Jumping Sylvana (Churchill x A Lucky One)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Babbelkous

Jumping Sylvana (Churchill x A Lucky One)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-08 23:37

Hoi,

hier zijn we weer met wat foto's Knipoog

Afgelopen zondag was het Finale van de Isuzu. We deden mee in de categorie 80cm paarden, en 90cm paarden.

Het inrijden en inspringen gingen al niet zo fijn. Ik voelde mezelf niet zo lekker, en mijn paard liep ook niet zoals gewoonlijk, niet dat ze slecht sprong, maar het voelde gewoon niet zo fijn..

In 80cm hadden we een spijtige stop op hindernis 2. Ik had voldoende basistempo, maar met haar moet ik eigenlijk nét iets meer tempo nemen. Ze vertraagde plots, en plantte haar achterhand netjes in het zand Bloos en stil stonden we.. Heb nog geprobeerd, maar het was al te laat. Ik kreeg haar niet meer gemotiveerd Clown 2e keer goede keer. Voor de rest reden we goed rond.

Het inrijden voor 90cm (er zit namelijk een categorie pony's tussen, en moest pas 44e binnen.. ) ging super! Losrijden: lekker laag en rond ingesteld, lekker ontspannen, en het inspringen ging echt geweldig! Het parcours stond lekker aan de maat, dus had een beetje mijn twijfels erover. Ze kan het wel, maar ik mis soms nog een beetje vertrouwen, en als ik een beetje twijfel, twijfelt zij meteen heel erg.. Dus gewoon rijden is de boodschap Lachen
Maar, ik had een doel.. Rondrijden zouden we Vork !!
Na het inspringen, gingen we echt met een goed gevoel de wedstrijdpiste in.. Best wel wat stress, maar gezonde stress Knipoog

En ja hoor! We waren dubbel correct!! Haha! De barrage stond op een metertje, dus was echt super tevreden!! En stiekem vond ik het één van onze beste parcoursen ooit Bloos Ik kreeg echt reactie, ze liep vlot, afstanden kwamen mooi uit, en ze sprong echt enorm goed! Met een zalig gevoel, en een 13e prijs (van de 74 deelnemers) keerden we naar huis Haha!

Ben echt ontzettend blij met mijn paardje Lovers Ze doet echt erg haar best, en als je ziet van waar we komen, ben ik stiekem best wel trots Knipoog

Nu de foto's.. Lachen

80cm

Hindernis 5
Afbeelding

Hindernis 9
Afbeelding

Richting uitgang Clown (met haar charmante winterbaardje Huilen van het lachen )
Afbeelding

90cm

Hindernis 1
Afbeelding

Hindernis 11 (2e sprong van de barrage)
Deze foto vond ik zo mooi, dat ik ze kocht Knipoog
Afbeelding

Haar mooie hoofdje Lovers
Afbeelding
--> Op de achtergrond zie je vaag de oxer met blauwe plankjes, waarvoor ik best wel wat schrik had Tong uitsteken

Eigen commentaar: iets meer meegeven zou wel fijn zijn voor paard, en zo zouden haar nek- en ruggebruik wrs nog beter zijn.

Tips en commentaar zijn welkom Lachen
Normaal krijg ik dit weekend het filmpje van mijn 2e parcours. Dat ga ik er dan nog bijplaatsen. Maar voorlopig zullen jullie het met deze foto's moeten doen Knipoog
Dit was onze 3e officiële wedstrijd.

Groetjes Doei!

PS, hoe meer berichtjes, hoe leuker, en hoe meer we ervan kunnen opsteken Pling Ja

love_u

Re: Jumping Sylvana (Churchill x A Lucky One)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 07:14

leuk paard hoor
kan goed springen ga zo door !!

putzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 07:52

ik vind het er goed uit zien en je verbeterpunt, meer meegeven op de sprong, geef je zelf al aan

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 08:30

Ziet er weer goed uit Ester! Lachen
Je weet zelf waaraan je moet werken, dus jullie komen er zeker wel!

Selinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 08:56

ziet er leuk uit!
zie niet echt iets om commentaar over te geven!
heel goed bezig vind de foto op hindernis 9 echt heel mooi Lachen

LouLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 09:15

Ziet er super uit Lachen De hindernissen lijken een stuk lager maar dat zal wel komen omdat ze er zo gemakkelijk over heen gaat.
Foto op hindernis 9 vind ik ook heel mooi.

