schietzofreen paard :D

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

o0eefje0o

schietzofreen paard :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-08 18:25

zoals de titel al zegt is mijn paard een beetje schietzofreen Haha! de andere persoonlijkheid komt in haar na boven bij het zien en beseffen van het zadel.
het begint nu een lekker en lief kroelpaardje te zijn maar ohw kijk uit als het zadel er komt Haha!

( sorry laura jij zult de foto;s minder leuk vinden Bloos )

Afbeelding
Wietske en een unieke foto Haha! de oortjes staan na voren Haha!
Afbeelding

en dan gaan we rijden en actief doen dan komt de 2e wiets na voren

Afbeelding
toen werd ik te bang. wiets ging bokken bij iedere beweging die ik maakte en moest de proff Haha! Koe er even op ( nouw jha iemand die niet bang is van een bokkend paard Haha! )
Afbeelding
wiets standaard rij hoofd Haha! ( dit is net na een streek om onder het rijden uit te komen)
Afbeelding
Afbeelding
ook al is ze boos en vind ze het niet leuk ze kan het wel

dan haal je het zadel weg en is kinder penny paard wiets terug Haha!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
de toeschouders

Afbeelding

foto's zijn moment opnamens ze loopt als ze niet chaggie is wel een stuk beter. en ontspannener.

suuske

Re: schietzofreen paard :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 18:32

weet je zeker dat het zadel goed past omdat ze dit alleen bij het rijden doet? Verder wel een mooi paardje

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-08 18:34

jha zadel licht zeker weten goed Haha! ze doet het met elk zadel met een boomloos zelfs nog erger.... ( zonder zadel gaat ze ook flippen als ik been geef of klik om in beweging te gaan )

shetlandfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 19:04

Ik zal vast niet de enigste zijn die dit gaat zeggen, maar zou je dan niet even een cap opzetten voor de veiligheid? Vooral bij een bokkend paard is de kans toch groter dat je er een keertje afdondert.

Is het paard z'n rug wel eens nagekeken? Misschien is die wel gevoelig of zit er iets fout en doet ze daarom vervelend omdat het gewoon zeer doet.

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-08 19:06

cap is eigen keuze Haha!

en ze is niet altijd zo ze heeft gewoon kuren vandaag en gisteren hebben we heerlijk gereden Haha! alleen oortjes na voren en veel overgangen. het is het humeur van een drachtige merrie

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 19:11

Ondanks dat ze wat chag is vind ik Wiets toch een mooie fries! Lovers Lachen

Heerlijk he, zo zonder zadel rijden? *LOL*

Gambeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 19:55

Leuk paard heb je! Lachen ze is dus drachtig? of begrijp ik dat verkeerd Knipoog
Vind het ook wel een beetje apart dat ze alleen zo doet als ze een zadel ziet, maar je zal het zelf wel weten Tong uitsteken

Schizofrenie is trouwens niet dat je meerdere persoonlijkheden hebt hoor Scheve mond

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-08 19:57

ze is drachtig jha Haha! ze is dus gewoon echt kribbig en werkt liever niet... met longeren kan ze ook goed te keer gaan... het is gewoon het feit werken... als ze geen zin heeft vlucht ze in de wei al voor je weg. en als ze wel zin heeft loopt zeook super en doet ze alles Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 12:03

jaja gekke wiets.

ze kan het wel als ze zin heeft.
en gelukkig gaat het steeds beter.

alleen 1 keer in de zoveel tijd is het weer is.
de rugis nagekeken en alles in orde.

ik weet niet of jullie wel eens van een pismerrie hebben gehoord?
maar volgens mij is dit er 1?

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 12:08

Ik snap niet waarom jullie hier de lol van inzien, Ten eerste als ze al zo is onder het zadel waarom rij je zonder cap ?

Past het zadel wel goed ? Etc. Het ziet er erg gespannen uit, En het beest heeft er geen plezier in zo te zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 12:20

dit is een moment opname de andere dagen heeft ze wel met plezier gelopen

en als je terug leest lees je dat het zadel goed ligt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 12:22

Afbeelding
het verschil

knuffelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 14:54

Als ik dit zo eens bekijk en hoe deze merrie haar lichaam houd en haar daar uitvoort komende reactie toont dan zou ik maar eens er over na gaan denken om te gaan stoppen met rijden en zeker nu ze ook nog drachtig blijkt te zijn.

Ik weet niet of ze dit ook doet zonder dracht maar besef wel dat het veulen steeds zwaarder en zwaarder word en dat alle rugspieren aangetrokken worden waardoor er een enorme druk op de lende wervel bekken en heiligbeen terecht komen en daarnaast heeft ze ook nog eens een behoorlijk lange rugwervel en als er dan ook nog eens extern extra aanzienlijk gewicht bij komt dat kan ik me heel goed indenken dat ze jullie liever de grond in trapt dan dat ze nog doorloopt.

