)Xandra reed bij de pony's mee waar ze behalve een eerste plaats in de categorie E ook nog de hoogste stijlpunten van ALLE categorie pony's wist te behalen.
Ikzelf deed bij de paarden mee met de voorrondes, waarbij ik een 4de plaats kreeg.
allebei dus een plaatsing voor de algemene finale waarbij alle prijswinnaars van de gehele week tegen elkaar moeten strijden om kampioen van Enschede te worden.
Xandra mocht als eerste een poging wagen, en was samen met een paar anderen de enigen die foutloos de eerste mange doorkwamen

daarna moesten ze direct de barrage rijden,maar ja.. we wisten niet eens dat er een alternatieve volgorde was daarmee, dus ik heb samen met 3 anderen Xandra schreeuwend de barrage doorgeloodst welke hindernissen ze moest nemen

Als eindresultaat 57 stijlpunten, waarbij de nummer 2 slechts 47 stijlpunten had
Xandra is dus met recht echt kampioen geworden 
Daarna moest ik een uurtje later, had zelf een hard hoofd erin omdat Lowara natuurlijk al 2X dat parkours had gesprongen en ze vaak snel moe wordt waardoor ze balkjes aantikt.
maar niets was minder waar, ze was bloed fanatiek

en tot mijn grote verbazing, bleek ik dus ook de hoogste stijlpunten te hebben,waardoor ook ik kampioen werdt met Lowara bij het springen

Echt zo gaaf, we kregen allebei een beker, een kampioensrozet en mochten aan het eind van de dag terug komen voor de officiele huldiging met de wethouder erbij. ( was allemaal erg officieel
) dus in een koets met ere rondjes, op de foto voor de krant etc.verder hebben we nog een mooi BR dekje gewoonen en vele vele tassen vol met poets en schoonmaak spullen.
De huldiging van alle kampioenen

en Xandra en ik daarna thuis met de spullen van de huldiging

Lowara heeft dus gewoon 2 titels gekregen in het springen, en dat terwijl Xandra hiervoor nog nooit een parkours had gesprongen in haar leven en ik voornamelijk een dressuurruiter ben
zo... wie nu nog zegt dat Tinkers niet kunnen springen, mag zich bij mij melden

Go Lo'tje
Go Lo'tje
. Ga zo door zou ik zeggen!