Max de Shetlander (dek)hengst @ Work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Fellpony

Max de Shetlander (dek)hengst @ Work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-08 18:35

Hee,

Ik stond dus echt versteld toen ik merkte dat hij vandaag ineens heel makkelijk rond liep. Dat is dus normaal een drama! Meestal laat ik dat dan ook voor wat het is, maar vandaag ging het gewoon zo goed! Haha! Ik heb dus eindelijk eens foto's van Max aan het werk. De foto's zijn gemaakt door Mik (polly_hvj @ Bokt). Graag jullie meningen er reacties altijd welkom. Ohja, ik heb een nieuwe uitrijdeken (beetje aan de grote kant, maar het kan geen kwaad) en ik ben is een keertje in setje! Haha! Niet dat dat te zien is ofzo... Veel kijk plezier!

1. Hier dus het resultaat van het rond rijden
Afbeelding

2. Het had gesneeuwd
Afbeelding

3. Op de volte
Afbeelding

4. Vind ik persoonlijk erg mooi
Afbeelding

5. Van hand veranderen (geen foto's van die hand)
Afbeelding

6. Draf, gelijk weer sterren kijken
Afbeelding

7. Net als deze, maar ik vind toch dat hij wel wat heeft.
Afbeelding

8. Aangalopperen (ik was ERG geconcentreerd)
Afbeelding

9. Andere hand
Afbeelding

10. FF scheuren! Hihaa (DAT STAARTJE! Haha!)
Afbeelding

11. Scherpe bocht
Afbeelding

12. Super gave foto!
Afbeelding

13. Voetjes van het gras
Afbeelding

14. Mooie actie foto
Afbeelding

15. En tot slot nog even wijken
Afbeelding

Op -of aanmerkingen toegstaan, maar houdt het netjes! Lachen Ik weet dat ik pipovoeten heb en dat ik mijn handen naast elkaar voor het zadel en rechtop moet houden.
Laatst bijgewerkt door Fellpony op 24-03-08 19:01, in het totaal 1 keer bewerkt

flamon

Re: Max de Shetlander (dek)hengst @ Work

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 18:39

leuke foto's maar let wel op waar je je handen houd Knipoog

Mikk_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 18:39

Hee Malou,
Ik vind het er goed uit zien, maar nu ik die foto's zie lijk je een beetje in een stoelzit te zitten, als j begrijpt wat ik bedoel? Anders leg ik het wel en keer uit Tong uitsteken

Ze foto's zijn wel redelijk gelukt vind ik. Ik zie je nog wel

_Irene11_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 18:42

Ben het wel eens met wat flamon. Ik vind ook dat je te groot bent voor je pony.
Let op kapstokjes en dat je je benen niet gaat afsteken.
Voor de rest ziet het er leuk uit hoor Knipoog .

Hilde_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 18:45

Het is niet echt een mooi beeld, maar ik vind het nog prima kunnen, je bent hartstikke dun, de pony zal er echt geen last van hebben.

nikki160287

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 18:50

Sorry vind je veels te groot voor deze shet. Je bent misschien niet zwaar maar door je lengte breng je hem helemaal uit balans. Je zit namelijk ook nog vrij kort en nu zit je al op zijn knie hoogte, zonder zadel kan je denk ik de grond raken, of bijna in ieder geval.

Verder vind ik het er niet ontspannen uitzien, sorry.

Renee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 18:52

nikki160287 schreef:
Sorry vind je veels te groot voor deze shet. Je bent misschien niet zwaar maar door je lengte breng je hem helemaal uit balans. Je zit namelijk ook nog vrij kort en nu zit je al op zijn knie hoogte, zonder zadel kan je denk ik de grond raken, of bijna in ieder geval.

Hier ben ik het wel mee eens maar dat neemt niet weg dat ze misschein wel veel plezier met hem heeft. Lachen
Erg leuke deken trouwens!

Paperclip3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 18:54

zoek een verzorg pony (póny) geen shetlander, wie doe je een plezier? laat hem tog door een klein meisje bereiden. Dat is toch veel leuker voor allebei?

nikki160287

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 18:56

Renee__ schreef:
nikki160287 schreef:

Hier ben ik het wel mee eens maar dat neemt niet weg dat ze misschein wel veel plezier met hem heeft. Lachen

Wie heeft plezier? Zij of de pony... denk de eerste.

Fellpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-08 18:59

nikki160287 schreef:
Renee__ schreef:

Wie heeft plezier? Zij of de pony... denk de eerste.

Wij allebei. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 19:00

Ook ik vindt je te groot, maardaar is al genoeg over gezegt.

Draga je handen meer , je hebt ze op schoot en lijkt hem erg in de krul te trekken. Ook vindt ik je in stoelzit zitten, gewoon een beetje hangen met doorzetten etc.

Bij 12 staat 'supper gave foto!' maar ik vindt hem neit erg leuk. Je stoort zichbaar de pony. teen naar binenn en hakken naar buiten.

Je bent te groot waardoor je houding verslechterd, wou ik nog even zeggen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 19:02

Volgens mij ligt het zadel op zijn schouders. Eigenlijk vind ik het er niet ontspannen en prettig uitzien. Ik denk ook wel dat door je lengte het niet makkelijk is om hem ontspannen nageeflijk te gaan krijgen, ik denk nl dat je niet goed kunt gaat zitten op dit paardje omdat als je je zadel naar achteren legt, hij te ver naar achteren komt te liggen en met jouw lengte is er een storing in het geheel.

Idd zou leuk voor je zijn als je een verzorgpony kunt vinden en dan les nemen, leer je meteen goed rijden waar je veel plezier van zal gaan krijgen.

Fellpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-08 19:04

Jorine_Falco schreef:

Draga je handen meer , je hebt ze op schoot en lijkt hem erg in de krul te trekken. Ook vindt ik je in stoelzit zitten, gewoon een beetje hangen met doorzetten etc.

Bij 12 staat 'supper gave foto!' maar ik vindt hem neit erg leuk. Je stoort zichbaar de pony. teen naar binenn en hakken naar buiten.

Waarom stoor ik hem dan? Ik wil graag leren. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 19:05

Je moet bijna je knieën in zijn oren leggen om te kunnen zitten.

Fellpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-08 19:07

russel schreef:
Volgens mij ligt het zadel op zijn schouders. Eigenlijk vind ik het er niet ontspannen en prettig uitzien. Ik denk ook wel dat door je lengte het niet makkelijk is om hem ontspannen nageeflijk te gaan krijgen, ik denk nl dat je niet goed kunt gaat zitten op dit paardje omdat als je je zadel naar achteren legt, hij te ver naar achteren komt te liggen en met jouw lengte is er een storing in het geheel.

Idd zou leuk voor je zijn als je een verzorgpony kunt vinden en dan les nemen, leer je meteen goed rijden waar je veel plezier van zal gaan krijgen.

Waarom zou ik een verzorgpony zoeken als ik een eigen pony heb. En ik vind neit dat ik hem stoor, als je dat wel vind wat kan ik er dan aan doen?

Fellpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-08 19:07

russel schreef:
Je moet bijna je knieën in zijn oren leggen om te kunnen zitten.

Echt neit...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 19:10

Je zegt dat je hem niet stoort, dan is het toch zoals jij vind? Wat vind je zelf als je kijkt naar de foto hoe je op je paardje zit. Zelf zeg je dat je hem nooit rond krijgt, maar een paard maakt zich rond als hij ontspannen over de rug loopt, dan krijg je voor elkaar door je zit en benen, je handen heb je daar niet voor nodig. Zoals jij zit kan hij nooit zijn rug ontspannen, je zit op zijn schouders.

Kijk eens naar je laatste foto, zijn je beugels even lang of zit je scheef?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 24-03-08 19:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Fellpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-08 19:11

russel schreef:
Je zegt dat je hem niet stoort, dan is het toch zoals jij vind? Wat vind je zelf als je kijkt naar de foto hoe je op je paardje zit. Zelf zeg je dat je hem nooit rond krijgt, maar een paard maakt zich rond als hij ontspannen over de rug loopt, dan krijg je voor elkaar door je zit en benen, je handen heb je daar niet voor nodig. Zoals jij zit kan hij nooit zijn rug ontspannen, je zit op zijn schouders.

Blijkbaar is hij dus wel ontspannen, want hij deed het echt op mijn been en zit met hulp van mijn teugelwerk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 19:14

Fellpony schreef:
Jorine_Falco schreef:

Waarom stoor ik hem dan? Ik wil graag leren. Lachen

Bedenk je maar eens dat jij je neefje van 2 jaar op je rug hebt zitten. Dit gaat nog. Maar een vrow van 60 met een bierbuik? Dat is wel te veel. Veelste veel.

Veel meiden willen nog op shetten rijden , 'want ach het gaat best nog' . Maar jij stoort hem bij de oefeningen. Jij kan hem niet goed iets leren omdat hij zijn balans niet kan vinden. Doordat jij te groot bent, zoek je evenwicht. Je doet je beuggels koter, gaat krom zitten etc.

Ga hem lekker longeren en laat je buurmeisje erop rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 19:15

Fellpony schreef:
russel schreef:

Blijkbaar is hij dus wel ontspannen, want hij deed het echt op mijn been en zit met hulp van mijn teugelwerk.

Je weet het allemaal beter, dus raad heb je niet nodig. Knipoog

Fellpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-08 19:17

russel schreef:

IK heb op die pony gezeten, NIET jij. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 19:17

Fellpony schreef:
russel schreef:

IK heb op die pony gezeten, NIET jij. Knipoog

Ja hoor meisje, droom lekker verder... Dromen

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 19:18

ai ai, terzijde dat ik je te groot vind voor het beestje en het volgens mij niet bevordelijk is voor zijn rug, vind ik je ook te groot bent om 'normaal' te kunnen rijden op hem...
Je beugels hangen scheef op de laatste foto, of zakt je zadel scheef(mede door het gewicht?)?
Verder heb je beetje strenge binnenhand

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 19:19

polly_hvj schreef:
Hee Malou,
Ik vind het er goed uit zien, maar nu ik die foto's zie lijk je een beetje in een stoelzit te zitten, als j begrijpt wat ik bedoel? Anders leg ik het wel en keer uit Tong uitsteken

Ze foto's zijn wel redelijk gelukt vind ik. Ik zie je nog wel

Die stoelzit,zie ik ook. Maar ik weet ook wel wat de oorzaak hiervan is; De grootte van de amazone. Knipoog

Fellpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-08 19:20

Milly_ schreef:
ai ai, terzijde dat ik je te groot vind voor het beestje en het volgens mij niet bevordelijk is voor zijn rug, vind ik je ook te groot bent om 'normaal' te kunnen rijden op hem...
Je beugels hangen scheef op de laatste foto, of zakt je zadel scheef(mede door het gewicht?)?
Verder heb je beetje strenge binnenhand

Ik denk dat van die scheve beugels een moment opname is, maar van die strenge binnenhand klopt wel. Ik heb moeite met stelling naar binnen krijgen...