Ik vind het knap van dit paard dat ze nog zo braaf en geduldig is maar wees niet verbaast dat jullie er vandaag of morgen naast liggen.
Dit paard heeft overduidelijk zeer veel pijn als het veulen in de verkeerde houding ligt vergeet niet dat waar jullie met je derriëre zitten dat vlak daar achter de nieren liggen en dat die door jullie gehos op haar rug zeker door de dame in het zwart gekleed een enorme verschrikking voor dit paard is wat met ongelooflijk veel pijn gepaard gaat kortom dit dier gaat op dat moment door een ware hel van pijn, dit heeft niks te maken met het feit dat het wel eens een pismerrie zou kunnen zijn pismerries raken doorgaans namenlijk niet drachtig ze hebben dan last van slecht loskomende folikels en die komen dan niet per 1 maar per meerderen en vaker.

Dit zullen jullie pas gaan begrijpen als jullie de leeftijd hebben dat je zelf zwanger bent van een baby pas dan snappen jullie tenvolle wat dit paard heeft doorgemaakt maar dan zal zij waarschijnlijk niet meer in leven zijn.
Ik hoop dat jullie hier goed over gaan nadenken en mocht je toch nog willen gaan rijden denk dan aan haar en haar positie en rijd zonder zadel en lekker stappen en genieten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 15:25

Als ik dit zo eens bekijk en hoe deze merrie haar lichaam houd en haar daar uitvoort komende reactie toont dan zou ik maar eens er over na gaan denken om te gaan stoppen met rijden en zeker nu ze ook nog drachtig blijkt te zijn.

Ik weet niet of ze dit ook doet zonder dracht maar besef wel dat het veulen steeds zwaarder en zwaarder word en dat alle rugspieren aangetrokken worden waardoor er een enorme druk op de lende wervel bekken en heiligbeen terecht komen en daarnaast heeft ze ook nog eens een behoorlijk lange rugwervel en als er dan ook nog eens extern extra aanzienlijk gewicht bij komt dat kan ik me heel goed indenken dat ze jullie liever de grond in trapt dan dat ze nog doorloopt.
ze doet het ook zonder dracht en het verschilt duidelijk per dag.
de ene dag loopt ze mooi over de rug en gebruikt ze de goede spieren. en heeft ze er duidelijk plezier in. en de andere dag meestal 1x in de maand is het dus zo

Ik vind het knap van dit paard dat ze nog zo braaf en geduldig is maar wees niet verbaast dat jullie er vandaag of morgen naast liggen.
Dit paard heeft overduidelijk zeer veel pijn als het veulen in de verkeerde houding ligt vergeet niet dat waar jullie met je derriëre zitten dat vlak daar achter de nieren liggen en dat die door jullie gehos op haar rug zeker door de dame in het zwart gekleed een enorme verschrikking voor dit paard is wat met ongelooflijk veel pijn gepaard gaat kortom dit dier gaat op dat moment door een ware hel van pijn, dit heeft niks te maken met het feit dat het wel eens een pismerrie zou kunnen zijn pismerries raken doorgaans namenlijk niet drachtig ze hebben dan last van slecht loskomende folikels en die komen dan niet per 1 maar per meerderen en vaker.

verder vind ik het erg knap als jij dit zeker denkt te weten vanaf de foto's gezien.

Dit zullen jullie pas gaan begrijpen als jullie de leeftijd hebben dat je zelf zwanger bent van een baby pas dan snappen jullie tenvolle wat dit paard heeft doorgemaakt maar dan zal zij waarschijnlijk niet meer in leven zijn.
dit zou wel wat vriendelijker mogen het paard is pas 8 jaar oud.

Ik hoop dat jullie hier goed over gaan nadenken en mocht je toch nog willen gaan rijden denk dan aan haar en haar positie en rijd zonder zadel en lekker stappen en genieten
dit gebeur ook zeker "verwijst nog maals naar de foto''s"

ik vind het erg goed dat je probeer te helpen.
maar bedenk wel dat je niet heel het paard van de foto's kan aflezen.
en sommige speculaties vind ik een beetje over dreven........

we zullen de volgende keer weer foto's maken en kijken of je dan een andere mening heb.
want dit was namelijk wel een erge slechte dan met slechte moment opnames.

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-08 18:27

het was ook meer een itp lollig topic bedoelt als rijtechnisch hoogstandje Haha! en wiets is zo met of zonder dracht het is gewoon een brave pis merrie Haha! ze zal niemand wat aan doen maar in drijgen is ze goed met of zonder veulen in haar buik.... het is ook nog lang geen tijd dat het veulen moet komen duurt nog 5 maanden.

