We hadden speciaal een wedstrijd uitgezocht waar andere paarden in dezelfde baan losreden, omdat hij erg veel last heeft van verlatingsangst. En áltijd als je zoiets bedenkt, gaat het uiteraard fout. Ik moest namelijk als eerste starten en er vielen allemaal ruiters na mij uit, waardoor ik helemaal alleen op het wedstrijdterrein was. We vroegen ons nog af of het wel klopte. Niet één andere trailer, niet eens iemand die ook maar een paard aan het opzadelen was. Helemaal NIEMAND. En dat was niet helemaal volgens onze mooie planning…
Bammes kwam trillend van angst uit de trailer.
Hij heeft gebruld, geschreeuwd, hij is helemaal leeggelopen en hij schrok van alles, zelfs van mijn ouders langs de kant. De proeven waren niet verkeerd, maar er zaten wat foutjes in en het ventje was soms erg gespannen. Geeft allemaal niet, hij deed ontzettend zijn best en ik ben dan ook trots op hem. Na de proeven hebben we hem direct naar huis gebracht, om hem nog meer spanning te besparen. Ik ben weer terug gegaan voor mijn coupons.
Uitslag:
De eerste proef een 2e plaats met 197 punten en de tweede proef ook een 2e plaats met 190 punten.

In de eerste proef kregen we een 8 voor het halsstrekken en een 8 voor de middendraf. Grappig was, dat in de tweede proef ons laagste cijfer een 4 was, ook voor de middendraf.
Genoeg achtergrondinfo, hier komt een kleine impressie van de proeven. Helaas slecht van kwaliteit... De foto's staan op volgorde.
1.

Hij keek zijn ogen uit…
2.

3.

De schouder mag er meer bij
4.

5.

6.

Wat onstuimig galopje
7.

8.

9.

Inzet halsstrekken
10.

Weer een wat onstuimige galop
11.

En weer die schouder...
12.

De middendraf die een 4 werd
13.

En dan nog een foto van Charlotje op wedstrijd.
Daar waren we twee maal 3e met 191 en 192 punten. 14.