Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Judje schreef:Zoals ik in meerdere hulpteugel-topics heb vermeld:
Ik ben niet voor of tegen het gebruik van hulpteugels. Ik ben alleen VOOR goed gebruik en TEGEN slecht gebruik.
De ruiters, die de kunde hebben voor het gebruik van een hulpteugel hebben ze imo niet nodig.
poekel schreef:sorry mijn menig is en blijft waar de ruiterkunst ophoudt beginnen de hulpteugels....

poekel schreef:sorry mijn menig is en blijft waar de ruiterkunst ophoudt beginnen de hulpteugels....
Fabienne_Z schreef:Judje schreef:Zoals ik in meerdere hulpteugel-topics heb vermeld:
Ik ben niet voor of tegen het gebruik van hulpteugels. Ik ben alleen VOOR goed gebruik en TEGEN slecht gebruik.
De ruiters, die de kunde hebben voor het gebruik van een hulpteugel hebben ze imo niet nodig.
Hier ben ik het helemaal mee eens
Wanted2003 schreef:Nee hoor, niet alle ruiters. Overigens snap ik niet dat mensen als Jos Lansink dat op wedstrijd nog nodig hebben. Oefening geschied vóór een wedstrijd. Op een wedstrijd is het voor mekaar anders heb je niet de vorm die je wilt hebben.
er staat ook niet alle ruiters(beter lezen) knooopje schreef:Fabienne_Z schreef:Zoals ik in meerdere hulpteugel-topics heb vermeld:
Hier ben ik het helemaal mee eens
wat raar dan dat bijna alle ruiters die op hoog nivo rijden,met slofrijden.
kijk maar eens goed bij het losrijden,jos lansink(springt zelfs cumano los met slof) ,ludger beerbaum enz enz.
een slof is voor sommige paarden goed als je het op de juiste manier gebruikt,ik vind een martingaal erger,daar rijden ze met springen bijna allemaal mee in het parcours,en de meeste B en L ruiters storen hun paard daar enorm mee.
superwoman schreef:Nou een slofje kan goed helpen hoor.
Heb een paardje gereden die in verzet ging wanneer je vroeg of ze naar beneden wou komen, door eerdere ervaringen.(na de osteopaat, die zei dat ze geen last kon hebben, zeker niet na de behandelijng ) heb ik een slofje gepakt en haar makkelijk in de lang en laag positie gereden. Paard had snel door dat het fijner liep en dus werkte ze niet meer tegen. Zonder slof had ik zeker met haar moeten vechten om mijn bedoeling duidelijk te maken.
superwoman schreef:Nou een slofje kan goed helpen hoor.
Heb een paardje gereden die in verzet ging wanneer je vroeg of ze naar beneden wou komen, door eerdere ervaringen.(na de osteopaat, die zei dat ze geen last kon hebben, zeker niet na de behandelijng ) heb ik een slofje gepakt en haar makkelijk in de lang en laag positie gereden. Paard had snel door dat het fijner liep en dus werkte ze niet meer tegen. Zonder slof had ik zeker met haar moeten vechten om mijn bedoeling duidelijk te maken.
Citaat:Je kan nog zo goed rijden.. maar als je paard zin in een sprintje heeft of iets dergelijks dan gebeurd dat toch wel

paard89 schreef:Heb er ooit wel eens mee gereden. maar je schiet er niets mee op, ging er alleen maar slechter door. Heb de slofteugel eraf gehaald, en het rijtechnisch opgelost. Heeft wel een tijd geduurt maar heb nu eindelijk wat ik wil. Dus ik zou zeggen Geen slofteugel.