Verona (v. Diamond Hit) weer eens aan het werk

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Dirkje_

Verona (v. Diamond Hit) weer eens aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-08 16:39

Hoi,

Vandaag zijn er dan eindelijk weer foto's gemaakt! Lachen Helaas heb ik maar 20 minuten 'echt' gereden, want het dreigde te gaan regenen (zie de achtergronden Clown )

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

Commentaar:
* Na lange tijd is het me eindelijk gelukt om recht te zitten en mijn handen hoger te houden
- Mijn rechterhand heb ik in vergelijking met mijn linkerhand veel hoger, hier moet ik aan werken Bloos

Verder commentaar en tips zijn welkom!

ENOMIS

Re: Verona (v. Diamond Hit) weer eens aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 16:41

poeh die hand valt heel erg op!
Maar zolang je t zelf al ziet komt het vast wel in orde Haha!
Probeer in de bochten erop te letten dat je niet mee 'omvalt'.

Dirkje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-08 16:42

Ja, idd Scheve mond
Dat omvallen valt normaal gesproken wel mee, volgens mij Clown

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 16:43

Zorg er ook voor dat je je handen niet TE hoog houdt! Zoals op foto 3 is super, bij de laatste drie foto's heb je je handen veel te hoog vrees ik...

sibbe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 16:46

leuke foto,s voor mij mag je de teugels wel wat korter pakken zo krijg je geen waslijnen succes ermee Haha!

Dressuurenzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 16:50

kortere teugels, handen naar voren en laten zakken. Daarbij ze op gelijke hoogte houden. Paard oogt wat traag (kan aan de foto's liggen) mag wel wat meer bij elkaar gereden worden.

Wel erg leuk paard en combinatie!

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 16:51

mijn tips zijn vooral: denk aan je handen!!
niet te hoog...hooguit een handbreedte ong boven de schoft..teugels korter en die binnenhand op rechts vooral....phoe die komt bijna tot aan je kin Tong uitsteken...probeer daar goed op te letten
dan komt het vast goed Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 16:52

Je hebt je handen nu wel weer extreem hoog en ook erg dicht bij je. Je teugels mogen wel een heel stuk korter, dat je zo lekker kan rijden Huilen van het lachen
en je beugels misschien iets langer? Je drukt je hakken echt extreem ver uit Ja

Lekkere lucht trouwens op die foto's *LOL*

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 16:52

verder leuke combi hoor Knipoog

Dirkje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-08 16:56

joycie17 schreef:
Paard oogt wat traag (kan aan de foto's liggen) mag wel wat meer bij elkaar gereden worden.

ja, dat klopt, maar ze is eergisteren gevallen, en daardoor heeft ze allemaal wonden op haar benen, ik wilde haar vandaag, eerste keer weer rijden na de val, niet meteen héél hard laten lopen Knipoog

tja, mijn handen zijn weer eens een ramp Tong uitsteken

* Beugels zaten idd te kort, had vorige week een keer buitengereden, en dan gaan ze altijd wat korter Clown
Het zat al niet zo fijn Bloos

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 16:59

vind je houding wel al vooruit gegaan Knipoog enkel die handen wel ietsje lager Ja Knipoog Succes ermee meis! Haha!

Marlies1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 17:14

jah mijn commetaar: je handen maar iedereen zegt dat al,,
je beugels,,
en ik vind zelf ook dat je je tenen wel erg ver naar buiten drukt..
verder wel leuk hoor

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 17:30

Idd ook je handen, die zijn echt te hoog. En wat doet je paard op foto 6? Daar loopt het zo te zien echt te diep aan een lange teugel, dus uit zichzelf. Ik weet niet of het je bedoeling was om aan een lange teugel te lopen?

BailyKarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 17:34

Sorry maar wat een verschrikkelijk handhouding heb je (op de meeste foto's):oo Van wie moeten je teugels zo hoog gehouden worden??
Pak je teugels wat korter, werk voor je uit en houd je handen bij elkaar.
En rechtop zitten je knikt helemaal in bij je linkerheup.

Voor de rest:
Mooie foto's! werk aan je punten dan komt t goed Knipoog
succes!

Siegje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 17:40

BailyKarlos schreef:
Sorry maar wat een verschrikkelijk handhouding heb je (op de meeste foto's):oo Van wie moeten je teugels zo hoog gehouden worden??
Pak je teugels wat korter, werk voor je uit en houd je handen bij elkaar.
En rechtop zitten je knikt helemaal in bij je linkerheup.

Voor de rest:
Mooie foto's! werk aan je punten dan komt t goed Knipoog
succes!

Dit + je shabrak vloekt echt bij je paard. Pling Je hebt een mooi paardje onder je billen. Veel succes!

lientje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 17:42

ik sluit me aan bij wat er verder al gezegd wordt,
vind je handen niet zo'n fijn beeld geven,
probeer je teugels wat korter te pakken en je handen
voor je te houden en niet te hoog..
probeer rechter op je paard te zitten, het lijkt alsof je
in de bochten wat meehangt naar binnen in plaats van
recht boven je paard te zitten.
verder leuk paardje hoor!
en vandaag was idd maar raar weer, t heeft hier zelfs
gesneeuwd..

Dirkje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-08 17:54

Bedankt voor de reacties

_Linn_ schreef:
Idd ook je handen, die zijn echt te hoog. En wat doet je paard op foto 6? Daar loopt het zo te zien echt te diep aan een lange teugel, dus uit zichzelf. Ik weet niet of het je bedoeling was om aan een lange teugel te lopen?
Eigenlijk mocht ze hier gewoon met lange teugels ff met haar nek omlaag ontspannen Knipoog Maar dat deed ze niet..