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 18:29

Andere vraag; Waarom licht er een bontje onder ? Bij een goed passend zadel is dat niet nodig.

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-08 18:39

ik vindt dat bondje mooi!
mag dat???

ze is helemaal na gekeken de rug en het zadel en alles is goed.
( wil zelfs voor wie dat wil vanuit elk opzicht er foto's van maken of je mag komen kijken )

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 18:41

Dat bontje maakt als het zadel goed zou passen, Het zadel weer niet goed passend. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 10:45

Buckje schreef:
Dat bontje maakt als het zadel goed zou passen, Het zadel weer niet goed passend. Knipoog

daar zijn de meningen ook op bokt verdeeld over Bloos

anders zouden er ook ziet zo veel hoge top ruiters met bondje rijden

Winnetoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 12:00

Is wel vervelnd dat ze dat doet Scheve mond. Heeft ze niet last van d'r rug ofzo? Wel een mooie fries Bloos!

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 13:12

hoi

me tante had ook zo`n paard (merrie)de ene keer heel braaf en andere keer heel erg bokkig enz..
ook op het zadel en als ze het zadel zag pfff nou mocht je dekking zoeken
is ook erg vaak onderzocht door DA maar nix gevonden toen toch maar foto`s laten maken en er bleek iets vanaf de staartwortel tot tussen haar oren een wervel of zoiets verkeerd te zitten tja zegt maar heel vervelend dus
maar wel een hele opluchting naarmate ze ouder werd of dat je door ging rijden verongelukte er iemand mee ivm de pijn die ze had.
ook trouwens met het bokken in het land kon je het zien op een gegeven moment

ze is helaas afgekeurd en ingenomen door de verzekering

wil niet zeggen dat die van jou dat ook heeft maar ik dacht er aan toen ik je verhaal las
mocht het erger worden kun je altijd foto`s laten maken

kuzz

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-08 21:41

missanita84 schreef:
hoi

me tante had ook zo`n paard (merrie)de ene keer heel braaf en andere keer heel erg bokkig enz..
ook op het zadel en als ze het zadel zag pfff nou mocht je dekking zoeken
is ook erg vaak onderzocht door DA maar nix gevonden toen toch maar foto`s laten maken en er bleek iets vanaf de staartwortel tot tussen haar oren een wervel of zoiets verkeerd te zitten tja zegt maar heel vervelend dus
maar wel een hele opluchting naarmate ze ouder werd of dat je door ging rijden verongelukte er iemand mee ivm de pijn die ze had.
ook trouwens met het bokken in het land kon je het zien op een gegeven moment

ze is helaas afgekeurd en ingenomen door de verzekering

wil niet zeggen dat die van jou dat ook heeft maar ik dacht er aan toen ik je verhaal las
mocht het erger worden kun je altijd foto`s laten maken

kuzz

heel erg bedankt voor je reactie maar weet bijna zeker dat het een werk fobie van haar is. als we na buiten gaan en we rijden het erf nog maar af komt er een ander en ontspannen paard tevoorschijn ( het paard wat ze op haar goede dagen ook is )

dan is ze terijden met lange teugel zowel stap, draf als galop... het is gewoon echt mijn pissmerrie vriendinnetje die goed misbruik van mensen weet te maken Haha!

Pasterza

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 00:48

Ik vind het jammer dat je het probleem bij het paard neerlegt, ipv bij jezelf. Het paard laat duidelijk weten dat er iets niet schort, hetzij lichamelijk, hetzij geestelijk, hetzij de communicatie tussen paard en ruiter. Dat laatste blijkt zeker een probleem te zien want je zíet geeneens wat het paard je duidelijk probeert te maken. Verdiep je eens in de psyche van een paard ipv te zeggen dat je paard nou eenmaal is zoals ie is. Het paard gedraagt zich echt niet zo omdat ie dat zo leuk vind of om je te plagen Clown

Bellie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 08:48

leuke fries

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 15:37

waarom topruiters wel met bontje rijden is omdat die 40 paarden of meer hebben staan en niet voor al die paarden een zadel op maat laten maken. dus die rijden met 4 zadels bijv. die 40 paarden en om er dan een bontje onder te leggen alleen maar verstandig. want die verdeelt de druk wat meer. En uiteindelijk als het goed krijgen die paarden een baasje die wel een zadel na laten kijken.
En zo te zien heb je een merkloos zadel?? als ik het goed zie hoor.. En heb nog nooit een goed aangepast merkloos zadel gezien. correct me if i'm wrong.

en waarom zet je dan nu fotos van je merrie als ze net 1x in het jaar dit doet? wacht dan 1 dag en dan loopt ze toch weer goed??

een tip. Jou merrie loopt echt niet blij rond. maak dan morgen weer fotos en plaats die dan. zodat we het verschil kunnen zien en ons verhaaltje terug kunnen nemen.