Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Ga oefenen met buiten aan de hand wandelen of ga met iemand naar buiten zodat je erachter kan blijven. love_speedy schreef:naja aan de hand lopen doet ze echt helemaal niks.
het is alleen als ik erop zit dan luistert ze niet, iedereen bij ons op stal rijdt buiten wel met een scherper bit, ik denk mischien helpt het bij mij ook wel.
Een scherper bit zorgt er alleen maar voor dat een paard op een gegeven moment immuun ervoor word. Vervolgens gaat hij aan de kletter met dat bit. En dan? Dan ga je steeds scherper. Als je met paarden omgaat dien je een aanleiding en een oplossing te zoeken als je problemen hebt, die kan voor de hand liggen maar vaak moet je er ook tijd en geduld in stoppen. Sommige dingen gaan nou eenmaal niet zo snel. Het is niet de bedoeling om dan maar voor een scherper bit te gaan omdat je er gemakkelijk vanaf te maken.
love_speedy schreef:ik rij gewoon recreatie buiten.
de reden dat ik een scherper bit wilt is omdat ze er buiten steeds met me vandoor gaat en ik haar echt niet houd.
elinax21 schreef:tja, dan maar niet meer buiten rijden als je haar niet aankan en meer dressuurmatig oefenen
Black_White schreef:Wat is de reden dat je paardje er vandoor gaat? angst of speelsigheid?
Gewoon een enkel of dubbelgebroken trensje helpt al een stuk beter. Wat voor bit heb je nu dan?