Valentinow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 09:26

Wauw. Nu springt ze wel pakke beter dan in st-hubert Nagelbijten / Gniffelen

Idd (ik val in herhaling) hindernis 9 is echt supper.
En eingelijk, vind ik dat je opzich niet teveel meer moet meegeven. Een beetje mag nog wel. Maar niet te veel. Want om correct te springen heeft (zeker zij) wel wat steun van het bit en da hand nodig.

Babbelkous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-08 10:16

love_u schreef:
leuk paard hoor
kan goed springen ga zo door !!

Dank je wel voor de leuke reactie! Ja

putzy schreef:
ik vind het er goed uit zien en je verbeterpunt, meer meegeven op de sprong, geef je zelf al aan

Bedankt. Ja daar moet ik echt op letten Bloos

Vie schreef:
Ziet er weer goed uit Ester! Lachen
Je weet zelf waaraan je moet werken, dus jullie komen er zeker wel!

Hihi, Bedankt Syl! Haha!
Over een paar jaartjes jij ook he Lachen met je crackje in spé Knipoog

Selinaa schreef:
ziet er leuk uit!
zie niet echt iets om commentaar over te geven!
heel goed bezig vind de foto op hindernis 9 echt heel mooi Lachen

Heel erg bedankt! Dat was na 80, de foto die ik eerst wilde kopen, mr heb tenslotte die van hindernis 11 in 90cm genomen Haha!

Lioke schreef:
Ziet er super uit Lachen De hindernissen lijken een stuk lager maar dat zal wel komen omdat ze er zo gemakkelijk over heen gaat.
Foto op hindernis 9 vind ik ook heel mooi.

Thx! Hihi, met de hoogte heeft ze idd eigenlijk niet zo veel problemen Bloos Zit eerder af en toe in het kopje van de ruiter Schijnheilig Maar dat is nu enorm aan het verbeteren Lachen

Valentinow schreef:
Wauw. Nu springt ze wel pakke beter dan in st-hubert Nagelbijten / Gniffelen

Idd (ik val in herhaling) hindernis 9 is echt supper.
En eingelijk, vind ik dat je opzich niet teveel meer moet meegeven. Een beetje mag nog wel. Maar niet te veel. Want om correct te springen heeft (zeker zij) wel wat steun van het bit en da hand nodig.

Hihi, 'pak-de-oren' zijn we trug van afgestapt Tong uitsteken (gelukkig Knipoog )
Maar iets meer meegeven zou mss wel mogen denk ik Lachen
Maar tijdens het inspringen geef ik wat extra mee, zodat ze eventueel zelf eens een foutje kan maken.. Maar dat doet ze eigenlijk bijna nooit. Lachen

Hehe, nee, St-Hubert was haar slechtste parcours ooit Nagelbijten / Gniffelen Vond het daar echt niet zo leuk, en dan dat parours.. nee, dat was ons dagje en ding niet Knipoog
Geef mij maar Casablanca ofzo. Leuke sfeer, toffe parcoursen, en zeer fijne piste Ja
Alleen, miste ik jouw aanwezigheid Vork

_Bonte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 16:05

dat ziet er echt goed uit hoor , wat een groot paard heb je daar in vergelijking met de sprongen Lachen
en heb je gewonnen met de issuzu challange ?

Shellovic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 16:08

Jammer dat de foto's wat wazig zijn.
Volgens mij vind je paard het maar saai, ze gaat er ruim overheen! De voorbenen klapt ze wel al netjes in, ook al is het nog maar een lagere klasse.
Je mag inderdaad wel wat meer meegeven boven de sprong, maar dat weet je al. Ik vind het geheel er netjes uitzien!

Babbelkous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-08 17:01

_Bonte_ schreef:
dat ziet er echt goed uit hoor , wat een groot paard heb je daar in vergelijking met de sprongen Lachen
en heb je gewonnen met de issuzu challange ?

Hihi, ze is 'maar' een meter 63 ongeveer hoor Knipoog
Gewonnen niet nee.. Heb enkel de 2 laatste meegedaan, in februari 70 en 80cm, en afgelopen weekend 80 en 90cm. Volgend jaar hopen we het hele wintercriterium te kunnen rijden, en zo in aanmerking te komen voor het eindklassement Lachen (niet dat we gaan winnen hoor Tong uitsteken )
Maar in de klasse 90 van zondag afzonderlijk, waren we nog geklasseerd, 13e van de 74. Lachen

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 17:09

ziet er fijn uit esther, een beetje jammer dat ze niet liep zoals verwacht, maar zo kan je er alleen maar meer van leren. Gelijk alles correct rondrijden is nutteloos als je er iets van wil opsteken!

