Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
.
Oooh, die van mij is precies zo. Ik kan hem aan het werk zetten wat ik wil, als meneer besluit dat hij ver genoeg is gegaan, is hij omgedraaid voor ik er erg in heb.

LisaB schreef:Wanneer ik alleen met mijn paard buiten rij (dus zonder andere paarden) heeft hij de neiging om bij "enge dingen" zich om te draaien. Wanneer ik dit probeer te voorkomen steigert hij en draait hij zich onder mij door, zodat hij toch andersom staat. Als ik hem dan weer terug stuur, steigert hij weer. Dit gaat steeds hoger. Hij fokt zichzelf dan helemaal op, terwijl ik in alle rust toch probeer weer om te draaien.
Ik heb tot voor kort altijd gewonnen van hem, maar de laatste 2 keer ben ik afgestapt en heb hem aan de hand erlangs geleid. Dit gaat totaal tegen mijn principes in, maar hij werd me te "gevaarlijk", hij liep namelijk bijna een sloot van 2 1/2 meter diep in en daarna bijna het prikkeldraad in.
Als ik er dan naast loop, blijkt, na mijn mening, dat het allemaal helemaal niet zo eng was, want dan ziet hij het "opstakel" niet eens meer liggen.
Wanneer we op vreemd terrein zijn, doet hij dit vrijwel nooit. Ik denk zelf dat hij gewoon naar huis wil, terwijl hij het buitenrijden volgens mij verder geweldig vind.
Het ligt ook niet aan het vertrouwen, hij is echt mijn maatje.
Wat zouden jullie in mijn geval doen? Ik ben benieuwd.....
Ik doe het gewoon zo de eerste keer omhoog een gigantische knal doet ie het nog een keer krijgt ie een knal tussen zen oren met de zweep. Nou hij doet het daarna echt niet meer hoor
Als er iemand mee wandelt of fietst is er trouwens niks aan de hand. 
nijnthju schreef:als je weet waneer hij het doet dan moet je hem proberen gerust te stellen. Lukt dat niet stap dan af en loop er gewoon langs alsof het niet engs is. En beloon hem goed als hij het goed doet. OF probeer steeds kleinen stukjes te lopen en dan steeds verder. Ik hoop dat je hier iets aan hebt.