Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
xElsjeeh schreef:ik ben geen expert maar zie toch een paar dingen.
je keertwending kan hij achter meer op zijn plek blijven en overgang uitgestrekte galop»verzamelde galop is pats boem ho
iets rustiger kan volgens mij wel.. maar dat is mijn mening..
RolexandMe schreef:dankje wel.
Aan Miss_Malfoy. klopt dat rechts zijn moeilijke kant is! maar dit gaat al veel beter de proefjes zijn al van een tijd terug. op wedstrijd halen we alleen maar voldoendes op het appeyeren! we hebben er dus nog steeds een stijgende lijn in! Over de middendraf, thuis geeft hij altijd iets minder dan op wedstrijd! laaste hadden we een 9 op de uitgesterkte draf! iedergeval voor je berichtje!
Miss_Malfoy schreef:RolexandMe schreef:dankje wel.
Aan Miss_Malfoy. klopt dat rechts zijn moeilijke kant is! maar dit gaat al veel beter de proefjes zijn al van een tijd terug. op wedstrijd halen we alleen maar voldoendes op het appeyeren! we hebben er dus nog steeds een stijgende lijn in! Over de middendraf, thuis geeft hij altijd iets minder dan op wedstrijd! laaste hadden we een 9 op de uitgesterkte draf! iedergeval voor je berichtje!
Ok dat dacht ik wel, omdat hij het links super doet.
Super dat er een stijgende lijn in zit, want dan kom je nog wel eens ergenst!
RolexandMe schreef:ja zker super! we zijn ons nu aan het klaarmaken voor de z2. opzich gaat dit heel erg goed! alleen het appeyeren en de vliegende wissels gaan nog niet helemaal super! ik wil in het appeyeren te veel stelling. Maar gaat al steeds beter!

Wat ook niet erg helpt is dat ze de spiegels hebben verhangen, nu heb ik niks meer om te controleren.) Chocolaatje schreef:Ik vind zijn uitgestrekte draf heel mooi, het enige minpunt is dat hij behalve verruimt ook versnelt. Zie je vooral in de proefjes.
Ik heb ook het idee dat hij in de proeven af en toe zijn achterhand een beetje teveel voor zet bij de appuyementen. Maar dat is natuurlijk moeilijk te zien van opzij en in de apparte filmpjes deed je het wel netjes (met uitzondering van de inzet van het appuyement naar rechts).
Bij de travers zie ik persoonlijk liever wat meer lengtebuiging.
Ik vind je eenvoudige wissels er heel mooi uit zien! Het hele totaalplaatje ziet er trouwens goed uit. Hoe gaat het met je vliegende wissels? Succes in het Z2, daar stromen jullie vast makkelijk doorheen.
[edit] spelfout, en je was me net voor met het antwoord hoe jullie de vliegende wissels doen haha.

Miss_Malfoy schreef:RolexandMe schreef:ja zker super! we zijn ons nu aan het klaarmaken voor de z2. opzich gaat dit heel erg goed! alleen het appeyeren en de vliegende wissels gaan nog niet helemaal super! ik wil in het appeyeren te veel stelling. Maar gaat al steeds beter!
Is ook allemaal heel lastig.
(Ikzelf ben trouwens ook nog niet verder gekomen als eenvoudige wissels en appuyeren, maar vind het allemaal al moeilijk zat.Wat ook niet erg helpt is dat ze de spiegels hebben verhangen, nu heb ik niks meer om te controleren.)
Katja schreef:Het is appuyeren.
Ik vind dat je erg veel met je hand doet en dat je paard nog wat weinig van achter naar voor loopt. Vooral in de middendraf loopt hij erg op de voorhand.
In het appuyement zie je dat hij nog door het binnenbeen heenloopt waardoor je geen mooie lengtebuiging hebt. Probeer dit met je been op te lossen ipv je hand wat je nu doet.
RolexandMe schreef:wij hebben thuis ook niet spiegels! wat zeer jammer is! de stal eigenaar wil dit niet. vind het heel jammer want ik merk als ik ergens anders ben waar wel spiegels hangen dat ik daar ook gebruik van maak. De wissels aanleren Vond ik zelf ook heel moeilijk vooral dat het voor mij ook de eerste keer was! en voor mijn paard ook! maar hij pakt alles zo goed op! hij wil graag werken!
Miss_Malfoy schreef:RolexandMe schreef:wij hebben thuis ook niet spiegels! wat zeer jammer is! de stal eigenaar wil dit niet. vind het heel jammer want ik merk als ik ergens anders ben waar wel spiegels hangen dat ik daar ook gebruik van maak. De wissels aanleren Vond ik zelf ook heel moeilijk vooral dat het voor mij ook de eerste keer was! en voor mijn paard ook! maar hij pakt alles zo goed op! hij wil graag werken!
Dat is jammer zeg, spiegels zijn denk ik toch wel erg handig. Want als je dus zoals jou die vliegende wissels leert, lijkt het mij best moeilijk om direct zelf alles al te moeten voelen, dan kun je beter in de spiegel kijken.
Mooi dat hij graag wil werken, dat is echt wel het belangrijkste!
Katja schreef:Mwah, een filmpje duurt toch even dus is alweer minder een momentopname dan een foto.
Je ziet duidelijk dat het paard in je hand hangen en korter in de hals worden in de middendraf. In beide appuyementen breng je de binnenhand richting buitenkant (daarom gaat je elleboog naar buiten) en daarmee verslechter je de lengtebuiging. Probeer je binnenhand juist van de hals te halen.
RolexandMe schreef:ik neem nu wel 1x in de weken mijn camera mee om ze te filmen. dan kan ik het thuis na kijken wat ik zelf er van vind en wat anders kan. ik oefen ze meestal ook alleen in de les met mijn instrucie! zo kan ik ze goed aanleren. en zij mij vertellen wat er fout gaat! thuis in het trainen doe ik ze wel eens. maar dan gewoon spelendewijs. wat hij zeer goed oppakt.
Chocolaatje schreef:Ik vind je eenvoudige wissels er heel mooi uit zien! Het hele totaalplaatje ziet er trouwens goed uit. Hoe gaat het met je vliegende wissels? Succes in het Z2, daar stromen jullie vast makkelijk doorheen.