadel houden/knieen niet afsteken.
- Kapstok voetjes.
- Hakken soms iets meer uitdrukken.

stef_sweety

Re: Idze(shet) voor eht eerst op bokt@voor de kar/rijden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 18:02

ach ach ach desiree weer hoor
ziet der leuk uit hoor
maar vind je toch ietsje te groot ook al ben je ligt
en de rijbak? vind ik er toch best wel niet lekker uitzien lopen

iloveiwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 18:03

ik ben het met stef_sweety eens

WiliamLawson

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 18:04

sow na 2 lessen al leren rijlaarzen??
maar ze is echt te groot voor je shet

Balko

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 20:03

Pfff,, dat dacht ik ook! 2 lessen en lederen rijlaarzen, dat was een droom voor mij!
Ik vind haar ook te groot!

Udella

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 20:06

jeetje ik zie het gezeik al aankomen. Veel meisjes met wat langere benen rijden op een shetlander, doe niet zo moeilijk. Zolang zij de pony niet hindert is er niets aan de hand.

x__Ellis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 20:08

Te zwaar; nee, totaal niet! Wel te lang, en daarmee kun je je pony uit evenwicht halen. En als ik jou was, zou ik ook maar eens een fatsoenlijke rijbak zoeken. Want dit is écht gevaarlijk!

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 20:11

Udella schreef:
jeetje ik zie het gezeik al aankomen. Veel meisjes met wat langere benen rijden op een shetlander, doe niet zo moeilijk. Zolang zij de pony niet hindert is er niets aan de hand.

Nou gezeik?! Het is toch voor het belang van de pony, en als je benen langer zijn dan kost het meer moeite en valt je houding ook in elkaar omdat het aandrijven lastig is.

Ook al denken veel mensen dat ze veel kunnen dragen, lijkt het mij niet prettig voor (niet dat ze zo zwaar is!!) de rug van de pony!

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 20:12

x__Ellis schreef:
Te zwaar; nee, totaal niet! Wel te lang, en daarmee kun je je pony uit evenwicht halen. En als ik jou was, zou ik ook maar eens een fatsoenlijke rijbak zoeken. Want dit is écht gevaarlijk!

Volgens mij is het nog geen eens een rijbak, maar dat maakt het nog niet minder erg, want je pony en jij kunnen gewond raken als je valt of je pony op hol slaat?!

_bloempje01_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 20:14

idd leuk na twee lessen al leren laarzen! vind haar daarvoor al netjes rijdn maar toch te groot

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 20:17

Het eerste wat me opviel is wat de andere ook zeggen je bent groot in verhouding met de pony en ten tweede wat is de reden dat je op de straat rijd en niet in een bak.

MaartJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 20:23

Volgens mij lezen jullie verkeerd!
De TS is niet degene die nog maar 2 lessen heeft gehad maar zij heeft een halfuurtje les gegeven aan een meisje op deze pony en dat meisje heeft nog maar 2 lessen gehad.
De TS heeft zelf ook nog even gereden.. Foto's van het meisje komen nog als ik het goed begrijp!
Oh ja, ik vind je ook te groot voor deze pony maar het ziet er opzich wel netjes uit!

lovelyd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-08 12:25

_bloempje01_ schreef:
idd leuk na twee lessen al leren laarzen! vind haar daarvoor al netjes rijdn maar toch te groot

Even voor de duidelijkheid ik ben degene met de leren rijlaarzen......!!!!

en de bak was te nat om te rijden dan zou hij ongeveer 10 cm. wegzakken en we ridjen neit op de straat maar op aangestampt zand(is te vergelijken met een onverharde weg) wat op de plek voor de stallen ligt en ook gedeeltelijk gras is.

P.S> hoe wijzig je een topic???????

Winxz_Bas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 17:06

zij rijdt al 4 /5 jaar dacht ik zo

arian_wolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 18:24

Mijn god, ookal neem je na 1 x een paard gezien te hebben al leren laarzen.. En? Boeiend Clown
Overigens vind ik je niet te groot voor de shet. Wel te lang voor het plaatje. Maar je hindert hem niet. Ik vind dat je een leuke vzshet heb Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 19:31

Wat heeft het voor nut een HAW topic te maken als je geen commentaar wilt ontvangen Verward

Ik vind dat het best een slechte 'bak' is.
En bovendien laat een pony het NIET weten wanneer hij/zij jou te groot of te lang vind. Vooral shetlanders gaan letterlijk door totdat ze er bij neervallen.

