Gouden paard aan het werk.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

krummel

Gouden paard aan het werk.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-08 20:14

Krummel, het paard dat in de zomer een gouden vacht heeft en zilveren manen/staart Cool
Vandaag had ik iemand weten te scoren die wel foto's wilde maken van het rijden. Morgen heb ik een wedstrijd dus vandaag gewoon een basis training gedaan. Het ging op zich wel goed maar soms zet ze de turbo erop en moet ik aan de rem trekken en dan zie je gelijk een moment van gespannenheid. Een knappe galop neerzetten vind ze nog erg moeilijk. Of ze gooit haar hoofd in de lucht en drukt haar rug weg of ze gaat te diep. Dus daar werken we hard aan, dit doe ik voornamelijk door mijn binnenhand naar binnen te doen zodat ze iniedergeval wel buigt en niks wegdrukt. Nouja kijk maar gewoon.

Tips en tops zijn natuurlijk altijd welkom Lachen

Afbeelding
Lekker doordraven

Afbeelding
Even halthouden

Afbeelding
Stelling naar buiten vragen

Afbeelding
Stilstaan voor de foto

Afbeelding
Netjes, maar wat ze met haar mond doet :duh:

Afbeelding
Middendraf, we kunnen het wel!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Mijn rechterbeen leidt zn eigen leven :mrgreen:

Afbeelding
Stukje schoudervoor

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Ik ben onthoofd...

Afbeelding

Daarna is Krum lekker onder de douche gegaan en is ze lekker schoon voor morgen!

Afbeelding
Hier is ze nog nat

Afbeelding
En nog ff dr koppie

Many

Re: Gouden paard aan het werk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 20:22

Krum met haar geweldige koppie. Wat kijkt ze zuur onder het rijden zeg *LOL*
Ik vind Krum vrij diep lopen op de rijfoto's, ze loopt vaak achter de loodlijn. Ik denk dat jij iets meer ruimte zou kunnen geven voor, en ik denk dat de achterhand dan ook wat meer meekomt.
Je zit netjes rechtop, probeer alleen af en toe wel je hakken uit te blijven drukken Knipoog
Voor de rest gaat het prima volgens mij. Succes morgen op wedstrijd!!

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 20:27

wat een prachtig beestje! Ze lijkt alleen best wel op een kruising FjordxHaf door die manen Clown ook een apart kleurtje voor een Haf, lekker donker Knipoog maar het ziet er wel goed uit, ik zou alleen proberen iets vaker te ontspannen met je hand om haar zo meer ruimte te geven. Ik denk dat die open mond deels door protest tegen het bit komt, maar goed, verder ziet het er leuk uit, dus gewoon wat meer relaxen en dan komt het vast goed!
En veel succes op je wedstrijd!!!

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 21:51

Wat een mooie foto's! En Krm is echt lekker stevig op die foto's. Ja Echt een mooi paardje, die manen staan ook goed. Ook leuke appeltjes. Vork
Ik vind dat ze te diep loopt en het ziet er wat gespannen uit. Ook de hele tijd de mond open, dus daarin ga ik wel met MariekeS_ mee. Maar dat vond je zelf ook al, dat gespannene. Verder vind ik je houding etc wel goed! OK dan!

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 21:52

Wat een PRACHTIGE pony is dat!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 21:53

Wat een stoere pwoonie zeg Ja

Alleen de manen vind ik lelijk en ze zijn ook niet goed geknipt Lips are sealed
En de pony is een beetje aan de dikke kant

Maar verder vind ik jullie een leuke combinatie Ja

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 22:01

tita schreef:
Wat een stoere pwoonie zeg Ja

Alleen de manen vind ik lelijk en ze zijn ook niet goed geknipt Lips are sealed
En de pony is een beetje aan de dikke kant

