Rolex en ik @work Z1 filmpjes.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

RolexandMe

Rolex en ik @work Z1 filmpjes.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-08 15:31

Ik had nog een paar filmpjes van een tijdje terug liggen 3 oktober.. D8 die wil ik wel even delen met bokt. Rolex en ik hebben geloof ik 1x eerder hier gestaan.
De filmpjes zijn van het begin toen we Z1 zouden starten ondertussen 10 winstpunten voor de z2 heb nog wel een filmpje van de laaste wedstrijd die ik gereden heb in de z1 waar ik 216 en eerste was! Die komt later!
Commetaar mag maar hou het netjes! Alleen dingen waar ik echt iets aan heb.!
Kwaliteit is sterk achteruit gegaan door uplaode!
Cap is eigen keuze!

http://video.tinypic.com/player.php?s=2&v=25rfnko
Z1 proef 30.

http://video.tinypic.com/player.php?v=309rk9w&s=2
Z1 proef 29

http://video.tinypic.com/player.php?v=j0zksm&s=2
middendraf uitgestrekte draf.

http://video.tinypic.com/player.php?v=25iua0y&s=2
appyeren links

http://video.tinypic.com/player.php?v=289j7d&s=2
appeyeren rechts.

Een berichtje zou leuk zijn!

Ryanne_

Re: Rolex en ik @work Z1 filmpjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 15:34

Wat een super paard zeg! echt mooi.

RolexandMe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-08 15:35

Dankje wel! ben ook erg blij met hem!

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 15:36

Voor de eerste 2 filmpjes had ik helaas niet zoveel tijd, maar ik heb wel de middendraf en het appuyeren bekeken.
De middendraf/uitgestrekte draf is netjes, in balans. Ik heb wel het idee dat je er nog net dat ietsje meer uit zou kunnen halen.
Appuyeren links is goed. Alleen jammer dat 'ie op dat ene puntje even tempo verloor. Appuyeren rechts was slordig. Slingerend, geen tact. Is dat jullie moeilijke kant?
Voor de rest zeg ik niet zo heel veel, want een expert ben ik niet... Maar ik vind dat het een mooi plaatje geeft, en dat je paard mooi en in balans loopt.

Edit: Nog een puntje. Je drijft behoorlijk veel. Als je constant prikt stomp je je paard af. Probeer je sporen voor speciale dingen te bewaren en alles zo veel mogelijk op je kuit te doen.
Laatst bijgewerkt door Gypsy op 18-03-08 15:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Ameena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 15:39

Niet slecht! Kwijl

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 15:41

ik vind het een heel mooi paardje,
appuyeren rechts lijkt me jullie moeilijke kant,
de middendraf/uitgestrekte draf vond ik netjes uitzien.

__Elizabeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 15:41

ik ben geen expert maar zie toch een paar dingen.
je keertwending kan hij achter meer op zijn plek blijven en overgang uitgestrekte galop»verzamelde galop is pats boem ho
iets rustiger kan volgens mij wel.. maar dat is mijn mening..

__Elizabeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 15:42

Verder trouwens een super beestje hoor:)

RolexandMe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-08 15:57

dankje wel.
Aan Miss_Malfoy. klopt dat rechts zijn moeilijke kant is! maar dit gaat al veel beter de proefjes zijn al van een tijd terug. op wedstrijd halen we alleen maar voldoendes op het appeyeren! we hebben er dus nog steeds een stijgende lijn in! Over de middendraf, thuis geeft hij altijd iets minder dan op wedstrijd! laaste hadden we een 9 op de uitgesterkte draf! iedergeval voor je berichtje!

RolexandMe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-08 15:58

xElsjeeh schreef:
ik ben geen expert maar zie toch een paar dingen.
je keertwending kan hij achter meer op zijn plek blijven en overgang uitgestrekte galop»verzamelde galop is pats boem ho
iets rustiger kan volgens mij wel.. maar dat is mijn mening..

klopt wat je zegt! de keertwedingen vind ik en hij altijd moeilijk! ene keer gaat het super goed en de andere keer juist slecht! ik ben er nog steeds mee aan het werk met mijn instructie!

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 15:59

RolexandMe schreef:
dankje wel.
Aan Miss_Malfoy. klopt dat rechts zijn moeilijke kant is! maar dit gaat al veel beter de proefjes zijn al van een tijd terug. op wedstrijd halen we alleen maar voldoendes op het appeyeren! we hebben er dus nog steeds een stijgende lijn in! Over de middendraf, thuis geeft hij altijd iets minder dan op wedstrijd! laaste hadden we een 9 op de uitgesterkte draf! iedergeval voor je berichtje!

Ok dat dacht ik wel, omdat hij het links super doet.
Super dat er een stijgende lijn in zit, want dan kom je nog wel eens ergenst! Haha!

RolexandMe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-08 16:01

Miss_Malfoy schreef:
RolexandMe schreef:
dankje wel.