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 09:59

Je had dit topic dubbel gepost , ik denk omdat je er geen foto's meer bij kon plaatsen .

Maar ik vind dit geen manier van rijden !
Hiet de fouten :

- je zit het te veel in zijn mond.

- je bent te groot ( vind ik )

- Je rijd hem zo dat hij niet goed kan ontspannen.

- het zadel zit te ver naar voren.

- En je komt over als of je denk dat je echt alles weet.

- Dat meisje rijd al zeker weten veel langer , sterker nog , ze zit er beter op dan jij zelf , maar ik vind haar veel te groot.

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 10:01

MaartJ schreef:
Volgens mij lezen jullie verkeerd!
De TS is niet degene die nog maar 2 lessen heeft gehad maar zij heeft een halfuurtje les gegeven aan een meisje op deze pony en dat meisje heeft nog maar 2 lessen gehad.
De TS heeft zelf ook nog even gereden.. Foto's van het meisje komen nog als ik het goed begrijp!
Oh ja, ik vind je ook te groot voor deze pony maar het ziet er opzich wel netjes uit!

Ik heb de foto's van dat meisje die nog maar kort zou rijden gezien , en ze zit er veeeel beter op dan zij en rijd zeker weten veel langer. Ze zit meer ontspannen , maar ze is wel te groot.

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 10:03

Pierrot_An

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 10:12

Sorry hoor.. ik lees vanalles maar er wordt alleen maar gepraat over dat ze te lang zou zijn en dat de bak zo slecht is. Waarschijnlijk weet ze nu wel dat jullie haar te lang vinden... dat de bak volgens jullie slecht zou zijn en dat ze zo snel leren rijlaarzen heeft.. is dat de bedoeling van dit topic?
Je kan het ook zo zien dat het misschien wel fijn is voor de shet dat hij beweging krijgt.. en zolang hij niet aangeeft dat het moeilijk voor hem/haar wordt kan het toch? Ze is niet te zwaar en als ze een goede houding heeft moeten die lange benen ook niet echt een probleem zijn.
Ik zou zeggen.. rij lekker door en geniet ervan.. en luister naar je paardje.. Knipoog
En verder geef je je eigen commentaar al... alleen zou ik niet je onderbenen verder naar achteren leggen zoals je zegt.. maar je hakken goed uitdrukken.

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 14:41

Wij wijzen haar er op wat zo fout doet , dat is wel de bedoelign van bokt , : Leren wat je fout doet.

Winxz_Bas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 17:33

hallo desiree, rijdt al 5 jaar op de manege hoor!

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 17:38

Pierrot_An schreef:
Sorry hoor.. ik lees vanalles maar er wordt alleen maar gepraat over dat ze te lang zou zijn en dat de bak zo slecht is. Waarschijnlijk weet ze nu wel dat jullie haar te lang vinden... dat de bak volgens jullie slecht zou zijn en dat ze zo snel leren rijlaarzen heeft.. is dat de bedoeling van dit topic?
Je kan het ook zo zien dat het misschien wel fijn is voor de shet dat hij beweging krijgt.. en zolang hij niet aangeeft dat het moeilijk voor hem/haar wordt kan het toch? Ze is niet te zwaar en als ze een goede houding heeft moeten die lange benen ook niet echt een probleem zijn.
Ik zou zeggen.. rij lekker door en geniet ervan.. en luister naar je paardje.. Knipoog
En verder geef je je eigen commentaar al... alleen zou ik niet je onderbenen verder naar achteren leggen zoals je zegt.. maar je hakken goed uitdrukken.

Dat kan je verwachten als je foto's hier plaats. We doen het heus niet om haar af te kraken ofzo , maar om advies te geven wat ze beter wél kan doen. Het gaat hier ook om het welzijn van het paard en niet omdat je niet wilt horen.

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 17:50

Kirsten_S schreef:
Pierrot_An schreef:

Dat kan je verwachten als je foto's hier plaats. We doen het heus niet om haar af te kraken ofzo , maar om advies te geven wat ze beter wél kan doen. Het gaat hier ook om het welzijn van het paard en niet omdat je niet wilt horen.

Precies

Goesju

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 17:54

op je eerste foto ligt op de grond iets, wat kan ik niet zo goed zien. maar dat vind ik best wel gevaarlijk om daar bij te gaan rijden.