Maar verder vind ik jullie een leuke combinatie Ja

Die pony is toch niet te dik?!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 22:03

sorry ik vind hem gezet maar misschien zie ik het wel verkeerd Ja (ik vind nu alles dik vergeleken met mijn pony Lips are sealed )

krummel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-08 22:36

Hihi Nagelbijten / Gniffelen als je krum nu dik vind dan had je haar 5 jaar terug moeten zien Knipoog Toen was ze echt moddervet. Vergeet niet dat het een ''oud-type'' haflinger is. Dus haar romp heeft de vorm van een tonnetje. Dus ze is breed gebouwd maar niet dik. Ik kan echt overal haar ribben voelen, maar je ziet ze niet. Dus ik vind het allemaal wel meevallen Knipoog

En hoe zou je de manen knippen dan? Ik ben wel benieuwd wat er ''fout'' aan is Clown En hoe ik het misschien anders zou kunnen doen. Waarom ik de manen zo knip kun je lezen in mijn profiel Knipoog
Laatst bijgewerkt door krummel op 15-03-08 22:42, in het totaal 1 keer bewerkt

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 22:38

Afgod

nodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 22:39

prachtig paardje Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 22:40

Haa daar is het leuke koppel weer! Lovers
Ziet er goed uit, het kunnen moment opnames zijn maar ik vind je soms nogal streng met je hand lijken?

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 22:43

Ik dacht serieus dat ik naar een fjord zat te kijken, tot die reactie van jouw krummel dat het een oud type haflinger is.. Clown Bloos
Ik vind het echt een ontzettend gave pony! Er zijn nog wat verbeterpuntjes, maar die heeft iedereen. Lachen

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 22:45

krummel schreef:
Hihi Nagelbijten / Gniffelen als je krum nu dik vind dan had je haar 5 jaar terug moeten zien Knipoog Toen was ze echt moddervet. Vergeet niet dat het een ''oud-type'' haflinger is. Dus haar romp heeft de vorm van een tonnetje. Dus ze is breed gebouwd maar niet dik. Ik kan echt overal haar ribben voelen, maar je ziet ze niet. Dus ik vind het allemaal wel meevallen Knipoog

En hoe zou je de manen knippen dan? Ik ben wel benieuwd wat er ''fout'' aan is Clown En hoe ik het misschien anders zou kunnen doen. Waarom ik de manen zo knip kun je lezen in mijn profiel Knipoog

Ik vind die bouw prachtig.
De Cob die ik jaren reed had ook zon prachtige stevige, maar gespierde ton! Erg stoer, en erg mooi.... oogt zo compact.
De manen benadrukken de vorm van de hals, ik vind dat eigenlijk ook wel mooi....

krummel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-08 22:46

Ik probeer krum ook meer ruimte te geven maar zodra ik dat doe zet ze de turbo erop en word het 10 keer niks, dan is het tempo niet meer van mij zeg maar. In de les werken we hier ook aan en het gaat alweer wat beter. Maar vaak durf ik haar dus geen ruimte te geven in de angst dat ze weer met die turbo er op gaat. Ze is dat zo sterk... En dendert dan heel erg door. In de les moet ik het juist doen (de ruimte geven en meer loslaten) en dan durf ik het ook beter omdat je dan dus begeleiding hebt. Het is dus en beetje een kettingreactie en dan probeer ik het te ''voorkomen'' maar zoals mijn instructise dan zeg; je moet het niet voorkomen je moet het eruitrijden Knipoog Dus we zijn hard aan het werk Lachen

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 22:53

tita schreef:
sorry ik vind hem gezet maar misschien zie ik het wel verkeerd Ja (ik vind nu alles dik vergeleken met mijn pony Lips are sealed )

Een Welsh en een Haflinger zijn ook wel heel verschillend. Dat kan je eigenlijk niet vergelijken. Knipoog

Kiim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 23:23

Wat is ze toch onwijs mooi Kwijl
Tips zijn al gegeven dus ik kan alleen nog maar zeggen succes met je wedstrijd morgen Haha!.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 23:27

ik ga niet eerst in je profiel lezen waarom je je manen knipt hoor Vork

Maar goed ga het proberen uit te leggen..de hoogtepunt van de manen ligt te ver naar achteren.
De recht boog naar het punt toe loop te snel door je hebt hem te lang vlak...verdorie snap je wat ik bedoel ik kan eigenlijk niet uit mijn woorden komen.