Ok dat dacht ik wel, omdat hij het links super doet.
Super dat er een stijgende lijn in zit, want dan kom je nog wel eens ergenst! Haha!

ja zker super! we zijn ons nu aan het klaarmaken voor de z2. opzich gaat dit heel erg goed! alleen het appeyeren en de vliegende wissels gaan nog niet helemaal super! ik wil in het appeyeren te veel stelling. Maar gaat al steeds beter!

Chocolaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 16:02

Ik vind zijn uitgestrekte draf heel mooi, het enige minpunt is dat hij behalve verruimt ook versnelt. Zie je vooral in de proefjes.

Ik heb ook het idee dat hij in de proeven af en toe zijn achterhand een beetje teveel voor zet bij de appuyementen. Maar dat is natuurlijk moeilijk te zien van opzij en in de apparte filmpjes deed je het wel netjes (met uitzondering van de inzet van het appuyement naar rechts).

Bij de travers zie ik persoonlijk liever wat meer lengtebuiging.

Ik vind je eenvoudige wissels er heel mooi uit zien! Het hele totaalplaatje ziet er trouwens goed uit. Hoe gaat het met je vliegende wissels? Succes in het Z2, daar stromen jullie vast makkelijk doorheen.

[edit] spelfout, en je was me net voor met het antwoord hoe jullie de vliegende wissels doen haha.
Laatst bijgewerkt door Chocolaatje op 18-03-08 16:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 16:04

RolexandMe schreef:
ja zker super! we zijn ons nu aan het klaarmaken voor de z2. opzich gaat dit heel erg goed! alleen het appeyeren en de vliegende wissels gaan nog niet helemaal super! ik wil in het appeyeren te veel stelling. Maar gaat al steeds beter!

Is ook allemaal heel lastig. Ja
(Ikzelf ben trouwens ook nog niet verder gekomen als eenvoudige wissels en appuyeren, maar vind het allemaal al moeilijk zat. Nagelbijten / Gniffelen Wat ook niet erg helpt is dat ze de spiegels hebben verhangen, nu heb ik niks meer om te controleren.)

RolexandMe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-08 16:08

Chocolaatje schreef:
Ik vind zijn uitgestrekte draf heel mooi, het enige minpunt is dat hij behalve verruimt ook versnelt. Zie je vooral in de proefjes.

Ik heb ook het idee dat hij in de proeven af en toe zijn achterhand een beetje teveel voor zet bij de appuyementen. Maar dat is natuurlijk moeilijk te zien van opzij en in de apparte filmpjes deed je het wel netjes (met uitzondering van de inzet van het appuyement naar rechts).

Bij de travers zie ik persoonlijk liever wat meer lengtebuiging.

Ik vind je eenvoudige wissels er heel mooi uit zien! Het hele totaalplaatje ziet er trouwens goed uit. Hoe gaat het met je vliegende wissels? Succes in het Z2, daar stromen jullie vast makkelijk doorheen.

[edit] spelfout, en je was me net voor met het antwoord hoe jullie de vliegende wissels doen haha.

klopt hij versnelt idd soms nog bij het veruimen! dit word al steeds beter! maar blijft ook nog steeds heel moeilijk om zelf in balans te blijven! de wissels springt hij al. soms is hij daar nog iets vrolijk bij en komt zn kontje nog wel is de lucht in! maar gaat heel goed. ze zaten binnen een maand in! dus ik mag niet klachen! maar voor het perfecte zijn we nog bezig. soms gaat hij nog wel is naar 1 kant toe. maar gaat zker wel lukken! ik hoop idd ook dat we daar makkelijk door heen stromen! bij alle andere klasses ging dit heel gemakkelijk We zijn nu ongeveer anderhalf jaar bezig in de wedstrijden! we hebben alles volgereden. dus gaat echt super!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 16:08

Het is appuyeren. Knipoog

Ik vind dat je erg veel met je hand doet en dat je paard nog wat weinig van achter naar voor loopt. Vooral in de middendraf loopt hij erg op de voorhand.
In het appuyement zie je dat hij nog door het binnenbeen heenloopt waardoor je geen mooie lengtebuiging hebt. Probeer dit met je been op te lossen ipv je hand wat je nu doet.

RolexandMe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-08 16:10

Miss_Malfoy schreef:
RolexandMe schreef:

Is ook allemaal heel lastig. Ja
(Ikzelf ben trouwens ook nog niet verder gekomen als eenvoudige wissels en appuyeren, maar vind het allemaal al moeilijk zat. Nagelbijten / Gniffelen Wat ook niet erg helpt is dat ze de spiegels hebben verhangen, nu heb ik niks meer om te controleren.)

wij hebben thuis ook niet spiegels! wat zeer jammer is! de stal eigenaar wil dit niet. vind het heel jammer want ik merk als ik ergens anders ben waar wel spiegels hangen dat ik daar ook gebruik van maak. De wissels aanleren Vond ik zelf ook heel moeilijk vooral dat het voor mij ook de eerste keer was! en voor mijn paard ook! maar hij pakt alles zo goed op! hij wil graag werken!

