we willen haar voorlopig in iedergeval niet laten dekken. Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
we willen haar voorlopig in iedergeval niet laten dekken.
Maar bij haar is het altijd maar heel kort.
c_alsemgeest schreef:Warina heeft altijd een of twee dagen tijdens haar hengstigheid dat ze erg tegen je been gaat 'plakken'. Ze loopt dat echt tegen je been aan te hangen en als je haar dan corrigeerd wordt ze pissig
De eerste dag merk ik het met rijden en de dag erna krijgt ze vrij
Scheelt veel frustratie bij beide partijen
soofenflo schreef:Ik geef mijn merrie Regumate. Je kan het via de dierenarts halen, en kan een dispensatie bij de KNHS aanvragen voor je wedstrijden.
Bij mijn merrie werkt het super. Ze heeft nooit meer last van haar hengstigheid, ze is ook nooit meer hengstig.
Regumate is een hormoonpreparaat, een soort pil. Ik geef haar om de dag 3 ml. van die troep en daar doet ze het super op. Kijk wel uit dat je het spul niet op je eigen handen krijgt, je eigen cyclus slaat er nogal van op hol, kan stressvolle momenten opleveren
malloesje schreef:Ik zal eens gaan overleggen met de DA of hij een goede oplossing weet.. Dit is ook niet prettig. Het is meer dat ik niet tegen mensen kan die voor alles een poedertje, pilletje of wat dan ook kiezen.