Maar kun je de manen niet zo laten dat ze lang genoeg zijn voor knotten dat zou hem ook heel stoer staan

veel succes morgen

krummel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-08 23:35

Ik snap nu wat je bedoelt met de boog! Het is ook de bedoeling om het zo te krijgen maar het is best moeilijk om dat goed te knippen...

Nou speciaal voor jou dan, omdat je te lui bent om in mijn profiel te kijken.

Krummel heeft erg last van zomereceem ze schuurt al haar manen eraf, er blijft niks van over. Dus heb ik de rest er ook afgeknipt, omdat alles er toch al af was. Dit vond ik eigenlijk wel leuk dus is het zo gebleven. En als ze nu gaat schuren valt het niet zo op, omdat de rest ook al rechtop staat! En dan denk je doe een eceemdeken om... Maar nee hoor die had ze binnen 2 dagen gesloopt dus die vond ze niet lekker zitten. Verder heb ik al veel medicijnen geprobeert maar niks helpt echt. Dus dan maar zo.. En als ik het dus zou laten groeien voor de knotten heb ik daar in de zomer nog niks aan want dan schuurt ze alles er weer af en ben je weer een hele tijd bezig om het knap rechtop te laten staan.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 23:37

Ja ik heb wel in je profiel gekeken maar naderhand Haha!

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 01:23

Die boog is niet helemaal goed geknipt, maar ik vind het hem juist errug mooi staan! Ik heb ook sinds 2 weken een vzpony met hoe jij krummel beschrijft. Ik longeer haar van te voren, en dan ga ik erop. Eerst lekker stappen, dan aandraven, een paar passen, en dan weer stappen. En dat heel veel. Als dat goed gaat ga ik de hele bak dravend door. Ik draaf dus echt maar kort, en maak die overgang heel veel. En wat ik ook doe is de hele tijd met lange teugel rijden. Als ik dan dus ga draven gaat ze heel hard, maar als ik de teugel helemaal lang laat gaat ze vanzelf weer rustiger. Op de korte zijde moet ik dan ook echt mn benen eraan houden! Ik vind dit zelf ook heel erg moeilijk, helemaal omdat ik de pony nog niet ken en dus ook niet vertrouw. Maar het gaat al ietsje beter dan het begin. Misschien dat het bij jouw ook werkt? Gewoon teugels helemaal los laten, en draven. Heel moeilijk op het begin, en je grijpt ze er snel weer bij, maar laat ze lekker los. Desnoods grijp je het zadel of doe je dr een halstertouw om. Lachen

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 14:20

Jeetje minouk wat zijn jullie vooruit gegaan zeg!!!
Het verschil met een tijd geleden is goed te zien hoor.
Ik heb jullie al een poos niet zien rijden,maar jullie zijn er goed op vooruit gegaan!! Ja
Wat heb je gereden vandaag op wedstrijd??
wanneer kom je lottie op de foto zetten?? Tong uitsteken

Whizzard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 19:18

Wat een leuk hoofdje Lachen. Rijden ziet er ook netjes uit! Leuk, die manen zo geknipt.

xandra88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 19:24

Leuke pony heb je Lachen ben benieuwd hoe de wedstrijd is gegaan. Het enige wat ik wil mee geven is als je de manen in een boog knipt het hoogste punt meer richting de oren moet zitten. Maar dat is naar ieders eigen smaak..... De manen zo geknipt staan wel leuk bij de pony. Succes verder met de trainingen en wedstrijden

krummel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-08 21:23

De uitslag van vandaag...

2 keer eerste met 189 en 192 punten, dus 2 winstpunten erbij! We zijn nu L1 + 8 dus ik hoef er nog maar 2 Pling