RolexandMe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-08 16:12

Katja schreef:
Het is appuyeren. Knipoog

Ik vind dat je erg veel met je hand doet en dat je paard nog wat weinig van achter naar voor loopt. Vooral in de middendraf loopt hij erg op de voorhand.
In het appuyement zie je dat hij nog door het binnenbeen heenloopt waardoor je geen mooie lengtebuiging hebt. Probeer dit met je been op te lossen ipv je hand wat je nu doet.

ik rijd eigenlijk niet met de hand! misschien lijkt dat zo! maar kom er absoluut voor niet aan! maar het zijn maar moment opnamens.

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 16:13

RolexandMe schreef:
wij hebben thuis ook niet spiegels! wat zeer jammer is! de stal eigenaar wil dit niet. vind het heel jammer want ik merk als ik ergens anders ben waar wel spiegels hangen dat ik daar ook gebruik van maak. De wissels aanleren Vond ik zelf ook heel moeilijk vooral dat het voor mij ook de eerste keer was! en voor mijn paard ook! maar hij pakt alles zo goed op! hij wil graag werken!

Dat is jammer zeg, spiegels zijn denk ik toch wel erg handig. Want als je dus zoals jou die vliegende wissels leert, lijkt het mij best moeilijk om direct zelf alles al te moeten voelen, dan kun je beter in de spiegel kijken.
Mooi dat hij graag wil werken, dat is echt wel het belangrijkste!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 16:15

Mwah, een filmpje duurt toch even dus is alweer minder een momentopname dan een foto.
Je ziet duidelijk dat het paard in je hand hangen en korter in de hals worden in de middendraf. In beide appuyementen breng je de binnenhand richting buitenkant (daarom gaat je elleboog naar buiten) en daarmee verslechter je de lengtebuiging. Probeer je binnenhand juist van de hals te halen.

RolexandMe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-08 16:17

Miss_Malfoy schreef:
RolexandMe schreef:

Dat is jammer zeg, spiegels zijn denk ik toch wel erg handig. Want als je dus zoals jou die vliegende wissels leert, lijkt het mij best moeilijk om direct zelf alles al te moeten voelen, dan kun je beter in de spiegel kijken.
Mooi dat hij graag wil werken, dat is echt wel het belangrijkste!

ik neem nu wel 1x in de weken mijn camera mee om ze te filmen. dan kan ik het thuis na kijken wat ik zelf er van vind en wat anders kan. ik oefen ze meestal ook alleen in de les met mijn instrucie! zo kan ik ze goed aanleren. en zij mij vertellen wat er fout gaat! thuis in het trainen doe ik ze wel eens. maar dan gewoon spelendewijs. wat hij zeer goed oppakt.

RolexandMe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-08 16:19

Katja schreef:
Mwah, een filmpje duurt toch even dus is alweer minder een momentopname dan een foto.
Je ziet duidelijk dat het paard in je hand hangen en korter in de hals worden in de middendraf. In beide appuyementen breng je de binnenhand richting buitenkant (daarom gaat je elleboog naar buiten) en daarmee verslechter je de lengtebuiging. Probeer je binnenhand juist van de hals te halen.

klopt dat hij in de middendraf iets korter word in zijn hals. het probeleem bij de appuyementen was toen misschien wat jij zegt een beetje de lengtebuiging. maar zoals ik nu thuis en op wedstrijd rijd. zijn het altijd voldoendes! meestal 7ens. maar zoals er al boven stond dit was een proefje in het begin van ons Z debuut.

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 16:21

RolexandMe schreef:
ik neem nu wel 1x in de weken mijn camera mee om ze te filmen. dan kan ik het thuis na kijken wat ik zelf er van vind en wat anders kan. ik oefen ze meestal ook alleen in de les met mijn instrucie! zo kan ik ze goed aanleren. en zij mij vertellen wat er fout gaat! thuis in het trainen doe ik ze wel eens. maar dan gewoon spelendewijs. wat hij zeer goed oppakt.

Ok slim opgelost!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 16:25

Niks mis met een 7 maar je wilt natuurlijk altijd verbeteren lijkt me.

Sjel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 16:42

Chocolaatje schreef:

Ik heb alleen je proef 30 bekeken en wat mij juist opviel is dat je wissels niet zo mooi waren. Je vraagt hem op het verkeerde moment terug, waardoor er steeds een aantal drafpassen tussenzitten. Jammer, aangezien je er toch een flink aantal moet doen. Misschien is dat nu wel al verbeterd aangezien dit aan het begin van je Z-debuut was. In ieder geval succes in de Z2, het ziet eruit alsof je een fijn werkwillig dier onder je kont hebt.