Babbelkous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-08 17:13

Oakland1990 schreef:
ziet er fijn uit esther, een beetje jammer dat ze niet liep zoals verwacht, maar zo kan je er alleen maar meer van leren. Gelijk alles correct rondrijden is nutteloos als je er iets van wil opsteken!

Oh, maar in 90 liep ze echt boven alle verwachtingen in hoor! Ja Het was alleen 80 dat een beetje minder ging. En ja, 'minder' is zelfs al veel gezegd. Gewoon een stomme fout he, die eigenlijk wrs grotendeels bij mij lag.. En ach, het kan niet altijd goed gaan he? Knipoog

Dat alles correct rijden nutteloos is als je er wat van wilt opsteken, daar ga ik niet helemaal in mee. Als je correct rijdt, valt er nog steeds veel te verbeteren en eventueel te verfijnen Knipoog Dat is nu eenmaal het leuke aan paardrijden vind ik Lachen

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 17:22

Ik geef je gelijk (niet om nog eens een discussie uit de weg te gaan Lachen )Ik spring zelf zelden dus ik steek er telkens net heel veel van op als ik het al eens doe, maar als ik met de pony foutloos rond ging (jaja ik heb een paar keer parcours gereden met hem Haha!) wilde ik wel telkens meer maar daar kwam niet veel van in huis, ik had liever een fout om die er dan de keer erna uit te rijden. Maar dat is ieder voor zich.

Babbelkous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-08 17:27

Ik snap je redenering Lachen Maar ik bekijk het idd anders..
We hebben een (begin)periode gehad, waarin van de eerste keer foutloos rondrijden, zelden voorkwam. Dus toen hadden we 'stof' genoeg, om mee aan de slag te gaan Knipoog Het gaat dus nu gewoon over langere termijn. Nu begint het eindelijk goed te gaan, en dit over een (hopelijk nog) lange(re) periode Lachen
En ook uit een dubbel correct parcours, kan je foutjes halen, en dingen in verbeteren of verfijnen (ik denk maar aan een bepaalde lijn of wending.. Lachen )

En wie weet zien we jou over een paard jaar ook in de springpiste? Haha!

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 17:31

Vorige zomer was het het plan om in de 80cm mee te springen in Bonheiden dit jaar, maar Thomas heeft geen tijd meer over om hem goed te trainen en voor te bereiden, dus die droom steken we in de frigo. Maar ik geloof dat je Muffin binnenkort wel op jumping zal tegenkomen.

Babbelkous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-08 17:33

Ik zal u komen helpen Knipoog
Laatst bijgewerkt door Babbelkous op 20-03-08 17:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 17:34

Mij al gelijk maar als je wil mag je hem altijd eens komen rijden/springen, dat weet je...

Babbelkous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-08 17:34

Afgesproken! Jij gaat de 80cm daar meerijden! Wedden? Lachen

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 17:36

Sprong een haal ik, dat beloof ik! Daarna garandeer ik niks Haha!

Babbelkous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-08 20:08

Oakland1990 schreef:

Wat of hoe bedoel je? Bloos begrijp je zin niet zo goe Clown

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 20:49

BlanCarla schreef:
Oakland1990 schreef:

Wat of hoe bedoel je? Bloos begrijp je zin niet zo goe Clown

Volgens mij bedoelt ze dat ze sprong nummer 1 haalt en daarna wel ziet hoe het gaat Haha!

Ontopic: Ik vind het er erg mooi uitzien. Je paard springt er super gemakkelijk over heen en ik vind dat je een erg mooie zit hebt. De eerste foto vind ik ook heel mooi en printwaardig Knipoog
Ik vind het knap hoor dat je zo'n heel parcours kunt springen op die hoogte. Ik heb 1x een hindernis van 1 meter gesprongen en dat vond ik al heel wat, laat staan m'n paard een heel parcours rond sturen Haha!
Ga zo door!

NewGirl_BQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 20:52

Mooi paardje!
Leuke bles ook *LOL*

Springt zo te zien goed! Heb niet echt commentaar want ben zelf geen springer Haha!

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 20:56

leuk paardje heb je! maakt zich mooi rond en lang boven de sprong Ja!

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 21:00

Wauw proficiat hoor, klinkt als een geslaagde wedstrijd! Lachen
Foto van hindernis 11 is zeker mooi gelukt! Ja