BailyKarlos: Je hoeft je er niet voor te verontschuldigen hoor!
Maar in vergelijking met een tijd terug ziet het er toch een stukje beter uit hoor Bloos
Afbeelding
April 2007

Hier werd gezegd, dat ik mijn handen toch echt hoger moest houden, gelijk hebben ze Clown
Maar toen zei ik dus van dat het dan weer zo raar leek, zo hoog Knipoog 'Ze' zeiden dat het iig wel beter zou zijn.. Dus dat heb ik gedaan, maar idd ze moeten wel wat omlaag Nagelbijten / Gniffelen

siegje: tja.. dit sjabrakje ligt er wel het fijnste onder, ookal vloekt het Clown

lientje89: idd, ik hang soms ook wel wat naar binnen.. daar probeer ik dus nog aan te werken hoor! Lachen

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 17:57

Dirkje_ schreef:
Bedankt voor de reacties

_Linn_ schreef:

Eigenlijk mocht ze hier gewoon met lange teugels ff met haar nek omlaag ontspannen Knipoog Maar dat deed ze niet..
BailyKarlos: Je hoeft je er niet voor te verontschuldigen hoor!
Maar in vergelijking met een tijd terug ziet het er toch een stukje beter uit hoor Bloos
Afbeelding
April 2007

Hier werd gezegd, dat ik mijn handen toch echt hoger moest houden, gelijk hebben ze Clown
Maar toen zei ik dus van dat het dan weer zo raar leek, zo hoog Knipoog 'Ze' zeiden dat het iig wel beter zou zijn.. Dus dat heb ik gedaan, maar idd ze moeten wel wat omlaag Nagelbijten / Gniffelen

siegje: tja.. dit sjabrakje ligt er wel het fijnste onder, ookal vloekt het Clown

lientje89: idd, ik hang soms ook wel wat naar binnen.. daar probeer ik dus nog aan te werken hoor! Lachen

Dan moet je hier ook naartoe werken. Dat het paard met een lange hals goed ontspannen kan lopen en zich niet zo opkropt achter je hand

Dirkje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-08 18:00

_Linn_ schreef:
Dan moet je hier ook naartoe werken. Dat het paard met een lange hals goed ontspannen kan lopen en zich niet zo opkropt achter je hand

Het is gewoon even met lange teugels stappen, gewoon om op adem te komen, ofzo..
Maar de foto is ook een beetje ongelukkig genomen, want hier laat ik net mijn teugels los, en daarom loopt ze eerst nog aan de teugel, maar dus met wat langere. Even naderand loopt ze net als op foto 7 Knipoog . Als je begrijpt wat ik bedoel Schijnheilig

playboysches

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 18:03

het eerste wat ook mij opvalt zijn je handen, op de eerste paar foto's heb je je rechterhand echt veel en veel hoger dan je linker en op de laatste paar foto's weet ik echt niet wat je aan het doen bent maar heb je je handen ter hoogte van je borsten.

ik zou als ik jouw was gaan lessen (als je dat nog niet doet) en vooral gaan werken aan je zit en handen.

zoals je nu rijd met je handen lijkt dit me totaal niet prettig voor het paard.

Dirkje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-08 18:07

Idd, mijn handen moet ik gewoon aan werken! Dat klopt, en het is nu ook al een aantal keer gezegd, en ik heb het zelf ook gezegd Clown

Daar zal ik ook gewoon aan werken, want dat viel mij ook gewoon op! en mijn beugels worden een of twee gaatjes langer, de volgende keer Knipoog

Over les; Het is niet Mijn paard, ik mag niet van mijn ouders met iemand anders paard (en trailer) les nemen. Thuis les kan ook niet want er is geen bak. Ik rij nu namelijk in de bak van de buren, en die hebben liever niet dat er altijd mensen mee gaan.. Scheve mond

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 18:12

Dirkje_ schreef:
_Linn_ schreef:

Het is gewoon even met lange teugels stappen, gewoon om op adem te komen, ofzo..
Maar de foto is ook een beetje ongelukkig genomen, want hier laat ik net mijn teugels los, en daarom loopt ze eerst nog aan de teugel, maar dus met wat langere. Even naderand loopt ze net als op foto 7 Knipoog . Als je begrijpt wat ik bedoel Schijnheilig

oke, ik snap het Knipoog momentopnames....altijd lastig Tong uitsteken

Dirkje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-08 18:14

Momentopnames zijn idd vaak wel lastig Clown

playboysches

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 18:18

Dirkje_ schreef:
Idd, mijn handen moet ik gewoon aan werken! Dat klopt, en het is nu ook al een aantal keer gezegd, en ik heb het zelf ook gezegd Clown

Daar zal ik ook gewoon aan werken, want dat viel mij ook gewoon op! en mijn beugels worden een of twee gaatjes langer, de volgende keer Knipoog

Over les; Het is niet Mijn paard, ik mag niet van mijn ouders met iemand anders paard (en trailer) les nemen. Thuis les kan ook niet want er is geen bak. Ik rij nu namelijk in de bak van de buren, en die hebben liever niet dat er altijd mensen mee gaan.. Scheve mond

zou je niet iets kunnen regelen met de buren? al is het maar dat je 1 keer in de 2 weken les zou krijgen, dat is al beter dan niets. en dan hebben de buren ook geen last dat er 'elke keer' iemand meegaat.
en je zou eventueel ook kunnen overleggen dat je als je les zou krijgen eventueel de bak van ze huurt en dan een klein bedrag aan hun betalen.

playboysches

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 18:19

is er niet iets van een manege of stal dichtbij dat je daar stappend naar toe zou kunnen en daar zou kunnen lessen?